Sidan 12 av 18 FörstaFörsta ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SistaSista
Resultat 661 till 720 av 1052

Ämne: Behringer 2600

  1. #661
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Just komponentval är väl just där man kan snåla tyvärr. Det är ju bara att jämföra själv när man handlar och räkna ut procentbesparingen mellan dyrt och billigt alternativ samt multiplicera med 100000 eller så.

    Jämför man med de ständiga diskussionerna här på 99 om vad syntar bör kosta så är det väl just detta det kokar ner till.

    Däremot håller jag med om att det är synd när de som utger sig för att tillverka premiummaskiner snålar. 30 eller 35 papp för en synt är kanske inte den stora grejen om man nu ändå har pengar i fickan. Men betalar man 3000 eller 15000 för en synt så får man kallt räkna med att den billigare har sämre mekanik och komponenter.

  2. #662
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är för mig obegripligt att de snålar på komponenter på det viset. Och då menar jag inte Behringer i sig utan tillverkarna överlag, från Moog (felande filterrattar), Sequential (slirande encoders), Korg och genom hela ledet.

    Det de sparar in på ett vred eller slajder i plast istället för metall kan omöjligt påverka priset i något större grad - särskilt inte när folk får skicka tillbaka flera tusen ex för att lagas eller byta kretskort på.
    Det är ju samma med bilindustrin, vitvaror etc. Tillverkare vill inte sälja grejer som håller i en evighet.
    De vill sälja mer och oftare. Helst ska de pajja efter garantiperioden.
    Märkesbilverkstäder står väl för 50% av totala omsättningen av företaget.

  3. #663
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Amonhoteph: Du vet väl att panelkomponenter är typ det dyraste i en synt? Rattar, vippor, potentiometrar, knappar med mera. Sparar man in en dollar på en pot, och synten har 30 pottar så blir det $30. $30 i tillverkning blir $100 ut till kund när det säljs i affärer. En tusenlapp för dig som köpare helt enkelt.

    Hur ser det ut för tillverkaren då? Ptja, antar vi en serie på 1000 stycken och $30 insparat på varje enhet så är det plötsligt $30000, en nätt liten summa.

    Nu vet jag inte hur priserna ser ut för tillverkarna, eller hur stora rabatter man får om man beställer 30000 pottar (av varierande slag), då det här är bara ett räkneexempel Helge!

  4. #664
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nick Batt säger att han förmodar att Behringern inte kan ha lika bra komponenter som KARPen och tar som exempel att den säkert har plast "axel" på sina faders, och det har den väl, men det har KARPen också. Tveksamt om KARPen har så mycket bättre komponenter i förhållande till sitt högre pris, om alls. Den blir iaf inte över sig hyllad för sina komponenter här:

    https://translate.google.se/translat...ndsaufnahme%2F

    Bifogad fil 97625
    Nej det är säkert Alpha sliders i bägge. De Behringer valt med inbyggd lysdiod är kul på det viset att man lätt kan byta diod mot den färg man vill. Dioden kan dras rakt ut från skaftet och man kan sätta in annan färg av samma dimension, eller köra utan.

  5. #665
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Ett helvetes dagspris!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2600_6666.png 
Visningar:	40 
Storlek:	319,2 KB 
Id:	97627

  6. #666
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett helvetes dagspris!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2600_6666.png 
Visningar:	40 
Storlek:	319,2 KB 
Id:	97627
    Såå Ja! Härligt satanistiskt pris! Prissättarna på Behringer vet vad dom sysslar med!!

  7. #667
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett helvetes dagspris!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2600_6666.png 
Visningar:	40 
Storlek:	319,2 KB 
Id:	97627
    Såg du vilket nummer i tråden ditt inlägg fick?

  8. #668
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg du vilket nummer i tråden ditt inlägg fick?
    Kan inte vara en slump!

  9. #669
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan inte vara en slump!
    På allhelgonaafton dessutom!

  10. #670
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Hallå där - jag postade den där bilden 07.53 idag

  11. #671
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hallå där - jag postade den där bilden 07.53 idag
    07.06 skulle det ju ha varit. (Dvs 6.66)

  12. #672
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg du vilket nummer i tråden ditt inlägg fick?

    Dags att stänga ner 99-fönstret innan det händer något läskigt...


  13. #673
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior

    Satan va läskigt

    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan inte vara en slump!
    Oj,oj,oj! Vilket Omen! Detta måste vi fira med Ave Satani stycket sjungen av elaka barn!!


    https://youtu.be/oqAZLyzS6HE

  14. #674
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter bra! Jag kanske hör dåligt, men det låter väldigt mycket som min Korg Arp Odyssey!

  15. #675
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter bra! Jag kanske hör dåligt, men det låter väldigt mycket som min Korg Arp Odyssey!
    Arp Odyssey och 2600 är väl syskon, där 2600 då är storebror/storesyster. Hoppas B2600 har fått samma dynamiska snärt, som Karp Odyssey har, men lite snabbare enveloper

  16. #676
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter bra! Jag kanske hör dåligt, men det låter väldigt mycket som min Korg Arp Odyssey!
    Konstigt, jag tycker det låter som min Karp.
    Nej, visst låter det bra. Fast vart tog cembalon vägen?
    Det här hade blivit smäll på fingrarna om Pulsophonic haft Wendy (eller Johann Sebastian) som lärare.

  17. #677
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg du vilket nummer i tråden ditt inlägg fick?
    Haha, nej det missade jag. Implicit ondska.

  18. #678
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men fan. Sådana där tondöva inkompenta idioter skall inte få köpa synthar
    överhuvudtaget. Sjukt. Ett under hur han lärt sig hur man lägger ut klipp på Youtube, dessvärre.
    Jag känner honom och har hälsat på honom i Hong Kong. Han är ingen idiot. En kille med stort musikintresse och med stor humor.
    Men klippet var rätt meningslöst, det håller jag med om.


    https://youtu.be/P1iXwHPwxBc

  19. #679
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Amonhoteph: Du vet väl att panelkomponenter är typ det dyraste i en synt? Rattar, vippor, potentiometrar, knappar med mera. Sparar man in en dollar på en pot, och synten har 30 pottar så blir det $30. $30 i tillverkning blir $100 ut till kund när det säljs i affärer. En tusenlapp för dig som köpare helt enkelt.

    Hur ser det ut för tillverkaren då? Ptja, antar vi en serie på 1000 stycken och $30 insparat på varje enhet så är det plötsligt $30000, en nätt liten summa.

    Nu vet jag inte hur priserna ser ut för tillverkarna, eller hur stora rabatter man får om man beställer 30000 pottar (av varierande slag), då det här är bara ett räkneexempel Helge!
    Absolut, men det förklarar inte varför Moog har nästan men wobblande rattar som känns mer som att dom kan gå av jämfört mot Behringers prylar.
    Jag blev faktiskt ganska överraskad att Behringers grejor inte alltid känns som om de var gjorda i billig plast

  20. #680
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Deepmind är byggd i metall och alla faders har metallarmar....

  21. #681
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Av de maskiner från Behringer jag har, så är det bara stråkmaskinen VC-340 som har väldigt svajiga reglar. En var böjd men lätt att rätta till, eftersom de är av metall.

  22. #682
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto

  23. #683
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Allt detta förutsätter ju att man bara bryr sig om "värde" som något som endast mäts i kronor och ören. Att pris är den avgörande - och enda - faktorn för allt man konsumerar. Det är det ju som tur inte.

    Ps. att påstå att man är Robin Hood of the Synths samtidigt som man skryter över att ha blivit störst på fyra år är ju.. ja.
    Tar det i BDOB-tråden, förresten.

  24. #684
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag vill se när Behringer verkligen gör en exakt klon som Korg, moog el Sequential för samma låga pris. DÅ kan han komma och snacka.. man kan ju inte påstå att nåot inte bör kosta som det gör och att man kan göra det billigare och sen försöka lura alla med en smurfversion eller något som inte innehåller samma interfejs ..osv.... han är ju en bluff som tillverkar bluffprodukter. Han säger det är mer R&D i att klona än att tillverka nytt...kom igen då tillverka nåt helgrymt som knäcker alla gamla maskiner med grymt interfejs och brutala ljudmöjligheter.....inte..nähä


  25. #685
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Såg nyligen en som har originalet, han föredrog Behringers 2600 framför Korgs... även sett både här och på andra forum på folk som varit besvikna på Moogs reissue av model D och köpt Behringers Poly D och tyckt att den varit fantastiskt i jämförelse, både byggkvalité och ljudmässigt.. så tja, det varierar nog vad folk tycker.

  26. #686
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill se när Behringer verkligen gör en exakt klon som Korg, moog el Sequential för samma låga pris. DÅ kan han komma och snacka.. man kan ju inte påstå att nåot inte bör kosta som det gör och att man kan göra det billigare och sen försöka lura alla med en smurfversion eller något som inte innehåller samma interfejs ..osv.... han är ju en bluff som tillverkar bluffprodukter. Han säger det är mer R&D i att klona än att tillverka nytt...kom igen då tillverka nåt helgrymt som knäcker alla gamla maskiner med grymt interfejs och brutala ljudmöjligheter.....inte..nähä

    Verkligen bra sagt.

  27. #687
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg nyligen en som har originalet, han föredrog Behringers 2600 framför Korgs... även sett både här och på andra forum på folk som varit besvikna på Moogs reissue av model D och köpt Behringers Poly D och tyckt att den varit fantastiskt i jämförelse, både byggkvalité och ljudmässigt.. så tja, det varierar nog vad folk tycker.

    Vad tyckte han om Behringers 2600 ljudmässigt jämfört med sin egen original 2600?

  28. #688
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Hur går det med deras klon av 2500? Har vi sett någon oscillator än?

  29. #689
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg nyligen en som har originalet, han föredrog Behringers 2600 framför Korgs... även sett både här och på andra forum på folk som varit besvikna på Moogs reissue av model D och köpt Behringers Poly D och tyckt att den varit fantastiskt i jämförelse, både byggkvalité och ljudmässigt.. så tja, det varierar nog vad folk tycker.
    Att man föredrar en maskin framför en annan säger ju inte så mkt... gillade han keyboarden mer på Barp 2600? ...Om man vill ha små 19"rack maskiner eller euroformats desk så handlar det nog om att man snarare vill ha en hårdvaruplugg och inte originalet.... jag vet inte hur man kan vara besviken på nya Model D och sen gilla Boog...då är det som sagt nog inte en MiniMoog man ville ha utan något annat.
    Alla har ju olika preferenser....helt ok med det.. men en gurka är en gurka och ett äpple ett äpple...

  30. #690
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkligen bra sagt.
    Man kan ju jämföra med Arturia som tar gamla ideér men gör något helt nytt och supergrymt av och ändå håller hyfsade priser och hyfsad kvalitet.

  31. #691
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ulis svar får mig att höra ekot av Ingvar Kamprad.
    Vissa resonemang känner man igen från Ingvar.

  32. #692
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Otroligt mycket skitsnack i det inlägget. Imponerande.

  33. #693
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [B][COLOR="#EE82EE"]Att man föredrar en maskin framför en annan säger ju inte så mkt... gillade han keyboarden mer på Barp 2600? ...Om man vill ha små 19"rack maskiner eller euroformats desk så handlar det nog om att man snarare vill ha en hårdvaruplugg och inte originalet.... jag vet inte hur man kan vara besviken på nya Model D och sen gilla Boog...då är det som sagt nog inte en MiniMoog man ville ha utan något annat.
    Nja? Beror väl helt enkelt på VAD man gillar med en specifik sak, te.x ljudet och är helt ok med att något kanske inte har en keyboard för man har ändå en CV sequencer som man tänkt använda och vill ha en mindre burk. För BARP 2600 så verkar det ju som att de håller på med ett keyboard också (ointressant för mig). Jag vill då mycket hellre ha det modulärt på det sättet. Sen visst, det är något annat, men ändå inte, om det nu är ljudet man är ute efter och man vill ha något analogt istället för en plug.. Boogen är väl rätt spot-on enligt de jag sett som testat och har båda.

  34. #694
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja? Beror väl helt enkelt på VAD man gillar med en specifik sak, te.x ljudet och är helt ok med att något kanske inte har en keyboard för man har ändå en CV sequencer som man tänkt använda och vill ha en mindre burk. För BARP 2600 så verkar det ju som att de håller på med ett keyboard också (ointressant för mig). Jag vill då mycket hellre ha det modulärt på det sättet. Sen visst, det är något annat, men ändå inte, om det nu är ljudet man är ute efter och man vill ha något analogt istället för en plug.. Boogen är väl rätt spot-on enligt de jag sett som testat och har båda.
    Men det är ju det jag säger.. det är ju mer en hårdvaruplugg.. precis som mjukvara producerar ljud och du kan vrida rattar eller tom patcha kablar på skärmen så kan du vrida smurfratt eller patcha med din stympade 19" klon.. hårvaruplugg eller i bästa (beroende på preferens) fall en taskig hårdvaruklon.... men inte samma sak.... En Prophet v4 är ju en riktig Prophet.. en ny Model D är en riktig Model D... Behringers produkter är det inte..de är bluffar...sen kanske de passar bättre för många...men då snackar vi preferenser.. men en Basp eller Pro-1 blir inte mer vad det påstår för det.

    Jämför i stället med vad japparna gjorde eller vad Arturia gör i dag.. man tar gamla ideér och producerar något nytt. Eller som Studio Electronics mfl som faktiskt betalat licens till Moog som många gör till Serge..osv..osv.. Buchla blev ju sne på det där.. klona gärna vad som sitter i burken men ge fan i och härma paneldesign mm...Behringer brandar allt med andra produkters namn mer eller mindre rakt av.... bluff.

  35. #695
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För BARP 2600 så verkar det ju som att de håller på med ett keyboard också (ointressant för mig).
    Såg att de skickade en fråga om det på FB. Tror inte de gör någon. Har svårt att se vinsten med en.
    B2600 manual är ute nu.
    https://mediadl.musictribe.com/media...600_QSG_EN.pdf

    Ska man bifoga en patch sheet kan man väl göra en blank en så man kan notera lägen på reglarna själv...

  36. #696
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Ska man bifoga en patch sheet kan man väl göra en blank en så man kan notera lägen på reglarna själv...
    Eller hur..konstigt, måste ju vara slarvmiss.

  37. #697
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller som Studio Electronics mfl som faktiskt betalat licens till Moog
    Intressant. Menar du Midimoogen som kom 1989 eller SE1x? Vad menar du med licens? För designpatent för orginalet lär ju ha gått ut för länge sen (om vi pratar Mini Moog)? Äger nuvarande version av företaget Moog några licenser för de gamla produkterna? Du säger att "mfl" har betalat licenser till Moog, vilka då? OBS, frågar av genuint intresse, inte för att jag är för eller emot något. Är fullt medveten om att det finns en moralisk aspekt i det hela.

  38. #698
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja? Beror väl helt enkelt på VAD man gillar med en specifik sak, te.x ljudet och är helt ok med att något kanske inte har en keyboard för man har ändå en CV sequencer som man tänkt använda och vill ha en mindre burk. För BARP 2600 så verkar det ju som att de håller på med ett keyboard också (ointressant för mig). Jag vill då mycket hellre ha det modulärt på det sättet. Sen visst, det är något annat, men ändå inte, om det nu är ljudet man är ute efter och man vill ha något analogt istället för en plug.. Boogen är väl rätt spot-on enligt de jag sett som testat och har båda.
    Om de blir en keyboard till borde de väl även göra en väsklösning till racket?
    Annars blir det rätt konstigt - eller bra chans för tredjepartstillverkare.

  39. #699
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller hur..konstigt, måste ju vara slarvmiss.
    nänä det är ulis egna favve-patchar, som han tycker alla skall hänge sig åt

  40. #700
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om de blir en keyboard till borde de väl även göra en väsklösning till racket?
    Annars blir det rätt konstigt - eller bra chans för tredjepartstillverkare.
    Verkar gå rykte om att en Blue Marvin skulle komma. I liknande vintage size. Ett keyboard skulle vara mer lämpligt till den i så fall.
    Jag vill iaf inte ha ett så stort åbäke...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nänä det är ulis egna favve-patchar, som han tycker alla skall hänge sig åt
    Är ju bara en så hans favvopatch i så fall.

  41. #701
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nänä det är ulis egna favve-patchar, som han tycker alla skall hänge sig åt
    Eller så vill han att man gör sina egna patch sheets på någon Musictribesajt så han kan sno dem?

  42. #702
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    snabbkollat i den snabbmanualen nu och hoppas det kommer en mer omfattande sedan, mer än den här bilkarte-modellen som jag brukar kalla det stuket saknade midi-implementationen dvs midi implementation chart som de heter, eller är den så krass så den inte är värd att ange? finns ju bara midi in och antar att det är mest toner odyl man kan skicka dit så man kan mata melodi-data från en sequencer. iofs skall ju utgående midi kunna fås via usb, men det är väl för annat än att tex skicka data från panelens kontroller odyl? usb på sådana här börkar brukar ju annars användas mkt för uppdateringar av mjukvara och sådant.

  43. #703
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller så vill han att man gör sina egna patch sheets på någon Musictribesajt så han kan sno dem?
    nä men seriöst, kanske det är hans favve-patch vad vet jag? men det är väl inget eg att ojja sig över, skriv ut skiten och dra ett streck eller skriv ett värde för aktuell kontroll, det går väl lika bra? om man nu vill använda sig av ett patch sheet

  44. #704
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Har inte hört nån bra demo av slutliga reverbet ännu. Reglarna är knappt uppdragna. Hoppas fortfarande på en användbar fjäderemulering...

  45. #705
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det är ju det jag säger.. det är ju mer en hårdvaruplugg.. precis som mjukvara producerar ljud och du kan vrida rattar eller tom patcha kablar på skärmen så kan du vrida smurfratt eller patcha med din stympade 19" klon.. hårvaruplugg eller i bästa (beroende på preferens) fall en taskig hårdvaruklon.... men inte samma sak.... En Prophet v4 är ju en riktig Prophet.. en ny Model D är en riktig Model D... Behringers produkter är det inte..de är bluffar...sen kanske de passar bättre för många...men då snackar vi preferenser.. men en Basp eller Pro-1 blir inte mer vad det påstår för det.

    Jämför i stället med vad japparna gjorde eller vad Arturia gör i dag.. man tar gamla ideér och producerar något nytt. Eller som Studio Electronics mfl som faktiskt betalat licens till Moog som många gör till Serge..osv..osv.. Buchla blev ju sne på det där.. klona gärna vad som sitter i burken men ge fan i och härma paneldesign mm...Behringer brandar allt med andra produkters namn mer eller mindre rakt av.... bluff.
    Behringer själva kaller sina produkter för ”a homage to”, dvs ”en hyllning till” och säger inte att om du köper en D så får du en äkta Minimoog. Däremot försöker de vara ”true to the original” med dagens elektronik. Det har jag inga problem med alls. Jag förväntar mig inte ett original av en Behringersynt, men hoppas att den är hyfsat lik originalet och gärna en smula ”förbättrad” i vissa avseenden. Ingen bluff som jag ser det.

  46. #706
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Samma färg fast blå. B registrerade namnet Blue Marvin också....

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	blumea3.jpg 
Visningar:	28 
Storlek:	467,2 KB 
Id:	97716

    https://www.tmdn.org/tmview/welcome#...00000018120527

  47. #707
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ronsun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma färg fast blå. B registrerade namnet Blue Marvin också....

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	blumea3.jpg 
Visningar:	28 
Storlek:	467,2 KB 
Id:	97716

    https://www.tmdn.org/tmview/welcome#...00000018120527
    fantastisk synth, men inte är den vacker he! he!

  48. #708
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg att de skickade en fråga om det på FB. Tror inte de gör någon. Har svårt att se vinsten med en.
    B2600 manual är ute nu.
    https://mediadl.musictribe.com/media...600_QSG_EN.pdf

    Ska man bifoga en patch sheet kan man väl göra en blank en så man kan notera lägen på reglarna själv...

    Stabilo Colour Marker?

  49. #709
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer själva kaller sina produkter för ”a homage to”, dvs ”en hyllning till” och säger inte att om du köper en D så får du en äkta Minimoog. Däremot försöker de vara ”true to the original” med dagens elektronik. Det har jag inga problem med alls. Jag förväntar mig inte ett original av en Behringersynt, men hoppas att den är hyfsat lik originalet och gärna en smula ”förbättrad” i vissa avseenden. Ingen bluff som jag ser det.
    Nja han malade ju på rätt hårt att han kan göra "det där" mkt billigare..osv... sen har han tonat ner det lite till att kalla det "homage" vilket är komiskt med tanke på hur han dissar och smäller fram just de produkter som nu lanseras av originalföretagen för att ta marknaden från dom.. som MS-20, Odyssey. MiniMoog...osv..så "homage" ..ha-ha.. ja det är ju en fin omskrivning på et riktigt "Fuck you" från Uli. Han är en bluffgubbe som säljer bluffar. Sen kan maskinerna vara bra eller t.o.m. passa bättre för vissa... ingen motsättning i det.

  50. #710
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nä men seriöst, kanske det är hans favve-patch vad vet jag? men det är väl inget eg att ojja sig över, skriv ut skiten och dra ett streck eller skriv ett värde för aktuell kontroll, det går väl lika bra? om man nu vill använda sig av ett patch sheet
    En råsyntare gör sina egna patch-sheetmallar! Jag har förlagor i Illustrator. Men å andra sidan ingen Barp...

  51. #711
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja han malade ju på rätt hårt att han kan göra "det där" mkt billigare..osv... sen har han tonat ner det lite till att kalla det "homage" vilket är komiskt med tanke på hur han dissar och smäller fram just de produkter som nu lanseras av originalföretagen för att ta marknaden från dom.. som MS-20, Odyssey. MiniMoog...osv..så "homage" ..ha-ha.. ja det är ju en fin omskrivning på et riktigt "Fuck you" från Uli. Han är en bluffgubbe som säljer bluffar. Sen kan maskinerna vara bra eller t.o.m. passa bättre för vissa... ingen motsättning i det.
    Nä, ingen motsättning i det.

  52. #712
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, ingen motsättning i det.
    Nej?

  53. #713
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Finns det inte en separat tråd för den här diskussionen?

  54. #714
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det inte en separat tråd för den här diskussionen?
    Jo, jag röstar på: https://www.99musik.se/showthread.ph...hringer/page13

    Det börjar bli lite som en variant på Godwin's law. Nämn Behringer och diskussionen måste efter ett tag handla om vad som är fel på Behringer.

  55. #715
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nä men seriöst, kanske det är hans favve-patch vad vet jag? men det är väl inget eg att ojja sig över, skriv ut skiten och dra ett streck eller skriv ett värde för aktuell kontroll, det går väl lika bra? om man nu vill använda sig av ett patch sheet

    Med färgpennor i olika kulörer kan bladet bli till en hel bank med olika ljud..



  56. #716
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med färgpennor i olika kulörer kan bladet bli till en hel bank med olika ljud..


    Julgransstuket!

  57. #717
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Ser fram emot den här. Och ja, det finns en gnälltråd om Behringer så jag föreslå att man tar sitt tröttsamma tjat dit. Tycker att det räcker med att man redovisar sin åsikt en gång.

  58. #718
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser fram emot den här. Och ja, det finns en gnälltråd om Behringer så jag föreslå att man tar sitt tröttsamma tjat dit. Tycker att det räcker med att man redovisar sin åsikt en gång.
    Värre är väl metagnället om gnället

  59. #719
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En råsyntare gör sina egna patch-sheetmallar! Jag har förlagor i Illustrator. Men å andra sidan ingen Barp...
    tja gammal synthare är jag ju iofs men rå och rå? gillar allt från smörigaste kletsynthpop till viss industri via cyberpunk, ebm å massa annat, så ja avgör själv

    ngt mer seriöst så jo tanken att göra egna sheetmallar, iaf enklare sådana, har även slagit mig. menar bara att det går allt att använda den som behringer har i sin manual också om man vill. att han gjort missen och satt ut en uppsättning inställningar redan från början är väl antar jag en ren miss, slarv kanske? men går helt klart att använda ändå.

    men om du har sheetmallar själv och de är hyfsat bra, så posta dem gärna här. säkert många inkl mig själv som blir glada för det

  60. #720
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med färgpennor i olika kulörer kan bladet bli till en hel bank med olika ljud..


    ja det kan du ju göra om du vill, men jag har aldrig gillat att använda färgpennor öht, tycker det blir för kladdigt och plåttrigt. men alla är vi förvisso olika

Liknande ämnen

  1. Behringer Model D (Minimoog-klon)
    Av Amonhoteph i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1010
    Senaste inlägg: 2022-01-22, 06:25
  2. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •