Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Hade blivit glad för lite videohjälp...

  1. #1
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran

    Hade blivit glad för lite videohjälp...

    Jag ska spela live om en vecka ca, och helt plötsligt har möjligheten till videobakgrund dykt upp...skitkul...men jag har ju ingen möjlighet att få fram nåt varierat på en timmes gig så jäkla fort...

    Så, lösningen jag vill köra är att spela in en av mina favoritskärmsläckare en timme blankt, och lägga en logga ovan på i aftereffects som fadear och rör sig lite...nåt sånt.

    Vad jag behöver hjälp med:

    Ingen dator jag har klarar av att fraps'a en skärmsläckare nåt vidare bra. Det rusar upp och ner i fps och ser ut som fan.

    Jag skulle vilja att någon med rätt hårdvara gör en timmes .mov i 720p utav skärmsläckaren Hyperspace på pc, som kan laddas ner här:
    http://sourceforge.net/projects/rssa...savers-0.2.zip
    Default inställning blir bra.

    -

    Kan det finnas någon här med dessa möjligheter?

    Finns tomten?

  2. #2
    jonnem
    jonnem är inte uppkopplad
    jonnems avatar
    Senior
    Jag kan prova men lovar inget!

    Har du någon färdig logga?

  3. #3
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Sikta på att göra den kortare och loopa den i playern när du spelar upp den. En timme blir ca 1,5 gig (gissar) ca i MP4 med mellankvalitet.

    Mov blir ännu tyngre, även med tex Photo JPG kompression.

  4. #4
    jonnem
    jonnem är inte uppkopplad
    jonnems avatar
    Senior
    Jag verkar gå bet på det här.

    Jag kan spela in windows egna screensavers utan problem men inte den du vill ha av någon anledning, videon blir helt svart.

    Sorry...

  5. #5
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Filma skärmen... retrocoolt med grynig 90-talsfeel och helt i linje med grejerna du ska lira (gissar jag, som dock kommer att missa det).

  6. #6
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sikta på att göra den kortare och loopa den i playern när du spelar upp den. En timme blir ca 1,5 gig (gissar) ca i MP4 med mellankvalitet.

    Mov blir ännu tyngre, även med tex Photo JPG kompression.
    Tanken var att slutprodukten skulle va en mp4, men jag behövde en vettig mov eller avi för att jobba klar den i afterfx - det tänkte jag göra själv, men jag lyckas inte rippa en skärmsläckare på nåt vettigt sätt med dom grejerna jag har.

    Vågar inte lita på att nåt kan loopa i en maskin jag inte vet nåt om på plats, så bäst är att ha en helt dum videofil, som bara ska spela från a-b.

  7. #7
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jonnem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan prova men lovar inget!

    Har du någon färdig logga?
    Ja det vore snällt om du vill testa rippa skärmsläckaren iaf, men nej jag har ännu ingen logga - men jag har en font och vet hur det ska se ut, men sen kunde det ju vara kul att göra nåt 3D som bouncar runt lite, men jag har ingen tid att lära mig nåt program till sånt just nu, så det blir simplast möjliga vad som går att göra i afterfx med time'ade effekter och en plain jpg som logga, eller kanske gif för genomskinlighet.

  8. #8
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jag kanske tänker helt fel? Hur gör folk med snygga bakgrundsrenderingar idag? Dyra program med en massa ännu dyrare presets som dom bara kombinerar ala Ejay?
    Varenda liten DJ verkar ha koll på det där, så det borde inte vara svårt...

    Enda jag har brist på är tid - och det ska ju se ut som om jag har tänkt lite iaf.

    Finns ju coola grejer i milkdrop också, men den gör sig inte heller till en videofil hursomhelst.

  9. #9
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Ok, om du tar denna:
    https://www.youtube.com/watch?v=NhTUaQ97uUQ

    Den är bara 1 minut ca, men du kan ju lägga den flera gånger med fadad övertoning, varannan gång spegelvänd och var fjärde gång roterad 180° så kommer man inte tänka på att den är så loopad kanske.

    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    en plain jpg som logga, eller kanske gif för genomskinlighet.
    Spar logon som PNG så blir den automatiskt transparent och icke-förstörd av komprimering. (GIF suger som format)

    Gör ett 3D-layer i AE och animera runt den.

  10. #10
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, om du tar denna:
    https://www.youtube.com/watch?v=NhTUaQ97uUQ

    Den är bara 1 minut ca, men du kan ju lägga den flera gånger med fadad övertoning, varannan gång spegelvänd och var fjärde gång roterad 180° så kommer man inte tänka på att den är så loopad kanske.


    Spar logon som PNG så blir den automatiskt transparent och icke-förstörd av komprimering. (GIF suger som format)

    Gör ett 3D-layer i AE och animera runt den.
    Jo jag såg den på tuben, men den är för liten, och skärmsläckaren roterar färger och sånt under tiden i cykler, men visst, jag hade kanske kunna loopa en rip som börjar och slutar i svart stjärnhimmel, så den kanske inte behöver vara en timme, men en kvart åtminstone.

    Ja, jag har mest lekt i AE, så jag kan inte finesserna, och png är såklart the obvious choice..

  11. #11
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Slår mig att en HDMI-inspelare utan HDCP hade varit grymt användbart... Skulle kunna rippat vadsomhelst, bara datorn kan spela det. Kina?

  12. #12
    jonnem
    jonnem är inte uppkopplad
    jonnems avatar
    Senior
    Den här finns ju!

    Skulle ju kunna ta ett segment på ca 10 min och loopa den med din logga. Sen så exportera en video i 60 minuter.


    https://youtu.be/jVD67pMdv9k

Liknande ämnen

  1. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 07:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •