Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Använder du fortfarande Serato Scratch?

  1. #1
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran

    Använder du fortfarande Serato Scratch?

    Är det någon mer än jag som fortfarande använder Serato Scratch (istället för Serato DJ som fortfarande utvecklas)?

    Känns ju lite konstigt men jag har inte fått ett jättepositivt intryck av Serato DJ. Tex så hittar jag inte funktionen där man kan switcha kontrollen från en digital spelare till en annan och på det sättet DJ'a med bara en skivspelare.
    har inget större intresse för autosync och dylikt heller och kvantisering tycker jag bara sabbar låtar.

  2. #2
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Hmm nää, ja har faktiskt aldrig fastnat för Serato, när ja spelat digitalt så har det allt som oftast spelat med traktor.
    Men jag gillar inte själva konceptet med att ansluta till dator... iaf jag har en tendens att titta mig blind på skärmen istället för att använda öronen och lyssna...blir lite lat och likgiltig/mindre fokus i mixandet
    Annars föredrar jag att spela digitalt på med sticka på mediaspelare (pioneer t ex cdj, xdj)
    Sync och kvantiseering går bort även här...

  3. #3
    henke_j
    henke_j är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag kör på SL1 och Scratch. Tycker det funkar perfekt om skivspelarna är bra. Dock råkar man ofta ut för mindre bra spelare och då står man där och sliter sitt hår. Ska uppgradera till controller och Serato DJ tror jag

  4. #4
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Älskar serato dj! Pitch&time-motorn är väldigt rolig. Det finns en ny alesismixer som väl är det enklaste sättet att få dvs stöd om man inte redan har typ en sl1. Använder synk men har aldrig fattat kvant.

  5. #5
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    jag funderar på att göra en namninsamling för att möjligheten att flytta kontrollen mellan skivspelare ska inplementeras i serato DJ med.Serato skyller på svalt intresse för funktionen. Jag kör DJ numera med och kan inte se poängen med att ta med mig två skivspelare helt i onödan om jag ska ut och bara spela från laptop.

    Dessutom finns det möjligheter att få upp hastigheten i sitt mixande om man vänjer sig med att jocka med bara en skivspelare.
    exempel: https://www.youtube.com/watch?v=bZLmWFzGK6g

  6. #6
    123
    123 är inte uppkopplad
    123s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tittar på serato dj tillsammans med en Reloop RP8000 spelare. Är ny på detta med digital dj utrustning och undrar om det finns någon form av hybrid mixer, som både kan fungera med den digitala DVS sidan av saker och ting men som också låter mig sampla/spela/scratcha helt analaga signaler igenom sig utan att bli omvandlad och alls hoppa in genom USBn till datorn för att sedan först komma ut och ljuda av sig.

    Är grottig i frågan och kommer börja sampla vinyl igen oavsätt pris tid och allt annat som går in den processen. Är så trött på att kompromissa med riktigt ljud. Men tänkte ta och använda mig av modern dj konst på samma gång man går in i det. Reloops RP8000 är ju hybrid varför hittar jag inga hybrid mixers att para den med?

  7. #7
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jätten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag funderar på att göra en namninsamling för att möjligheten att flytta kontrollen mellan skivspelare ska inplementeras i serato DJ med.Serato skyller på svalt intresse för funktionen. Jag kör DJ numera med och kan inte se poängen med att ta med mig två skivspelare helt i onödan om jag ska ut och bara spela från laptop.

    Dessutom finns det möjligheter att få upp hastigheten i sitt mixande om man vänjer sig med att jocka med bara en skivspelare.
    exempel: https://www.youtube.com/watch?v=bZLmWFzGK6g
    Jag har spelat med en skivspelare med serato flera ggr. Det är inga problem. Bara att slänga upp samma låt på den interna spelaren på andra kanalen så matchas position och tempo, dra över crossfade till andra kanalen så har du skivspelaren fri igen. Det blir ju lite färre tricks man kan göra men det vägs upp av att man slipper släpa onödig utrustning (eller att det ibland helt enkelt inte får plats två skivspelare. (Detta gäller serato scratch, inte hundra på att nyare versioner fungerar likadant men verkar dumt att ändra sånt här)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •