Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 121

Ämne: Största diskrepansen mellan GAS och besvikelse i ditt liv?

  1. #1
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran

    Största diskrepansen mellan GAS och besvikelse i ditt liv?

    Kanske hade du euforisk GAS av någon produkt för att bli tvärbesviken och vakna upp till en "vafan håller jag på med"-känsla när du väl fått den till din ägo? Eller så kanske du bara hade höga förväntningar som ej uppfylldes? Berätta om största diskrepansen mellan GAS och ägande för dig!
    Senast redigerat av särkvark den 2017-05-11 klockan 22:41.

  2. #2
    deleted user
    Eurorack kort o gott.

  3. #3
    deleted user
    Pro One.

    Vill nästan köpa en igen bara för att se om det bara var helt fel instrument just då.

  4. #4
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Roland System 100, utan tvekan. Lite osäker på vad jag hade förväntat mig men trodde den lät som det bästa jag någonsin kunnat tänka mig. Visst, den lät bra och var vacker som en dag men... nej. Mullig bas och inte så mycket mer, snäll som en skadeskjuten hundvalp och funkade inte alls med vad jag höll på med.
    Har haft svårt för Roland länge och trodde den skulle ändra på det men icke, funkade inte alls så emulåtta fick ta den i utbyte mot en orgonmaskin, ångrar aldrig det bytet och hoppas det är ömsesidigt :-)
    Senast redigerat av Batteriet den 2017-05-11 klockan 22:18.

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Skulle kunna vara JD-800. Men det var inte syntens fel i sig, snarare att jag störde mig hårt på att exemplaret inte var i mint condition. Då blev det antiGas och snabb ivägsäljning. Lyckligtvis kan man omsätta det mesta när man tappat feelingen. Mestadels tar jag nya tag med prylar om den där antikänslan kommer & upptäcker ngt bra med dem efter lite eftertanke. Få saker har känts riktigt dåliga. MC-303 var irriterande då jag trott den skulle funka (även) som ljudmodul över midi, väldigt dålig på det / överbelastad CPU och fullkomligt useless på det viset. Bass Station rack var skitkass. Byte ljud helt random vid note on och t om med pgcg inaktiverat. Men just det. Casio PX5S var ett köp jag verkligen mådde pyton av. Horribel sak. Rätt fin egentligen med rolig yta på tangenterna. Men Casios marknadsföring av den "som synt" visade ju sig vara ren crap. I princip en Sound Canvas med undantaget av att pianoljudet är jättebra. Motorn i övrigt var rent sjukt klen. Lite som en Volvo V90 med motor på 75 hk. Luftslott lixom. Plastig och jävlig.

  6. #6
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Spectralis - Köpte den i Köpenhamn och var sjukt nöjd. Sampler, analogsynt, digitalsynt, filterbank, sequencer.
    Hade den exakt en vecka och bytte bort den med EMULÅTTA mot en Pro-One, trots att jag redan hade en.

  7. #7
    deleted user
    Ah förresten, värsta:

    Matrix-6.

    Den är verkligen dålig. Subjektiv bedömning såklart. Men subjektivt suger den verkligen ankfett.

  8. #8
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spectralis - Köpte den i Köpenhamn och var sjukt nöjd. Sampler, analogsynt, digitalsynt, filterbank, sequencer.
    Hade den exakt en vecka och bytte bort den med EMULÅTTA mot en Pro-One, trots att jag redan hade en.
    Ständigt denna EMULÅTTA!

  9. #9
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Roland System 100, utan tvekan. Lite osäker på vad jag hade förväntat mig men trodde den lät som det bästa jag någonsin kunnat tänka mig. Visst, den lät bra och var vacker som en dag men... nej. Mullig bas och inte så mycket mer, snäll som en skadeskjuten hundvalp och funkade inte alls med vad jag höll på med.
    Har haft svårt för Roland länge och trodde den skulle ändra på det men icke, funkade inte alls så emulotta fick ta den i utbyte mot en orgonmaskin, ångrar aldrig det bytet och hoppas det är ömsesidigt :-)
    Model 101? I så fall har jag nog ägt det exemplaret också. Fantastisk bas.

  10. #10
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Tror det! Och jag håller med dig fullständigt... men sen då, blev det mer än bas?

  11. #11
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Korg Wavestation
    Inte min grej helt enkelt. Köpte utifrån nostalgiska minnen från stunder i en musikaffär alldeles för många år tidigare.

  12. #12
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Roland jävla MC-303. Jag orkar inte gå in på varför men den som vet den vet. Den kommer på ohotad förstaplats. Och det är rätt långt ned till tvåan som är Alesis Ion.

    Den lät helt satans fantastiskt men var lika helt satans oinspirerande att göra ljud på med allt menyjagande. Jag fick aldrig till ett enda ljud jag gillade. Delayet var ju för fan ett skämt på den. Tänkte du dig ett moogigt sololjud med en massa göttigt delay? Det gjorde jag. I alla fall ända tills jag insåg att delaytiden bara var några nanosekunder eller nått sånt. Helt oanvändbart.

    På tredje plats kommer Waldorf Q. Så hyperavancerad. Så tysk. Så bra. Så mycket. Men inte heller på denna lyckades jag krana fram något vettigt. Inspirationen dog på vägen liksom. Jag rattade och rattade och bläddrade i menyn och till slut lätt det bata "fjutt" i alla fall.

  13. #13
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror det! Och jag håller med dig fullständigt... men sen då, blev det mer än bas?
    Ja lite, men jag hade den inte jättelänge. Bytte in den på 4Sound och det var en av de viktigaste dealar jag gjort, eftersom jag fick ett av mina viktigaste instrument då. Att jag bytte bort den var mest för att den hade hyss för sig.... var "lite väl vintage" med skrap och dubbeltriggande tangenter. Annars tyckte jag nog ändå rätt bra om den.... tror jag.

    Jag förstår väl ändå vad du menar, men samtidigt tänker jag att det är en typ av synt som bör ha med sin partner så att det blir en tvåoscillatorssynt. Å andra sidan har jag aldrig direkt blivit knockad av någon Roland.

    Äh jag vet inte.

    Men basen.... <3

  14. #14
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Värst är nog Blofeld. Totalt oinspirerande att spela och lyssna på. Funkade bäst avstängd p.g.a. finfint klaviatur och allmänt skön fysisk känsla.

  15. #15
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja lite, men jag hade den inte jättelänge. Bytte in den på 4Sound och det var en av de viktigaste dealar jag gjort, eftersom jag fick ett av mina viktigaste instrument då. Att jag bytte bort den var mest för att den hade hyss för sig.... var "lite väl vintage" med skrap och dubbeltriggande tangenter. Annars tyckte jag nog ändå rätt bra om den.... tror jag.

    Jag förstår väl ändå vad du menar, men samtidigt tänker jag att det är en typ av synt som bör ha med sin partner så att det blir en tvåoscillatorssynt. Å andra sidan har jag aldrig direkt blivit knockad av någon Roland.

    Äh jag vet inte.

    Men basen.... <3
    Hähä vill ju inte trycka upp dig mot väggen, det är en underbar maskin som låter helt otroligt men den glider ju knappast in diskret i musicerandet. Men jag skulle säga att du klarar dig bra utan den, du levererar ju finfina grejer utan den!

  16. #16
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Roland D-50. Använde den typ fem minuter totalt. Var för mig bara ett stort "meh"

  17. #17
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ständigt denna EMULÅTTA!
    Som får ta hand om era besvikelser.

  18. #18
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som får ta hand om era besvikelser.
    Det vet du

  19. #19
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spectralis - Köpte den i Köpenhamn och var sjukt nöjd. Sampler, analogsynt, digitalsynt, filterbank, sequencer.
    Hade den exakt en vecka och bytte bort den med EMULÅTTA mot en Pro-One, trots att jag redan hade en.
    Bytte till mig den bara för att byta mot Kallbacks ENIGISER... men strulpelle som han är så sket det sig då och jag blev sittande med denna tingest...snygg,,,inte så tokigt ljud...men helt jävla oanvändbar.... sämsta jävla maskin ur användarperspektiv.... minns inte ens vem eller var jag sålde eller byte bort den...... typ ett år senare så skaffade jag dessutom en till för att byta mot Kallbacks ENIGISER.. denna gång blev affären av... även om jag fick ENIGISERN helt isärplockade (överkallbackad) i en kartong.. ..dar303 var snäll och plockade i hop den... sen bytte jag den några år senare mot en System 101 med Batteriet som jag sålde till Skilling.

    99Dallas

  20. #20
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Love it

  21. #21
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag och Axxe dregglade över MC-303 och när den släpptes så drog han in och köpte den direkt. Besvikelsen över att den inte var den 303:a man ville var ju grym men nog mer Axxe huvudvärk än min... han lämnade den hos mig till låns ett tag och jag hade faktiskt rätt kul med den.... jag slapp ju pynta Har för mig han sålde den rätt snabbt oxå.

    Sen JD-800... den är ju så snygg...inte minst när den var ny.. ouppnåelig vit val.... sen när jag köpte den.... damn.. inget kunde ju motsvara drömmen... och den är ju rattarna till trots rätt funktionshindrad och lever på sina effekter.... har väl ägt en tre st till sen dess.. men slutar alltid på samma sätt....men jag vill så gärna älska den ....tycker förövrigt att MC-303 är riktigt snygg

    och sen Spectralis... ja suck.. ...vilken menlös jävla maskin... Kallback har ju också varit helt tyst om den...vet att han druttade den i golvet och spräckte ena träsidan... undrar om den var vad han drömde om.

  22. #22
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av underminer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Roland D-50. Använde den typ fem minuter totalt. Var för mig bara ett stort "meh"
    Hm!

    Ser rätt mkt klagomål på D-50 så låt oss då bryta ner dess funktioner i en lista så ska vi se...

    - early bird VA-modell av Jupiter 8 (= Som 2 st JX8P / en JX10 fast även med PWM) - detta på datorkraft motsvarande typ en Amiga

    - PCM rom (= mest användbart för attacken på ljuden men gör även t ex klassiskt cheesy housepiano)

    - structures för modulation inspirerat av FM-algoritmer

    - digitalreverb a'la 1987 (= typ första Alesis)

    - EQ

    - digitalchorus

    - vektorbalans av 4 st nivåer & joystick

    - display med för sin tid långa ljudnamn ("Digital Native Dancer" får plats)

    - klaviatur med rolands första användbara aftertouch (för trög på JX8P, JX10 och Juno 2)

    - kan förses med programmer

    Succé - och ärligen helt fantastisk skapelse - när den kom, fortfarande spännande för ljuddesign, en av de mest komplexa syntarna med runt 150 st programmerbara parametrar per patch. Ett bra fabriksljud att kolla in är t ex Soundtrack: Anslag styr PWM & cutoff, aftertouch LFO & cutoff osv.

    Inte helt "meh" tycker jag, loving it

  23. #23

    Veteran
    TX816 egentligen underbar men i praktiken hopplös. Eftersom jag köpte TX816 när mixerbord var dyra så tog rackarn dessutom upp massvis med dyrbara kanaler. Och en tidstjuv bortom allt annat jag ägt.

  24. #24
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Nektar Panorama p6. Såg framför mig hur jag bara skulle stänga ihop datorn och ha reason framför händerna med denna. Hur soft det skulle vara att mixa med den motoriserade regeln och hur jag skulle ha thor på riktigt så att säga. Och kanske fram för allt skruva och spela kong, den har ju nämligen pads! Tänk att skruva kongs trumsynthar och spela på pads samtidigt, fan vad kul!
    Huu.. Plastig, på det där sättet att man känner att det är en rätt stor plastlåda öed relativt lite innehåll. Rattarna är bara omysiga, skjutpotarna ännu värre och padsen är typ helt stumma gummibitar. Det hade varit helt ok om det inte också kombinerats med ett ganska kasst upplagt interface. Svårt att veta var man är i olika menyer och vissa funktioner kommer man inte åt (exempelvis går det inte alls att använda kong som jag tänkte mig), så man sitter ändå med musen. Har mkt mer feeling när jag tweakar saker med musen i reason än när jag vrider på panoramans rattar. Det har slutat med att jag använder den som förväxt, otympligt och svårspelat midikeyboard bara. Skittråkigt. Hade sån GAS innan

  25. #25

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nektar Panorama p6. Såg framför mig hur jag bara skulle stänga ihop datorn och ha reason framför händerna med denna. Hur soft det skulle vara att mixa med den motoriserade regeln och hur jag skulle ha thor på riktigt så att säga. Och kanske fram för allt skruva och spela kong, den har ju nämligen pads! Tänk att skruva kongs trumsynthar och spela på pads samtidigt, fan vad kul!
    Huu.. Plastig, på det där sättet att man känner att det är en rätt stor plastlåda öed relativt lite innehåll. Rattarna är bara omysiga, skjutpotarna ännu värre och padsen är typ helt stumma gummibitar. Det hade varit helt ok om det inte också kombinerats med ett ganska kasst upplagt interface. Svårt att veta var man är i olika menyer och vissa funktioner kommer man inte åt (exempelvis går det inte alls att använda kong som jag tänkte mig), så man sitter ändå med musen. Har mkt mer feeling när jag tweakar saker med musen i reason än när jag vrider på panoramans rattar. Det har slutat med att jag använder den som förväxt, otympligt och svårspelat midikeyboard bara. Skittråkigt. Hade sån GAS innan
    Nej, nej, nej, inte så. Jag har GAS på en en Nektar. Du får inte....
    Men jag har GAS på P1 men den saknar moving fader så den går bort. Jag har ett M-Audio klav som jag har försökt att använda ihop med Reason men det funkar inte för mig. Däremot funkar nanoKONTROL2 för mig när jag skall tweaka syntljud. Mixa, nej tyvärr inte.

  26. #26
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, nej, nej, inte så. Jag har GAS på en en Nektar. Du får inte....
    Men jag har GAS på P1 men den saknar moving fader så den går bort. Jag har ett M-Audio klav som jag har försökt att använda ihop med Reason men det funkar inte för mig. Däremot funkar nanoKONTROL2 för mig när jag skall tweaka syntljud. Mixa, nej tyvärr inte.
    Den är ASFET! Du har reason framför händerna! Stäng datorn och ha världens bästa workstation. Du kan få köpa min, säljer ENDAST pga att jag har fyra och min partner tycker att de tar för mycket utrymme (partners va? kan inte leva med dem, kan inte leva utan dem, am irite?)
    4k så skickar jag med en sladdrig usb-hub som du kan ha som strömkabel om du kör utan data

  27. #27
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    System 100m. Är även det som studsat snabbast hos mig, hade det i några veckor bara.

    Trodde det skulle vara magi på burk, men gillade varken inte ljudet eller någonting annat med det.

    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser rätt mkt klagomål på D-50 så låt oss då bryta ner dess funktioner i en lista så ska vi se...
    Man behöver ju inte känna sig påhoppad för att någon dissar ens favorit…

    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är ASFET! … säljer ENDAST pga att jag har fyra och min partner tycker att de tar för mycket utrymme
    LOL! Men du glömde klassikern "Med en klump i halsen släpper jag nu min älskade…". Används alltid i annonser där säljaren vill bli av med något de inte gillar till överpris…

  28. #28
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    MKS80. Denna magiska burk, en Jupiter8 i rack som användes av "alla" - Pet Shop Boys, Trevor Horn, etc. Låter ganska alldagligt när man kör den rent utan effekter, ungefär som en JX3p. Jag kände mej lurad när jag fick hem den och kunde testa den i studion. Dock har den växt under åren jag haft den, den ligger rätt i mixen, har ett tryck i ljudet och kan låta ganska elak och digital om man vill.

  29. #29
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter ganska alldagligt när man kör den rent utan effekter, ungefär som en JX3p.
    Haha, exakt så beskrev jag Jupiter 6'an. En JX3P-deLuxe. Men ändå ingen besvikelse, för JX3P låter ju bra.

    Men det säger kanske mer om vilket bra grundljud JX3P har iofs…

  30. #30
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Roland TR-909. Hade länge suktat efter en, älskade 606/808, och hade ju hört massor av låtar med 909:an. Men när jag fick tag på en så lät den bara yxig och stel, inte som jag ville ha den. Den fick gå.

    Idag hade jag nog kunnat använda den lite bättre än jag kunde då, processat den för att få "rätt" ljud, men jag köpte en XBase-09 lite senare och den passar mig mycket bättre. Både till ljud och möjligheter.

  31. #31
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Hmmm .. i modern tid ... NordLead 2 kanske ... eller KORG MS2000 ... eller euro ... eller i butik, Matrixbrute ... svårt att avgöra såhär på morgonkvisten ...

  32. #32
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Creamware Pro-12 - lät tunt och hade buggig rösthantering.

  33. #33

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är ASFET! Du har reason framför händerna! Stäng datorn och ha världens bästa workstation. Du kan få köpa min, säljer ENDAST pga att jag har fyra och min partner tycker att de tar för mycket utrymme (partners va? kan inte leva med dem, kan inte leva utan dem, am irite?)
    4k så skickar jag med en sladdrig usb-hub som du kan ha som strömkabel om du kör utan data
    Hähä!
    Vi får se, jag vill ha en Nektar P2 med moving fader.

  34. #34
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    1. MKS-80, slö och dov i soundet tvärtom mot JP-8.
    2. PolyEvolver rack. Trodde det var en modern Prophet VS men lät platt och dovt.

  35. #35
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hähä!
    Vi får se, jag vill ha en Nektar P2 med moving fader.
    vars bor du? kanske köra ett bytlån med något så du får testa? iof klurigt att skicka denna. Men den står mest hos mig

  36. #36

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vars bor du? kanske köra ett bytlån med något så du får testa? iof klurigt att skicka denna. Men den står mest hos mig
    Inda Götlaborg

  37. #37
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Prophet T8 - fantastiskt hårdvara med ett högst medelmåttigt ljud.
    JD 800 - plast, plast och plast.
    DSI Tetra - trodde det satt en DSP i den.
    Jupiter 8 - ok, men inte mer

  38. #38
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Quasimidi Sirius. Hur kan en synt som ser så jävla bra ut vara så fruktansvärt dålig? Haft två som jag lyckligtvis kunnat sälja utan allt för stor förlust.

  39. #39
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Moog Voyager - mycket pengar för något som inte fick min hjärtfrekvens upp...
    Moog LittlePhatty - nä, moog är inte jag...
    Roland V-Synth GT - gillade orginalet och trodde extra allt skulle vara kul. Var lika kul som att äta resterna av den där fyllepizzan man köpte på väg hem natten innan...
    Korg MS20 - min första synt var en ms10 som jag ff älskar. MS20 var tråkig.
    Spectralis - UI från helvetet...

  40. #40
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Yahama CS-1x - verkade ju så bra men var så tråkig...
    Reason 9 - Usch, gränssnittet var faktiskt ännu jobbigare än jag befarat - ett evinnerligt klickande och skrollande. Gnyl.

  41. #41

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yahama CS-1x - verkade ju så bra men var så tråkig...
    Reason 9 - Usch, gränssnittet var faktiskt ännu jobbigare än jag befarat - ett evinnerligt klickande och skrollande. Gnyl.
    Man måste köra Reason med 3 skärmar. Allt annat är galenskap.

  42. #42
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Blofeld! I teorin apfet, i praktiken världens sämsta UI, obehagliga rattar och med ljud som aldrig passade in i mixen.

  43. #43
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    drloop: Ah, det förklarar allt. Jag trivs med 5:an enskärmigt på både 11" och 17" - men 9:an blir inte riktigt samma...

  44. #44
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Måste ju säga octatrack... drömmaskin men den var helt ofärdig när jag fick den... var apkrånglig och jag fattade ingenting typ.... allt man gjorde med den lät typ likadant..... the Orb..... borde kanske ge den en andra chans.. men siktar nog på digitalt i stället...den verkar vara mer genomtänkt.

  45. #45
    lasselus avatar
    Redaktör
    Korg Z1...åkte från Stockholm tilll Musikbörsen i Gävle för att köpa den och betalade alldeles för mycket för den...vi kom aldrig överrens så den åkte ut...

  46. #46
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Juno 106 och Pro One... för att de fan aldrig funkat hos mig och genererar en massa dåligt samvete då jag inte orkar ta tag i dem trots jag har reservdelar

  47. #47
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    ProMars - den lovade så mycket; träsidor, JP4-sound, minnen, rattar och skjutpotar, Rolandsound, analogt och gammalt. Fin var den också. Väl framme; Pfffft...

  48. #48
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Oj.... skulle nog kunna skriva en bok. Allt från eurorack till moppen jag bytte till mig (för just eurorack) som står o rostar i trädgården. O typ 75% av alla syntar jag skaffat mig. Börjar SNART tro att felet inte ligger hos syntarna utan hos mig snart....

  49. #49
    PeterM
    PeterM är inte uppkopplad
    PeterMs avatar
    Veteran
    Just detta är ingen personlig erfarenhet, men jag tycker ändå denna klassiker borde postas i denna tråden



    Var det inte någon här som hade ruta 3 som avatar ett tag?

    Sen har vi ju också



    Passar kanske bättre som tillhörande bild till trådrubriken

  50. #50
    bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

    Veteran
    The Packrat är ganska träffsäker

  51. #51
    swede99
    swede99 är inte uppkopplad
    swede99s avatar
    Senior
    Elektron Rytm

  52. #52
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    På tal om Elektron, Machinedrum

  53. #53
    Ashaz
    Ashaz är uppkopplad nu
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blofeld! I teorin apfet, i praktiken världens sämsta UI, obehagliga rattar och med ljud som aldrig passade in i mixen.
    Exakt så! Teoretiskt asbra. Men så urtråkig att jobba med.


    Sen har jag ett konstigt hatkärleks förhållande till min machinedrum.
    Jag gasade på den i flera år innan jag tog mig råd.
    Men ljuden i den är så jäkla svåra. Det börjar lätt låta digital skit.
    Men samtidigt en så fantastisk maskin så jag ibte kan vara utan drn. När en ratt gick sönder på min flrsta, köpte jag en ny direkt. Ny MD alltså. Inte ratt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Min telefon stavar dåligt :|

  54. #54
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    MDn.. jag har inte vågat kränga av min. Tror jag skulle sakna den. Men den har stått på en hylla i studion sen jag fick min Linn... så vafan... crap!

  55. #55
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MDn.. jag har inte vågat kränga av min. Tror jag skulle sakna den. Men den har stått på en hylla i studion sen jag fick min Linn... så vafan... crap!
    Vad vill du ha för den?

  56. #56

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Rotwang Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så kosmiskt inte-jag.

  57. #57
    hypotesfrisyr
    hypotesfrisyr är inte uppkopplad
    hypotesfrisyrs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    A4:an kändes som en dröm i alla fall på det teoretiska planet, passade inte alls mig. Fick DSP vibbar av de ljuden jag lyckades få fram, troligen mest filtret som kändes hattigt.
    Senast redigerat av hypotesfrisyr den 2017-05-13 klockan 12:48.

  58. #58
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hypotesfrisyr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    A4:an kändes som en dröm i alla fall på det teoretiska planet, passade inte alls mig. Fick DSP vibbar av de ljuden jag lyckades få fram, troligen mest filtret som kändes hattigt.
    +1, blev superbesviken! Dock har jag återfunnit den

  59. #59
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Casio XW-PD1 (rymdskeppet)

    Chansade och köpte en väldigt billigt. Insåg redan efter 10 minuter att jag inte skulle orka lära mig den och att jag redan har andra maskiner som gör liknande sak fast bättre/snabbare. Säkert en kul maskin om man orkar!

    Korg ESX-1

    Skämms lite över att skriva detta då jag köpte den nyligen och har GASat och hyllat den massor baserat på mina erfarenheter av ES-1. Det är en riktigt enkel och kul maskin men just nu är jag inne i ett stadie där jag gör musik på andra sätt och då känns den bara som en trasslig genväg. Kanske behåller för live-framträdanden eller jam med kompisar dock.

    Gotharman Deformer

    Också helt sjuk på pappret men jag orkade aldrig lära mig att använda den. Dessutom var det en rätt urflippad historia bakom inköpet som komplicerade mina känslor till den. Lyckades ta sönder den när jag skulle laga den dessutom och efter detta fick den gå.

    GAS är lurigt och leder ofta till att man fokuserar mindre på sina egna idéer och mer på olika typer av utrustning och vad dom kan göra... Jag gillar också maskiner (speciellt 90/00-talsprylar) men ibland känns det som att man borde ha typ fyra maskiner och lära sig dom innan och utan istället för att ständigt jaga nytt.

  60. #60
    Ashaz
    Ashaz är uppkopplad nu
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hypotesfrisyr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    A4:an kändes som en dröm i alla fall på det teoretiska planet, passade inte alls mig. Fick DSP vibbar av de ljuden jag lyckades få fram, troligen mest filtret som kändes hattigt.
    Konstigt. Först blev jag störtförälskad i min. Sen börjad jag tycka illa om den. Sen återupptckte jag den igen och kom på hur man gör ljuden jag ville göra.

Liknande ämnen

  1. Största synthparken?
    Av paperboycalle i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2021-10-04, 10:04
  2. Största värdeminskningen
    Av Antimon i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2016-08-21, 21:59
  3. Född Död - Studie i närhet, längtan och besvikelse
    Av Vierphoria i forum Skivor & artister
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-03-10, 12:46
  4. En större besvikelse för kaoss kaossiLator...
    Av leere i forum Recensioner och demonstrationer
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 18:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •