Resultat 1 till 31 av 31

Ämne: Existentiell kris inför OB-6-inköp

  1. #1
    stilnocturnal
    stilnocturnal är inte uppkopplad
    stilnocturnals avatar
    Senior

    Existentiell kris inför OB-6-inköp

    Vafan alltså. Jag har ett problem. I våras sålde jag av mina vintagegrejer. Av flera anledningar, men mest för att jag inte kände någonting när jag skruvade på dem längre. De brusade, de började kännas trista, jag ville ha nytt. Och jag ångrar ingenting! Jag har hittat nya kärlekar och skaffat massa roliga prylar som jag får ut mycket mer av än min Korg Trident et al.

    Men!

    En sak har saknats mig. En av de jag sålde var min Juno-106 som varit min go-to-synt sen typ 2002 när jag skaffade den. Fuck it, jag skrev och spelade in nästan ett helt album med den trots att jag då satt i Roth Händle-studion med dess galna maskinpark. Även om Juno-106 inte är superbra på nåt så är den okej på mycket, och det kanske är lite som jag och det var därför vi klickade, vad vet jag.

    HUR SOM HELST.

    Jag byggde nytt. Jag skaffade grejer. I våras kände jag att jag fått lite för många bökiga prylar. Saker som måste kopplas ihop. Och dykas i menyer. Och styras med controllers. Jag ville ha något som kunde ersätta Juno-106 på en central plats, utan att först kopplas ihop och fixas och trixas. Jag har aldrig haft nya flashiga saker utan gillat att försöka kräma ur så mycket som möjligt ur lågt värderade prylar som ofta underskattas. Det är ju jävligt kul på sitt sätt (nån gång ska jag göra ett youtube-klipp med mina 1080-patchar och slå världen med häpnad).


    Så jag tänkte... En DSI OB-6. Det är den pryl som jag känner absolut skulle funka bäst med mina grejer. Och den har ett sånt fantasipris att det ju är larvigt. Och är snygg. Det skulle kunna bli min nästa Juno-106 (förutom att jag köpte min Juno-106 för 1500 kronor då).

    Så jag började spara. Och gick i mål här för en vecka sen. Peppen var enorm. Men jag är på semester. Så jag kunde inte agera på GASen utan ... Ja. Har fått för mycket tid att tänka.

    Och... Nu tänker jag att... En Prophet 08 i rack för 10 lax... Då har jag ju 22 att göra random inköp med. Hologram Electronics Infinite Jets kanske? Audiothingies Micromonsta? En sån där Zvex Super Ringtone som egentligen inte är värd det den kostar men ändå rätt kul så varför inte? Ambikan skulle ju vara rolig att köra igenom den.

    Så från 100% pepp och dagligt youtubande av OB-6-videor har jag börjat känna att vafan, jag behöver den ju inte. Bara en glassargrej. Ge mig en kväll med lite rödtjut och koncentrerat 1080-rattande så har jag fem patchar som OB-6 aldrig kommer matcha (nu skrattar ni i stugorna, men jag är halvt allvarlig).

    Så, här sitter jag med mina ihopsparade pengar och saknar helt pepp för att köpa det jag varit sugen på ett halvår.

    Jag behöver råd här.

    Är OB-6 bara en vit val som var attraktiv bara när den var ouppnåerlig, eller är den en pjäs som jag kan leva med i 15 år?

    Är det bättre att vänta in typ en desktopversion av Rev2 och vara nöjd där?

    Jag vettefan. Jag ville bara ha något som inte brusade och krävde underhåll men som ändå var varmt och inbjudande och som jag kunde ratta med. För mitt hjärta är fortfarande analogt.

    I slutändan är det ju bara pengar som går att spara ihop igen så kanske borde jag bara skita i allt och slå till?
    Senast redigerat av stilnocturnal den 2017-07-15 klockan 22:57.

  2. #2
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    He he, känner igen mig. Sålde själv av en del prylar i våras för att köpa en dyr en, men... ja. Jag vet inte längre. Det är lättare att köpa saker som kostar mindre.

    Men... du kan ju "testa", man kan ju faktisk lämna tillbaks om man inte är nöjd. Jag har gjort så några gånger. Ofta känner man direkt om det känns rätt eller inte när man fått hem en pryl i sin egen miljö.

  3. #3
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Jag tror magkänslan är rätt. Köp en 1080 till och tvåhundra flaskor rödtjut.

  4. #4
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror magkänslan är rätt. Köp en 1080 till och tvåhundra flaskor rödtjut.
    Haha

    Som tidigare nämnts, jag skulle också rekommendera att klämma och känna på en OB-6:a ordentligt först. Kanske är det rent av en Juno du ska köpa tillbaka??

  5. #5
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Bytte till mig en P6 rack och måste säga att den är sketagrym.... snabbjobbad och en grym ljudpalett.... i min värld så kan Juno-106 slänga sig i väggen i jämförelse... tror inte du blir besviken på OB-6 ...men jag tycker du ska ta tid och jämföra den med P6..... poly seq på den är ju också mkt trevlig....

  6. #6
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Klart du ska köpa den Men tänk på att du ska våga släpa iväg den då och då

  7. #7
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Asså det är ju en satans massa pengar. För drygt tio,år sedan köpte jag hus och banktjejen tyckte att jag skulle starta ett sparande samtidigt som de lånade ut en halv miljon till mig. Hon tipsade mig om att det var jättebra att spara så för då kunde jag sätta upp mål och använda pengarna när jag nått det där målet. Mitt först mål var att köpa mig en lite finare klocka. När pengarna var där så insåg jag att jag inte skulle bli lyckligare av den där klockan. Jag sparade vidare. Varför inte köpa en vintage-synt? När pengarna räckte till en Minimoog och en dessutom dök upp till salu så... struntade jag i att köpa den. Min musik hade inte blivit bättre för det. Jag hade heller inte blivit lyckligare av den sett i relation till vad den kostade.

    Vad vill jag säga med detta? Ja, inte att det är bättre att spara pengarna på hög. Däremot säger jag att man skall tänka sig för noga innan man bränner en förmögenhet på en chimär. Efter en jäkla massa år har jag äntligen hajat att jakten och drömen i de flesta fall är roligare än att lägga ned bytet. Skräcken för att känna "var det inte roligare än så här?" skrämmer mig till att låta bli. På sätt och vis är detta skittråkigt eftersom jag inte längre har något att sukta efter.

  8. #8
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Ja, jag är ((#)"?=! svårflörtad.

    Nu har jag iofs bara kollat denna


    https://youtu.be/drhV9H47ZJI

    och jag har svåra problem att se vad denna kan göra som inte just en MicroMonsta kan göra i praktiken?!

    Givet, en hel hög fler rattar naturligtvis, men ljudmässigt??
    Senast redigerat av my03 den 2017-07-16 klockan 01:09.

  9. #9
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag förstår Parakeeten och känner likadant ibland. Men shoppar man beg tycker jag man kan släppa lite på den stressen. Då kan man förhoppningsvis få tillbaka pengarna, om prytteln inte gör en så lycklig som man trodde. Nu kanske det inte är alltför lätt att hitta en beg OB-6, men har man lite is i magen dyker det säkert upp en. Dock, om du saknar 106:an, varför inte köpa en 106:a igen?

  10. #10
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Det är ju en sak vad en synt kan göra, en annan sak hur inspirerande/roligt/njutbart det är att komma dit. Det är ju det som är den stora poängen med Juno-106 eller OB-6 för den delen, man hör hur det behövs mer sustain och så sträcker man ut handen och lägger till det. Det mentala avståndet från "det behövs mer sustain" till att vrida (eller skjuta) på ett reglage är kort, och ger en kortare feedbackloop än 'tryck edit, sedan part, sedan envelopes, sedan levels, sedan L3, sedan upp några steg, ah, fel envelope, ställ tillbaka, backa ur, djävlar, fel part, exit, exit, exit, levels, L3, vilken part var det nu, f*n hur kunde jag köpa en sån här". (Ok, det är kanske mer typ D-50 än JV-1080, men ändå...).

    Jag tror att ekonomen i oss på någon nivå träder in och försöker säga "hörrödu, lägga 32000:- på något när du kan få samma ljud för en tiondel av det priset", men ett instrument är ju mer än bara en ljudburk, det är en del av en kreativ loop.

    Sen kan jag tycka att det är lite olyckligt att jämföra med Micromonsta eftersom jag tycker den (eller snarare dess föregångare P6) är den mest analogaktiga och välljudande VA jag någonsin träffat på. När min första P6:a landade hos mig så rök både Ambika och Nord Lead A1 ganska fort. OB-6:an har egentligen ett bättre användargränssnitt än Micromonsta i och med alla rattarna, men samtidigt innebär displayen och encodrarna i Micromonsta:n att man faktiskt kan se vad parametervärdena är innan man börjar ratta, och den har ju med sina tre enveloper och LFO:er och modmatris mer att erbjuda än OB-6:an. Jag tycker att användargränssnittsmässigt så går gränsen för vad som är hanterbart med bara rattar utan parametervärdesfeedback någonstans vid just den arkitektur som OB-6 eller Prophet-6 har; börjar man få in en modmatris eller fler enveloper så blir det svåröverskådligt.

    Sen är det mentala steget från "mer sustain" till "vrid på sustainratten" fortfarande kortare än till "tryck ENV, ENV, ENV, f*n det var ENV 2 jag skulle åt, ENV igen ENV, vrid".

    Jag skulle vilja säga så här: Prova OB-6:an någonstans. Känner du att just då att "den här kan jag leva med ett bra tag" så köp den. Även om du efter tre månader tröttnar så kan du sälja den utan alltför stor förlust (!?) Ännu hellre, köp en begagnad. Då förlorar du ännu mindre om du säljer den sen.

    Den är ju snygg också. Det är inte heller oviktigt, i olika grad för olika människor.

    Sen känner jag igen det där att man tröttnar på instrument efter ett tag, lägger dem åt sidan (eller ignorerar dem) och sedan efter ett bra tag kan plocka fram dem igen och ge dem nytt liv. Det svåra är att veta om man kommer att tröttna på dem för evigt eller det är övergående. Jag kommer nog aldrig att köpa en Ambika igen, men en Nord Lead 2X skulle nog kunna finna sin plats i en något större studio än den jag har nu. (Säger jag nu i alla fall, tills någon har viftat med en Ambika framför mig och progammeringsdjävulen säger att "är du inte nöjd med användargränssnittet kan du ju alltid programmera om den".)

  11. #11
    stilnocturnal
    stilnocturnal är inte uppkopplad
    stilnocturnals avatar
    Senior
    Mycket bra tankar och input! Och jag älskar hur fort tråden blev en jämförelsegnuggning mellan OB-6 och just Micromonsta! Legendarbygge med träpaneler för en förmögenhet vs DIY-hjärtabygge för vad en bättre utekväll går på. Det säger ju en hel del om Micromonstans kvaliteter!

    Och en grej som slog mig när jag läste svaren, som jag inte tänkt på tidigare, är detta:

    'tryck edit, sedan part, sedan envelopes, sedan levels, sedan L3, sedan upp några steg, ah, fel envelope, ställ tillbaka, backa ur, djävlar, fel part, exit, exit, exit, levels, L3, vilken part var det nu
    För tio år sedan hade jag varit så stressad av det där pga jag ville snabbt fram till resultat. Numera är det där hela mitt skäl för existens, känns det som. Jag kan sitta med modulationsmatrisen i Ambikan i timmar och det blir som en slags zen-grej. Så jag kanske har tänkt fel hela tiden, att OB-6 är mitt gamla jag som känner kallet inför. Egentligen borde jag gå en nybörjarkurs i programmering?

    Efter en jäkla massa år har jag äntligen hajat att jakten och drömen i de flesta fall är roligare än att lägga ned bytet. Skräcken för att känna "var det inte roligare än så här?" skrämmer mig till att låta bli. På sätt och vis är detta skittråkigt eftersom jag inte längre har något att sukta efter.
    Det här var mörkt, men sant .. Känner på ett sätt likadant.


    Jag tror magkänslan är rätt. Köp en 1080 till och tvåhundra flaskor rödtjut.
    Hahah, dör. Ett av de bästa livsråden någonsin. Fast blir nog en 2080 så jag slipper de där brusiga utgångarna som är just killing me.


    Tack för alla svar hörrni! Jag trodde responsen skulle bli "KÖÖÖÖÖÖP" så jag bara kunde slå till. Nu känner jag att jag nog är ett steg längre bort ifrån att hugga den, men att detta inte är något negativt.

  12. #12
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Är det bara jag som tänker att någon som klickat med 106an kanske ska testa DM12 ordentligt och spara mycket till rödtjut trots allt...

  13. #13
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av stilnocturnal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I slutändan är det ju bara pengar som går att spara ihop igen så kanske borde jag bara skita i allt och slå till?
    +1, min nya devis. Du lever bara en gång. Köper du något annat kommer du bara fortsätta tänka på hur det skulle varit med en OB6.

    Och jag kan säga att av de jag känner som har OB6 så är 100% skitnöjda (båda två m.a.o).

  14. #14
    deleted user
    Men du vill ju inte ha den egentligen. Köp den inte.

    Tycker det är ett tydligt tecken att du inte kastar dig över köpknappen när du gnetat ihop till den. Köp en P08 eller Rev 2. Du kan alltid ångra dig och sälja för att köpa OB-6. Då vet du att du vill, dessutom. Jag tror inte att du vill däremot för det låter som du letar efter andra saker egentligen, men det kan tiden utvisa.

    Jag tycker för övrigt inte att det är så galet mycket pengar om du nu verkligen hade velat ha den. Många som skriker att den är dyr har 10 billigare polyfoner och kör på kvantitet istället för att rikta in sig på få instrument. Inget är fel, men den varianten kan mycket väl vara ännu dyrare.

    Jag tycker förresten egentligen att du borde köpa Juno-60 eller en annan Juno-106 efter vad du skriver. Det är speciella syntar.

  15. #15
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Håller med Skilling - när jag läser ditt inlägg tolkar jag det som att du egentligen inte vill köpa den längre.

    Mitt råd är att köpa en beggad som du sedan kan sälja med mycket liten förlust om du inte klickar med den.

  16. #16
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Jag har i min existensiella livskris* med ett nyss upptäckt glädjen med min op-1 och octratrack samt a1 där jag begränsar mig till octans 8 spår och audio. Förlösande kul och billigt dessutom. Jag har ju dessa redan och slipper betala licenskostnader /prenumerationer etc utan kan bara med dessa begränsningar skapa det som jag alltid velat men aldrig fått till, nämligen techno.

    Ha is i magen och köp en flaska vin och fundera en vända till om det för fram din musik eller om det är en i mängden quickfixar och "barajagköperdennaprylsåkanjagakapasåååbra"-syndromet som vi dagligen möts av med nya prylar runt hörnet. Tror man ska vara förnöjd och njuta av det man har, för ju mer saker man suktar efter, desto mer distraktioner fyller man sinnet med och mindre tid lägger man på att njuta och leva.

    *) skyndsam remiss till kardiologen, 44 år gammal. Wtf? Jag är ju odödlig ju!?!

  17. #17
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Givet, en hel hög fler rattar naturligtvis, men ljudmässigt??
    Tycker det där stämmer in på nästan alla hårda syntar numera. Jag har vandrat i tanken mellan att skaffa t.ex. OB-6, Prophet 6, REV2, eller någon DeepMind, men sen rattar jag på några av mina mjukisar och tänker att ljudmässigt känns det inte som att jag vinner så mycket. Det handlar uteslutande om interface för mig och eftersom jag är uppväxt med mjukvara (ProTracker för Amiga och framåt) så är inte det där med att ratta med musen lika tråkigt som för en del andra.

  18. #18
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Peak har New Oxford oscillatorer, en typ av digitala oscillatorer som bygger på bit stream teknologi som jag förstår det. Peak verkar väldigt trevlig funktionsmässigt men inte fullt lika direkt som OB-6.

  19. #19
    stilnocturnal
    stilnocturnal är inte uppkopplad
    stilnocturnals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men du vill ju inte ha den egentligen. Köp den inte.
    Asså, det ligger nånting i det. Grejen är väl så här: Jag vill svingärna ha en. Men samtidigt har jag haft en sjukt kreativ vår och sommar med den setup som jag har, så jag behöver den egentligen inte. Det är väl i glappet däremellan som mina tvivel finns. Vore så jävla gött att sitta och ratta lite fräsiga ljud, men ... Jag överlever utan. Och det är väl problemet, att den inte fyller ett uppenbart hål.


    Jag tycker förresten egentligen att du borde köpa Juno-60 eller en annan Juno-106 efter vad du skriver. Det är speciella syntar.
    Mycket speciella, men nja, jag är klar med dem. Ropade hem en JU-06 för 1500 på tradera när jag sålt junon bara för att jag kan den där så utan och innan, så ändå gött att ha något att interagera med muskelminnet med. Men har också en MKS-50 i racket så det är inget skriande behov där.

  20. #20
    stilnocturnal
    stilnocturnal är inte uppkopplad
    stilnocturnals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1, min nya devis. Du lever bara en gång. Köper du något annat kommer du bara fortsätta tänka på hur det skulle varit med en OB6.
    Det GÅR ju att tänka så här: Det är många som har segelbåtar. De betalar motsvarande pris bara för att kunna lägga ut från kajen, typ. "Oj, en vinsch gick sönder, får köpa ny här är 15k tack och hej". Så egentligen är det ju en struntsumma vi pratar om med lite perspektiv. Plus att jag hade kunnat 40-årskrisa riktigt ordentligt och köpt en Porsche. Det hade inte varit gratis det heller.

  21. #21
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av stilnocturnal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket speciella, men nja, jag är klar med dem. Ropade hem en JU-06 för 1500 på tradera när jag sålt junon bara för att jag kan den där så utan och innan, så ändå gött att ha något att interagera med muskelminnet med. Men har också en MKS-50 i racket så det är inget skriande behov där.
    Jag håller iofs med om det, köpte precis mjukisvariant av Juno-60 för att någon gång emellanåt behöver jag en Juno-pad. Har dock svårt att motivera köp av en riktig fast jag egentligen har sjukt svårt för VST-instrument, speciellt emuleringar av analoga instrument. U-No låter dock klockers, fast att den är urtråkig som instrument betraktad imho.

    Samtidigt är min Polysix helt essentiell och central och kanske det sista instrument jag skulle sälja och den är inte mer avancerad. Det handlar ju om hur viktigt det instrumentet gör är.

    OB-6 är inte speciellt avancerad heller, det är ljudet man köper, inte funktioner. Är just ljudet från OB-6 viktigt ska du köpa den. Är det inte det, köp något annat. Det finns billigare bra polyfoner. Jag skulle t ex aldrig i livet byta ut Polysixen mot en OB-6, fast att jag tycker det är en fantastisk synt och värd sina pengar. Kanske köper jag en en dag och jag har varit nära. Hittills har det fallit på att jag inte tarvar dess egenskaper tillräckligt mycket.

  22. #22
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Brukar släntra in på Tremolo i Malmö varje vecka, dels för att jag jobba nära och dels för att se om de fått in något spännande gammalt jox. Testar också nya syntar, men OB-6 är den som jag alltid vill slå på men måste hindra mig för att jag inte kan bli borta hela eftermiddagen från jobbet. Så bra tycker jag att den låter och känns att använda.

    Har dock inte råd att köpa en.

  23. #23
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    @99jjq: Sälj juppen, köp tre!

  24. #24
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stilnocturnal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ....
    I slutändan är det ju bara pengar som går att spara ihop igen så kanske borde jag bara skita i allt och slå till?
    Ja, men försök hitta en begagnad !

    En annan sak jag undrar över är hur Ob-6 och P6 står sig mot Studio Electronics Omega 8. Om man hittar Omega 8 begagnad
    är en ju lite i samma bollpark pengamässigt - men hur är det med ljudpaletten?

  25. #25
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fast då får du ju jämföra med desktopparna och då blir ju P6/OB6 billigare.

  26. #26
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Cberga Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, men försök hitta en begagnad !

    En annan sak jag undrar över är hur Ob-6 och P6 står sig mot Studio Electronics Omega 8. Om man hittar Omega 8 begagnad
    är en ju lite i samma bollpark pengamässigt - men hur är det med ljudpaletten?
    Firechild kommenterade nyligen CODE 8 i denna tråd:http://www.99musik.se/showthread.php...ighlight=omega

  27. #27
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Det osar självförtroende om dina programmeringskunskaper på 1080:n. Det tycker jag är helt rätt, och jag tror dig. Men här gör du tankevurpan.. Tänk på alla demos du sett; ytterst få av dem ÄR så duktiga på att programmera. Så tänk på hur bra OB6:an skulle låta om DU programmerade den..?!

    Personligen tycker jag OB6 låter bäst av de moderna analogerna, och jag skulle inte tveka att köpa den. En kompis köpte den och visade några av alla presets han hade gjort. Jag tappade hakan. Helt ärligt har jag aldrig hört så bra presets i någon maskin från fabrik. Den kan låta makalöst bra, även om jag tycker att den låter som en Xpander i en tvångströja.

    Min mening är att du skall köpa den maskinen som har rätt sound för dig. Om du dessutom kan programmera den kommer du att nå Nirvana. Hellre en Helrätt maskin än 10 billigare burkar som aldrig ger dig den sista procenten.

    Jag kommer också från 64/Amigatracker och förstår precis vad du säger. Men jag håller också med om att skicka ut högerhanden och ha ändrat releasen 0.8s senare är svårslaget. Inte ens Xpandern är ju lika direkt som en OB6 här, även om den låter fenomenalt och är mer avancerad.

    Ha inte dåligt samvete för att det är mycket pengar. Se glädjen det ger dig, och belåtenheten av att ha nått ditt mål. Det kanske räcker med en begagnad, och VETSKAPEN att du hade kunnat köpa den ny? Dubbel glädje eftersom du var duktig och sparade lite? Soundet får du ingen annan stans, och pengar i sig skänker sällan lycka eller glädje. Micromonsta låter kanon, den blir en perfekt partner till OB6:an! 😀

  28. #28
    stilnocturnal
    stilnocturnal är inte uppkopplad
    stilnocturnals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det osar självförtroende om dina programmeringskunskaper på 1080:n.
    Hahaha, det är bara för att alla andra skrattar åt den så nån måste ju mopsa upp sig å gamla romplers vägnar


    Ha inte dåligt samvete för att det är mycket pengar. Se glädjen det ger dig, och belåtenheten av att ha nått ditt mål.
    Jag gillar hur du tänker!

    Jag tror faktiskt jag har landat lite i det resonemanget. Sitta på stålarna och inte bränna dem på massa skit och hålla ögonen öppna efter vettig begagnad, även om de är sällsynta fåglar på begmarknaden. Faaaast, en Micromonsta har jag nog råd att utöka med medan jag väntar ..

    Nå, det här måste vara lyxproblemstråden nummer ett, så jag ska inte älta detta mer. Får bara tacka för alla fina inspel jag fått. Det kändes verkligen deppigt igår när jag liksom bara... Kände att det inte var något kul. Härligt att höra tankar och idéer!

  29. #29

    Veteran
    Levde i ett existensvakum efter att jag slutade använda Akai S3000 serien. Det var min absoluta go to synt/sampler. Efter det så var det ett sökande efter nåt som jag aldrig hittade tills jag fann Thor i Reason, 10 år av sökande... Thor är tillsammans med samplers min mittpunkt i allt jag gör (jajo, sång får man nog räkna in också). Grymt skönt att ha ett gravitationscentrum att utgå ifrån. Jag säger köp! Funkar det inte, sälj.

  30. #30
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    ett perfekt tillfälle att rekommendera en Deepmind. Verkligen inte ett nerköp & pengar över. Kan inte säga att rubriken var optimal.

  31. #31
    Tennis
    Tennis är inte uppkopplad
    Tenniss avatar
    Inte så pratsam än
    Det lät i din ursprungliga post som om du faktiskt behövde OB-6. Det är en bra anledning att skaffa saker i största allmänhet. Och omvänt att låta bli när motsatsen gäller: skaffa inte saker du inte behöver. Det brukar inte stå och falla med exakt hur ett filter låter (även om jag ibland lurar mig till sådana tankar, hade kunnat spara mkt plats och pengar genom åren på att rensa i tankarna).

Liknande ämnen

  1. Jag behöver tips inför nya inköp
    Av SYN7HOR i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 19:41
  2. Instrumentbranschen i kris?
    Av Heualia i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 02:09
  3. Är det kris, eller vad?
    Av Ulven i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 21:50
  4. KRIS-KROSS
    Av eskimo i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 20:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •