Resultat 1 till 53 av 53

Ämne: Kreativitet

  1. #1
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp

    Kreativitet

    Yo otters!

    Kikar runt lite kring kreativitet och hur det "fungerar". Lite intressanta saker här:

    On the other hand, if you’re trying to do creative work, you’ll actually have more luck when you’re more tired and your brain isn’t functioning as efficiently. This sounds crazy, but it actually makes sense when you look at the reasoning behind it. It’s one of the reasons why great ideas often happen in the shower after a long day of work.

    If you’re tired, your brain is not as good at filtering out distractions and focusing on a particular task. It’s also a lot less efficient at remembering connections between ideas or concepts. These are both good things when it comes to creative work, since this kind of work requires us to make new connections, be open to new ideas and think in new ways. So a tired, fuzzy brain is much more use to us when working on creative projects. This Scientific American article explains how distractions can actually be a good thing for creative thinking.

    Källa: http://lifehacker.com/master-your-bo...re-e-890410373

    So this seems to be the magic combination: If you are in a relaxed state of mind, easy todistract and fullofdopamine, your brain is most likely to give you your best, most creative ideas.

    Källa: https://blog.bufferapp.com/why-we-ha...-of-creativity

    Hur fungerar din kreativitet? Vad triggar den?

    Jag känner helt klart igen biten med att vara småtrött och lite dimmig i skallen ger kreativitet. Trötta söndagar typ.

  2. #2
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Jag vet inte hur vetenskapligt styrkt påståendet är men tanken är intressant!

    Man får väl börja med att klargöra vad man menar med kreativitet. Att göra musik är, imho, ganska målorienterat egentligen. För egen del uppfinner jag inte hjulet när jag gör musik. Spelreglerna är ganska klara. Det finns mycket kreativitet i processen men inte på det planet att hjärnan behöver luras att tänka i helt nya banor.

  3. #3
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Hmm fysiskt jobb som kombo är tydligen väldigt dålig kombo. Känns som efter fjällmars var eviga dag, vill ha runt tre dagar ledigt sitta i soffa och se film och bara dega och på den fjärde börjar man rota fram klaviatur och DAW...Kanske en rejäl utekväll bara en villd stöm av kreativitet på bakfyllan...

  4. #4
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Stämmer bra, jag är helt klart mest kreativ när jag är som mest avslappnad och jag måste i princip vara extremt trött eller sjuk för att vara avslappnad. Var halvsjuk i förra veckan och skrev och spelade in tre demos

  5. #5
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    För egen del funkar det bäst att se till att vara jävligt uttråkad. Inte försöka forcera igång något nytt direkt när man blir klar med det föregående. Gå & slå dank & inte göra ett skit brukar vara en bra start för mig att komma in i ett kreativt "skov".

    Tyvärr har det varit alldeles för lite tid för sådant på senare tid.

  6. #6
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Har börjat gå upp kl 06 och sitta med musik på morgonen i 1-2h. Det är skönt eftersom det ger en tidsbegränsning. Brukar resultera i att jag ser nyktrare på det jag jobbar med. Sen har man ju inte tusen tankar och funderingar snurrandes i huvudet.

  7. #7
    stenerlov
    stenerlov är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Musicera innan jobbet helt enkelt

  8. #8
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har börjat gå upp kl 06 och sitta med musik på morgonen i 1-2h. Det är skönt eftersom det ger en tidsbegränsning. Brukar resultera i att jag ser nyktrare på det jag jobbar med. Sen har man ju inte tusen tankar och funderingar snurrandes i huvudet.
    Jäklar vilken disciplin

  9. #9
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Många saker jag gör baseras på att jag har en idé kring något jag vill utforska (särskilt när det gäller modularen). Förvånansvärt ofta landar jag i något där jag känner "hmm, det här kan ju bli något, undrar vad som händer om jag lägger till XYZ till detta!". Den här sortens kreativitet triggas definitivt av nya inköp av prylar!

  10. #10
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    För min del är det extremt stor skillnad på att vara kreativ, som i att ha spännande ideér, mot att ha energin att genomföra dom.

    Kanske det är problemet, dom bästa grejerna kommer när man inte pallar sätta igång studion...

  11. #11
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Så sant

  12. #12
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Rimmar rätt bra med hur jag upplever det. Jag brukar framförallt komma på en massa kul grejs när jag är bakfull. Jag är även mer emotionell när jag trött/bakfull, kanske spelar in?

  13. #13
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Jepp, samma för mig

  14. #14
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Konstutövare har ju flummat till sig i tusentals år för inspirationens skull. Ingen vetenskaplig nyhet skulle jag säga. Det blir ju fort potentiellt olagligt/politiskt ot-diskussion om man t.ex. säger gräs. Så det säger jag inte.

    Men förr brukade jag sova ytterst lite, mycket för att försätta mig i det där kreativa mellantillståndet. Tycker det funkade bra. Har inte riktigt tid och plats för den dygnsrytmen nutförtiden.

    För mig är allt som har med musikskapande att göra kreativt. Börjar det kännas som att jag inte gör nåt kreativt så lägger jag av och gör nåt annat. Sen finns det ju såklart mer eller mindre formaliserade delar av det som behövs för att slutprodukten ska låta som man vill. Repa med band t.ex. kan ju kännas ruskigt tråkigt bitvis, men det ger positiv effekt när man står där på en scen sen.

  15. #15
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Dub gör jag bäst när jag är rätt slirig i huvudet, dvs trött och inte så fokuserad. Modulargrejerna kräver lite mer sinnesnärvaro.

  16. #16
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Kreativitet är klurigt. Ibland vet jag inte ens när jag är det. Ett par gånger nu den senaste tiden har jag startat upp min lilla studio, klinkat lite, men tröttnat. Sen har kvällen gått och det är dags att lägga sig, så kommer jag på att alla prylarna är igång, måste stänga av allt, känner inte alls för att spela, men gör det ändå och ahhhh.... känns bara sååå najs...

    Det där med att spela in något när man är lite dragen är ju också lurigt. Ibland kan jag vara HELT uppslukad och så sjukt nöjd när jag gör så, men dagen efter fattar jag verkligen ingenting, allt blev ju apa.

    Nykter och trött -> hey!

  17. #17
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Är det inte så att platsannonsernas idé om kreativitet rör sig om att få saker gjorda i tid, men inte få en rad galna infall och tänka långt långt utanför boxen? I så fall består musikskapandet till stor del av sådant disciplinerat rutinarbete, som att skriva partitur, öva in en låt eller mixa.

    När det gäller kreativitet av typen divergent tänkande tror jag man har nytta av ett stort kunskaps- och färdighetsförråd som man kan ösa av. Men som Cedric Villani har sagt om matematiker så är det ofta de unga och oerfarna som lyckas lösa svåra problem, för de inser inte ens att problemen är svåra.

  18. #18
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Jag brukar komma på helt galna grejer när jag vaknar mitt i natten ibland och klurar på saker. Är det inte rent trams så har jag ibland gått upp och skrivit ner det eller gjort en patch, vilket också brukar betyda att man förstör hela nattsömnen.

    Inget konstigt att sömn/trötthet kan trigga originella idéer och kreativitet då höger hjärnhalva är väldigt aktiv då.. Men höger hjärnhalva är ju inte speciellt logiskt lagd, så kvalitén varierar.

  19. #19
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För min del är det extremt stor skillnad på att vara kreativ, som i att ha spännande ideér, mot att ha energin att genomföra dom.

    Kanske det är problemet, dom bästa grejerna kommer när man inte pallar sätta igång studion...
    +1

    Jag funkar bäst sent på kvällen efter en lugn dag. Efter en tät dag på jobbet pallar inte kroppen och tidigare en kompdag finns ingen kreativitet. Skumt...

    Ibland önskar jag att jag hade ett jobb som krävde mindre av intellektet.

  20. #20
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    När ungarna är inlämnade på dagis osv då känner man hur kraften börjar strömma tillbaka sen kickar man igång med en stor kopp kaffe.

    Tur att man är ledig från jobbet en dag varje vecka då har man nästan 6timmar nonstop action vid dator och prylar

  21. #21
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För min del är det extremt stor skillnad på att vara kreativ, som i att ha spännande ideér, mot att ha energin att genomföra dom.
    Precis. Får/har idéer konstant. Men två barn, heltidsjobb mm när mat är lagad, sagor lästa etc, då är det nära till en stol, köksradion och ett glas vin. Hemmastudion gapar hånfullt Jag har försökt löst det med schemalagd aktivitet, överenskommen.

  22. #22
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Harry & kloo: Japp! Jag har börjat ha ledig onsdag. Klockrent med lite schemalagd tid. Jobbigt om man vill ha lite ölinspiration kanske...

  23. #23
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Bara jag som triggas av att utforska nya möjligheter? Dvs något nytt i verktygslådan (för min del hårdvara) som jag inte bemästrar.

    En annan grej är när jag rent teoretiskt funderar mig fram till saker jag vill testa. "Hur upplever jag det om bas och shaker alltid spelas samtidigt (triggas samtidigt)".

    Eller bara ett koncept. "Idag vill jag testa att köra en loop på sju sextondelar mot en annan på tretton sextondelar men ändå förankra det hela med en stadig 4/4 i botten"

  24. #24
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    +1 på Koncept och dogmaregler

  25. #25
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Jag måste vara kreativ på jobbet hela tiden. Därför orkar jag inte med så mycket på kvällarna, eller ens helgerna.

    Så jag måste aktivt planera in en period där jag bestämmer mig för att det ska ske. Det kan vara en dag eller en intensiv vecka.

    Hittills har det funkar förvånansvärt bra både med samarbete och själv.

    Men plus 1 på koncept och dogma. I fallet Lisa & Kroffe har det varit en stor det av processen; att prata igenom vad vi ska använda för utrustning och vilken riktning det ska ta. Nya instrument kan vara oerhört inspirerande.

    Men även inför varje låt att tänka på en känsla eller liknande. På norrfjället var det mycket naturromantik. Tex gick jag ut och spelade klarinett mot en fågel för att hitta en melodi.

    För kommande album tänkte vi mer kall stad och industri. I båda fallen alltså enkla klichéer. Men oerhört bra att prata "samma språk" när man ska improvisera fram något tillsammans.

  26. #26
    deleted user
    Vi har ett moodboard till arbetet med det album vi håller på med. Älskar det och det är som ett inspirerande kompass.

  27. #27
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Du kan ju inte droppa ordet Moodboard utan att förklara vad det är Vad är ett "moodboard"?

  28. #28
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    He he, jag googlade även om jag intuitivt förstod vad det var.

    Gillar verkligen tanken. Att visualisera och liksom hålla ihop. Inspirerande!

  29. #29
    deleted user
    Haha precis, ett kollage med bilder som fångar stämning och annat man vill förmedla. Det är ju ett verktyg i samma anda som Lisa pratar om. Det album vi gör är konceptuellt dessutom så det blir väldigt naturligt med att jobba med moodboard.

  30. #30
    jonasgun
    jonasgun är inte uppkopplad
    jonasguns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan ju inte droppa ordet Moodboard utan att förklara vad det är Vad är ett "moodboard"?
    Ett inspirationscollage kanske man kan säga. Jag har bara sett visuella, men det kanske skulle gå att göra med musik/läten också?

  31. #31
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jonasgun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett inspirationscollage kanske man kan säga. Jag har bara sett visuella, men det kanske skulle gå att göra med musik/läten också?
    Lite så har jag gjort med mina sologrejer. Jag har samlat låtar med element jag gillar i en playlist. Och så har jag anteckningar i mobilen. Går säkert att göra på ännu mer raffinerat sätt med typ bilder och ljudfiler digitalt som man kan klicka runt i.

  32. #32
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Jag gillar att hoppa mellan det jag kan och det jag inte kan. Plinka något klyschigt på en gitarr - försöka ta ut det jag plinkade på en konstig synt. Få till någon konstig slinga på en konstig synt utan att fatta hur jag gjorde - försöka ta ut den konstiga slingan på en gitarr.

  33. #33
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Ingen "Tonmeister" här, typ Stockhausen?

  34. #34
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    kombinationen kreativ och att få tummarna loss och komma igång, och dessutom ha uthålligheten att göra klart och avsluta, är sällsynt. jag hittar detta oftast när jag skalar av nästan allt yttre. t ex som jag gjort nu i några dagar: själv på ett vandrarhem eller liknande i någon håla där det nästan bara finns natur, promenader, ljud och tid. det är fantastiskt.

  35. #35
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag kör med Moodböcker och Moodfilmer. Talbok i bilen leder inte sällan till visslad melodi i mobilminnet, inspelad från en öde mötesficka ute på landet.

  36. #36
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör med Moogböcker och Moogfilmer.
    Syntfixd

  37. #37
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör med Moodböcker och Moodfilmer. Talbok i bilen leder inte sällan till visslad melodi i mobilminnet, inspelad från en öde mötesficka ute på landet.
    Jo, att inspireras av annan konst som böcker och film är ju grymt. (Nu försöker jag vara övertydlig om att jag inte försöker besserwissra för annars kommer någon och hatar igen): själva syftet med moodboard är lite annorlunda.... snarare då att bland bilder och annat klistra dit omslaget på böcker som man vill ha med sinnesstämning t ex ifrån. Moodboardet är ju en aktiv handling som man själv sätter ihop så att säga, för att ringa in det man själv vill skapa. Ett verktyg.

    Böcker och annat inspirerar ju till innehållet, men grym kombo såklart.

  38. #38
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    @skilling: Jo, jag hajjade... och om liknelsen tillåter; lite som så'na där obehagliga kollage inredningsarkitekter kör med, för att få till färg, form, funktion. Jag tror stenhårt på Moodboards, i synnerhet om man är ett band med flera konstnärliga sinnen som samsas.

  39. #39
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @skilling: Jo, jag hajjade... och om liknelsen tillåter; lite som så'na där obehagliga kollage inredningsarkitekter kör med, för att få till färg, form, funktion. Jag tror stenhårt på Moodboards, i synnerhet om man är ett band med flera konstnärliga sinnen som samsas.
    Ja gud, det är väldigt "jag jobbar med reklam" Men bra.

    Som du säger, i en konstellation med fler än en är det väldigt bra även för att vara tydlig med om man är inne på samma spår, det är liksom mycket abstrakta termer och uttryck som används i diskussionerna. Just nu när vi gjorde den var det en kick att vi verkligen var inne till 100% på samma spår. Det ger en säkerhet och trygghet.

  40. #40
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Deadlines! Annars blir inte saker gjorda.
    Har en fysisk release i maj, så just nu blir det mer musik än det har blivit på flera år.

  41. #41
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha precis, ett kollage med bilder som fångar stämning och annat man vill förmedla. Det är ju ett verktyg i samma anda som Lisa pratar om. Det album vi gör är konceptuellt dessutom så det blir väldigt naturligt med att jobba med moodboard.
    Ah. Jättebra grej ju!

  42. #42
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Harry & kloo: Japp! Jag har börjat ha ledig onsdag. Klockrent med lite schemalagd tid. Jobbigt om man vill ha lite ölinspiration kanske...
    Öl funkar gäller att inte ta för många bara fast kaffe är bäst, man kan ta en öl först och kaffe sen, lättöl går också bra går att lura hjärnan att det är party allafall min, några zippar för att komma i stämning. Sen lite kaffe på det

  43. #43
    zubox5
    zubox5 är inte uppkopplad
    zubox5s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    För mig har det alltid fungerat att ha andra brådskande ärenden/viktiga saker som måste tas om hand om. Gärna ett musikprojekt som måste slutföras. Då kommer mega-inspirationen och skaparglädjen till att göra något helt annat. Eller som jag formulerade det på engelska: "Obligation to do something else is my ultimate inspiration to create art".

  44. #44
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag blir kreativ av att byta instrument och genre hela tiden. När jag utsätter mig för ett nytt system att lära mig så kommer det låtar och idéer.

  45. #45
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Harry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Öl funkar gäller att inte ta för många bara fast kaffe är bäst, man kan ta en öl först och kaffe sen, lättöl går också bra går att lura hjärnan att det är party allafall min, några zippar för att komma i stämning. Sen lite kaffe på det
    Jag dricker inte kaffe och sällan öl under 6%. Men jag tar igen med te i sjuka mängder... alltid.

  46. #46
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen "Tonmeister" här, typ Stockhausen?
    Stockhausen var arbetsnarkoman. Han tog knappt några pauser. Idén och formen till operacykeln Licht tror jag han fick en gång i 70-talets början, sedan tillbringade han resten av sitt liv med att genomföra den.

    Jag hade lite tendenser till att göra genomplanerade verk i början, men för varje år har jag blivit latare och mindre stringent.

    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara jag som triggas av att utforska nya möjligheter? Dvs något nytt i verktygslådan (för min del hårdvara) som jag inte bemästrar.
    Men det känner jag igen mig i. Jag gillar också verkligen att göra saker jag inte helt behärskar, något måste vara nytt och okänt.

  47. #47
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stockhausen var arbetsnarkoman. Han tog knappt några pauser. Idén och formen till operacykeln Licht tror jag han fick en gång i 70-talets början, sedan tillbringade han resten av sitt liv med att genomföra den.
    ...jag känner igen mig i det där...

  48. #48
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...jag känner igen mig i det där...
    Åhå, det är nog ingen fara. Kom bara ihåg att ta en paus och titta in här på 99an ibland!

  49. #49
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åhå, det är nog ingen fara. Kom bara ihåg att ta en paus och titta in här på 99an ibland!
    ...ja det vore kanske något!!

  50. #50
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag dricker inte kaffe och sällan öl under 6%. Men jag tar igen med te i sjuka mängder... alltid.
    Skönt att klara sig utan kaffe blir rätt många besök på muggen när man dricker för mycket

  51. #51
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Harry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skönt att klara sig utan kaffe blir rätt många besök på muggen när man dricker för mycket
    Du tror inte det blir mycket toa när man snittar 1,5-2 liter te om dagen?

    Jag finner f ö toapauser bra för skapandet. Man rör på sig. Dessutom har jag ingen toa på samma plan som studion och lite trappexercis är bara bra för hjärnan.

  52. #52
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du tror inte det blir mycket toa när man snittar 1,5-2 liter te om dagen?

    Jag finner f ö toapauser bra för skapandet. Man rör på sig. Dessutom har jag ingen toa
    Jag läste bara så långt och hjärnan skenade.

  53. #53
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du tror inte det blir mycket toa när man snittar 1,5-2 liter te om dagen?

    Jag finner f ö toapauser bra för skapandet. Man rör på sig. Dessutom har jag ingen toa på samma plan som studion och lite trappexercis är bara bra för hjärnan.
    Ahh toa ja fick faktisk själv en ide till en ny låt när jag var på toa igår skrev in text i mobilen och spelade in 3 basloopar lite snabbt därefter får se vad det blir av den.

Liknande ämnen

  1. Hämmar MIDI kreativitet?
    Av SyZ-X i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 238
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 13:54
  2. Hur man får kreativitet...
    Av Demokid i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-04-24, 11:00
  3. Ett rum för kreativitet
    Av kirre777 i forum Allmänt om musik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 14:22
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 04:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •