Sidan 8 av 17 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SistaSista
Resultat 421 till 480 av 1011

Ämne: Behringer Model D (Minimoog-klon)

  1. #421
    SteNo
    SteNo är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Låter hur som helst j-ligt bra för det priset! Köplust...

  2. #422
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag bugg rapporterade att Behringern har oönskad glide även fast man har glide på 0.
    Det hör man väldigt tydligt runt 14:40 i videon när han kör oktav språng nedåt med square wave. Originalet har inte det även fast Behringer gänget menade att det är samma sak på gamlingen men nej.
    De skulle fixa det inför mass produktionen dock.
    Men oj vad mycket man får för pengen.
    299usd är vad jag fått veta också.
    Det var faktiskt det första jag reagerade på också! Det hörs väldigt tydligt på alla de första vågformsexemplen. Lyssna när han tar de höga tonerna så hörs det att den glidear upp.

    Men Behringer har faktiskt rätt där, även gamla minis gör det. Inte fullt så mycket som Behringern i den hör videon bara. Men när vi testat mot andra gamlaingar så har vi noterat det. Inte som något dåligt, mer som en liten karaktär.

    Snygg demo för övrigt FC! Kul att du faktiskt bemödar dig om att göra musik med grejerna och inte bara en massa vågformsjämförelser.

    Samtidigt kan det bli ännu tydligare vart skillnader och likheter mellan maskiner (eller VA:s) ligger när man spelar på dem och samtidigt opererar filter, resonans och enveloper i realtid. De små egenheterna kommer fram och man märker med tiden om replikan har dem eller ej -till det bättre eller sämre..

  3. #423
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    299usd är vad jag fått veta också.
    då är det en s.k no-brainer

  4. #424
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Syntpro videon, sanslöst! Bästa klon jag någonsin hört, black magic?

  5. #425
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Det är synd att man handlar med ögonen också, tycker verkligen den ser för taskig ut. Men dom verkar onekligen fått till ljudet, jag får väl äta upp en hatt eller nåt.

  6. #426
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är synd att man handlar med ögonen också, tycker verkligen den ser för taskig ut. Men dom verkar onekligen fått till ljudet, jag får väl äta upp en hatt eller nåt.
    Ja den ser lite skabbig ut helt klart.

  7. #427
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är synd att man handlar med ögonen också, tycker verkligen den ser för taskig ut. Men dom verkar onekligen fått till ljudet, jag får väl äta upp en hatt eller nåt.
    Eller modda den så du får ett utseende du trivs med. Lär dyka upp hundratals interna och externa moddar på denna inom kort

  8. #428
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Ännu en dunderdemolåt med model D

    (Ursäkta att det r en GS-url) men snubben har attachat en mp3 till sin post - intressant post iom att han oxå beskriver alla ljud i låten)

    https://www.gearslutz.com/board/12749420-post287.html

  9. #429
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att så många blir helt till sig i brallan av patchbara europrylar?

    (jag kan bara hålla mig dig, speciellt som de sitter ovanför reglagen. Som gjort för att vara ivägen liksom...)
    Utan patchbarheten hade jag nog inte blivit alls lika till mig i brallan, nej. Och jag tycker tvärtom att det är utmärkt att jacken sitter som de gör, för jag tänker mig att jag kommer att vilja ha denna närmast mitt keyboard och sen patcha ihop den med ett upprättstående eurocase bakom. Om jag nu köper en vill säga. Men pladderdemon gjorde mig lite pepp.

  10. #430
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Slavbas får en ny betydelse.... behöver man moogbas?

  11. #431
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Redan de gamla indianerna visste att man behövde en moogbas.
    Nostradamus förutsåg moogbasen.
    Behringer gjorde moogbasen till en folkdrog.
    Roland kunde endast stillasittandes tiga och se på..

  12. #432
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tills användare upptäcker Unison 2 på JX8P och får ahaupplevelser.

  13. #433
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Behringer model D låter onekligen som en riktig Minimoog, förutom då den nämnda korta glide-effekten Vet någon hur komplett midi-styrning av parametrar är?

  14. #434
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer model D låter onekligen som en riktig Minimoog, förutom då den nämnda korta glide-effekten Vet någon hur komplett midi-styrning av parametrar är?
    Är det någon styrning överhuvudtaget? Som jag förstått det är det valfri MIDI kanal, ställbar Keynote prioritet och möjlighet till att kedja upp tlll 16 röster. No more no less.
    De vill inte in och pilla på kretsarna utan det är i princip 1:1 klon men ytmonterat. De ville inte lägga till PWM ens som jag önskade för att det då skulle avvika från original designen för mycket.

  15. #435
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon styrning överhuvudtaget? Som jag förstått det är det valfri MIDI kanal, ställbar Keynote prioritet och möjlighet till att kedja upp tlll 16 röster. No more no less.
    De vill inte in och pilla på kretsarna utan det är i princip 1:1 klon men ytmonterat. De ville inte lägga till PWM ens som jag önskade för att det då skulle avvika från original designen för mycket.
    Ok FC, har du kollat om rattar sänder midi CC, eller sett någon midi parameter list till den? Tyckte jag läste om full midi implementation nånstans, men det verkade inte så enligt SynthPro's demo-kommentarer.

  16. #436
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok FC, har du kollat om rattar sänder midi CC, eller sett någon midi parameter list till den? Tyckte jag läste om full midi implementation nånstans, men det verkade inte så enligt SynthPro's demo-kommentarer.
    Nej, har inte hört något om det. Verkar osannolikt enligt mitt ovanstående svar.

  17. #437
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Finns ingen avläsning av reglagen via CPU. NUC123 (MCU) används endast för hantering av MIDI IN och diverse TRIG-signaler samt tillsammans med DAC084S085 (8-bitars DAC) för att generera de interna CV-signalerna för ModWheel, Bend och Pitch.

    Schema: https://www.gearslutz.com/board/atta...3-09_rev.0.pdf

  18. #438
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon styrning överhuvudtaget? Som jag förstått det är det valfri MIDI kanal, ställbar Keynote prioritet och möjlighet till att kedja upp tlll 16 röster. No more no less.
    De vill inte in och pilla på kretsarna utan det är i princip 1:1 klon men ytmonterat. De ville inte lägga till PWM ens som jag önskade för att det då skulle avvika från original designen för mycket.
    Det kan man till viss del förstå, dels pga de ville hålla kostnader nere, och dels för att de visste hur alla ortodoxa skulle gnällt på all ny funktionalitet..

    Emellertid kan man ju tycka att de hade kunnat förbereda den. Göra den lättmoddad, så att säga. Då kan ägaren välja själv.

    Hur som helst, och vad man än tycker om hela upplägget, så är det fantastiskt mycket maskin och sound för pengarna. Och detta oavsett om den låter 100% som ett vintage original eller ej.

  19. #439
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns ingen avläsning av reglagen via CPU. NUC123 (MCU) används endast för hantering av MIDI IN och diverse TRIG-signaler samt tillsammans med DAC084S085 (8-bitars DAC) för att generera de interna CV-signalerna för ModWheel, Bend och Pitch.

    Schema: https://www.gearslutz.com/board/atta...3-09_rev.0.pdf
    aha, då vet jag läget. Tack FC och Ulf. CV/Gate/mod-ingångar räcker nog långt för dom flesta Jag gillar layouten på Roland SE-02, men där verkar basen försvinna när resonansen dras upp. Har ännu inte hört klassiska Moog-ljud på den heller.

  20. #440
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar layouten på Roland SE-02, men där verkar basen försvinna när resonansen dras upp.
    Så är det på Minimoog också om jag inte är helt ute och cyklar. Men resonansen på Model D sänks med decay på filterenvelopen så att du får en snärt först och sen kommer basen. Om jag inte är ute och cyklar där med. Risken finns Iaf så har jag ställt in min Voyager på att göra så då den i default-läge låter resonansen vara opåverkad av filterenvelopen.

  21. #441
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så är det på Minimoog också om jag inte är helt ute och cyklar. Men resonansen på Model D sänks med decay på filterenvelopen så att du får en snärt först och sen kommer basen. Om jag inte är ute och cyklar där med. Risken finns Iaf så har jag ställt in min Voyager på att göra så då den i default-läge låter resonansen vara opåverkad av filterenvelopen.
    Jo, Moogfiltret på mina tidigare SE-1, Subphatty och Sub37 tappar mer av basfrekvenser med en hög cutoff och halvhög resonans, än t.ex. Roland jp-6, sh-101. Men om man lyssnar på SynthPro-demon, så blir hörs ändå en lågstämd VCO skorra i botten. EDIT: Nä det finns bottenfrekvenser i klangen, men det känns nog lite komprimerat i klangen. Perkussiv snärt och dynamik saknar jag. Jag vet ju hur imponerad jag blev av Korgs Arp Odyssey, när den kom ut. Kanske bara är orsakat av inspelningsförhållanden, eller av felkalibrerade filter på prototyperna? Verkar som fler ex har dykt upp på internet nu. Minns ju hur illa Behringers prototyp lät på Superbooth...
    Senast redigerat av jocks1 den 2017-08-05 klockan 21:20. Anledning: rättelse

  22. #442
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ännu en dunderdemolåt med model D

    (Ursäkta att det r en GS-url) men snubben har attachat en mp3 till sin post - intressant post iom att han oxå beskriver alla ljud i låten)

    https://www.gearslutz.com/board/12749420-post287.html
    Har grävt igenom tråden, han postar många rena råa exempel på följande sidor, läsvärt och nedladdningsvärt: https://www.gearslutz.com/board/elec...l#post12749420

    Prototyp som fortfarande är under tuning trots allt, gearslutzarna låter riktigt nöjda till sist

  23. #443
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MrLonghair Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har grävt igenom tråden, han postar många rena råa exempel på följande sidor, läsvärt och nedladdningsvärt: https://www.gearslutz.com/board/elec...l#post12749420

    Prototyp som fortfarande är under tuning trots allt, gearslutzarna låter riktigt nöjda till sist
    Ja, det där lät onekligen jävligt bra. Låter det gammelmoog? Ja kanske. Bäst hittils iaf. Detta demot låter mer Moog i mina öron än t ex FC's demo, vilket jag tror beror mer på val av musikstil än elektronik och framförande (för att vara övertydlig alltså ingen diss mot FC).

  24. #444
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Råkade beställa PCBer och panel till Julien's franska klon:
    https://guinguin-instruments.ecwid.com

    Gillar att få cv på pulsvidd och så är den finare än Behringers. Garanterat dyrare också, även om jag har det mesta hemma sedan tidigare.

  25. #445
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Efter att ha lyssnat på detta demot lyfter jag på hatten för D-Ringer. Den låter jävlar ta mig Moog. Det *enda* jag kan höra är att den saknar lite bottom-end jämfört med Minimoog, men så är det ju en pre-production unit så det fixar sig kanske (kan ju vara en inspelningsdetalj också).

    https://www.youtube.com/watch?v=3pRiUSf_QFw

    Edit: Vid andra lyssning. Ja, kanske saknas lite av de där fina övertonerna som typiskt uppstår när man sveper filtret med lite resonans. Sedan låter det lite vasst på ett sätt jag inte känner igen när två sågtandsvågor nästan hamnar i fas. Eller det låter iaf lite annorlunda. Men det kan ju säkert skilja en hel del mellan olika Minimoogar också.
    Senast redigerat av donfuego den 2017-08-07 klockan 11:42.

  26. #446
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Solklart köp för mig. Ska nog hugga den så fort den kommer ut. Perfekt liten arbetshäst, alltid velat ha en minimoog, eller moog SUB37. Kan nöja mig med denna så länge.

    Man måste nog också komma ihåg att när folk spelar in så beror det också lite på vilken utrustning de haft, tror utan tvekan att man kan få den att låta fint faktiskt.

  27. #447
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Spacedude Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Solklart köp för mig. Ska nog hugga den så fort den kommer ut. Perfekt liten arbetshäst, alltid velat ha en minimoog, eller moog SUB37. Kan nöja mig med denna så länge.

    Man måste nog också komma ihåg att när folk spelar in så beror det också lite på vilken utrustning de haft, tror utan tvekan att man kan få den att låta fint faktiskt.
    Ja. Utan tvekan det närmaste gammelmoog jag hört med undantag för reissue. Hade jag inte redan haft en mini hade jag klippt direkt. Men å andra sidan står den på andra sidan jordklotet just nu. Hmm..

  28. #448
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av donfuego Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja. Utan tvekan det närmaste gammelmoog jag hört med undantag för reissue. Hade jag inte redan haft en mini hade jag klippt direkt. Men å andra sidan står den på andra sidan jordklotet just nu. Hmm..
    Ja, jag blev också imponerad. Extremt lika i ljudet. Polychain är ju riktigt gött också.

  29. #449
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Denna är så pass billig att när man rattat fram ett bra ljud så köper man en till så man kan spara det gamla ljudet

    Var det inte Keith Emerson som hade ett antal Minimoogar för att ha tillgång till flera olika ljud live utan att behöva ratta fram dem varje gång? Nu kan man göra samma sak för 1/10 av priset.

  30. #450
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Denna är så pass billig att när man rattat fram ett bra ljud så köper man en till så man kan spara det gamla ljudet

    Var det inte Keith Emerson som hade ett antal Minimoogar för att ha tillgång till flera olika ljud live utan att behöva ratta fram dem varje gång? Nu kan man göra samma sak för 1/10 av priset.
    Även Hr Wakeman praktiserade dylikt. Saknas bara att någon gör en silverglittrig cape i matchande boutique-storlek...

    "Stonehenge, where the demons dwell"

  31. #451
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Denna är så pass billig att när man rattat fram ett bra ljud så köper man en till så man kan spara det gamla ljudet

    Var det inte Keith Emerson som hade ett antal Minimoogar för att ha tillgång till flera olika ljud live utan att behöva ratta fram dem varje gång? Nu kan man göra samma sak för 1/10 av priset.

  32. #452
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Dåligt att de inte specar det: "10 times more patch memories than the original"

  33. #453
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Denna är så pass billig att när man rattat fram ett bra ljud så köper man en till så man kan spara det gamla ljudet

  34. #454
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Vad hamnade den på för pris?

  35. #455
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad hamnade den på för pris?
    299 dollar är väl senaste budet tror jag. Med lite mixtrande borde man kunna komma över dem för strax över 2 relativt snart.

  36. #456
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Vore trevligt om det blir så lågt pris

  37. #457
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Läste på GS att Uli Behringer sa att den inte kommer ligga över $400 uppdaterad för ca 1-2 veckor sedan. Så det är fortfarande oklart, beror tydligen mycket på efterfrågan. Med moms osv. vette fan var den kommer ligga prismässigt i Europa. I värsta fall över $400..

  38. #458
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Sverigepriset är där det är att räkna fyra papp minst (iofs EU företag = lär bli 1:10 konvertering istället för något idiothutlöst) men hur gör ni? Bokar utlandet och gissar slippa undan tull?

    Tror att morbrorn stannar kvar i Finland så det är bara frakten som skulle skära om den landade på €299 där och jag tog det via honom

  39. #459
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Läste på gearslutz där Uli skrev följande

    "But what about if we could capture your ideas and build a synthesizer only for you, with your feature set, your colors and with your name on it - while you're interacting with us and watch us design and build your synth?

    This is called "batch of one" or "creative manufacturing" and that's what we're working on."

    Ska man tolka det som att man kan beställa en synth med oscillatorer ifrån prophet 5, minimoog filter, och trät ska vara lackat lila?
    Låter som ett spännande koncept iaf!

  40. #460
    Patric
    Patric är inte uppkopplad

    Senior
    Boutique på riktigt! Eller som pizzerian på hörnet där man själv väljer ingedienser...(extra allt och så banässås på det...inte gott egentligen och man blir lätt spyfärdig...)

  41. #461
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Andrew242 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läste på gearslutz där Uli skrev följande

    "But what about if we could capture your ideas and build a synthesizer only for you, with your feature set, your colors and with your name on it - while you're interacting with us and watch us design and build your synth?

    This is called "batch of one" or "creative manufacturing" and that's what we're working on."

    Ska man tolka det som att man kan beställa en synth med oscillatorer ifrån prophet 5, minimoog filter, och trät ska vara lackat lila?
    Låter som ett spännande koncept iaf!
    Helt klart, rätt väg att gå.. något unikt som ingen annan erbjuder, så de sticker inte bara ut med lågt pris utan med unik "customizing" också.. Wow.

  42. #462
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Patric Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...(extra allt och så banässås på det...inte gott egentligen och man blir lätt spyfärdig...)
    Tänkte precis samma sak. Låt aldrig andra bestämma

    ..men fortfarande lite kul.

  43. #463
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Andrew242 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läste på gearslutz där Uli skrev följande

    "But what about if we could capture your ideas and build a synthesizer only for you, with your feature set, your colors and with your name on it - while you're interacting with us and watch us design and build your synth?

    This is called "batch of one" or "creative manufacturing" and that's what we're working on."

    Ska man tolka det som att man kan beställa en synth med oscillatorer ifrån prophet 5, minimoog filter, och trät ska vara lackat lila?
    Låter som ett spännande koncept iaf!
    Skulle kunna gå. Typ print in demand. Så byggs ju bilar idag.

  44. #464
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Andrew242 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läste på gearslutz där Uli skrev följande

    "But what about if we could capture your ideas and build a synthesizer only for you, with your feature set, your colors and with your name on it - while you're interacting with us and watch us design and build your synth?

    This is called "batch of one" or "creative manufacturing" and that's what we're working on."

    Ska man tolka det som att man kan beställa en synth med oscillatorer ifrån prophet 5, minimoog filter, och trät ska vara lackat lila?
    Låter som ett spännande koncept iaf!
    Ja men vem är "you"?


    https://youtu.be/PdLIerfXuZ4

  45. #465
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle kunna gå. Typ print in demand. Så byggs ju bilar idag.
    Hårdavumässigt ja. Men att göra någon form av mjukvara för dessa specialmaskiner blir svårare.

  46. #466
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har du bara bra gränssnitt i koden så ska det inte vara något problem rent tekniskt sett. Däremot att få kvalité och fungerande användargränssnitt kan bli värre.

  47. #467
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Det borde väl mer bli som en modulärsynth? att de har en massa vco:er, en massa filter som är ihopkopplade under skalet?.
    Så såg jag det hela framför mig iaf.

  48. #468
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    "We are pleased to announce the Model D Synth price at US$ 299.99*. With over 20,000 backorders, we have achieved such a high volume that we were able to lower the initial price of US$ 400.

    Because of our upcoming factory move we are targeting to ship the synthesizer in Q4 2017.

    Thank you for your support and patience.

    More to come...

    Uli

    * US MAP, prices might vary in other locations"

  49. #469
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "We are pleased to announce the Model D Synth price at US$ 299.99*. With over 20,000 backorders, we have achieved such a high volume that we were able to lower the initial price of US$ 400.

    Because of our upcoming factory move we are targeting to ship the synthesizer in Q4 2017.

    Thank you for your support and patience.

    More to come...

    Uli

    * US MAP, prices might vary in other locations"
    3499kr (inkl moms) gissar jag på.

  50. #470
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Även om inte synthen låter Moog så lär nog andra tillvärkars få sig en tankeställare

    Personligen så blir det Roland plutten för mig om det blir något överhuvudtaget. Den uppfyller kriteriet på "mini" bättre.

  51. #471
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Det är faktiskt eurorackkompatibiliteten som lockar mig. Ett billigt sätt att lägga till tre oscillatorer, ett "moogfilter" och lite annat till racket.

  52. #472
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jo det är ju generellt sett brist på "moogfilter" i eurovärlden

  53. #473
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är faktiskt eurorackkompatibiliteten som lockar mig. Ett billigt sätt att lägga till tre oscillatorer, ett "moogfilter" och lite annat till racket.
    Fast den har ju varken separat CV in eller separat ut för de tre oscillatorerna...?

  54. #474
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fast för det priset så är man ju inte direkt rädd att modda.... för det borde väl inte vara så svårt?

  55. #475
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att så många blir helt till sig i brallan av patchbara europrylar?

    (jag kan bara hålla mig dig, speciellt som de sitter ovanför reglagen. Som gjort för att vara ivägen liksom...)

    Edit: Mush var sekunder snabbare...
    Utan patch points = urtrist, värdelöst, ickeGAS

  56. #476
    Schlachthof
    Schlachthof är inte uppkopplad
    Schlachthofs avatar
    Senior
    Nu finns den även på flaska.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0093.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	238,7 KB 
Id:	76912

  57. #477
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Utan patch points = urtrist, värdelöst, ickeGAS
    Det är ju ändå just lite kul... MiniMoogen kom ju till just för att slippa patchpoints och kabelhärvor..... nu vill man gå tillbaka till det....

  58. #478
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju ändå just lite kul... MiniMoogen kom ju till just för att slippa patchpoints och kabelhärvor..... nu vill man gå tillbaka till det....
    Allting går i sinusvågor. Snart ser vi romplerns återkomst.

  59. #479
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allting går i sinusvågor. Snart ser vi romplerns återkomst.
    JV-1080 i eurorackformat.

  60. #480
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Med en patchpunkt per parameter.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Telephone-Switchboard-Operators-1957.jpg 
Visningar:	22 
Storlek:	244,6 KB 
Id:	76913

Liknande ämnen

  1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55
  2. Minimoog eller Minimoog Voyager
    Av andgalf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:01
  3. Minimoog VS Minimoog Voyager...
    Av Demokid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •