Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 127 av 127

Ämne: Visuals med OH-projektor

  1. #121
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Var finns de?

    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Samtidigt på andra sidan uppslaget: RAVEFEST: gigantisk oljeprojektion ballar ur, framkallar spindeldemoner ur bashögtalare.

    ------

    Seriöst: Vaktmästaren vill slänga rubbet för att få space. Alla utom bildläraren använder digitala projektorer.

  2. #122
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Samtidigt på andra sidan uppslaget: RAVEFEST: gigantisk oljeprojektion ballar ur, framkallar spindeldemoner ur bashögtalare.

    ------

    Seriöst: Vaktmästaren vill slänga rubbet för att få space. Alla utom bildläraren använder digitala projektorer.
    Om du/ni har några som är lite slimmare, liknande det som postats av avart så kan jag vara intresserad av at plocka upp två, om de finns i Uppsala, eller i närheten.

  3. #123
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var finns de?
    Uppsala.

    PM:a för telefonnr.

  4. #124
    Chad
    Chad är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Shit, vilken härlig tråd! Är ny på detta och är så taggad. Skulle gärna vilja veta hur man blandar färgen dock. Fattade inte så mycket av det som skrevs tidigare.

  5. #125
    fiskpaj
    fiskpaj är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det här var inspirerande! Jag tänkte ge mig på det hela, så enkelt och budgetvänliga som möjligt. Någon som har tips om specifika färger, oljor, glas som ni testat och vet funkar? Jag köpte lite candle-dye-pulver av Panduro-eget-märke idag och ska testa lite. Återkommer med rapport!

  6. #126
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fiskpaj Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här var inspirerande! Jag tänkte ge mig på det hela, så enkelt och budgetvänliga som möjligt. Någon som har tips om specifika färger, oljor, glas som ni testat och vet funkar? Jag köpte lite candle-dye-pulver av Panduro-eget-märke idag och ska testa lite. Återkommer med rapport!
    Jag kan varmt rekommendera beställa från liquid lightlab om du vill ha proffsiga grejer direkt:

    https://www.liquidlightshop.com/

    Men den roligaste biten är ju att experimentera med billiga grejer själv, glasskålar från second hand, karamellfärg, rödvin, olivolja! Kör!

  7. #127
    fiskpaj
    fiskpaj är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nu kan jag rapportera! Panduros ”tvålfärg” är vattenlösliga, med härliga färger. Panduros ”ljusfärg” som säljs som små starkt färgade stearinblock är oljelösliga, och efter en tid i paraffinolja löser se upp sig och ger ganska stark färg. Lite partikelrester blir kvar.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	D21564A7-56C5-4FBA-85EA-5D8AFAF81AF4.jpeg 
Visningar:	10 
Storlek:	58,4 KB 
Id:	115474

    På bilden har jag vatten med glycerol och någon droppe grön tvålfärg + paraffinolja med ett korn lila tvålfärg.

    Om man har i diskmedel så blir allt väldigt fult och dåligt, dropparna blir supersmå och ser mest ut som jord och smuts.

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 17:25
  2. Enkelt program för visuals?
    Av indigo i forum På scen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 11:06
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 10:48
  4. 3D - House och visuals
    Av djmangs i forum Evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 10:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •