Sidan 16 av 17 FörstaFörsta ... 6 12 13 14 15 16 17 SistaSista
Resultat 901 till 960 av 996

Ämne: Behringer klonar allt återigen

  1. #901
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    En undran från mig, som förutom ser det som obegripligt att Behringer plankar så enkla saker som moduler som (vilket Juno60 konstaterar) ännu inte är oanträffbara:

    Vad gör Behringer pengar på? Hur mycket synth-stålar får man in från klonade vintagesynthar? Är den marknaden rimligt stor, så stor att vilken klassisk maskin som helst går med (god) vinst?

    Det är inte ovanligt med ambivalenta känslor där man uppskattar dessa pånyttfödda gamla instrumenten, men samtidigt tycker att Uli är en stjitstövel som plankar sådant som finns på marknaden redan.

  2. #902
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Vad gör Behringer pengar på?
    Volymer (i kombination med tillverkningskostnad ingen kan konkurrera med).

  3. #903
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Vad gör Behringer pengar på?
    På folk som tror att dom köper en produkt för 5000:- som är samma som ett vintage original för 50 000:-.

  4. #904
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Jag skulle tro att det är väldigt många som faktiskt inte märker skillnaden, eller om de gör det inte tycker det är värt differensen i pris.

  5. #905
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På folk som tror att dom köper en produkt för 5000:- som är samma som ett vintage original för 50 000:-.
    Och det är mer fair än de som köper re-issues för 50.000:- och tror det är samma som ett vintage original
    Säga vad man vill men Berra gör ju faktiskt en del bra grejer till bra pris. Deras 2600 verkar ju låta minst lika bra som Korg 2600 tex, till 25% eller 10% av priset beroende på om man jämför mini eller FS.
    Men sedan har ju Berra ganska mycket att bevisa. Var är de många utlovade polysynth-klonerna tex?
    Blir oerhört spännande att se om man ens får se en CS-80 i berrakläder. Jag är mycket tveksam till det i allafall
    Senast redigerat av Firechild den 2023-08-03 klockan 12:10.

  6. #906
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle tro att det är väldigt många som faktiskt inte märker skillnaden, eller om de gör det inte tycker det är värt differensen i pris.
    Nä, men varför låtsas att den billigare har något att göra med originalet dom försöker härma då?
    Man köper en nytillverkade synth och är nöjd med ljudet. Men det är inte en klon.
    Det är en ny synth från Behringer. Bättre att dom gör nya egna synthar med egna namn till bra priser.

  7. #907
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, men varför låtsas att den billigare har något att göra med originalet dom försöker härma då?
    Man köper en nytillverkade synth och är nöjd med ljudet. Men det är inte en klon.
    Det är en ny synth från Behringer. Bättre att dom gör nya egna synthar med egna namn till bra priser.
    Fats jag tänker att Behringer, även om deras egna alster sålt bra, antagligen gör miljardbelopp på att folk kan relatera produkten till något vintage.

  8. #908
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Jag ville inte starta den här diskussionen som väl egentligen hör hemma i Bra Om eller Dåligt Om Behringer, utan mer en seriös nyfikenhet, vilken varugrupp som ger mest intäkter.

  9. #909
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, men varför låtsas att den billigare har något att göra med originalet dom försöker härma då?
    Man köper en nytillverkade synth och är nöjd med ljudet. Men det är inte en klon.
    Det är en ny synth från Behringer. Bättre att dom gör nya egna synthar med egna namn till bra priser.
    Jag är glad att Pro-1 har samma paneldesign och namn som originalet annars hade jag kanske missat den. En gammal favorit i bättre utförande.

  10. #910
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det är svårt att utveckla produkter folk vill ha. Lättare att bara kopiera saker som folk bevisligen ville ha förut, eller ännu värre köper av andra ny existerande företag (befaco, arturia, boss, peavey, mackie, osv) och se om det funkar. Det kräver inte riktig kreditivet utan bara folk som kan klona en krets.

    edit: som svar på ljudbrigaden.

  11. #911
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Nya knock-offs på gång.
    Nu ser de en ny chans att tjäna pengar på nedlagda Mutable Instruments designs.

    Låt mig presentera Marbles, förlåt Chaos.
    https://www.modulargrid.net/e/behringer-chaos

  12. #912
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Deras system100m/moog/arp-moduler kan jag se en mening med, men finns det någon som köper deras andra moduler istället för original? Tänker då på t ex maths/batumikopiorna, om de finns?

  13. #913
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior

  14. #914
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran

    Behringer skyltar med en Simmons SDS-3

    Så, B tänker göra en SDS-3 kanske...Personligen hoppas jag att dom inte ger sej på lilla Vermona, och deras DRM-1!
    Om dom ger sej på mindre företag och deras aktuella produktserier, så kommer dessa att utplånas snabbt! Vem fasen klarar en strid mot Kina-industrin...
    länk: https://synthanatomy.com/2023/08/beh...nthesizer.html

  15. #915
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så, B tänker göra en SDS-3 kanske...Personligen hoppas jag att dom inte ger sej på lilla Vermona, och deras DRM-1!
    Om dom ger sej på mindre företag och deras aktuella produktserier, så kommer dessa att utplånas snabbt! Vem fasen klarar en strid mot Kina-industrin...
    länk: https://synthanatomy.com/2023/08/beh...nthesizer.html
    Ojdå, undrar vad Dave säger nu...

    Men den ser ju förvånansvärt oful ut, även om inget klår originalet.

  16. #916
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Behringers version av Polivoks som är gjord i samarbete med Kuzmin verkar röra på sig. Bild av prototyp finns i artikeln https://www.synthtopia.com/content/2...inal-designer/

  17. #917
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Kul! Men vilka dumma kommentarer ....

  18. #918
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringers version av Polivoks som är gjord i samarbete med Kuzmin verkar röra på sig. Bild av prototyp finns i artikeln https://www.synthtopia.com/content/2...inal-designer/
    Hade en Polivoks. Den såg otroligt cool ut (Kuzmins fru hade designat panelen) men med undantag för några få sweetspots lät den inget vidare och klaviaturen var den sämsta någonsin, alla leksaksinstrument inkluderat. Bytte den mot en MS20 som inte är helt olik Polivoks men mer eller mindre välljudande rakt igenom. Aldrig ångrat det.

    Men smaken är olika, får bara säga grattis till de som gillar Polivoks-ljudet, att Behringer gör det möjligt för fler att ta del av Polivoksupplevelsen - utan tidernas sämsta klaviatur. Att den gode kamrat Kuzmin finns med i loopen gör det bara roligare.

  19. #919
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Om de lyckas med klonen... jag testade Harvestmans Polivoksfilterklon och nä, den lät verkligen inte som mina Polivokser.
    Instabiliteten och all distorsion i signalvägen är mycket av soundet, mer så tom än filtret anser jag.
    Har svårt att tro att denna låter som en vintage Polivoks, men det hindrar ju inte alls att den låter grymt bra, såklart!

  20. #920
    Batteristen
    Batteristen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag kör dock hellre en hårdvaruklon å en synth än en VST-klon
    Så jag förstår inte riktigt ni som tycker illa om behringers kopior men gärna kör med mjukvaruversionet

  21. #921
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Det som säger emot att klona den är väl kanske att originalet är en av de, eller t o m den, mest sålda analogsynten från förr. Andrahandspriserna är fortfarande okej. Detta gäller för många ryssar f ö. Det låg en midifierad Aelita på Tradera som blev osåld igår trots 8000 i utrop. Så, det är nå’t annat som lockar.

    Jag tror på ”Pokémonsyndromet”, dvs ”gotta catch’em all”. Folk, mer eller mindre medvetet, samlar på Behringers minikopior.

    ps Sedan har baklängesprofeten 100% rätt om klaviaturen, men helt fel om resten.

  22. #922
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    När deras nya minipokemons kostar mindre än en snäll utekväll, så är det ju inte så svårt att samla på sig och se vad det är. Är det bara trams så åker dom ut. Ser inte problemet. Det är lite som plugins man testar på måfå. De flesta åker ut igen.

  23. #923
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    ps Sedan har baklängesprofeten 100% rätt om klaviaturen, men helt fel om resten.
    Hehe, va skönt att jag hade rätt om klaviaturen i alla fall - jag borde haft en bättre audiokabel

  24. #924
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Du har inte råd att få bättre ljud ur Pållevåcksen .... DYYYYYYYR KABEL


    Jag har ju en Polivoks som jag har uppdaterat med vettiga kondingar och potentiometrar och jag "ska bara" sätta korten på plats och fixa ett mekaniskt problem (som jag förvållat själv) och byta nättrafo. Men jag är lite småsugen på Behrevoksen ändå. Kanske den är mindre och mer lätthanterlig än den T64 jag f.n. har undanställd i källaren.

  25. #925
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Jag är rejält anti-Ulli normalt men när Bäh gör det tillsammans med upphovspersonerna så har jag inget att anmärka på, hoppas den blir bra!

  26. #926
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    För att jag är gnällsugen: Varför skriva på ryska på panelen? Ämnar Uli marknadsföra den där lite extra? Annars är det ju bara en löjlig gimmick. Eller hävdar han t o m i detta fallet att det är en ”hyllning”?

  27. #927
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är rejält anti-Ulli normalt men när Bäh gör det tillsammans med upphovspersonerna så har jag inget att anmärka på, hoppas den blir bra!
    Kan bara hålla med. Är Kuzmin med på tåget ser jag inga problem med saken.

  28. #928
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    [admod]

    Vi har flyttat denna, då den ju faktiskt är On Topic. De flesta Behringernyheter dyker upp i tråden så den ligger nu under Nyheter.

  29. #929
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att jag är gnällsugen: Varför skriva på ryska på panelen? Ämnar Uli marknadsföra den där lite extra? Annars är det ju bara en löjlig gimmick. Eller hävdar han t o m i detta fallet att det är en ”hyllning”?
    Antagligen för att B anstränger sig för att panelerna ska vara så lika originalet som möjligt. Det är väl det som är hela grejen med B:s "kloner", mer än ljudet i sig. Och så känner köparen att han/hon köpt nästan originalet.

  30. #930
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att jag är gnällsugen: Varför skriva på ryska på panelen? Ämnar Uli marknadsföra den där lite extra? Annars är det ju bara en löjlig gimmick. Eller hävdar han t o m i detta fallet att det är en ”hyllning”?
    Självklart borde panelerna vara på tyska! Samt alla andra paneler de levererar, Behringer är ju tyskt! Tramset med att använda samma språk på sina paneler som originalen har borde få dem att skämmas!

  31. #931
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Självklart borde panelerna vara på tyska! Samt alla andra paneler de levererar, Behringer är ju tyskt! Tramset med att använda samma språk på sina paneler som originalen har borde få dem att skämmas!
    Ja och alla japanska syntar skulle ha text med japanska tecken.

  32. #932
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja och alla japanska syntar skulle ha text med japanska tecken.
    Håller helt med! På riktigt faktiskt. Hade varit mycket roligare på det viset. På samma sätt borde våra svenska synttillverkare skämmas för att de inte använder svenska benämningar på sina manicker.

    (sedan förstår jag helt det praktiska med engelskan och gråter mig verkligen inte till sömns över detta )

  33. #933
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller helt med! På riktigt faktiskt. Hade varit mycket roligare på det viset. På samma sätt borde våra svenska synttillverkare skämmas för att de inte använder svenska benämningar på sina manicker.

    (sedan förstår jag helt det praktiska med engelskan och gråter mig verkligen inte till sömns över detta )
    Ugh, kuvert.

  34. #934
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ugh, kuvert.
    Förlopp!

  35. #935
    rofo
    rofo är inte uppkopplad

    Senior
    Brytfrekvens.
    Stämning. Tänk att skruva in ett ljud med dålig stämning redan från början:-)

  36. #936
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rofo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Brytfrekvens.
    Stämning. Tänk att skruva in ett ljud med dålig stämning redan från början:-)
    Ja, och tänk på de stackarna som arbetar inom rättsväsendet och inte vill ta med sig jobbet hem!

  37. #937
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    När tror ni enigiser-klonen kommer?

  38. #938
    iamrucke
    iamrucke är inte uppkopplad
    iamruckes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När tror ni enigiser-klonen kommer?
    Vågar hoppas tro att den är för nischad för berra bus

  39. #939
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, kanske stämmer.

  40. #940
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Berra har lagt upp bilder på sin Jupiter 8 kopia. Krockskadad design i vanlig stil.

    https://synthanatomy.com/2024/01/beh...16-voices.html

    https://synthanatomy.com/wp-content/...%80%8E001.webp

  41. #941
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    En Behringer kommer väl aldrig kännas som äkta vara ändå, oavsett om de efterliknar ett original till minsta detalj? Är det då inte bättre att spara lite plats på djupet och slippa betala för en extra stor tom låda?
    Proportionerna på reglarna verkar ju ändå rätt gjorda sett över oktaverna.

  42. #942
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    Polivoksen ser väldesignad ut, man får ju vara glad att de inte klonar det kassa klaviaturet på ett autentiskt sätt!

    Jag har originalet, moddad utan värdelöst klaviatur. Byggkvalitén i sin helhet är ju USSR på ett kanske charmigt sätt, men inget att driva en kärnreaktor med så att säga. Håller dock inte med om att den skulle låta sämre än sina japanska kollegor eller någon annan ilsken monosynth från samma era. Den har en speciell karaktär, kanske inte för alla. Då är frågan om Berra slipar av ryssens vassa kanter så att den låter mer Moog Für Alle, eller om den får fortsätta vara styggast i klassen.
    Senast redigerat av Roland den 2024-01-26 klockan 10:22.

  43. #943
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Berra har lagt upp bilder på sin Jupiter 8 kopia. Krockskadad design i vanlig stil.

    https://synthanatomy.com/2024/01/beh...16-voices.html

    https://synthanatomy.com/wp-content/...%80%8E001.webp
    Haha ja den ser lite sorgligt rumphuggen ut, tråkigt när de ändå lagt ned en del möda på designen i övrigt.

  44. #944
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Tycker det kunde varit mycket värre. Helt ok design imho

  45. #945
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Tycker den ser helt ok ut. Använder samma formfaktor som deras andra större synthar. Ganska tydligt att de byggt vidare på DeepMinds formfaktor. Tror inte Behringer kommer ändra på det. Så räkna med att alla kommande kloner med klaviatur har liknande format. PPGn, UB-Xa, osv har samma.

  46. #946
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker det kunde varit mycket värre. Helt ok design imho
    Ja jag blev ändå positivt överraskad med rätt färglada knappar istället för de äckliga gummiknapparna som florerar och aluminium(?) sidor istället för obligatoriskt Ikea-style fake mahogny-laminat (eller vad det är).

    Det var mest de lite ... komprimerade proportionerna som jag också hajade till på. Men spela roll

  47. #947
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Berra har lagt upp bilder på sin Jupiter 8 kopia. Krockskadad design i vanlig stil.
    Faaaaaaaaast om man nu inte sett ogirinalet hade designen varit acceptabel?!

  48. #948
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Faaaaaaaaast om man nu inte sett ogirinalet hade designen varit acceptabel?!
    Jag tycker att den ser helt ok, framförallt för att vara en B. Snygg? Nej, men en lagom anpassning av originaldesignen. ...mer B-mått mätt alltså

  49. #949
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Ytterligare en rendering. Undrar när den riktiga kommer?

  50. #950
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Det här är foto på deras första prototyp

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	421878368_3298811073595568_1721747495608731479_n.jpg 
Visningar:	130 
Storlek:	112,2 KB 
Id:	116635

    Exakt samma form/delar som UB-Xa

  51. #951
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Faaaaaaaaast om man nu inte sett ogirinalet hade designen varit acceptabel?!
    Ja den är ju trogen originalet på Berras vis. Det är mest proportionerna som känns fel, oavsett fabrikat.

  52. #952
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här är foto på deras första prototyp

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	421878368_3298811073595568_1721747495608731479_n.jpg 
Visningar:	130 
Storlek:	112,2 KB 
Id:	116635

    Exakt samma form/delar som UB-Xa
    Ja den ser ju nästan rimlig ut ändå. Synd bara att de lär köra på med samma sorts usla LCD som på UB-Xa. Mer LED till folket!

  53. #953
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Herr Sputnik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja den ser ju nästan rimlig ut ändå. Synd bara att de lär köra på med samma sorts usla LCD som på UB-Xa. Mer LED till folket!
    Ja displayen ser rätt B ut. OLED är ju en av de få saker som faktiskt är bättre än motsvarande från Jupiters födelseår. Men jag gillar verkligen plexiglaset på originalet, det ser redigt ut. Hederliga old school klockradio-digits är helt ok för mig iofs, när det ändå inte är avancerad meny-dykning som gäller.

  54. #954
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Åter igen, så jäkla kluven till Behringers rip-off-bonanza. Det är riktigt trevligt med nya (kloner) som "låter Roland". Det finns det inte så många av. Mesta är CEM, SSI, Moogs ladder filter etc. Så välkommet. Men sedan blir det så off med detta Frankenstein GUI och den kommer ändå inte kommer låta lika som JP8.

  55. #955
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av bjorx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åter igen, så jäkla kluven till Behringers rip-off-bonanza. Det är riktigt trevligt med nya (kloner) som "låter Roland". Det finns det inte så många av. Mesta är CEM, SSI, Moogs ladder filter etc. Så välkommet. Men sedan blir det så off med detta Frankenstein GUI och den kommer ändå inte kommer låta lika som JP8.
    Ja man får nästan bortse lite från vad det ska efterlikna och bara se det som en prisvärd analog poly. Man kan säga mycket om behringers affärsidé och det mesta är redan sagt … Men folk fyller sina hem med Ikea-möbler utan att bry sig om vilka som gjorde förlagorna. Det enda jag köper på Ikea är värmeljus, billiga vinglas och batterier

    Det som känns mest unket i Berras fall, tycker jag, är att det är roffig ultrakapitalism utklädd till punkig synth-socialism. Lite som när Oatly marknadsför sig med beställd street art i Sofo. Men det är den världen vi lever i så … oh well.

  56. #956
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Roland Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Polivoksen ser väldesignad ut, man får ju vara glad att de inte klonar det kassa klaviaturet på ett autentiskt sätt!

    Jag har originalet, moddad utan värdelöst klaviatur. Byggkvalitén i sin helhet är ju USSR på ett kanske charmigt sätt, men inget att driva en kärnreaktor med så att säga. Håller dock inte med om att den skulle låta sämre än sina japanska kollegor eller någon annan ilsken monosynth från samma era. Den har en speciell karaktär, kanske inte för alla. Då är frågan om Berra slipar av ryssens vassa kanter så att den låter mer Moog Für Alle, eller om den får fortsätta vara styggast i klassen.
    Allt ryskt har ju någon koppling till radioaktivitet, det hör ju till! Skulle inte förvåna mig om min polivoks ger lite mer utslag på geigerräknaren än Minimoogen

  57. #957
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allt ryskt har ju någon koppling till radioaktivitet, det hör ju till! Skulle inte förvåna mig om min polivoks ger lite mer utslag på geigerräknaren än Minimoogen
    hahaha Ja … радиоактивность is in the air for you and me.

  58. #958
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här är foto på deras första prototyp
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	421878368_3298811073595568_1721747495608731479_n.jpg 
Visningar:	130 
Storlek:	112,2 KB 
Id:	116635
    Ah, ser ut som samma bild som Synthanatomy redigerat. Så det finns ingen nyare bild än den gamla prototypen?

  59. #959
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior


    Bara en bild på frontpanelen som ser ut att vara helt oredigerad.

  60. #960
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, ser ut som samma bild som Synthanatomy redigerat. Så det finns ingen nyare bild än den gamla prototypen?
    Bilden jag la upp hittade jag på Behrras JT-16 FB-sida. Lades upp av dem igår. Our first "Prototype". Så den är nog förhållandevis ny gissar jag

Liknande ämnen

  1. Behringer 2600
    Av underminer i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1051
    Senaste inlägg: 2023-11-05, 10:03
  2. Behringer Model D (Minimoog-klon)
    Av Amonhoteph i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1010
    Senaste inlägg: 2022-01-22, 06:25
  3. Behringer klonar OSCar
    Av deleted user i forum Nyheter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2017-03-15, 17:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •