Sidan 9 av 18 FörstaFörsta ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SistaSista
Resultat 481 till 540 av 1052

Ämne: Behringer 2600

  1. #481
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Om man vill ha en ny apparat finns väl Korg? Vill man aldrog mer ha nya designer i världen ;-) finns bärra

  2. #482
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Återigen frodas myten om att vintage går sönder konstant, är svårt att laga och underhållet kostar multum...

    Jag har en hel del vintage och det är extremt sällan någon grej bara dör eller ens behöver servas. (Om jag inte köpt ett begagnat ras, dvs)

    Nya grejer som är döda vid ankomst har jag dock hört om ofta. Fast då skickar man förstås bara tillbaks grejen och får en annan istället.

  3. #483
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snyggt att ha på framsidan! Kommer bli tjockt med kexsmulor på insidan. Eller är det bara en prototyp som är gjord så för att kunna pilla på värden?
    Har du mött en MS-20 nå'n gång? Pro-One? Odyssey? Cat? SEM då? SH-5?

    Att syntar har kalibreringshål på fronten är närmast standard. Däremot sitter det ofta små plastpluggar eller gummidito i hålen. Det är f ö sjukt mycket mer praktiskt med kalibreringshålen där än på baksidan a la MiniMoog eller på insidan så att man får slita panelen av synten vid kalibrering.

    När det gäller dina kexsmulor tror jag att du ska oroa dig mer för skjutpotarna om du nu mumsar bisquits & marmite när du rattar synt.

    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Återigen frodas myten om att vintage går sönder konstant, är svårt att laga och underhållet kostar multum...

    Jag har en hel del vintage och det är extremt sällan någon grej bara dör eller ens behöver servas. (Om jag inte köpt ett begagnat ras, dvs)

    Nya grejer som är döda vid ankomst har jag dock hört om ofta. Fast då skickar man förstås bara tillbaks grejen och får en annan istället.
    +99

    Min erfarenhet är att när nå't kackar ur så är det dessutom ofta lätta grejer. Visst kan knasiga chip gå sönder, men oftare är det utslitna potar, ett dåligt jack eller en lödning som släppt.

  4. #484
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du mött en MS-20 nå'n gång? Pro-One? Odyssey? Cat? SEM då? SH-5?

    Att syntar har kalibreringshål på fronten är närmast standard. Däremot sitter det ofta små plastpluggar eller gummidito i hålen. Det är f ö sjukt mycket mer praktiskt med kalibreringshålen där än på baksidan a la MiniMoog eller på insidan så att man får slita panelen av synten vid kalibrering.

    När det gäller dina kexsmulor tror jag att du ska oroa dig mer för skjutpotarna om du nu mumsar bisquits & marmite när du rattar synt.



    +99

    Min erfarenhet är att när nå't kackar ur så är det dessutom ofta lätta grejer. Visst kan knasiga chip gå sönder, men oftare är det utslitna potar, ett dåligt jack eller en lödning som släppt.
    Nä. Pluggar man hålen är det ju inget konstigt! Om än fult.

    Jag kommer ju inte köpa en.

  5. #485
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Återigen frodas myten om att vintage går sönder konstant, är svårt att laga och underhållet kostar multum...

    Jag har en hel del vintage och det är extremt sällan någon grej bara dör eller ens behöver servas. (Om jag inte köpt ett begagnat ras, dvs)

    Nya grejer som är döda vid ankomst har jag dock hört om ofta. Fast då skickar man förstås bara tillbaks grejen och får en annan istället.
    +1

    Kostnad beror säkert på hur duktig man själv är på att fixa, men det måste man ju ha med i beräkningarna om man vill ha vintage och inte kan fixa själv. Men ofta finns det ju någon i ens närhet som är duktig om man har ett genuint intresse. Självklart är vintage dyrare att köpa in pga marknaden styr men det drabbar ju ändå ingen som ändå inte är intresserad. Förstår inte varför människor blir så uppjagade och bittra (åt bägge hållen). Egen erfarenhet är att jag inte har haft några problem alls med de få vintage prylar jag har haft (förutom klassiska Polysix batteriläckaget), lika lite som jag tror att de nya saker med kvalitet jag har nu kommer kommer ha större problem i framtiden.
    Men, det existerade returer och felaktiga exemplar på 80-talet också och även då tillverkades relativt billiga syntar som är skrotade för länge sen innan de blev vintage coola. Vad gäller Berras prylar så tror jag inte de har sämre kvalitet än motsvarande instrument i samma prisklass. Olika målgrupper helt enkelt och det är ju bara bra att det finns instrument för alla och det är inte bara Berra som tillverkar billiga instrument (obs 99 disclaimer!). Tror att 2600 är utmärkt oavsett om man väljer Korg, Behringer eller orginal. Man betalar vad man tycker det är värt helt enkelt och vad som är "värt" är upp till var och en att bestämma utan att man behöver bli utmålad som det ena eller det andra. Tycker det har blivit många sura kommentarer eller riktade citat överlag på 99 som är riktade åt ena eller andra målgruppen. Känns onödigt.

  6. #486
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä. Pluggar man hålen är det ju inget konstigt! Om än fult.

    Jag kommer ju inte köpa en.
    Jag kan ärligt säga att jag ibland irriterat mig på SEMens svarta hål i den vita panelen, men inte en chans i helvetet att det även gäller för Pro-One. Där får man dubbelkolla för att ens upptäcka dessa.

    Originalet har ju också trimhål och en så'n på loppis hade du väl inte bangat?

  7. #487
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan ärligt säga att jag ibland irriterat mig på SEMens svarta hål i den vita panelen, men inte en chans i helvetet att det även gäller för Pro-One. Där får man dubbelkolla för att ens upptäcka dessa.

    Originalet har ju också trimhål och en så'n på loppis hade du väl inte bangat?
    Har aldrig pillat på vintage-syntar, hade inte en aning om att de satte hål i panelen.

    Klart jag inte hade :-)

  8. #488
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läste precis dessa visdomsord och kan instämma i det hela:

    "Something I haven't seen anyone mention yet in any of the discussions pertaining to the Behringer 2600, or any other Behringer synths, for that matter: There are those who say the clones will never be as good, and given the choice between an ARP 2600 and the Behringer, they'd pick the Arp every time. As someone who owns a vintage 2600, let me offer a counter argument: When an instrument is 45+ years old, even if it is really well maintained, it doesn't play like a new instrument. It has certain 'quirks'. There are quirks that give an instrument personality, and then there are quirks that hijack your workflow and creativity. Digging out a DIN sync box or some other converter and trying to remember how to use it every time I want to use a vintage drum machine hijacks my creative time. Taking my 2600 to the synth repair shop every other year and waiting a couple of months for repairs to be completed hijacks my creative process. Spending hundreds of dollars on maintenance and repairs on vintage synths and drum machines every year isn't really that fun. It's a lot nicer having machines with MIDI, machines that have fewer breakdowns because they're not so old. If someone offered, would I trade my RD8 for a TR808? Nope. I get that my 2600 is worth more, simply because it is 'vintage' but I have already listed it for sale. I love the idea of having access to the same sounds and workflow I know and love, but without all of the expensive maintenance, and all of the breakdowns that hijack my creative time. Thee was a time when my dream was to have a studio filled with vintage synths. After having worked with vintage synths for a long time now, that seems much more like a nightmare. I love the fact that Behringer is giving me the opportunity to own some of the instruments I always wanted to own, but without all of the hassles that come along with vintage audio equipment. This may all be an unpopular opinion, but the older I get, the more time I spend thinking about my creative process, and getting rid of things that stand in the way of that process."

    första kommentaren:

    "You make perfect sense. I guess the question is “Do you want a studio, or do you want a museum?"
    håller också med till fullo och går i linje med vad jag kommenterat om b2600:an innan, och även ett inlägg i en tråd om det här med vintage-hysterin. jag förstår att känslan att äga äkta maskiner från guld-eran när det begav sig är spännande. men precis som i citatet ovan och även mitt eget tyckande så kommer det med ett antal pris man får betala för det. bara inte i rena pengar som man kunde lagt på annan både vad gäller dyra inköp men även oändliga underhåll samt även därmed också i som det heter blod, svett och tårår. dyrt på många sätt, omständigt, krånligt osv. så viist har man de ekonomiska förutsättningarna och brinner för det samt vet vad man ger sig in på på alla planer så inte mig emot. jag däremot är väldigt glad för den här nya både analoga trenden och även nyproducering av äldre maskiner varken de är digitala eller analoga. både som rena kloner eller som nya varianter eller släktingar av äldre diton. och den trenden går precis i linje med vad jag själv anser och vad som sägs ovan, man kommer billigare undan (långt ifrån gratis ändå men billigt i jmf), spar en jädra massa krångel och huvudvärk m.m. men man får ändå känslan av de äldre maskinerna med de viktigaste funktionerna en per ratt, den analoga känslan för de maskiner som en analog ljudväg, och i många fall försedda med moderna saker som midi och kunna spara sina ljudalster, vilket är sådant som ajg personligen uppskattar. Men bara det här att slippa ständiga underhåll och reparationer är ju en gudagåva. är själv livrädd för när mina äldre maskiner en gång börjar hacka, och de är ändå från 90-talet, men ingen eller inget blir ju yngre. alla här vet väl vilket h-vete det är att få tag på en vettig reparatör till sådant!! bara som ett ex i högen.

    så nej jag är helt för denna trend av nytillverkning av äldre förlagor, varken det är som rena kloner eller modernare varianter av äldre förlagor.

    kvalitet? ja gällande behringer så har jag ingen personlig erfarenhet men av det jag har hört gällande synthar så skall de hålla en betydligt högre kvalitet än vad klassiska behringer-prylar gjorde samt fungera och låta bra. vad mer kan man begära?

    jag har sett fram emot berras 2600 länge, och nu när det börjar närma sig release på allvar så är spänningen oliiiiiiiidligt som det heter skall bli sketasköj

  9. #489
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Men herregud...ni som skriver oändligt underhåll på vintage-maskiner, har ni ägt en vintagesynth någon gång?
    Jag har ganska många. När jag köper en vintagesynth rättar jag till eventuella fel direkt och sedan tuggar de på år efter år. HAr inte behövt serva en enda synth mer än vid inköp förutom en synth som krånglade mycket och det var en ELKA Synthex. Om stämma en synth ingår i begreppet underhåll, så blir det lite mer rätt. Vissa synthar behöver stämmas ibland, tex Memorymoog, CS-80. En gång per år max. En gitarr skall stämmas före varje performance

  10. #490
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    så alla människor som har problem med sina vintage-grejer och även långvarig erfarenhet av just problem med dem, de ljuger då? eller gör något fel enligt er som säger att det inte alls fungerar på det sättet? för har genom åren sett minst lika många ur båda läger gällande det här. själv ställer jag mig väl rätt neutral, om det inte frangick av mitt föregående inlägg, men i och med att så många har rejäla problem med sina vintagegrejer så är jag inte villig att chansa, och som jag skrev ovan jag är rädd nog bara för de saker jag redan har som inte är några vintageprylar, inte i betydelsen att de är typ 40 år gamla iaf, att de skall börja krångla med allt vad det innebär.

    och JA att hålla på kasta skit på varandra tjänar ingenting till, för jag vet inte vem som har rätt eller fel eller hur det funkar. men tycker ändå att det är väldigt underligt att så många människor, som den som skrev citatet ovan skulle därmed vara helt ute och cyklar. och han hade iaf enligt egen utsago rejält med erfarenhet av det under många år.

    jaja, jag sätter punkt här iaf och har inte någon större intresse av att vara del av sådant här tjaffs, bara ville uttrycka vad jag tycker och känner. än en gång jag gillar iaf nytillverkningen av gamla häckar varken det är kloner eller nyare varianter. samma sak med euro-racktrenden, tycker också den är jättepositiv.

    helt enkelt var och en blir lycklig på sitt sätt.....over n out

  11. #491
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Jag gillar skarpt att Uli bestämt sig för att skapa en ny generation av de klassiker vi alla drömt/drömmer om. Han gör ju det som vi alltid frågat "varför gör inte Roland/Korg/Yamaha et al, en re-issue av deras x,y,z...".

    Personligen tycker jag det är lite synd att de maskiner som släppts hittills inte fått minnen och full midi cc implementation, men jag förstår givetvis också att det varit mer komplicerat och i slutändan gjort att maskinerna blivit dyrare.


    Jag kommer inte köpa en BARP 2600, har aldrig varit intresserad av den typen av maskiner, även om jag har lekt med många av dessa och dess syskon och artfränder under mina år i början av nittiotalet på MusicMania.

    Däremot skulle jag egentligen väldigt gärna vilja ha en Pro 1, men utan minnen är det helt ointressant för mig, men för 300 euro, kom igen, det är svårslaget (en beg. original, ligger idag på ca. 2000 euro ...), och det ska bli intressant att se hur mycket/lite BARPen kommer att kosta...
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2020-10-16 klockan 12:42.

  12. #492
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Imorrn kommer prislappen, var tror ni vi hamnar?

  13. #493
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    8534:-

  14. #494
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    267.000 + moms

  15. #495
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    6695:-

  16. #496
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    7783:-

  17. #497
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    9995:-

  18. #498
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    5666kr

  19. #499
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    5444 kr

  20. #500
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    5666kr
    + en miljon på det

    ja dte vore najs om den hamna runt fem å halvt eller sex lök, låter ju för jävla billigt men man kan ju alltid önska

  21. #501
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Den ser ganska enkel ut att tillverka om man jämför med Behringers andra syntar.

  22. #502
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    4995:-

  23. #503
    Hackemoff
    Hackemoff är inte uppkopplad
    Hackemoffs avatar
    Senior
    Hoppas den blir dyr... Annars "måste" jag köpa en! Tippar dock på 7000:-, och då hamnar den i tveksamt köpläge.

  24. #504
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Hackemoff Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas den blir dyr... Annars "måste" jag köpa en! Tippar dock på 7000:-, och då hamnar den i tveksamt köpläge.

    Fast om du jämför med t.ex. Model D, den ligger på 2800:- och sedan tar t.ex. Deepmind 6, där du har sex röster, inklusive klaviatur, för 5000:-

    Svårt att se hur de skulle tänka om BARP 2600 kostar mer än Deepmind 6, definitivt sannolikt mer än Model D, med lite tur så landar den strax över 4000:-

    Som jag förstår det är inte Berra ute efter att lägga priser för högt, jag tror många här har KARP 2600 i referens här nu och tänker att den här måste ju bli dyr...

  25. #505
    roberto99
    roberto99 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    5495:- här i Svedala. Oavsett så kommer denna release i vanlig ordning skapa kontrovers. Ha popcorn framme

  26. #506
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Det blev $599.

  27. #507
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blev $599.

    Oj, så ca. 6495:- list i Sverige typ..


    Inte dyrt, om den nu låter och fungerar enligt vad man kan förvänta, men överraskande högt pris faktiskt!

  28. #508
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det dyraste i en synt (av hårdvaran) är jack, potar, låda. Oftast.

  29. #509
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Shiiiit...den låter ju minst lila bra som Karpen också på det lilla jag hört från de båda.
    Trodde inte den skulle hamna under 10k.
    Bara stålchassit ser ut att kosta typ 10k utan innehåll.

  30. #510
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Lägre än jag väntade mej. Farligt billigt, förhoppningvis låter den OK....

  31. #511
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Kanon ! Då blir det ett par !!

  32. #512
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Fast har man redan en nutron så finns det inget värde i en 2600. Den ser jävligt fraeck ut med sina beysta potar dock, skulle jag bara haft EN monosynth så skulle det kunnat bli en sån. Men nu har jag redan 5. Det for bli en Pro-800 nästa år istället.

  33. #513
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Dalleponken Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast har man redan en nutron så finns det inget värde i en 2600. Den ser jävligt fraeck ut med sina beysta potar dock, skulle jag bara haft EN monosynth så skulle det kunnat bli en sån. Men nu har jag redan 5. Det for bli en Pro-800 nästa år istället.
    Barp 2600 är ingen mono. Det är en paraduo. Så du får nog se till att köpa en.

  34. #514
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Galet billigt!

  35. #515
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Instabuy

  36. #516
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot_20201019-193002_Chrome.jpg 
Visningar:	183 
Storlek:	327,4 KB 
Id:	97428

  37. #517
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot_20201019-193002_Chrome.jpg 
Visningar:	183 
Storlek:	327,4 KB 
Id:	97428
    Jag var närmast !

  38. #518
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Ooops vilket pris ! En ”no brainer” som man säger

  39. #519
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot_20201019-193002_Chrome.jpg 
Visningar:	183 
Storlek:	327,4 KB 
Id:	97428
    lägg till en garanti... 5967:-

  40. #520
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Shiiiit...den låter ju minst lila bra som Karpen också på det lilla jag hört från de båda.
    Trodde inte den skulle hamna under 10k.
    Bara stålchassit ser ut att kosta typ 10k utan innehåll.
    Hmm...dom har ju missat att sätta dit en "vintage-ratt"! Nya Prophet 5 har ju en sådan!
    Då kan den väl inte låta Vintage...eller?

  41. #521
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm...dom har ju missat att sätta dit en "vintage-ratt"! Nya Prophet 5 har ju en sådan!
    Då kan den väl inte låta Vintage...eller?

    Förhoppningsvis är inte enveloperna mjukvara...

  42. #522
    Clase
    Clase är uppkopplad nu
    Clases avatar
    Veteran
    Ja, för det priset kan du köpa en 6-7 st till du når priset för en KARP 2600. Många blev nog kittlade utav Karpen, men kan av förståeliga skäl inte köpa en, så denna kommer nog mer eller mindre flyga av hyllorna. Jag kommer att skaffa en, förr eller senare....

  43. #523
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag lägger gladeligen 40000 mer för att slippa julgransbelysningen.

  44. #524
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    lägg till en garanti... 5967:-
    Den är ju given! Då låter den garanterat som originalet!

  45. #525
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag lägger gladeligen 40000 mer för att slippa julgransbelysningen.
    Om det går att stänga av, vad blir skälet då?

  46. #526
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag lägger gladeligen 40000 mer för att slippa julgransbelysningen.
    Jag lägger gladeligen 40papp mindre för att få den ...
    Perfekt sparar in på köp av julgransbelysning, haha

  47. #527
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om det går att stänga av, vad blir skälet då?
    Vetskapen att de sitter där räcker.

    Men behöver man fler anledningar så:

    De runda hörnen på panelen.
    Behringers sexiga logga
    ... och inte minst. Det digitala "fjäderreverbet".

  48. #528
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är ju given! Då låter den garanterat som originalet!

    Exakt, men bara i 4 år...

  49. #529
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Stackars satar som sitter med TTSH nu.

  50. #530
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vetskapen att de sitter där räcker.

    Men behöver man fler anledningar så:

    De runda hörnen på panelen.
    Behringers sexiga logga
    ... och inte minst. Det digitala "fjäderreverbet".
    Svart spritpenna 20kr
    Stänga av reverbet och skaffa fjäderreverb 300kr
    Bara fyra hörn kvar att reta sig på. 10.000 per hörn...

  51. #531
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Svart spritpenna 20kr
    Stänga av reverbet och skaffa fjäderreverb 300kr
    Bara fyra hörn kvar att reta sig på. 10.000 per hörn...
    Nej det räcker bra för mig med att inte köpa Behringers 2600-klon.

  52. #532
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Har det kommit några ljudexempel?

  53. #533
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    https://m.youtube.com/watch?v=S8cpfNBnO-A
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har det kommit några ljudexempel?

  54. #534
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran

  55. #535
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Ah tackar! Hähä har helt missat, måste vara coronan!

  56. #536
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah tackar! Hähä har helt missat, måste vara coronan!
    Hur många har du druckit?

  57. #537
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Inte en enda tyvärr

  58. #538
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag lägger gladeligen 40papp mindre för att få den ...
    Man kan annars lägga de 40pappen på att köpa 6st till Behringer 2600...

    Har eurorack så "julgransbelysning" är ju inget nytt liksom. Antar de olika färgerna fyller en funktion, dessutom.

    Gissar att denna kommer vara ungefär lika lätt att hitta i lager som en original 2600 till vrakpris, iaf inom de närmaste 6-8 mån eller så..

    edit:... julgransbelysning f.ö.... nja. möjligen om man har den i ett kolsvart rum med LED-ljuset på max.. i verkligheten är det väldigt subtilt ju:

    Senast redigerat av vurt den 2020-10-20 klockan 06:16.

  59. #539
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stackars satar som sitter med TTSH nu.
    Varför?

  60. #540
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Kommer den som hw också eller bara som VSTi?

Liknande ämnen

  1. Behringer Model D (Minimoog-klon)
    Av Amonhoteph i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1010
    Senaste inlägg: 2022-01-22, 06:25
  2. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •