Sidan 16 av 17 FörstaFörsta ... 6 12 13 14 15 16 17 SistaSista
Resultat 901 till 960 av 1011

Ämne: Behringer Model D (Minimoog-klon)

  1. #901
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    PS. Ny firmware på Behringers hemsida (v.1.06) Tror pitchbend justerats i firmware igen.

  2. #902
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Vad har de gjort tidigare? Misstänker att min är 1.0 eller nåt. Är det buggfixar? Jag hittar ingen förteckning.

  3. #903
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad har de gjort tidigare? Misstänker att min är 1.0 eller nåt. Är det buggfixar? Jag hittar ingen förteckning.
    Release notes
    1.05 http://downloads.music-group.com/sof...e%20v1.0.5.pdf
    1.06 http://downloads.music-group.com/sof...e%20v1.0.6.pdf

  4. #904
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Merci!

  5. #905
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Kan meddela att Berran går att få att låta ruskigt likt Arturias Minimoog plug. He he :-)
    Kört lite omvända tester här. Lol.

    Svårare att få Berran att låta exakt som Reissuen på en del ljud.

  6. #906
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan meddela att Berran går att få att låta ruskigt likt Arturias Minimoog plug. He he :-)
    Kört lite omvända tester här. Lol.

    Svårare att få Berran att låta exakt som Reissuen på en del ljud.
    Å andra sidan kan ju Berran låta på sätt som inte Reissuen kan.

  7. #907
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag vet att Model D har MIDI, men jag testade den även med Arturia Keystep igår via CV-GATE. Lite udda att man måste trigga båda enveloper med varsin GATE--kabel i det läget... Annars funkade det utmärkt!

  8. #908
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet att Model D har MIDI, men jag testade den även med Arturia Keystep igår via CV-GATE. Lite udda att man måste trigga båda enveloper med varsin GATE--kabel i det läget... Annars funkade det utmärkt!
    Fast ganska logiskt om man nu ser den som en del av ett modularsystem. Går ju att göra en del kul rytmiska filterprylar etc om man bara vill då.

  9. #909
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast ganska logiskt om man nu ser den som en del av ett modularsystem. Går ju att göra en del kul rytmiska filterprylar etc om man bara vill då.
    ok, jag förstår nyttan. Är van vid att gamla syntar har en CV-GATE in/ut, och switchar som kopplar in/ut triggning. Detta är ju än mer flexibelt

  10. #910
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ok, jag förstår nyttan. Är van vid att gamla syntar har en CV-GATE in/ut, och switchar som kopplar in/ut triggning. Detta är ju än mer flexibelt
    Jo, jag är ju också sådan, fast sedan finns det fall som ARP Odyssey som har både trig och gate. Men absolut har man "normalt" kanske mer användning av enbart filter CV (som ju också finns).

  11. #911
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Har nu haft möjlighet att spana in DSIs grejor (upp till ProX) och Korgs nya analoger. Jag måste säga att jag är grymt imponerad av hela Modell D. Jäklar vilken synt för dom kaffepengarna.

  12. #912
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Stötte på et problem när jag skulle ställa in pitch bend med firmware 1.06: Model D vägrade att ändra bend från +/- oktav till +/-2 halvtoner. Upptäckte efter många försök att medföljande instruktion till firmware 1.06 hade förväxlat sysex-koden, så att jag hela tiden valde låst läge för +/- 1 oktav. Om man hämtat firmware senare än mej, har dock Behringer rättat sin instruktion
    @NON Håller med helhjärtat, nu när jag rattat lite mer för olika ljud. Väldigt likt en Minimoog som jag minns den. Har påbörjat en liten ljuddemo för Youtube. Den borde komma upp inom en vecka.

  13. #913
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Har en SQ-1 kopplad med cv/gate och ett keyboard kopplat med midi till Boogen. Upptäckte av en slump att jag kan transponera SQ-1:ans slinga med keyboardet. Säkert vardagsmat för de flesta men en stooor upptäckt för mig

  14. #914
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en SQ-1 kopplad med cv/gate och ett keyboard kopplat med midi till Boogen. Upptäckte av en slump att jag kan transponera SQ-1:ans slinga med keyboardet. Säkert vardagsmat för de flesta men en stooor upptäckt för mig
    Det där är en av tricksen på tidigare Jarre plattor. Hur tusan fick han till knorren på den basen eller jäklar vad lurigt arpeggio. Det är helt enkelt som du gör att det är en sequencer slinga som går oftast på 16 steg som jarre eller någon annan sedan "live spelar" från ett keyboard för att kunna byta "ackord" och byter man lite otight med flit eller inte blir det ju som glides på vissa toner. Hörs tydligt på Equinoxe Part 7 på intro basen. Jarre körde även sequences med udda steg tex 18 steg, då förskjuts figuren hela tiden och det är högst klurigt att se "mönstret" på spelandet innan man kommer på att det är en sequencer slinga som sitter på udda runda
    Detta var en stooooor upptäckt för mig med rätt nyligen Kanske inte att det gick att byta toner på analog sequencern från keyboardet men att Jarre praktiserade detta till fulländning
    På så sätt räckte ju en 16 steps sequencer otroligt långt och behovet av en microprocessor-baserad sequencer blev inte desperat. Jag har klurat länge på det där hur folk fick det så tight för 40 år sedan men ändå kunde byta ackord
    Senast redigerat av Firechild den 2018-08-09 klockan 11:07.

  15. #915
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Pro One har step sequencer med keyboard transpose.

  16. #916
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Det är väl det vanliga på gamla sequencerförsedda monohärken?

  17. #917
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Jag uttryckte mig nog lite klumpigt. Det jag blev förvånad över var att när jag kör en cv/gate-sequence in i Boogen från SQ-1 så kan jag transponera den via mitt midikeyboard som är kopplad med midi in i Boogen. Nu är jag en nybörjare vad gäller midi, men jag blev glatt överaskad av resultatet.

    @ Firechild - coolt. Det får jag testa.

  18. #918
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Aha. Inte testat med min än. Men transponerar den med ”hold” dvs. den stannar kvar och kör seq med samma key som root? I så fall är det ju extra coolt. SQ-1 skickar ju ut pitch så den borde ju gå tillbaka när man släpper tangenten.

    Blev lite klurigt formulerat. Ska prova själv!

  19. #919
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Ursäkta nybörjarfråga men - Vad tusan använder man LO-läget på osc 1 och 2 till???

    @mårre -ja den håller kvar trotts att du släpper tangenten.

  20. #920
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ursäkta nybörjarfråga men - Vad tusan använder man LO-läget på osc 1 och 2 till???

    @mårre -ja den håller kvar trotts att du släpper tangenten.
    På originalmini fanns ingen dedikerad lfo.

  21. #921
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Ja, att det finns på osc 3 är jag ju med på men du kan ju inte routa osc 1 å 2 någonstans så deras LO-läge är för mig en gåta. Vad använder ni dem till?

  22. #922
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ah, my bad... mullerbas?

  23. #923
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, my bad... mullerbas?
    Ha, nä. Det är ju LFO-läge så det klickar ju bara
    Med lite reverb så kanske man kan få det att låta som rovdjuret?

  24. #924
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Får nog krana lite och återkomma.

  25. #925
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ursäkta nybörjarfråga men - Vad tusan använder man LO-läget på osc 1 och 2 till???

    @mårre -ja den håller kvar trotts att du släpper tangenten.
    Drums

    Nä har inte haft någon användning av dem.

  26. #926
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Känns väldigt mycket som ett arv från den modular som den är kommen från. Men jag hittade två ljud i moogs manual till reiseun där osc 1 körs på LO. .
    Bifogad fil 82673
    Och ja, vi snackar klick

    Synd inte Behringer gjorde individuella utgångar på oscillatorerna. Då hade de ju blivit lite mer användbart i LO-läget.

  27. #927
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Var tvungen att kolla på min. Originalet har vål bara LO på osc 3?
    Man kanske skulle kunna göra en knasig LFO via mixern?

    För övrigt är det lite knas att nivåerna skiljer så mkt från eurorack. Körde in en Klavis TwinWaves-osc i ext in och satan vad det distade!
    Normalvolym uppnåddes vid ca 1-2 på ext inratten.

  28. #928
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Nä, originalet har också LO på alla Osc.
    Ja, det hade ju faktiskt kunnat bli en organisk lfo att köra in i någon annan synts pitch

  29. #929
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där är en av tricksen på tidigare Jarre plattor. Hur tusan fick han till knorren på den basen eller jäklar vad lurigt arpeggio. Det är helt enkelt som du gör att det är en sequencer slinga som går oftast på 16 steg som jarre eller någon annan sedan "live spelar" från ett keyboard för att kunna byta "ackord" och byter man lite otight med flit eller inte blir det ju som glides på vissa toner. Hörs tydligt på Equinoxe Part 7 på intro basen. Jarre körde även sequences med udda steg tex 18 steg, då förskjuts figuren hela tiden och det är högst klurigt att se "mönstret" på spelandet innan man kommer på att det är en sequencer slinga som sitter på udda runda
    Detta var en stooooor upptäckt för mig med rätt nyligen Kanske inte att det gick att byta toner på analog sequencern från keyboardet men att Jarre praktiserade detta till fulländning
    Kollade precis på Equinoxe pt 7, man undrar om han använde två sequencers med någon liten delay mellan dem, en långsammare för bytena och en snabbare för själva sekvensen, 'knorrarna' låter nästan för exakta för att vara spelade tycker jag. Hursomhelst en intressant observation.

  30. #930
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där är en av tricksen på tidigare Jarre plattor. Hur tusan fick han till knorren på den basen eller jäklar vad lurigt arpeggio. Det är helt enkelt som du gör att det är en sequencer slinga som går oftast på 16 steg som jarre eller någon annan sedan "live spelar" från ett keyboard för att kunna byta "ackord" och byter man lite otight med flit eller inte blir det ju som glides på vissa toner. Hörs tydligt på Equinoxe Part 7 på intro basen. Jarre körde även sequences med udda steg tex 18 steg, då förskjuts figuren hela tiden och det är högst klurigt att se "mönstret" på spelandet innan man kommer på att det är en sequencer slinga som sitter på udda runda
    Detta var en stooooor upptäckt för mig med rätt nyligen Kanske inte att det gick att byta toner på analog sequencern från keyboardet men att Jarre praktiserade detta till fulländning
    På så sätt räckte ju en 16 steps sequencer otroligt långt och behovet av en microprocessor-baserad sequencer blev inte desperat. Jag har klurat länge på det där hur folk fick det så tight för 40 år sedan men ändå kunde byta ackord
    Kollade precis på Equinoxe pt 7, man undrar om han använde två sequencers med någon liten delay mellan dem, en långsammare för bytena och en snabbare för själva sekvensen, 'knorrarna' låter nästan för exakta för att vara spelade tycker jag. Hursomhelst en intressant observation.
    Jag har inte heller tänkt på det tidigare, men jäklar vilket knorr det är på basen i introt på Equinoxe pt 7.

  31. #931
    domiag
    domiag är uppkopplad nu

    Senior
    Jämförde min behringer model D mot Native instruments Monark. De låter jävligt lika! Man kan inte använda exakt samma ratt-positioner, men justerar man lite så låter det extremt lika.

  32. #932
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Kommer troligen lägga upp min demo av Behringer model D på tuben ikväll eller imorgon. Sa till mej själv att jag skulle avsluta det projektet , innan jag grottar ner mej i Roland System-8
    EDIT: Nu ligger videon uppe på Youtube:
    https://youtu.be/9stF58jeapU
    Senast redigerat av jocks1 den 2018-08-19 klockan 22:17. Anledning: ny info

  33. #933
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kommer troligen lägga upp min demo av Behringer model D på tuben ikväll eller imorgon. Sa till mej själv att jag skulle avsluta det projektet , innan jag grottar ner mej i Roland System-8
    EDIT: Nu ligger videon uppe på Youtube:
    https://youtu.be/9stF58jeapU
    snyggt, jag får inte till det men min D, förmodligen mer beroende på mig, men det låter tamt o surt när jag rattar. är bortskämd med elektron analog-style (AK o A4) som låter "rätt" tack vare digital-kontrollen. min human-kontroll verkar inte funka. vill den skall låta som basen på autobahn! är den som har någe tips på nybörjar-vid?

  34. #934
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    snyggt, jag får inte till det men min D, förmodligen mer beroende på mig, men det låter tamt o surt när jag rattar. är bortskämd med elektron analog-style (AK o A4) som låter "rätt" tack vare digital-kontrollen. min human-kontroll verkar inte funka. vill den skall låta som basen på autobahn! är den som har någe tips på nybörjar-vid?

    https://youtu.be/uPG5Hz5cwfg

  35. #935
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    tack, bra vid! kom en bit på väg, inser jag måste ta det lite lugnare med rattarna o lyssna in. men elektronerna har skämt bort mig, ingen instant musik-fix med analoga rattar jmf med presets ...

  36. #936
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Här har du 40+ patchar som du kan testa. Börjar på s 34.
    (Även om det tar emot att snylta på Moog nu när vi köpt Boog )

    https://www.moogmusic.com/sites/defa...Manual_Web.pdf

  37. #937
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    tack för tips, med lite tålamod hade jag nästan fått fram en kopia på Moogs "KRAFT BASS" själv! precis det soundet jag letar efter. men nu vill jag inte ändra inställningar så tack för manualen med "presets".

    fattar oxå vilket bas-monster den är, tar lätt över i mixen. mina elektroner kan jag lättare få o passa in med sina filter. undrar om jag kommer ha tålamodet o ratta in ...

  38. #938
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Fler än jag som råkat få en maskin som inte går att firmware-uppdatera? Himla trist att behöva skicka iväg den till UK för att få det fixat.

  39. #939
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tack, bra vid! kom en bit på väg, inser jag måste ta det lite lugnare med rattarna o lyssna in. men elektronerna har skämt bort mig, ingen instant musik-fix med analoga rattar jmf med presets ...
    Intressant min erfarenhet är helt tvärtom där Minimoog låter bra nästan hur man än gör medans elektron kräver mer finjustering. Jag har varken kvar någon Minimoog eller elektron maskin dock.

  40. #940
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av bitbob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fler än jag som råkat få en maskin som inte går att firmware-uppdatera? Himla trist att behöva skicka iväg den till UK för att få det fixat.
    Boogen? Har det kommit nytt OS? Vad har ändrats?

  41. #941
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bitbob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fler än jag som råkat få en maskin som inte går att firmware-uppdatera? Himla trist att behöva skicka iväg den till UK för att få det fixat.
    Varför går det inte?

  42. #942
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Vet inte den faktiska orsaken, men där finns en batch med firmware 1.0.2 och 1.0.3 som inte kan boatloadas korrekt och få ny firmware utan att tekniker fixar något i maskinen.

    1.0.6 är senaste (men den är ju inte purfärsk så gissar det inte gått npgon obemärkt förbi) . Att lfo inte synkar per default till midiklocka är det enda jag vet om som är nytt. Och precis pga denna irriterande synkning som jag ville uppdatera.

  43. #943
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Okej - jag gissar att jag har första släppta version... återstår väl att se vad som går då. Men jag lär inte stressa. LFO-synk känns sådär tufft modernt.

  44. #944
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Okej - jag gissar att jag har första släppta version... återstår väl att se vad som går då. Men jag lär inte stressa. LFO-synk känns sådär tufft modernt.
    Är ju just att du är påtvingad den där synken så fort du ger boogen midiklocka. Otyg!

  45. #945
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av bitbob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är ju just att du är påtvingad den där synken så fort du ger boogen midiklocka. Otyg!
    Aha, får väl testa helt enkelt...

  46. #946
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Okej. Förlåt, förvirrad. V1.0.6 ÄR senaste. Men innehåller inget om LFO-synk. Just den biten var senaste firnware av Neutron. Jag som blandade ihop :P. (min neutron gick alldeles utmärkt att upodatera btw)

  47. #947
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Haha, okej... jag har ingen koll på vad min har oavsett även om jag tror det är utrett av förste ägaren en gång. Nåja, den pruttar vidare här utan bekymmer iaf.

  48. #948
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mooneh Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant min erfarenhet är helt tvärtom där Minimoog låter bra nästan hur man än gör medans elektron kräver mer finjustering. Jag har varken kvar någon Minimoog eller elektron maskin dock.
    jag kommer från dator- till hårdvaru-världen, säkert arbetsskadad. elektronerna är ett bra mellansteg mellan dessa världar för mig. klonen är tålamodsprövande jämförelsevis, min arbetsmetod är ungefär, knappa in beat o lead på elektronerna, midi-slava klonen (via Dtone) gärna låta den dubbla ngn röst eller köra bas o sen ratta. händer ofta klonen ersätter elektron-rösten, men det tar mer tid ...
    btw är dtonen chorus perfekt på klonen! så klonen har blivit ett bra komplement o inhoppare för mig.
    Senast redigerat av 59min den 2018-11-22 klockan 08:47.

  49. #949
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    Nu finns Model D Updater 1.1.0 att ladda ner. Även mac osx me.

    http://www.musictribe.com/Categories...tive=Downloads

  50. #950
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Vad är nytt i 1.1.0?

  51. #951

  52. #952
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Roffemoffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack!

    1. New Synth Tool app for easier configuration of the MODEL D via the USB input.
    2. Added new Mac OS support.
    3. Improved the Poly Chain function to make it easier to setup and use

  53. #953
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Roffemoffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu finns Model D Updater 1.1.0 att ladda ner. Även mac osx me.

    http://www.musictribe.com/Categories...tive=Downloads
    tack, hämtade filen nyss åker väl in i helgen kanske.

  54. #954
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Finns det någon som faktiskt lyckats ändra notprioritering på en sådan här manick? Low note priority suger och jag vill ha last note priority. Man skall kunna ändra detta genom att stänga av den, starta den och inom 5 sekunder slå på A-440-stämningen, slå av den och sedan slå på den igen. Då skall power-lampan blinka tre gånger. Jag misslyckas varje gång.

  55. #955
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Borde inte det lösas smidigast med nya Synth Tool App?

  56. #956
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Borde inte det lösas smidigast med nya Synth Tool App?
    Va e de?

  57. #957
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Jag läste om firmwareuppdateringen längre upp i tråden. Har själv ingen Boog kvar. Bytte den mot en neutron.

  58. #958
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Fick tillbaka min D idag, då den fick lämnas in på service för att den inte gick att firmware-uppdatera. Vet inte vad jag ska tycka om att de skickade en helt ny tillbaka till mig. Känns lite onödigt. Resursslöseri.

  59. #959
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Borde inte det lösas smidigast med nya Synth Tool App?
    Jag stötte på problem med min första firmware update, och även så med nya v.1.1.1: Alla gångerna anslöt jag model D till min gamla bärbara win-10, istället för min USB-fulla stationära PC. Det löste problemen. Det står t.o.m. i flera instruktioner inför installation i PC, att all övrigt utrustning ska kopplas ur från USB, när man ska installera USB-drivisar, eller uppdatera ny firmware till sin externa USB-pryl. "Synth Tool App" hanterar firmware update, och alla inställningar du vill göra av midi sysex, med sin enkla panel.

  60. #960
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Det verkar vara rena lotteriet om man får firmwareuppgraderingar att funka på Behringers grejer. Jag slängde in 2.0 till neutron utan några som helst prohlem men har sett på FB att andra fortfarande inte lyckats.

Liknande ämnen

  1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55
  2. Minimoog eller Minimoog Voyager
    Av andgalf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:01
  3. Minimoog VS Minimoog Voyager...
    Av Demokid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •