Sidan 18 av 18 FörstaFörsta ... 8 14 15 16 17 18
Resultat 1 021 till 1 052 av 1052

Ämne: Behringer 2600

  1. #1021
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag har inte heller haft problem med BAX och hittat riktigt bra fynd där. Den enda gång det strulade fixade de det med vändande post nästan.

  2. #1022
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    tja skulle jag få en synth från vem det än må vara så skulle jag tacksamt ta emot den, mer kräsen är inte jag. och i synnerhet om vi snackar om en flång ny synth som jag ändå tänker köpa ngn gång. gratis är gött vettö, iaf för mig

  3. #1023
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tja skulle jag få en synth från vem det än må vara så skulle jag tacksamt ta emot den, mer kräsen är inte jag. och i synnerhet om vi snackar om en flång ny synth som jag ändå tänker köpa ngn gång. gratis är gött vettö, iaf för mig
    Bax definition av ”flång ny” kan säkert ändra på det även om den är gratis

  4. #1024
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 972 0904 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bax definition av ”flång ny” kan säkert ändra på det även om den är gratis
    verkar som du har ett väldigt horn i sidan till dem. men har jag inte lagt ut ett öre och det ändå visar sig vara skit så har jag fortfarande som sagt inte lagt ut ett öre och de spelar ingen roll, eller hur?

  5. #1025
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Man skulle nog ha beställt en ändå...
    (För några dagar sedan var priset uppe i 6,5k igen, det verkar som det såldes ca 20 st för 4,7k efter inläggstipset. Nu är det 5,6k och <400 st i lager. Från Bax Music alltså.)

  6. #1026
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man skulle nog ha beställt en ändå...
    (För några dagar sedan var priset uppe i 6,5k igen, det verkar som det såldes ca 20 st för 4,7k efter inläggstipset. Nu är det 5,6k och <400 st i lager. Från Bax Music alltså.)
    Har sett flera gånger att Bax dumpar priset på en produkt kraftigt under en kort tid och sedan låter den gå upp igen och sen dumpar man igen en eller ett par veckor senare, så håller man på så tills volymerna minskat. Gäller att hålla koll bara så att man hinner med i svängarna. Förr kunde man låta Prisjakt bevaka, men de verkar inte indexera Bax så bra längre.

  7. #1027
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man skulle nog ha beställt en ändå...
    (För några dagar sedan var priset uppe i 6,5k igen, det verkar som det såldes ca 20 st för 4,7k efter inläggstipset. Nu är det 5,6k och <400 st i lager. Från Bax Music alltså.)
    Black Friday kommer snart

  8. #1028
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har sett flera gånger att Bax dumpar priset på en produkt kraftigt under en kort tid och sedan låter den gå upp igen och sen dumpar man igen en eller ett par veckor senare, så håller man på så tills volymerna minskat. Gäller att hålla koll bara så att man hinner med i svängarna. Förr kunde man låta Prisjakt bevaka, men de verkar inte indexera Bax så bra längre.
    Så gör ju alla verksamheter i princip. Kör kampanjer till och från med sänkta priser. Inga konstigheter.

  9. #1029
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så gör ju alla verksamheter i princip. Kör kampanjer till och från med sänkta priser. Inga konstigheter.
    Ja det ingår i företagandet liksom, om man ligger på lager.

  10. #1030
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så gör ju alla verksamheter i princip. Kör kampanjer till och från med sänkta priser. Inga konstigheter.
    Jo, fast Bax kör ibland rena dumpningar under bara någon eller några få dagar på någon enskild produkt och sen fullt upp igen och sen störtdyk igen. Jag har inte sett Thomann m fl göra så iaf, missar man en prissänkning där så kan det ta år innan nästa på just den produkten (bortsett från små ”normala” variationer) eller att den säljs ut och aldrig kommer tillbaks, men på Bax finns det mer hopp pga konstigheter.

  11. #1031
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, fast Bax kör ibland rena dumpningar under bara någon eller några få dagar på någon enskild produkt och sen fullt upp igen och sen störtdyk igen. Jag har inte sett Thomann m fl göra så iaf, missar man en prissänkning där så kan det ta år innan nästa på just den produkten (bortsett från små ”normala” variationer) eller att den säljs ut och aldrig kommer tillbaks, men på Bax finns det mer hopp pga konstigheter.
    Ja absolut jag motsäger inte det! jag vet inte om de har kvar systemet längre men för några år sedan hade de ju ett gradvis sjunkande pris på B-stock-saker. Dvs ju fler veckor synten låg i lagret ju billigare blev den.

  12. #1032
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Min 2600 från Bax damp ned igår. För en gångs skull hade de packat OK, med dubbla kartonger och mycket med bubbelplats imellan. Vet dock ej var jag ska klämma in den, väggarna är fulla i studion. Funderar på att sälja bort en del Euro moduler för att skapa plats.

    Har någon ett tips om en vettig lösning att sätta upp den? Det finns en tolexlåda a la orginalet men den går på ca 3000kr plus frakt plus import tullar dvs ca 4500kr https://www.ebay.co.uk/itm/324836150...m=324836150657

    Känns lite dyrt för en 5000kr synth. Någon annan grund 8 enhetslåda som funkar? Jag behöver inget lock, den förblir i studion. Jag funderar på denna: https://www.thomann.de/se/millenium_steel_box_8.htm

  13. #1033
    deleted user
    Depulse: vad är måtten i mm? HxBxD. Vill du ha vinklad eller rak låda?

  14. #1034
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns en tolexlåda a la orginalet men den går på ca 3000kr plus frakt plus import tullar dvs ca 4500kr
    ...men är det inte träsidorna som kostar? Med tanke på vilket jobb som behöver läggas ned på att leta upp ett tillräckligt unikt träslag att ha under toolexen...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	woods.jpg 
Visningar:	19 
Storlek:	66,7 KB 
Id:	104006

  15. #1035
    Capoten
    Capoten är inte uppkopplad
    Capotens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag kör med en Millenium RW-2001 rack på hjul, som står i 90graders vinkel utifrån väggen. Funkar kanon för mig med plats för lite annat också.

  16. #1036
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Depulse: vad är måtten i mm? HxBxD. Vill du ha vinklad eller rak låda?
    19 tums bredd, 8 enheter hög, ca 10 cm djup. Helst något vinklad om man ställer den på ett bord. Funderar annars på ett enkelt bordsradk, men de flesta verkar var 6 eller 12 enheter höga, få med 8 enheter.

  17. #1037
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	s2Lc7dXA.jpeg 
Visningar:	62 
Storlek:	1,76 MB 
Id:	104033

    Jag kör med en Lindy Notebook arm. https://www.thomann.de/se/lindy_notebookarm.htm
    Perfekt för mig då det innebär att Barpen kan stå över skarven för mina höj och sänkbara skrivbord. Det är lite dålig arbetsvinkel då jag sitter ned, men står jag upp så är det perfekt.

  18. #1038
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Capoten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör med en Millenium RW-2001 rack på hjul, som står i 90graders vinkel utifrån väggen. Funkar kanon för mig med plats för lite annat också.
    Så inte helt olikt detta då:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20211113_183755.jpeg 
Visningar:	107 
Storlek:	3,05 MB 
Id:	104034

  19. #1039
    Barksten
    Barksten är inte uppkopplad
    Barkstens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min 2600 från Bax damp ned igår. För en gångs skull hade de packat OK, med dubbla kartonger och mycket med bubbelplats imellan. Vet dock ej var jag ska klämma in den, väggarna är fulla i studion. Funderar på att sälja bort en del Euro moduler för att skapa plats.

    Har någon ett tips om en vettig lösning att sätta upp den? Det finns en tolexlåda a la orginalet men den går på ca 3000kr plus frakt plus import tullar dvs ca 4500kr https://www.ebay.co.uk/itm/324836150...m=324836150657

    Känns lite dyrt för en 5000kr synth. Någon annan grund 8 enhetslåda som funkar? Jag behöver inget lock, den förblir i studion. Jag funderar på denna: https://www.thomann.de/se/millenium_steel_box_8.htm
    Denna ser fin ut:
    https://www.ebay.com/itm/233652645724?_ul=SE
    Någon som provat?

  20. #1040
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Tackar

  21. #1041
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Jag tog bara ett hyllplan som låg och skräpade, sågade till tre bitar och slaskade på lite vit färg, fäste med fyra vinklar mot vägg och svart träskruv med större skalle. La en vinkel på det också så jag kunde sätta tiptop HEK ovanför också som bara låg och skräpade.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2600rack.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	1,07 MB 
Id:	104390

  22. #1042
    Barksten
    Barksten är inte uppkopplad
    Barkstens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Lazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tog bara ett hyllplan som låg och skräpade, sågade till tre bitar och slaskade på lite vit färg, fäste med fyra vinklar mot vägg och svart träskruv med större skalle. La en vinkel på det också så jag kunde sätta tiptop HEK ovanför också som bara låg och skräpade.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2600rack.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	1,07 MB 
Id:	104390
    Jag funderade på att göra något liknande själv. Jag har lite spillbitar från täckskivor sen jag byggde köksskåp, färdigmålade i en fin grå färg.
    Jag skulle nog föredra att ha ett par riktiga ”rackskenor” att skruva fast den i.

  23. #1043
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Barksten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag funderade på att göra något liknande själv. Jag har lite spillbitar från täckskivor sen jag byggde köksskåp, färdigmålade i en fin grå färg.
    Jag skulle nog föredra att ha ett par riktiga ”rackskenor” att skruva fast den i.
    Ja det är väl en smaksak när det är så låg belastning, jag föredrar enkelheten och en smalare profil här, men i skåpet där det sitter massa 1he-burkar som är djupa, tunga och dessutom byts ofta har jag skenor så det håller.

  24. #1044
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    4965 för den brandgula nu på Bax. 342 i lager.

  25. #1045
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Brandgula? Mera gråsvart skulle jag säga.

  26. #1046
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Orange då.

  27. #1047
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior
    Fan. Nu beställde jag en trots allt. Vet inte hur jag kan motivera det. Hoppas det visar sig.

  28. #1048
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Hemstudiopsykologen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan. Nu beställde jag en trots allt. Vet inte hur jag kan motivera det. Hoppas det visar sig.
    När du står där och tar emot grammyn för 2022 års bästa självspelande patch, då vet du!

  29. #1049
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Beställde den svarta varianten nyligen Hoppas den har samma grundkaraktär som KArp Odyssey, men med extra allt på tallriken!

  30. #1050
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Lycklig ägare till en sån här magisk trollerilåda nu! :-) Vilken youtubevideo vill man inte missa — för några intelligenta idéer på patchande? Fantastisk maskin!

  31. #1051
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage

    https://youtu.be/uRleUo9PEoA

    Och

    https://youtu.be/fp5rs4Aiw7Y

    Sen bör du ju testa att använda S&H som sample rate reducer, får vad som helst man kör in att
    låta som en gammal sampler.

  32. #1052
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran

Liknande ämnen

  1. Behringer Model D (Minimoog-klon)
    Av Amonhoteph i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1010
    Senaste inlägg: 2022-01-22, 06:25
  2. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •