Resultat 1 till 54 av 54

Ämne: Roland D-50 på Roland Cloud

  1. #1
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior

    Roland D-50 på Roland Cloud

    Sitter och meckar med den nu... fasen, det här blev riktigt snyggt! Men tyvärr ingen plugout, endast plugin.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Capture.JPG 
Visningar:	107 
Storlek:	268,2 KB 
Id:	75498

    Några omedelbara reaktioner: PG-1000-kontrollerna kan spelas in i Cubase via CC (MIDI Learn finns) men steppar rejält. Nu minns jag inte riktigt hur det fungerade med riktiga D-50, det kanske var likandant. Ser också att uppskalningen nu fungerar bra, snyggt! De gamla VST'erna ser ut som sk*t jämfört med den.
    Senast redigerat av mimoid den 2017-06-22 klockan 00:55.

  2. #2
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Hur lyckades du köpa prenumerationen på den? Chrome? Windows? Amerikanskt betalkort? (försöker räkna upp allt jag inte har...)

  3. #3
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Enligt Rolands facebook sida ska det även vara en plugout?!?

  4. #4
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Men den går inte att köpa rakt av? Enbart prenumeration?

  5. #5
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Bättre att äga orginalet

  6. #6
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt Rolands facebook sida ska det även vara en plugout?!?
    Tryckfelsnisse hos Roland har varit framme.

    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men den går inte att köpa rakt av? Enbart prenumeration?
    Bara prenumeration. Men om du vill är den "din" efter ett år. (en valfri synth-plugg per år är "rent to buy" enligt Roland)

  7. #7
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bättre att äga orginalet
    Mjo. Men min D-synth kraschar efter ett tangentanslag, dess 29 år gamla PSU brummar som en hel transformatorstation, den är stor och väger 10 kg. Min mest brukade dator väger 1 kg och är med mig överallt. Jag vill i alla fall testa om D-50 pluggen låter likt.

  8. #8
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur lyckades du köpa prenumerationen på den? Chrome? Windows? Amerikanskt betalkort? (försöker räkna upp allt jag inte har...)
    Jag har en prenumeration på Roland Cloud. Då får man denna. Snygg som attan, men jag vet faktiskt inte riktigt ännu hur jag ska förhålla mig till den ännu, preseten verkligen SKRIKER 80-tal's VA-synth. Men om jag låter bli att röra de ostiga PCM-erna, fabriksljuden och de inbyggda effekterna så låter den plötsligt dock rätt spännande, grymt långa enveloper!
    Senast redigerat av mimoid den 2017-06-21 klockan 21:37.

  9. #9
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tryckfelsnisse hos Roland har varit framme.



    Bara prenumeration. Men om du vill är den "din" efter ett år. (en valfri synth-plugg per år är "rent to buy" enligt Roland)
    Det hade varit omöjligt att hantera den med System-8. Det finns inga som helst reglage som passar denna.

    Det där med att få behålla en synth efter ett år får vi ta med en nypa salt. Det är ännu inte färdigavtalat hos Roland.

  10. #10
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Nu är min D50 över 20år gammal.
    Mint condititon.

    Vad kan den vara värd?

  11. #11
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en prenumeration på Roland Cloud. Då får man denna.
    Jo, så mycket har jag faktiskt också förstått, tro det eller ej. Den där prenumerationen går dock inte att betala för vissa. Men jag har fått bra kontakt med supporten så jag får väl se vad de lyckas komma fram till.

  12. #12
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, så mycket har jag faktiskt också förstått, tro det eller ej. Den där prenumerationen går dock inte att betala för vissa. Men jag har fått bra kontakt med supporten så jag får väl se vad de lyckas komma fram till.
    Sorry, menade absolut inte att verka dryg, tänkte bara ifall du undrade om man kunde köpa den rätt av eller om man var tvungen att ha en prenumeration...

    Jag vet inte om jag gjorde något speciellt, jag bara valde att starta en prenumeration och sedan fick jag skriva in mina betaluppgifter och sedan var det bara tjoff, så var jag inne. Kör för övrigt Windows 10 och Edge som browser.

    Pluggen använder tydligen exakt samma kod som sitter i originalet. Dvs det finns ingen akustisk skillnad förutom det som kommer med D/A-konverteringen på vägen ut. Så det är i princip en riktig D-50 i ett annat hårdvaruskal. Grymmens!

    Jag har nu suttit och skapat ett par ruskigt snygga ljud som inte alls låter 80-tal, det är precis som jag misstänker, struntar man i de där ostiga PCM-ljuden och ersätter de gräsliga inbyggda effekterma med något modernare, så låter det mumma.

  13. #13
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är min D50 över 20år gammal.
    Mint condititon.

    Vad kan den vara värd?
    Med tanke på att man kan göra samma sak med en Kawai K1 och ett Midiverb, så inte särskilt mycket.

  14. #14
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Jag har både en D550 och en Vsynth XT som har en inbyggd D50. Vore dock praktiskt att få in den i min System8 samt i datorn. Jag vägrar dock skaffa cloud abonnemang, så inga pengar från mej till Roland för denna.

  15. #15
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Är denna riktig och inte bara en fejk D50 "sample player"?

  16. #16
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med tanke på att man kan göra samma sak med en Kawai K1 och ett Midiverb, så inte särskilt mycket.
    Skaffa en plug.

    Så vitt jag vet så är K1 en synt utan något som helst filter och midiverb är en effekt?

  17. #17
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Nu så! Molnfest! (å D-50 tar ca 5% CPU!)

    https://youtu.be/NddumyYvkcg

  18. #18
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med tanke på att man kan göra samma sak med en Kawai K1 och ett Midiverb, så inte särskilt mycket.
    Faktum är att D-50 även motsvarar en komplett VA-variant av JX-10 med tillägget PW & PWM. Det är ganska poppis från folk som inte hajar D-50 att spy galla på den, men det är en riktigt massiv synt med runt 150 st parametrar per ljudprogram.

  19. #19
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är denna riktig och inte bara en fejk D50 "sample player"?
    Riktig denna gång.

  20. #20
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är min D50 över 20år gammal.
    Mint condititon.

    Vad kan den vara värd?
    2-3 är väl rimligt idag, ibland neråt 1,5. Klassiker, men inte där prismässigt.

  21. #21
    koppeti
    koppeti är inte uppkopplad
    koppetis avatar
    Senior
    Jag kollade med Roland Scandinavia för ett slag sedan om deras pluggar som finns i deras molntjänst kommer att kunna köpas rakt av på deras contentstore, typ som ProMars och de andra. Killen på Roland visste då inte hur det kommer bli. Personligen avskyr jag prenumerationer, som bara har till syfte att kräma ur mer pengar från köparna. Jag hoppas Jupiter-8 and D-50 släpps som VST så man kan köpa dem, då är jag nöjd. Sen var ju det där med SE-02 ...

  22. #22
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är denna riktig och inte bara en fejk D50 "sample player"?
    Nej, det ska tydligen vara samma kod som körs i "riktiga" D-50 som man har portat till något som heter "DCB". Jag antar att det är en wrapper så att man kan köra synthens binärkod inuti ett VST.

    Jag noterade att man inte kan utföra "render in place" i Cubase, då hamnar partials inte i takt med varandra. Man måste printa till audio i realtid, dvs som en hårdvarusynth. Det kan väl ha med koden att göra, den hinner helt enkelt inte med...

    Förresten drar den rätt lite processor, betydligt mindre än Jupiter/Juno/S8.
    Senast redigerat av mimoid den 2017-06-21 klockan 23:18.

  23. #23
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pluggen använder tydligen exakt samma kod som sitter i originalet. Dvs det finns ingen akustisk skillnad förutom det som kommer med D/A-konverteringen på vägen ut. Så det är i princip en riktig D-50 i ett annat hårdvaruskal. Grymmens!

    Jag har nu suttit och skapat ett par ruskigt snygga ljud som inte alls låter 80-tal, det är precis som jag misstänker, struntar man i de där ostiga PCM-ljuden och ersätter de gräsliga inbyggda effekterma med något modernare, så låter det mumma.
    Ok, ja jag kom in till slut via supporten medans de klurar ut varför deras betalsystem buggar.

    Den låter verkligen bra*. Upplägget är aningens förvirrande om man är van vid "gen 2 LA" (D-10/20/110) i multitimbralt läge och att editera på tone-nivå, parametrar är överallt (och effekter) och det saknas sex common strukturer för partials och massor av PCM-vågformer (men det har också tillkommit 28), men ändå - LA som mjukis, äntligen!

    *=D-serie bruset är väck, men den låga upplösningen är intakt och kan lätt lockas fram om man vill höra den!
    Senast redigerat av avart den 2017-06-21 klockan 23:34. Anledning: Lade till lite mer efter fortsatta utforskningar

  24. #24
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det ska tydligen vara samma kod som körs i "riktiga" D-50 som man har portat till något som heter "DCB". Jag antar att det är en wrapper så att man kan köra synthens binärkod inuti ett VST.
    Jepp, så har jag oxå förstått det. DCB är den digitala versionen av ACB.

    Jag har själv spelat på D-50 senaste 1,5 timmarna och varit helt hänförd. Ja, den låter grymt mycket 80-tal, men det går att ratta fram moderna ljud på den. Låter otroligt snyggt och GUI:t funkar riktigt bra även på en 4k-skärm utan att kännas plottrigt.

    Vi kommer säkert att få se en ny hårdvarusynt varåt det lider där man då kommer att kunna plugga ut denna. De säger ju själva att JX-10 och JV-1080 är på gång (egentligen är alla deras synthar på gång, enligt dem själva).

  25. #25
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    ACB, DCB, marknadsföring.

    Det är VA kort och gott.

    Jag är glad att äga orginalet.
    Nu ökade andrahandsvärdet.

  26. #26
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten drar den rätt lite processor, betydligt mindre än Jupiter/Juno/S8.
    Ja, hjälp - S8 tar 60% här... :O

  27. #27
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är min D50 över 20år gammal.
    Mint condititon.

    Vad kan den vara värd?
    Jag bjuder 2.000.
    Jamenar...den har ju inte ens träsidor.

  28. #28
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    2-3 är väl rimligt idag, ibland neråt 1,5. Klassiker, men inte där prismässigt.
    Har du även PG-1000 kan du säkert dubbla priset. Utan den är den ju i princip omöjlig att programmera (ja det går, men kul är det inte).

  29. #29
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är VA kort och gott.

    Jag är glad att äga orginalet.
    Nu ökade andrahandsvärdet.
    Hur menar du med VA? Den version som Roland nu har släppt i sin Cloud-lösning/tjänst är oxå ett original. Den kör samma kod som din hårdvarumaskin kör. Den enda skillnaden är att du har inbyggd D/A i din medan min D/A sitter i mitt ljudkort.

  30. #30
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Faktum är att D-50 även motsvarar en komplett VA-variant av JX-10 med tillägget PW & PWM. Det är ganska poppis från folk som inte hajar D-50 att spy galla på den, men det är en riktigt massiv synt med runt 150 st parametrar per ljudprogram.
    Jag retades mest med Janost, jag gillar också D50

  31. #31
    Moogmannen
    Moogmannen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bättre att äga orginalet
    Personligen ser jag ingen vits med att behålla originalet om en plugg kan göra samma jobb. Laddar ner och testar nu, låter det som det ska åker nog min D-550 ut i veckan.

  32. #32
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Rizzo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur menar du med VA? Den version som Roland nu har släppt i sin Cloud-lösning/tjänst är oxå ett original. Den kör samma kod som din hårdvarumaskin kör. Den enda skillnaden är att du har inbyggd D/A i din medan min D/A sitter i mitt ljudkort.
    LA-PCM chippet i D50 är ingen CPU med kod.
    Det är hårdvara och måste emuleras av VSTn.

  33. #33
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du även PG-1000 kan du säkert dubbla priset. Utan den är den ju i princip omöjlig att programmera (ja det går, men kul är det inte).
    Mjaaaaaa. Det finns en viss förnulighet i den. Sommaren 1987 var det riktigt spännande. Nu måste man bestämma sig, mer, för att det ska vara rätt spännande... och då svarar den upp till förväntningarna. Jag tycker den är snygg och härlig att spela på. Hamnar ofta i mitt evighetsprojekt att göra en komplett ny bank.

  34. #34
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Jag har inte ägt en D-50, men jag har spelat på en sååå många gånger. Blev utslängd ur en musikaffär efter att jag byggt egna presets och varit där för länge och för mycket utan att köpa synthen Så när jag nu sitter framför den kommer minnena tillbaka. Underbart ju

  35. #35
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Haha, fast den tvättäkta nörden är den som förespråkar originalet även i detta särfall.

    Är den inte lite mer stereovid? Lite mer öppen?

  36. #36
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det ska tydligen vara samma kod som körs i "riktiga" D-50 som man har portat till något som heter "DCB". Jag antar att det är en wrapper så att man kan köra synthens binärkod inuti ett VST.

    Jag noterade att man inte kan utföra "render in place" i Cubase, då hamnar partials inte i takt med varandra. Man måste printa till audio i realtid, dvs som en hårdvarusynth. Det kan väl ha med koden att göra, den hinner helt enkelt inte med...

    Förresten drar den rätt lite processor, betydligt mindre än Jupiter/Juno/S8.
    what what är inte det hela grejen med render att det får ta hur mycket cpu som helst eftersom det INTE är i realtid

  37. #37
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är den inte lite mer stereovid? Lite mer öppen?
    Möjligt. Vore kul med en A/B-jämförelse. Men stereovidd är grymt bra att ha. Speciellt om man älskar pads, som jag

  38. #38
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    ...men vänta lite..!

    Den kan ju knappast vara VA. VD borde det väl ändå heta?

  39. #39
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    HA - handelsattaché
    SD - seniordigital

  40. #40
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Precis när man lagt en mindre förmögenhet på en PG-1000 till 550:n så kommer den här #timing

  41. #41
    Ludvig
    Ludvig är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Finns väl iofs inget som hindrar att du använder PG-1000 till mjukisen?

  42. #42
    Moogmannen
    Moogmannen är inte uppkopplad

    Senior
    Har testat den några timmar nu och den håller helt klart måttet. Har längtat efter att någon ska göra en virtuell D-50 typ hur länge som helst och nu har det äntligen hänt, av Roland själva dessutom. Kan ju inte bli bättre.

    Så om någon tycker att mjukvara inte är nåt att ha och vill köpa en D-550 med bytt display är det bara att dra iväg ett pm.

  43. #43
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Fasnollar den mot hårdvaran?

  44. #44
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Originalet slår vilken JX8 eller JX10 som helst.

    Låter pluggen lika bra?


    https://youtu.be/oaE4UfZ0nag

  45. #45
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Förstår ite varför jag inte får hem denna vst då jag inte haft några problem med de övriga pluggarna från clouden.

    Min D50 hårdvara däremot så verkar psun vilja ha nya kondingar för den låter lote suspekt från nätagget och ljudutgångarna brusar lite mer än min moxf6 minst sagt. Sådant är nog svårt att emulera

  46. #46
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Originalet slår vilken JX8 eller JX10 som helst.
    Om man ska jämföra helt olika synthar så är det möjligen intressant att man talar om skillnader och vilka karakteristiska grejer de har. Eller berätta gärna vad det är du gillar med en viss synt.

    Att hojta runt om vilken som är 'bäst' eller vilken som 'slår' vilken, tillför liksom inte så mycket.


    // Jag gillar alla tre av dessa, jag gillar faktiskt de flesta syntar... //

  47. #47
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Jag fick tips om en snygg liten handbok om (hårdvaru-) D-50 från 1988 om någon vill lära sig programmera den riktigt ordentligt.

    https://www.cultofd50.org/Roland_D-50_Creative_Book.pdf

  48. #48
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mjo. Men min D-synth kraschar efter ett tangentanslag, dess 29 år gamla PSU brummar som en hel transformatorstation, den är stor och väger 10 kg. Min mest brukade dator väger 1 kg och är med mig överallt. Jag vill i alla fall testa om D-50 pluggen låter likt.
    har du en expanderad D-50? jag fick frysningar emellanåt på min, och hade problem med multi-läget. Återställde med original-rom, och då var problemen borta.

  49. #49
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Ah, det var denna tråden jag egentligen tänkte på


    https://youtu.be/5qeJaXMNvM8

  50. #50
    _Peter_
    _Peter_ är inte uppkopplad
    _Peter_s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av T11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, det var denna tråden jag egentligen tänkte på
    Köpte D-50 av den killen.

  51. #51
    AutumEmbrace
    AutumEmbrace är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Softwaren låter förbannat nära i mina öron.

  52. #52
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av T11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, det var denna tråden jag egentligen tänkte på


    https://youtu.be/5qeJaXMNvM8
    Jag är verkligen ingen "hårdvara är alltid bättre"-kille men jag tyckte allt det var skillnad på de två. Och då blindkollade jag första rundan så jag inte skulle lura mig själv. Sen låter det absolut tillräckligt nära för att ingen ska höra skillnad i en mix med flera spår.

    Inte för att jag bryr mig egentligen, min egen D-550 har varit overksam i en herrans massa år på grund av en slutkörd el-folie och jag har inte orkat lyfta på min eländiga röv och fixa den. Där någonstans ligger väl nivån på engagemanget ho ho ho

    Anyway, mina 2 euro-cent.

  53. #53
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    'Stereo Polysynth' - som börjar vid 8:47 - är inte samma typ av ljud.

    Båda är klassiska Roland-ljud, men den första (D-50) är mer av soft brass typ, medan pluginversionen har en direkt attack ganska lik ett JD-800-preset.

  54. #54
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tycker det låter hyfsat rätt, att Stereo Polysynth skiljer sig beror på skillnaden i stereobild. Ljudet i original så att säga panorerar hårt från ena sidan till andra och består av ett ljud i höger, ett annat i vänster. Snarlika men lite olika. I jämförelsen hör man D-50n dema det ena delljudet och pluggen det andra. En smula, verkligen en smula, mer värme och "definition" i originalsynten men förmodligen inte märkbart i en mix. Jag kör vidare med hårdvarusynten eftersom den är så fin...

Liknande ämnen

  1. Roland Cloud
    Av HEK i forum Övrig mjukvara
    Svar: 257
    Senaste inlägg: 2023-01-06, 12:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •