Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 83

Ämne: Utbrott på utrustning!

  1. #1
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator

    Utbrott på utrustning!

    Ja, skrik av dig din frustration orsakad av tekniken vettja!

    - - - Uppdaterad - - -

    Jag kände ett behov direkt: Kalibrera ARP Avatar?

    AAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrghhhhhhhhh! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. #2
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Jag har vid ett tillfälle kalibrerat alla mina euro-oscillatorer från ett MIDI-CV-interface som var felkalibrerat. "Nu jäklar stämmer allt fint! Eh, varför låter det så surt när jag kör via kvantiserare istället för från midi-cv? *ta fram mätinstrument* Ah..."

  3. #3
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Utbrott var det - kom igen!

  4. #4
    klonqs avatar
    Veteran
    kopplade om i studion och bytte plats på effekter/aux sån liten ändring som skapat så mycket frustration. Måste byta tillbaks.

  5. #5
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Utbrott var det - kom igen!
    Vid tillfället sa jag lite fler saker efter "Ah...". Men jag trodde det här var ett familjeforum. ;o)

  6. #6
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vid tillfället sa jag lite fler saker efter "Ah...". Men jag trodde det här var ett familjeforum. ;o)
    Nix, bara en massa medelålders kryddat med en och annan tonåring... så det är bara att gå bananas!

    Så, jag tar ett varv till:
    -Jävla psyksynt med skitsliders och gitarringång. Hur f-n tänkte ni kring kalibreringen era idioter?!

    SÅ, nu känns det bättre och stämmer bättre...

  7. #7
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Tänkte idag uppdatera mitt Pro Tools 10 (som jag iofs inte använder så ofta) men det visade sig att mitt Mac-OS var för gammalt. Uppdaterade till det senaste OS och då gick inte PT10 gick att köra på så NYTT OS! Så nu står jag med ett oanvändbart PT (som jag då iofs inte använder men ÄNDÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!).

    (och: nej, jag orkar inte installera ett äldre OS, just nu i alla fall)

  8. #8
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Grrrr!

  9. #9
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Något som stör mig rätt mycket är Octatrack och nivåer. Inte minst när det kommer till sampling. Har funderat på om man kan sätta någon slags mätare mellan octatracken och ljudkällan in. Någon som har nån tanke om detta?

  10. #10
    oszkar
    oszkar är inte uppkopplad
    oszkars avatar
    Senior
    RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVEN
    varför i hela fridens namn kan jag inte få använda min nyinköpta begagnade mini kaosspad som effekt send?
    Den skickar bara tillbaka på vänster kanal, den lilla jäveln. fast att jag provade båda lägena, "dir" och "snd". Och alla kablar tänkbara för denna operation. Den vet inte riktigt hur jävla sugen jag vart på att kasta nåt från 13'e våningen ända sen jag flyttade hit. sen vet den hur man beter sig när man använder hörlursuttaget ja, då kan man uppföra sig visst!? har jag fel kablar? var jag för full i fredags när jag läste manualen och svor igenom hela mitt modersmål när det inte fungerar som jag tänkt mig? är det dags för stenplattorna på innergården att se en kaosspad närma sig jävligt fort?

    BWWWWÄÄÄÄ

  11. #11
    gum
    gum är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    I torsdags satt i jag i 45 minuter i studion och försökte bluetooth-synka ett tangentbord till min macbook. Då var psykbrytet nära förestående. Good times.

  12. #12
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Har någon här stämt ett Fender Rhodes någon gång? Eller ett Wurre…? Apropå tålamodsprövande, alltså. Man blir vansinnig.

  13. #13
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oszkar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVEN
    varför i hela fridens namn kan jag inte få använda min nyinköpta begagnade mini kaosspad som effekt send?
    Den skickar bara tillbaka på vänster kanal, den lilla jäveln. fast att jag provade båda lägena, "dir" och "snd". Och alla kablar tänkbara för denna operation. Den vet inte riktigt hur jävla sugen jag vart på att kasta nåt från 13'e våningen ända sen jag flyttade hit. sen vet den hur man beter sig när man använder hörlursuttaget ja, då kan man uppföra sig visst!? har jag fel kablar? var jag för full i fredags när jag läste manualen och svor igenom hela mitt modersmål när det inte fungerar som jag tänkt mig? är det dags för stenplattorna på innergården att se en kaosspad närma sig jävligt fort?

    BWWWWÄÄÄÄ
    Den måste ha stereo in för att inte skicka tillbaka på bara en kanal.
    Sjukt irriterande!
    En kompis byggde en kabel åt mig som gör om en monokälla till "stereo" (dvs två mono) och då funkar det.

  14. #14
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Roland MC-303. Behöver jag säga något mer?

  15. #15
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den måste ha stereo in för att inte skicka tillbaka på bara en kanal.
    Sjukt irriterande!
    En kompis byggde en kabel åt mig som gör om en monokälla till "stereo" (dvs två mono) och då funkar det.
    Eller så kan man slösa en hel mixer emellan instrumentet o kaosspad. Men det känns nog lite overkill

  16. #16
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Satt o svor över hur jkla falskt min nya OB-6 lät. Fast "slopen" var helt nerskruvad... Efter 2 timmar kom jag (tack vare mr Firechild) på att man kanske borde kalibrera den... Voila

  17. #17
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Varför är jag så innihelvetes oteknisk? Hade jag inte varit så djävla lat och korkad jag sluppit sura.

  18. #18
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Social Entropy Engine.
    Lyckas alldeles för ofta göra någon slags knappkombo av misstag som blåser alla mina tracks midi-channel-inställningar...

    GNIIIIIT HMMMMMPFFFFFFRTTTTTSSSSZIIIIIIIIK ATA TAT AT AT AT AT TA AAAAAAAAAAAAH

    ...inte så svårt att fixa till men utbrottet på insidan påverkar lusten och kreativiteten helt klart ;-]

  19. #19
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Sladdjävlar överallt!!!

  20. #20
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	andas.PNG 
Visningar:	29 
Storlek:	209,7 KB 
Id:	73955

    latency är hög
    men klick hörs än i ljudet
    vad skall jag göra

  21. #21
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja, latency och klickar när jag slår ihop Boutique'n med Balance'n. Skitstörigt. Så nu när jag ska lägga sång så kopplar jag om till enbart Balance. JP08:an låter dock underbart, men drivrutinen är dålig.

  22. #22
    stenerlov
    stenerlov är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Försöka sälja ett en Spectrasonics-licens i andrahand.....

  23. #23
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Stämde min 12-strängade akustiska en halvton ner.... när det skulle vara 2.... övervägde en Pete Townsend...

  24. #24
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Uppdaterade Logic utan att kolla att min Raven är kompatibel... Ska nu mixa en platta utan att kunna använda Raven-mixern ordentligt... URKGHHH!!!

  25. #25
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Jitter i alla rattar! Ett steg fram blir två steg bak!

  26. #26
    micromodular
    micromodular är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Min mixer bestämde sig att börja brumma. ALDRIG ATT ALLT FUNKAR NORMALT! Så nu har jag räddat påsken. Bara skakilloskopet inte oxå bestämmer sig för att

  27. #27
    bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

    Veteran
    I rummet där jag spelar in akustiska instrument är det något skumt. Hade mycket brum/brus och trodde, såklart, att det berodde på billig mixer och billiga mikrofoner men när jag kör laptopen på batteri försvinner det Lustigt med tanke på att preampar och mixer också är kopplade till elnätet

  28. #28
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jävla subwoofer! Har förvandlats till en brusgenerator kombinerat med rejäla bassmällar ett tag efter uppstart. Steg ett är att byta kondingar... men det är stora saker i den och det blir inte billigt!

  29. #29
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jävla subwoofer! Har förvandlats till en brusgenerator kombinerat med rejäla bassmällar ett tag efter uppstart. Steg ett är att byta kondingar... men det är stora saker i den och det blir inte billigt!
    Utbrott PÅ utrustning, inte utbrott FRÅN utrustning!!

  30. #30
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Min SM7B betedde sig jävligt märkligt. Mitt sångljud blev nasalt å märkligt. Dessutom drev den i pitch och var stundtals sjukt långsam på att ta upp transienter på percussion t ex, ibland så mycket som 40-50ms. Så, jag sålde den billigt och bytte till en bättre mik. Vad händer? Samma skit! Nu har jag alltså sålt en fullt fungerande mikrofon till underpris bara för att det är fel på den jävla preampen! Sååå irriterande!


  31. #31

    Veteran
    Felsökt vilka pluggar som kraschar min DAW... Rensat bort skit som inte funkar. Allt rullar på nice. Skall ljudlägga en video, videospelaren i DAWen funkar inte, mer felsökning...
    Avrundar med att gamla projekt som jag öppnar kraschar min DAW...
    Är det konstigt om jag älskar Reason? Inte en krasch så länge jag kan minnas.
    Borde väl finnas en videouppspelningsmjukvara som stöder rewire så jag kan köra Reason istället för en VST daw.

  32. #32
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    host... hårdvara... host

  33. #33
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    host... hårdvara... host
    Nästan allt går att lösa med hårdvara!! Med tillräckligt med pengar, tid, plats, kilowatt och personal


  34. #34
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Precis. Reklambyrån jag jobbade på förut hade en massa kul hårdvara för videoredigering. Rullbandare i 500' klassen som var omöjliga att serva nuförtiden. Billigt o bra och satans praktiskt

  35. #35
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min SM7B betedde sig jävligt märkligt. Mitt sångljud blev nasalt å märkligt. Dessutom drev den i pitch och var stundtals sjukt långsam på att ta upp transienter på percussion t ex, ibland så mycket som 40-50ms. Så, jag sålde den billigt och bytte till en bättre mik. Vad händer? Samma skit! Nu har jag alltså sålt en fullt fungerande mikrofon till underpris bara för att det är fel på den jävla preampen! Sååå irriterande!

    haha

  36. #36

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nästan allt går att lösa med hårdvara!! Med tillräckligt med pengar, tid, plats, kilowatt och personal


    Med det här vapnet och en videobandare löste jag ljudläggning förr...
    EDL import där man blev uppmanad av systemet att byta videoband si och så för att få in all audio till ljudläggningen... Fina grejer.

  37. #37
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Förra helgen skulle ägnas åt musik. Jag förberedde mig på torsdagen med att uppdatera ett par plugins. Uppdaterade även OS:et när jag ändå höll på, operativet tjatade ju så mycket om det. Var ju bara en minor upgrade, så det brukar ju vara lugnt. Joråsåatteh, maskinen hamnade i en bootloop.

    Försökte återställa från återställningspartitionen, men det ledde bara till att det inte gick att boota alls. Försökte återställa från backupen, men maskinen lyckades inte få wifi och kunde alltså inte nå backupenheten. Fixade kabel på fredagen och väntade på återställningsprocessen i femton timmar (ja, har man massiva trumbibliotek så) och med nån procent kvar så meddelas jag "kunde inte återställa filen". Nähä, men vilken fil? Nåja, det kan väl inte vara så farligt med bara en fil borta? Bootade om datorn som inte kunde hitta något OS alls.

    Men efter två ytterligare försök på femton timmar styck (och insikten att allt var mitt eget fel, pga att jag hackat en kernel extension ) så hade jag faktiskt en fungerande musikdator igen. Det tog ju bara exakt hela helgen, som jag skulle ägnat åt att använda skiten.

  38. #38
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Installerade midikit i Aelitan. Gick ju över förväntningarna och efter det sedvanliga pillet med att möblera in alla sladdar tokdyker volymen i lurarna. FAN! Nå't är knas. Det glädjande är väl att synten och alla kontroller, samt midikitet verkar funka i övrigt. Jag undrar om nå'n förstärkarkrets gått. FAN IGEN!

  39. #39
    Imbecillen
    Imbecillen är inte uppkopplad

    Senior
    Synka hårdvara med USB skapar ett högfrekvent jordbrum eller något sånt. Blir väl en rundgång genom linekablarna/ljudkortet och vidare igenom USBn. Kan man göra något åt det här? Sjukt störigt!! Drar jag ur USB sladdarna slutar det brumma. De flesta USB sladdar har en sån där avstötningsklump eller två dessutom, men det verkar inte hjälpa.

  40. #40
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Man kan kapa skärmen och den svarta ledaren på en usbkabel. Har gjort så på en del maskiner här. Att tänka på är att usb inte fungerar ifall inte ljudsladden är kopplad mot datorn. Det blir ju den jordning som finns.

  41. #41
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Klumparna tar HF-störningar som kan störa USB-signalerna, men testa att byta kabel. Jordslingor är troligare - hur är grejerna sammankopplade? Enbart USB och på samma eluttag? Är alla apparater jordade via elkabel?

  42. #42
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Arturia Beatstep Pro får ofta (alltid?) seriösa störningsproblem om man använder USB och CV samtidigt. Den levereras numer med en speciell USB-kabel, som separerar strömmen från datakanalen och den hjälper. Den är en klyka med två honor och en hane, i den ena honan kopplar man datorn (etc), i den andra typ vilken USB-laddare som helst, jag kör själv med en iPhone-laddare. Jag vet inte om det går att hitta liknande ar kablutan att köpa en hel Beatstep Pro?

  43. #43
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Fläktljud i datorer. Fyfan. Vill slåss.

    Sen den här jobbiga kedjan när något nytt ska installeras ibland:
    Registrera en användare hos företaget -> för kort lösenord --> lösenordet måste innehålla en siffra -> servern nere -> ladda hem klient till produkten -> klienten laddar hem programvaran -> fyll i serienr -> leta serienr i mailen -> installera -> starta om datorn -> allt måste uppdateras då det du nyss installerat är utdaterat -> ladda hem uppdateringar -> kan inte hitta servern - > starta om datorn efter uppdateringarna -> datorn låser sig -> installationen avbröts -> inget funkar -> avinstallera allt och börja om -> fläktljud -> grannarna bråkar -> usb glappar -> osv osv

  44. #44
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Känner igen mig i det där, Epilepsimon. Men jag tror du glömde steg 0. All hårdvara hittas automatiskt utom nätverkskortet vars drivrutin du först måste ladda hem.

  45. #45
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känner igen mig i det där, Epilepsimon. Men jag tror du glömde steg 0. All hårdvara hittas automatiskt utom nätverkskortet vars drivrutin du först måste ladda hem.
    Se post 37 i tråden...

  46. #46
    Nisse
    Nisse är uppkopplad nu
    Nisses avatar
    Senior
    Midiquest. Jag sitter med 27 tum gapande tom skärm framför mig så när som på en kvadratdecimeter där jag förväntas programmera kawai k5. Ca 2 mm skiljer Max och mintid på enveloperna, ska jag hitta rätt partial i övertonsspektrat så så måste jag träffa rätt med musen på kanske en tredjedels millimeter när. Gaaaaaaahrg!

  47. #47
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    J-la Arturia! Ändra kanal för MIDI in i nåt j-la mjukvarupåhäng!!! Hur svårt är det att implementera learnfunktion i dessa tider.

    Argh!!!!!!!!

  48. #48
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    ...och nu strular datorn och alla kablar är för korta. Allt är minibrutens fel. Pruppsynt!!!

  49. #49
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Sitter i Logic och försöker få skiten att filtrera utgående MIDI.

    Man ska koppla upp en "transformer" med virtuella sladdar på något sätt i "Environment".

    Fattar inte - men jag tror att problemet egentligen är att jag inte orkar sätta mig in i ett program med så djävla tråkigt och oinspirerande GUI.

    "Environment" verkar ha hämtat sin inspiration från en Sergej Eisenstein-film.

    Jag blir bara förbannad. Djävla ingenjörs-djävlar. Ge mig fem klickboxar så jag kan klicka i vad för MIDI jag vill filtrera. Är det så djävla svårt att fråga en användare om vad som är logiskt…

  50. #50
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Blir så trött på att vga-kablar har skruvar i kontakterna, men min laptop har inga hål för dem att skruvas in i. Råkar peta till datorn = glapp. Blääää

  51. #51
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Nyinstallerat midi funkade inte i kedjan... felsökte länge. Trasig learnbrytare - VA' F-N!
    Nyinstallerat midi funkade inte i kedjan... felsökte länge. Minibruten har inte midi thru - VA' F-N!
    Nyinstallerat midi funkade inte i kedjan... felsökte länge. Glappig audiokabel - VA' F-N!
    Nyinstallerat midi funkade inte i kedjan... felsökte länge. För lång thrukedja - VA' F-N!
    Nyinstallerat midi funkade inte i kedjan... felsökte länge. Masterklavven stod och spottade ut CC och störde - VA' F-N!

    Vem älskar INTE multipla fel när man bara vill spela?!
    Va'?! Va'?! Va'?! ARGH!!!

  52. #52
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sitter i Logic och försöker få skiten att filtrera utgående MIDI.

    Man ska koppla upp en "transformer" med virtuella sladdar på något sätt i "Environment".

    Fattar inte - men jag tror att problemet egentligen är att jag inte orkar sätta mig in i ett program med så djävla tråkigt och oinspirerande GUI.

    "Environment" verkar ha hämtat sin inspiration från en Sergej Eisenstein-film.

    Jag blir bara förbannad. Djävla ingenjörs-djävlar. Ge mig fem klickboxar så jag kan klicka i vad för MIDI jag vill filtrera. Är det så djävla svårt att fråga en användare om vad som är logiskt…
    Försökte göra samma sak fast tvärtom i Cubase ( d v s filtrera inkommande MIDI på ett spår). Cubase transformer är också ett påhitt från en gubbe i vit rock. Det funkade inte heller innan man "slog på" transformern... och detta var jag tvungen att googla i en timme efter %&/¤¤%¤??

  53. #53
    Tusen Munnar
    Tusen Munnar är inte uppkopplad
    Tusen Munnars avatar
    Inte så pratsam än
    Sladd glider av bordskant för att aldrig bli sedd igen...

    Eller när man får för sig att byta plats på grejer och koppla om allt i någon form av naivt energirikt tillstånd för att plötsligt stanna upp och inse att "vad fan har jag gjort" för att sedan snyftandes spendera dom närmaste 48 timmarna krypandes på golvet...

    Skrika eller gråta hmm.

  54. #54
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    48 timmar? You lucky, lucky, lucky bastard...

  55. #55
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Palla kalibrera racksynt när man måste montera ner skiten i beståndsdelar för att nå trimpotarna. J-la schweizare!!!

  56. #56
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir så trött på att vga-kablar har skruvar i kontakterna, men min laptop har inga hål för dem att skruvas in i. Råkar peta till datorn = glapp. Blääää
    Klädnypa!

  57. #57

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nyinstallerat midi funkade inte i kedjan... felsökte länge. Trasig learnbrytare - VA' F-N!
    Nyinstallerat midi funkade inte i kedjan... felsökte länge. Minibruten har inte midi thru - VA' F-N!
    Nyinstallerat midi funkade inte i kedjan... felsökte länge. Glappig audiokabel - VA' F-N!
    Nyinstallerat midi funkade inte i kedjan... felsökte länge. För lång thrukedja - VA' F-N!
    Nyinstallerat midi funkade inte i kedjan... felsökte länge. Masterklavven stod och spottade ut CC och störde - VA' F-N!

    Vem älskar INTE multipla fel när man bara vill spela?!
    Va'?! Va'?! Va'?! ARGH!!!
    Verkar jobbigt med hårdvara.

  58. #58
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    ...eller när man behöver flytta några sladdar och inser att man i kampen mot att det ser ludermässigt ut med sladdar som höänger och slänger, har tightat till allt så att man inte ha mer än två centimeter slack när man behöver en hel decimeter. Dessutom har man packat in dessa sladdar ihop med en massa andra sladdar i en sådan där snabel från Ikea för att det skall se snyggt ut.

  59. #59
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar jobbigt med hårdvara.
    *hehe* Det har ju hänt att problem i burken också uppstår. Ladda ner nya drivrutiner, starta om, stänga konfliktprogram etc. Men ja, midi är ett j-la aber. CV/Gate är mer stabilt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...eller när man behöver flytta några sladdar och inser att man i kampen mot att det ser ludermässigt ut med sladdar som höänger och slänger, har tightat till allt så att man inte ha mer än två centimeter slack när man behöver en hel decimeter. Dessutom har man packat in dessa sladdar ihop med en massa andra sladdar i en sådan där snabel från Ikea för att det skall se snyggt ut.
    Jag har skippat "snablarna" av nämnd anledning. Kardborrebuntband gör mig mindre arg har jag märkt. "Snablarna" har jag bara kvar på mikstativet.

  60. #60
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Kardborebuntband säger du... hm... :-)

Liknande ämnen

  1. Flyga med utrustning / Hyra utrustning
    Av Accordion i forum På scen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-02-02, 12:16
  2. Bra utrustning för att filma för YT
    Av MK Ultra i forum Bild- och videoproduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-11-07, 19:05
  3. Bra utrustning för en nybörjare
    Av Dancar i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 20:01
  4. Bärbar DJ utrustning!
    Av Slim Vic i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 10:56
  5. Utrustning.
    Av Dr_Pain i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 00:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •