Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Podcast: Prat med GAS (Wolfgang Voigt)

  1. #1
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    Podcast: Prat med GAS (Wolfgang Voigt)

    https://soundcloud.com/platform/gas

    In this talk, Boiler Room's Gabriel @szatan sat down with @wolfgang_voigt to discuss his landmark GAS project – some of the greatest ambient / dub techno / experimental electronic music of all time.

    It was recorded live in front of an audience during a Classic Album Sundays session at London's Brilliant Corners, November 2016.

    From the dark tones of 1997's "Zauberberg", through to 2000's glistening "Pop", the music Voigt recorded under his GAS moniker remains perhaps his most beloved and influential of a long career. Contemporary geniuses such as Tim Hecker, The Field, Burial, Donato Dozzy, William Basinski and more all carry the GAS hallmarks.

    Hear all the music broken down by Voigt during this rare public appearance. For further listening, four classic GAS releases were compiled in a boxset, released last year – available here: www.kompakt.fm/releases/box

    Since the talk took place, Voigt has announced a return to touring and a long-awaited follow-up, "Narkopop" – order here: KompaktRecords.lnk.to/Narkopop

    Thanks to @kompakt and Classic Album Sundays for making this happen.
    Vilka 99:or var på hans spelning på Volt? Jag var mäkta nöjd med att få vara med och boka hans första GAS-spelning utanför Tyskland. Det lät skitbra, men var rätt sömnigt att se. Flera somnade i stolarna faktiskt. Vilket kanske inte gjorde något egentligen. Mysigt.

  2. #2
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Jag var där, gick efter tjugo minuter. Då, och nu, var det inte min kopp kaffe.

  3. #3
    anskun
    anskun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Mycket fint med intervjun! Jag ska kolla GAS i Kph i morgon, första gången för min del.

  4. #4
    otechn
    otechn är inte uppkopplad

    Senior
    ÄLSKAR honom.

  5. #5
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Blir oändligt inspirerad när jag lyssnar på GAS. Highest praise jag kan ge en artist.

  6. #6
    gum
    gum är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det här var helt okänt för mig. Lyssnar in mig på Spotify. Gillar det väldigt mycket! Låter väldigt kontemporärt också. Hade nog inte kunnat gissa utgivningsdatum på det här...
    Fast okej, låten jag lyssnar på nu panorerar alltså kicken från höger till vänster varannat slag. Just den idén lägger vi på historiens sophög.
    Ska lyssna på podden!
    Edit: efter några minuter har jag ändrat mig. Spännande med panorerad kick!

Liknande ämnen

  1. Eloquence - Wolfgang Flür
    Av The Introvert i forum Skivor & artister
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-11-26, 23:39
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 13:48
  3. Letar efter prat, viskljud till musik
    Av Dana i forum Allmänt om musik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 21:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •