Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 124 av 124

Ämne: Mac-Mardröm

  1. #121
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    En saga som fick ett lyckligt slut! Disken fick sin data och så levde de lyckliga i alla sina dagar (eller till nästa diskkrasch...).

  2. #122
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG-20170123-WA0007.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	75,3 KB 
Id:	73611

  3. #123
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Hahahahahaha

  4. #124
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Vilken rysare! Härligt att det löste sig! <3

    Bara en liten varning till er som eventuellt läser tråden och inser att det är dags att ta en stor jäkla backup: i somras så fick jag kryptomalwarevarningar från ett gratisverktyg. Eftersom det numer finns kryptomalware som kan sprida sig till nätverksdiskar så tänkte jag att min timemachinebackup inte var säker, så jag shoppade en extern disk och började backa upp backupen. I 30 graders värme. Det tog flera timmar och min fyra år gamla men felfria rMBP som kostade mig trettio papp (och fortfarande är att betrakta som en riktigt vass Mac) blev så varm att batteriet svällde och tryckte sönder trackpaden. Eftersom batteriet är limmat mot överstycket, så kan man inte byta bara batteriet och trackpaden, utan hela överstycket måste bytas. Bara reservdelen kostar sextusen, ink arbete snackar vi väl runt sjutusen. Det lägger man inte på en fyra år gammal dator. Behöver jag tillägga att malwarevarningen var falsklarm?

    Alltså: har man en Mac-laptop och ska göra en riktigt stor diskkopiering, t.ex. för den första backupen, så ska man se till att den hålls sval.

Liknande ämnen

  1. En mardröm att arrangera.
    Av encore i forum Allmänt om musik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-09-08, 00:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •