Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 127

Ämne: Visuals med OH-projektor

  1. #61
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ger mig vissa idéer till saker man kan skanna in ...
    Skanna in ett tråg med vätska? låter intressant!

  2. #62
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men har också funderat kring att testa med oljefärg. Men tänker Street kan bli lite kladdigt? Problemet är som sagt att alla grejer som innehåller pigment/massa blir svart. Man måste få det helt transparent.
    Aha, då förstår jag. Men kanske vattenfärger fungerar bäst? Tusch kan ju vara transparent. Men hur flyter färgerna omkring på projektorn? Om de kan blanda sig med varann blir det ju entropivägen till jämngrumligt brungrått ganska snart.

  3. #63
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Grejen är den att vattenbiten är lätt att få till. Alltså färger som löser sig i vattnet. Funkar strålande med de flesta karamellfärger och även tvålfärger som jag köpt på panduro. Dock råkat på ett par som just är pigmentgrumliga. Vattenfärg eller akvarell funkar inte av samma anledning.

    Går ju helt ok att göra ett set med bara vattenlösligt och olja. Jag har kört med rödvin och olivolja bland annat.

    De oljebaserade färgerna är det trixiga. I andra länder finns tex oljebaserade färger för bak och mat, men de är förbjudna i Sverige. Ljus-färger har jag inte heller hittat här. Därav den dyra USA-beställningen.

  4. #64
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran

  5. #65
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De färger som oftast verka användas är oljebaserad Candle Dye.
    Beställde dessa: https://www.skapamer.se/ljusfarg-50-ml

    Ska också prova med konstnärsfärg gouache, olja och akryl av bra kvalle.

  6. #66
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Osäker. Men kan kanske funka!

    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beställde dessa: https://www.skapamer.se/ljusfarg-50-ml

    Ska också prova med konstnärsfärg gouache, olja och akryl av bra kvalle.
    Spännande! Återkom gärna med resultatet!

  7. #67
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior

  8. #68
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kort: Jo, de funkar.

    Långt: Ljus är gjord av fett: stearin eller parrafin. Vatten och fett blandar sig inte. Är färgen gjord för fett kommer den att blanda sig i oljelagret i din projicering.

    Längre: Tänk dig att du placerar åtta tändstickor i en apelsin så att alla tändstickor är exakt lika långt från varandra. Jämför med om du sätter två tändstickor på apelsinen som musse pigg-öron. Tändstickorna utövar en dragningskraft på omgivningen och i fallet med musse-pigg-molekylen kommer flera likadana binda ihop med varandra i ett väldigt starkt mönster. Apelsinen med jämn laddningsfördelning - stearin - har inte en chans att komma till. Det är vad som händer när man blandar olja och vatten.

    Pigment är molekyler eller jonföreningar som har olika typer av laddningsfördelningar som gör att de binder till vatten, olja eller en blandning där emellan.

    Blä, lärarskadad. Sorry.

  9. #69
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Civilingenjör i bioteknik här så jag är med på noterna men bra förklarat, alltid uppskattat! Anledningen till att jag länkade var för att Lisa eftersökte candle dyes i Sverige vilka är fettlösliga så dessa kan potentiellt vara samma sak.

  10. #70
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kort: Jo, de funkar.

    Långt: Ljus är gjord av fett: stearin eller parrafin. Vatten och fett blandar sig inte. Är färgen gjord för fett kommer den att blanda sig i oljelagret i din projicering.

    Längre: Tänk dig att du placerar åtta tändstickor i en apelsin så att alla tändstickor är exakt lika långt från varandra. Jämför med om du sätter två tändstickor på apelsinen som musse pigg-öron. Tändstickorna utövar en dragningskraft på omgivningen och i fallet med musse-pigg-molekylen kommer flera likadana binda ihop med varandra i ett väldigt starkt mönster. Apelsinen med jämn laddningsfördelning - stearin - har inte en chans att komma till. Det är vad som händer när man blandar olja och vatten.

    Pigment är molekyler eller jonföreningar som har olika typer av laddningsfördelningar som gör att de binder till vatten, olja eller en blandning där emellan.

    Blä, lärarskadad. Sorry.
    Ska apelsinen flyta i vattnet..? Tänkte jag. :-D

  11. #71
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Hur funkar det med äggvita med OH förresten?

  12. #72
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur funkar det med äggvita med OH förresten?
    Testa!

    Det går ju att köra saker över ett ljusbord också. Eller bara testa i en skål om man inte har oh. Kanske lysa med en ficklampans er ifrån för att se om saker är transparenta nog. Äggvita har ju en spännande densitet så det kan nog bli fint.

  13. #73
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    På tal om att testa grejer utan OH-projektor. Ficklampa och glas (ännu mer effektivt med vatten i) kan bli väldigt snyggt också. Här i en kompis lägenhet med gamla pappskellet.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	D8E2C588-A92E-4AD8-A621-C3AA525C88A2.jpeg 
Visningar:	39 
Storlek:	143,8 KB 
Id:	83974 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	50220975-AA94-4645-9CC2-0BDD4EC69354.jpeg 
Visningar:	30 
Storlek:	154,3 KB 
Id:	83975

  14. #74
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testa!

    Det går ju att köra saker över ett ljusbord också. Eller bara testa i en skål om man inte har oh. Kanske lysa med en ficklampans er ifrån för att se om saker är transparenta nog. Äggvita har ju en spännande densitet så det kan nog bli fint.
    Jag är inte sugen på att börja med visuals själv, tänkte mest att det vore intressant för er som håller på med det .

  15. #75
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är inte sugen på att börja med visuals själv, tänkte mest att det vore intressant för er som håller på med det .
    Ah! Nja. Just ägg känns lite slösigt med en matvara som känns lite sådär att använda utan att äta. Tror dessutom det koagulerar rätt snabbt i värmen.

  16. #76
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah! Nja. Just ägg känns lite slösigt med en matvara som känns lite sådär att använda utan att äta.
    Lite de tankarna hade jag också, plus att veg* nog inte skulle vara så intresserade av det.

  17. #77
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Äggoljetempera blir det väl i så fall. Borde fungera.

  18. #78
    deleted user
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	blobb.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	33,6 KB 
Id:	83999

    Första försöket. I väntan på att köpefärgen kommer använde jag saften från en burk inlagda rödbetor och grön hushållsfärg. ( två olika lager, annars blandar de sig )

    kökadelica

  19. #79
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	blobb.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	33,6 KB 
Id:	83999

    Första försöket. I väntan på att köpefärgen kommer använde jag saften från en burk inlagda rödbetor och grön hushållsfärg. ( två olika lager, annars blandar de sig )

    kökadelica
    Nice!! Blir spännande att följa experimenten!

  20. #80
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nice!! Blir spännande att följa experimenten!
    Borde väl skriva här också. Såhär blev det:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	visuals.jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	187,1 KB 
Id:	84250

    Köpte fyra genomskinliga glasfat från lagerhaus ( kolla så de ligger jämnt mot varandra, när vatten ligger emellan ska suget göra att de sitter ihop ). Färgen för ljusmassan fungerade inte. Pigmentkornen var inte små nog så de blev svarta.

    Dr Oetker säljer två typer av hushållsfärg - den som är flaskform fungerade bättre än den i tub. Skaffade gul rod blå grön.

    Apoteket säljer laxermedel för husdjur ( ren mineralolja ). Blanda det med vatten. Häll på t-röd så kommer vätskorna börja röra sig. Vill du göra flera lager så använder du flera tallrikar.

    Om du kan välja mellan flera overheadapparater så tar du den med mest ljusstyrka. Städa alla glasdelar, det är superviktigt att inte ha damm.

    Maskera av den ytan som är utanför botten av tallriken / urglaset. Jag använde kartong.

    För färg till oljan tyckte jag konstnärsfärg utblandad i mineraljolja och rejält vispad ( körde med en köksvisp som jag satte i borrmaskin ) fungerade bäst.

    Pipetter när pytsar ihop allting live. Städa under - och översidor av glasen kontinuerligt. Räkna med färgspill på dig själv, det är mörkt och du ska fixa byten snabbt.

    Jag projicerade på två myggnät framför artisterna hängda i lite djupskillnad.

    Hur blev det? Bra! Hade jag kunnat få fler watt i overheaden hade jag varit gladare. Fick lära mig att inte dosera för mycket färg i blandningarna - då blir det svart.

    Tack lisau för inspirationen!! Tycker det är bra att vi för vidare och sprider tekniken.

  21. #81
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Spännande.. var det någon som filmade lite?

  22. #82
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spännande.. var det någon som filmade lite?
    https://vimeo.com/296267307

  23. #83
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska apelsinen flyta i vattnet..? Tänkte jag. :-D
    du och verkar vara på samma nivå

  24. #84
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Grymt deleted user!

  25. #85
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Läckert.. jag gillade särskilt snigeln anfaller...

  26. #86
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mäktig video överlag!

  27. #87
    olofgrind
    olofgrind är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Hej! Så kul att jag hittade hit och får inspiration av era grymma visuals.

    Jag ska köra OH-visuals på södra teatern nästa torsdag! jag kämpar på med oljefärgblandningar, men hittills har allt jag provat blivit ogenomskinligt och bara som svarta prickar.. deleted user - vilket märke och vilka färger körde du med när du blandade? Jag har testat Beckers A-oljefärg, men även de som ska vara transparenta vid vanlig målning blir ändå ogenomträngliga på OH-projektionen.. Vet inte om jag måste blanda mycket tunnare? Tycker jag redan tar väldigt lite färg och mycket olja..

  28. #88
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av olofgrind
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ska köra OH-visuals på södra teatern nästa torsdag!
    Kul!

    jag kämpar på med oljefärgblandningar, men hittills har allt jag provat blivit ogenomskinligt och bara som svarta prickar..
    Då är det för tjockt. På med mer förtunning / få ner storleken på pigmenten. Det senare gör du genom att riva den mer. Använd en platt marmorskiva / matt glas och dra den med palettkniv, osthyvel eller vad du har till hands. Vad förtunnar du med?

    deleted user - vilket märke och vilka färger körde du med när du blandade?
    Både beckers gamla konstnärskvalle och ottosson, båda fungerade efter rivning och förtunning. Tyckte pariserblå / ultramarina pigment (allt pthalocyanin ) fungerade bäst med att enbart binda sig till oljan.

    Och du har din lösning mellan två glas, väl? Du behöver två stycken, urglas, klockglas eller dyl. Se till att de matchar perfekt: lite vatten mellan två skivor ska göra att de fastnar mot varandra.

  29. #89
    olofgrind
    olofgrind är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då är det för tjockt. På med mer förtunning / få ner storleken på pigmenten. Det senare gör du genom att riva den mer. Använd en platt marmorskiva / matt glas och dra den med palettkniv, osthyvel eller vad du har till hands. Vad förtunnar du med?



    Både beckers gamla konstnärskvalle och ottosson, båda fungerade efter rivning och förtunning. Tyckte pariserblå / ultramarina pigment (allt pthalocyanin ) fungerade bäst med att enbart binda sig till oljan.

    Och du har din lösning mellan två glas, väl? Du behöver två stycken, urglas, klockglas eller dyl. Se till att de matchar perfekt: lite vatten mellan två skivor ska göra att de fastnar mot varandra.
    Jag har testat med både att blanda direkt i mineraloljan, samt att använda färgrikets skonsamma förtunning. testade med ultramarinblått och förtunning nu men får inte till det ordentligt, blir fortfarande inte någon synlig färg på själva projektionen.. Men med rivning osv, menar du då att du bara köper torrt färgpigment och sedan blandar ut? Jag har använt mina oljefärger på tub och blandar ut nämligen.

    Jag har hittat ett klockglas hittills, väntar på att den andra ska komma på posten (trodde den skulle komma igår men förhoppningsvis måndag då). Du hade hittat glasskålar på lagerhaus? Jag kanske svänger förbi där idag och spanar. Såg inga på deras hemsida dock?

  30. #90
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av olofgrind Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har hittat ett klockglas hittills, väntar på att den andra ska komma på posten (trodde den skulle komma igår men förhoppningsvis måndag då). Du hade hittat glasskålar på lagerhaus? Jag kanske svänger förbi där idag och spanar. Såg inga på deras hemsida dock?
    Det var några reagrejjer jag hittade, 20 kr styck i Uppsalabutiken. Du behöver definitivt två glas!

    Du kan riva färgen som den är i tuben. Det du vill är att få ner pigmentets kornstorlek. Verkar som du har måleribakgrund: tänk en tunn, tunn lasyr.

  31. #91
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    På tal om lasyr så läste jag nyligen att vanlig oljebaserad lasyr också kan funka. Kan ju definitivt vara värt att testa!

  32. #92
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    deleted user folk på fest igår hyllade dina visuals!

  33. #93
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    I morgon kör jag OH live på MaidaVale på slaktkyrkan och på torsdag tillsammans med Foad här på 99:an på Hornhuset i Hornstull. Kom gärna och kika!

    Har dock haft lite stresspanik senaste dagarna. I fredags smällde min näst sista lampa på projektorn. Trodde jag hade reserv hemma, men de var en annan modell. Vill ogärna köra utan extra, även om den som körts på nu hållit under de tio år jag haft den och vet inte hur länge innan. Inte speciellt kul om den pajar live. Lyckades dock hitta ungefär motsvarande på nätet och beställt från Lysman. Men de har inte hunnit komma än. Så chansade på stan idag och hittade en likadan på Ljushuset på Mäster Samuelsgatan. Funkade trots lite lägre watt och glas istället för porslinssockel. Så det får bli dagens ena tips!

    Det andra är att jag hittade ett virveltrumme-case eller kanske för puka på Slagverket för 50(!) kr som jag moddat med skum-skivor som jag helt enkelt klippte runda och stoppade i varvat med faten. Så nu kan jag jenkelt kan bära med mig dem istället för den otympliga kartongen de kom i. Väskan verkar vara exakt 15” som största glasskivan är för det passar perfekt. Sjukt nöjd!

  34. #94
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Så! Nu är veckans gigg avklarade.

    MaidaVale var sjukt kul (även fast jag smällde en lampa till på soundchecken). Fick köra snett nedanför scenen för bästa projicering. Lite utsatt att stå mitt i publiken då jag egentligen vill ha fritt utrymme för glasfat och färger. Men det gick bra! Var så jäkla kul. Musiken var grym och det kändes verkligen som vi fick till en bra synk tillsammans!

    Snodde lite bilder från Instagram. Bland annat från Rockpodden:


    Lite filmat in action:
    https://ve.media.tumblr.com/tumblr_p...Isp1u2dke1.mp4

    Gårdagens spelning på Klubb Laika med The Moves var också superkul. Lite andra förutsättningar utan solid bakgrund (glitterskynke). Men jag gillade det! Passade musiken och blev mer subtilt. Och bandet var grymt bra!

    Superkomprimerad mobilvideo här: https://ve.media.tumblr.com/tumblr_p...FHD1u2dke1.mp4
    Snyggare irl. Lovar!

  35. #95
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Jättefint!

  36. #96
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Det ser grymt fint ut! Bra med case också!

  37. #97
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    sjyssssst

  38. #98
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Lite OT, men bara lite... om ni missat när Look Mum No Computer gör videobaserad musik av myror som rantar runt på glaset;

    https://www.youtube.com/watch?v=YzMQ...0zvlXA&index=7

  39. #99
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite OT, men bara lite... om ni missat när Look Mum No Computer gör videobaserad musik av myror som rantar runt på glaset;

    https://www.youtube.com/watch?v=YzMQ...zvlXA&index=K7
    Haha! Nice! Och på den projektor/inspelnings-grejen slipper han ju steka dem också! Älskar hans grejer och filmer.

  40. #100
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Nu ligger hela konserten med MaidaVale, som jag gjorde OH-visuals på live på Slaktkyrkan i höstas, uppe på youtube:

    https://m.youtube.com/watch?v=GTPb1xJN2Ns

  41. #101
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu ligger hela konserten med MaidaVale, som jag gjorde OH-visuals på live på Slaktkyrkan i höstas, uppe på youtube:

    https://m.youtube.com/watch?v=GTPb1xJN2Ns
    Fint! Har sett dem spela på Anchor och sedan spelade de samtidigt som oss på KGB om jag inte minns fel, dock utan den fina OH-Visuals showen.

  42. #102
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Så snyggt Lisa!!

  43. #103
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fint! Har sett dem spela på Anchor och sedan spelade de samtidigt som oss på KGB om jag inte minns fel, dock utan den fina OH-Visuals showen.
    Väldigt bra live! Körde med dem på Rivningsfesten på Nobellberget också.


    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så snyggt Lisa!!
    Tack! Jag fick bra övning på att köra långt set på din spelning. Det är det utmanande att liksom hålla på länge men ändå varierat och inte mätta skålarna för snabbt. Hade kaos i mitten på Maidavale-spelningen då allt blev fult (imo) och jag liksom fick börja om. Men tycker det hör till livegrejen.

  44. #104
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Är någon fortfarande intresserad av OH-projektorer? Jag har två superfina små som är på väg att kastas. De startar upp och lyser. De har båda väskor, en hardcase-portfölj och en ett slags mjukare case. Ihopfällda är de båda med sina väskor som två skokartonger vardera. De skulle kastas vid kl 15 idag, skicka snabbt PM vid intresse (mobil-nr för bilder)!

  45. #105
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    (just det: finns på söder, Sthlm!)

  46. #106
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    lisau borde kunna vara det!

  47. #107
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    lisau borde kunna vara det!
    Jag har redan skrivit till henne. Hon är inte i landet idag

  48. #108
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har vi ingen jourhavande söderhipster som sitter på kafé eller surölshak som kan stå till tjänst?!?

  49. #109
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har vi ingen jourhavande söderhipster som sitter på kafé eller surölshak som kan stå till tjänst?!?
    Jag! Men jag måste först höra om hon ens är intresserad. Hon har inte svarat på mitt meddelande än.

  50. #110
    taraxacum
    taraxacum är inte uppkopplad
    taraxacums avatar
    Senior
    Jag har PM:at avart och vill gärna ha en men tar båda om det behövs. Om lisau vill kan hon få den ena, men jag kan inte ta mig in till stan förrän imorgon eftermiddag

  51. #111
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Japp, PM mottaget - jag räddar undan dem så länge, återkommer strax!

  52. #112
    taraxacum
    taraxacum är inte uppkopplad
    taraxacums avatar
    Senior
    Jay!!

  53. #113
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    <3

  54. #114
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Bilder på skönheterna:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	äldre_.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	117,8 KB 
Id:	86857Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	nyare_.jpg 
Visningar:	23 
Storlek:	113,4 KB 
Id:	86858
    (taraxacum har första tjing på dem imorgon)

  55. #115
    deleted user
    Host.. om någon vill ha kan jag fixa 22 st.

  56. #116
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    22 st? Nu snackar vi installationskonst!

  57. #117
    taraxacum
    taraxacum är inte uppkopplad
    taraxacums avatar
    Senior
    99-OH-Visuals-Bonanza-Träff!!! Lets do it!

  58. #118
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Host.. om någon vill ha kan jag fixa 22 st.
    Snart i UNT: "Skola bestulen på 22 overheadapparater. Rektorn: Vi förstår inte varför".

  59. #119
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snart i UNT: "Skola bestulen på 22 overheadapparater. Rektorn: Vi förstår inte varför".


    Samtidigt på andra sidan uppslaget: RAVEFEST: gigantisk oljeprojektion ballar ur, framkallar spindeldemoner ur bashögtalare.

    ------

    Seriöst: Vaktmästaren vill slänga rubbet för att få space. Alla utom bildläraren använder digitala projektorer.

  60. #120
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Något runt Malmö? Skulle kunna tänka mig en.

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 17:25
  2. Enkelt program för visuals?
    Av indigo i forum På scen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 11:06
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 10:48
  4. 3D - House och visuals
    Av djmangs i forum Evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 10:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •