Sidan 6 av 17 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SistaSista
Resultat 301 till 360 av 1011

Ämne: Behringer Model D (Minimoog-klon)

  1. #301
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...Men folk får säga vad de vill, det är klart det är skillnad. Smd komponenter har bättre specar än sina th kusiner. Lägre distortion osv, vilket på papperet gör att de bör låta mer perfekt...
    Datablad för ex transistorparen i VCO:erna respektive OTA:n i VCF:en som sitter i SEM/OB-X. Dual-In-Line Plastic Packages (PDIP) är hålmonterad, Small Outline Plastic Packages (SOIC) är ytmonterad:

    CA3086: http://www.intersil.com/content/dam/...-3/ca-3086.pdf
    CA3080: http://www.intersil.com/content/dam/...0/ca3080-a.pdf

    Däremot kan det ju vara så att modernare, och då företrädesvis ytmonterade versioner av respektive komponenter i något avseende har bättre prestanda än sina äldre släktingar samt att själva kretskortslayouten också kan ha förändrats i samband med övergången från hålmonterat till ytmonterat.

  2. #302
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pehr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns ju TH med bra tolerans också. Men men, du får testa och se
    Fast det är svårt att blindtesta på sig själv. Hjärnan intalar sig lätt saker för att bekräfta något.

  3. #303
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag väntar hem 2 exemplar av Sea Devil filter, ena är through hole, det andra smd. Då skall det jämföras! Men folk får säga vad de vill, det är klart det är skillnad. Smd komponenter har bättre specar än sina th kusiner. Lägre distortion osv, vilket på papperet gör att de bör låta mer perfekt.
    Oftast är det exakt lika kisel som finns att köpa i olika kapsling dvs SMD, th etc. Dock är dopningsprocesser etc förbättrade sedan äldre versionen av kislet, men det har inget att göra med förpackningen. Intressantare att kolla på kisel-revision och batch...

  4. #304
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

  5. #305
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    $399 är ju jävligt svårslaget.

  6. #306
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Om den hamnar på 4K kan den bli intressant, blir det snarare 5 här så vetifan.. för lite över 6000:- får man en Mother32 som har en väldig massa möjligheter, och tillverkaren heter Moog...

  7. #307
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    miniminimoog

  8. #308
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Vad är det med Behringer och text? Hur svårt kan det vara att centrera och justera text ordentligt på en maskinpanel? DM12an ser ju galen ut ... tittar man på D-panelen ser det inte heller "så smart" ut.

  9. #309
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Nä, def ingenting som får mig att tänka minimoog sådär rakt av.

  10. #310
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså är det bara jag som inte tycker det där låter som en Minimoog eller överhuvudtaget en Moog alls?
    Håller med liiite - MEN:

    Det där är ju alltid skitsvårt. I mitt tycke rattar han ljud som en fullblodsidiot. Inga av de ljuden han gör hade jag själv rattat fram om jag hade testat den.

    Så då blir det också svårt att säga om den låter "D" tycker jag. Man måste testa själv och ratta som man själv hade gjort på en "D", och först då vet man om den låter som man förväntar sig - eller inte.

  11. #311
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Nope. Missade den tyvärr på mässan. Men av klippen att döma. Hör ej moog på något vis. Kanske bra på sitt sätt.

  12. #312
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Jag hör inget moog i patchandet som görs, vilket är rätt vanligt på syltdemos där ljudomfång X och inställningar Y är hela grejen med maskinen. Ffffffffffffff

  13. #313
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså är det bara jag som inte tycker det där låter som en Minimoog eller överhuvudtaget en Moog alls? Jag hade såklart inte väntat mig underverk men något i samma härad i alla fall?
    Det låter inte moog på en fläck. Det finns ju ett längre klipp med Paul Nagle (?) med bra ljud. Låter inte ens i närheten. Filtret låter tom mer 12dB, lite mer väsande åt SEM hållet...om man skall vara snäll.
    Intressant att det kan låta helt sjukt tvärtom mot det man klonar. Bra jobbat...
    Alla som äger en Model D vet att det låter Model D hur än man rattar. Det gör inte denna, det går inte att ratta bort sig så det låter SEM.
    Sedan är det intressant med alla patch jack etc och men oj, tror nog att Behringer skall lägga ner klonandet och göra egna synthar istället. Deepmind låter ok för pengen tex.

  14. #314
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    T.o.m jag som inte alls är en Moog-kännare tyckte klippet saknade nästan allt man skulle förvänta sig av något som har Moog i beskrivningen.
    Fattar inte varför dom inte bara släppte denna som något "eget" Som en liten analog desktop-synt för under 400 dollars..

    Kan ju jämför dålig mobil-ljudsupptagning med:


    https://youtu.be/RQtjnZNZFWw
    Senast redigerat av AonFluX den 2017-04-22 klockan 07:58.

  15. #315
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Japp, utan att bli tjatig...den låter som en Moog fast tvärtom...
    Haha, Skilling, det hände för något år sedan också minns inte med vad
    Vet inte om det var så lysande att presentera denna Model D klon som benchmark för deras framtida kloner...man är inte sådär överbegeistrad längre...

  16. #316
    deleted user
    Paul Nagle säger att resonansen låter off calibration eller nåt men att det låter minimoog....han verkar ganska övertygad i klippet.

    Vem ska man lita på, någon som rattat synten eller en uttalad behringerhatare som sett ett youtubeklipp? Eller ska man vänta och själv testa en färdig?

    Eller så köper jag en utan att testa, den är ju typ gratis och säkert helt okej till några pluppljud....kanske inte moogpluppljud men det är sällan jag sätter företagslogga på min musik.

  17. #317
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Ska se om jag får tid över att peta på denna idag...

  18. #318

    Veteran
    Om en talanglös kille som jag kan klona min Moog Rogue i en plugg så borde nog Behringers ingenjörer vara minst lika kapabla tycker jag.

    Basen är ibland Moog, ibland min plugg. Pluggen som aldrig kommer att bli klar...

    https://soundcloud.com/dabene/moogenbas

    Det blir spännande att klämma på Bmoogen tycker jag.

  19. #319
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska se om jag får tid över att peta på denna idag...
    Pröva att ratta fram lite klassiska Moogljud. Vad som demats hittils låter mer som dålig VST plug från tidigt 90-tal än en analog klassiker. Jag har ingen Minimoog själv, men andra Moog orginal (Rogue, Minitaur, Phatty) och kloner (SE1, ATC1) och jag kan inte få någon av dem att låta som det som hittills visats av Model D. De orginal Minimoogar jag använt genom åren har alla haft en bred sweetspot, svårt att få dem låta så dåligt som Model D. Är det fel på Behringers klon eller de som rattat dem?

  20. #320
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Kan man dra några slutsatser alls på de helt värdelösa demos som varit. Inte jag iaf.

  21. #321
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Nya lågvattenmärken i att dema en ny synth. Låter fruktansvärt. Varför ens köra en arpslinga och inte lira på ett keyboard??!!

  22. #322
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Men för tjyvens Betänk förutsättningarna. Han tränger sig före kön för att vara först att filma en apparat som inte ens representanten vet om den fungerae (glide t ex). Enda skälet att lägga upp videon är att visa att den alls existerar i någon slags alpha-form. Synth Hype Galore...

  23. #323
    moderskeppet
    moderskeppet är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag såg den igår. På morgonen fanns den inte på plats. Så när jag gick förbi senare på eftermiddagen stod den halvt inkopplad i ett hörn bakom alla deep mind. Trodde först det var en tom låda. Kan tänka mig nick tjatande till sig en demo. Den mannen verkar ha enorma mängder energi.

  24. #324
    gunnar_loeb
    gunnar_loeb är inte uppkopplad
    gunnar_loebs avatar
    Senior
    Värdelöst demoklipp!
    Man ser en DM12 i videon, är det kanske denna vi hör och Model D är kontrollern?
    (no offence DM12)

  25. #325
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Här är två videos som är liiite bättre än Nike Batts katastrof video.
    Jag är ingen Behringer hatare och jag säger att synthen låter trevligt men den låter fortfarande inte på en fläck som en Moog. Trivsamt att integrera med sitt eurorack också.
    Jag kan basera min ljud upppfattning på dessa videos som är lajnade med bra kvalitet i alla fall.
    På den spanska spelar han till och med lite kort på tangenterna också vid 4.40 och lite framåt.
    Nej, då rekommendrar jag nog hellre Korg Odyssey Module, för nästan samma pengar, där är det ju mer klon vibbar i ljudet. Men det är MIN personliga uppfattning som Valsolo tycker man skall tillägga


    https://youtu.be/XrKwE0T-Cr0


    https://youtu.be/16eB3jBtMbM
    Senast redigerat av Firechild den 2017-04-22 klockan 10:00.

  26. #326
    gunnar_loeb
    gunnar_loeb är inte uppkopplad
    gunnar_loebs avatar
    Senior
    5:30 in i det spanska klippet börjar det likna något. Men det finns mycket jobb kvar.

  27. #327
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter inte moog på en fläck. Det finns ju ett längre klipp med Paul Nagle (?) med bra ljud. Låter inte ens i närheten. Filtret låter tom mer 12dB, lite mer väsande åt SEM hållet...om man skall vara snäll.
    Intressant att det kan låta helt sjukt tvärtom mot det man klonar. Bra jobbat...
    Alla som äger en Model D vet att det låter Model D hur än man rattar. Det gör inte denna, det går inte att ratta bort sig så det låter SEM.
    Sedan är det intressant med alla patch jack etc och men oj, tror nog att Behringer skall lägga ner klonandet och göra egna synthar istället. Deepmind låter ok för pengen tex.
    Ha-Ha-Ha-Ha... ja det var dagens underhållning... det är ju pinsamt.. lyssna på tre klipp nu...låter ju som en trasig Roland SH maskin el nåt ....Behringer håller stilen.... lite synd för jag tyckte den var rätt söt...


    Skulle ju hellre köpa en Slim Phatty el om det är bas man vill åt så Minitaur...

  28. #328
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Känns ju onekligen som en Kina-Rolex eller liknande.

  29. #329
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Verkar som man hamnat i någon form av tidsnöd med demo D-maskinen eftersom den inte var på plats under mässans första dag. Skulle vara intressant att lyfta på locket och se hur mycket man fixat och trixat med Rev0-PCB:et.

    170310 publicerade Uli ett schema på maskinen, detta stämmer dock inte överens med den maskin som nu visades. 170331 publicerade Uli en bild på första bestyckade och fungerande Rev0-PCB utan styrprogramvara, något som enligt Uli då skulle ta ca 2 veckor att färdigställa.

    Gissar på att det blir några revideringar av hårdvaran innan serieproduktionen drar i gång. BTW; någon som har koll på om Rob Belcham (Principal Engineer DM12) också varit delaktig i framtagandet av Copy/Paste-maskinen?

  30. #330
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    *asg*

    Det är en Behringer, vad hade man förväntat sig, Uli kan knappast trolla, skit in skit ut...Uli har släppt så mycket skit genom åren, varför ändra ett vinnande koncept!

  31. #331
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bionik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Paul Nagle säger att resonansen låter off calibration eller nåt men att det låter minimoog....han verkar ganska övertygad i klippet.

    Vem ska man lita på, någon som rattat synten eller en uttalad behringerhatare som sett ett youtubeklipp? Eller ska man vänta och själv testa en färdig?

    Eller så köper jag en utan att testa, den är ju typ gratis och säkert helt okej till några pluppljud....kanske inte moogpluppljud men det är sällan jag sätter företagslogga på min musik.
    gört! jag vill testa!

  32. #332
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    *asg*

    Det är en Behringer, vad hade man förväntat sig, Uli kan knappast trolla, skit in skit ut...Uli har släppt så mycket skit genom åren, varför ändra ett vinnande koncept!
    Å andra sidan hade man kanske förväntat sig lite bättre kvalite på Moog Model D reissuen också med tanke på vad den kostar.

  33. #333
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Hittills känns det som timbre wolf klass....


    Men det är min personliga åsikt

  34. #334
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    fyfan nu slår mina våg-drag in. bara för att alla hejtar på den här vill jag ha en trots att jag inte alls gillade den till en början. och inte ens för att överbevisa någon, mer pga moderskänslor

  35. #335
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    According to Superbooth Exhibition electrician Günther Quatsch, he helped Behringer to install a hidden Moog Model D reissue under the table, connected to the Behringer Clone with a bunch of cables. He also saw there were no circuit boards mounted in the clone box. An hour later I saw Günther together with some black suits, leading him into a black SUV with blackened windows. /Bubba Maisa (Sonic Yenta)

  36. #336
    EBM
    EBM är inte uppkopplad
    EBMs avatar
    Senior
    En semimodulär monosynth för kaffepengar. Låter den bara hyfsat så är jag positiv oavsett vad man försökt klona. Är inte speciellt förtjust i moog-soundet så för min del får den gärna låta hur olikt model D som helst bara den låter okej.

  37. #337
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag tycker fortfarande att hela "jag skall klona hela världen lilla mamma"-syndromet från Behringer skvallrar rätt tydligt om att han inte är intresserad av göra något gediget - och därmed bör man kanske heller inte förvänta sig att det låter MOOG om MOOG-klonen. Tänker jag ... tyst ... utan att skriva det ...

    Lägg till ett pyttigt format med pyttiga komponenter ... det kommer aldrig att låta Stor-MOOG.

  38. #338
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Deepmind blev ju ingen klon utan något väldigt säreget egentligen..... den låter ju onekligen speciellt.

  39. #339
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av EBM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En semimodulär monosynth för kaffepengar. Låter den bara hyfsat så är jag positiv oavsett vad man försökt klona. Är inte speciellt förtjust i moog-soundet så för min del får den gärna låta hur olikt model D som helst bara den låter okej.
    Finns redan mother 32. Och den låter bra på riktigt...

  40. #340
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag väntar glatt med att uttala mig om:
    1. Är det en bra synt eller inte?
    2. Låter det minimoog eller inte?
    3. Har den realistiska stråkar?
    4. Kan den baka pizza?

    ... tills dess den är i produktion och färdig!

  41. #341
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Plus på HasseFX & jgb. Tycker inte det låter allt för täskigt as is. Lite minikänsla kunde jag skönja t om via iphonehögtalaren.

  42. #342
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Läste först era kommentarer, och såg sedan den andra videon av de sista.
    Förstår inte vad ni pratar om faktiskt.
    Visst den låter inte som min Minimoog men den har ju helt klart Minimoogig karaktär på många sätt, låter fet och varm, även om man inte får höra modulation och hur enveloperna uppträder i olika lägen.
    Men att det skulle låta illa och skräp?
    Nej då har man ju hört mycket värre.

    Är ju en lysande lösning för att slippa ta med sin Minimoog live om man bara vill ha den med för ljuden, även om detta är lågpriskvalitet och små rattar, så är det ju bättre än att släpa ut sitt fina instrument, precis som att man ofta inte tar med vintagegitarrer på klubbgig.
    Vad man kan tycka om att han öht klonar Minin är ju en helt annan fråga.
    Men denna är ju knappast framtagen för samma målgrupp som Moogs nya Minimoog.

  43. #343
    deadbeats avatar
    Veteran
    Jag måste ändå tycka att de borde ha gjort den med egen design och med ett unikt namn. En schyst synt till ett bra pris, helt enkelt.
    Vinner man verkligen en massa köpare på kloon-grejen? För mig känns den mest avtändande.

  44. #344
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag måste ändå tycka att de borde ha gjort den med egen design och med ett unikt namn. En schyst synt till ett bra pris, helt enkelt.
    Vinner man verkligen en massa köpare på kloon-grejen? För mig känns den mest avtändande.
    Ja jag hade föredragit annan design jag med.

  45. #345
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läste först era kommentarer, och såg sedan den andra videon av de sista.
    Förstår inte vad ni pratar om faktiskt.
    Visst den låter inte som min Minimoog men den har ju helt klart Minimoogig karaktär på många sätt, låter fet och varm, även om man inte får höra modulation och hur enveloperna uppträder i olika lägen.
    Men att det skulle låta illa och skräp?
    Nej då har man ju hört mycket värre.

    Är ju en lysande lösning för att slippa ta med sin Minimoog live om man bara vill ha den med för ljuden, även om detta är lågpriskvalitet och små rattar, så är det ju bättre än att släpa ut sitt fina instrument, precis som att man ofta inte tar med vintagegitarrer på klubbgig.
    Vad man kan tycka om att han öht klonar Minin är ju en helt annan fråga.
    Men denna är ju knappast framtagen för samma målgrupp som Moogs nya Minimoog.
    Den låter lika mycket miniMoog som min SH-101.... tycker den låter mer Roland faktiskt..fast lite trasig när resonansen åker upp... i sista videon du refererar till så aktar han ju sig för att dra upp resonansen..så fort han drar upp den lite så åker den snabbt ner.... anledningen hör man ju i de andra videorna...det lät trasigt skit.... Dlim Patty krossar ju den där 100 gånger om... och låter Moog....

  46. #346
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Jag har ju haft en minimoog i över 15 år och spelar på den typ jämt..
    Slim phatty låter inge vidare anser jag.
    Men men man får tycka olika.
    Förväntar mig inte att denna skall låta bra bredvid min 4xxx model D.
    Men vore ju märkligt om den inte lät minimoogigt om de nästan kopierat schemat.
    Man får väl testa den lite iaf.
    Vill inte ha min minimoog live, denna kanske kan ha iaf en del av karaktären.

  47. #347
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage

  48. #348
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Näru, blir inget mer skrivet av mig här, har annat för mig

  49. #349
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Näru, blir inget mer skrivet av mig här, har annat för mig

  50. #350
    deleted user
    Sunt inlägg av voiden. Jag hör inte heller vad som låter riktigt dåligt. Dåliga ljud ja, men inget som säger att det är en dålig synt. Dålig klon är omöjligt att avgöra på nåt klipp där dom egentligen bara gör små variationer av samma ljud plus att den inte är klar. Det låter som några vcoer genom ett lågpassfilter varken mer eller mindre (jag tycker också att det låter mer Roland om filtret men det är helt okej för mig om det till slut låter så istället för moog, men gissar att det inte riktigt är färdigt). Det skulle säkert kunna göras ganska exakt lika trista ljud med en minimoog om man har lite att göra. Eller en 2600 eller vad som helst egentligen. Jag minns första klippen på TTSH-prototypen och är väldigt glad idag att jag inte dömde den på samma sätt som några dömer den här....det lät inget unikt 2600 om klippen men man förstod ju att ttsh var bland det bästa som hänt ändå.

    Har det här klippet postats? Lite annat ljud än tidigare klipp, några låga toner mot slutet. Men det känns inte som att nån hittills riktigt vet vad dom gör eller så är det deras favoritljud vad vet jag...


    https://youtu.be/H9wkR4L7-xU

  51. #351
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Tycker inte att några ljuddemos låtit spännande eller kul än så länge. Det hade vart kul om de faktiskt försökte spela något annat en uppåtarpeggio hela tiden... Men det lät bättre på slutet i det senaste klippet. Den känns roligare nu då den har fler kontaktpunkter för att fungera med eurorack bättre iaf.

  52. #352
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Har svårt att förstå allt klonande. Jag menar om en maskin är svår att få tag på och ur produktion (typ 303) så visst då fyller det ett syfte. Men annars så...

    Varför inte bara skapa ett bra instrument helt enkelt?

  53. #353
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ljuddemosar på youtube suger ju generellt getmutta... (getnalle).. men här låter ju alla likadant.. dvs resonansen låter snabbt sprucken och det generella ljudet låter mer Roland...så lite konsensus blir det ju. Sen tycker jag den förutom det fula D:et är skitsnygg... hade varit sjysst med ett litet miniträkabinett med minikeys också .... det är ju en billig synth och låter ju inget fel om den... men med den frontpanelen så förväntar man ju sög att den låter MiniMoog..och det gör den ju inte... därmed inte (förutom resonansen som låter skit) något fel på ljudet... jag älskar ju Rolands SH synthar

  54. #354
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Med fyra MOOG:ar i studion känner jag att: "Detta inte är en synt för mig."

  55. #355
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med fyra MOOG:ar i studion känner jag att: "Detta inte är en synt för mig."
    <3

    Vafan det var ju jag som skulle säga det

  56. #356
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    <3

    Vafan det var ju jag som skulle säga det

  57. #357
    EBM
    EBM är inte uppkopplad
    EBMs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns redan mother 32. Och den låter bra på riktigt...
    Jo men den är dyrare, och låter moog.

  58. #358
    deleted user

  59. #359
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bionik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där lät ju fint ju

  60. #360
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jazzdoktorn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där lät ju fint ju
    Minimalisktisk Berlin School... Vore något på en dubbel 180g vinyl

Liknande ämnen

  1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55
  2. Minimoog eller Minimoog Voyager
    Av andgalf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:01
  3. Minimoog VS Minimoog Voyager...
    Av Demokid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •