Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5
Resultat 241 till 258 av 258

Ämne: Roland Cloud

  1. #241
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet inte varför, men helt plötsligt när jag loggade in på cloud idag (efter att ha fått mailet) har jag ett Ultimate-konto av någon anledning. Har köpt några plug-outs för längesen när jag just köpt System1 och System1m. Kanske är fel eller eller tidsbegränsat men jag kunde iallafall ladda ner alla grejjer på Roland cloud idag. ¯\_(ツ)_/¯
    Alla nya Cloud-medlemmar får 30 Ultimate trial account. Därefter får man välja vad man vill köpa eller abonnera på ;-)
    Såg att System 8 är i mjukvaruversion är v.1.3.4. Min hårdvara har v.1.3.0. får luska lite i frågan tror jag...

  2. #242
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, ja jag har också system 100 och även sh101, sh2, och promars, sen försvann mina jp8,106 och jx3p licenser i.o.m att jag sålde min system8.
    Nu har jag en Jupiter xm och då är det kanske läge att skaffa ett cloud konto, eftersom zencore finns där, plugoutsen funkar ju fortfarande i min system1, men som vst’er kan jag bara använda dem i min gratis version av ableton live, för i Reason går de inte att använda.
    Oj, är det en äldre version av Reason? Jag trodde att Reason numera hanterar VST...?

  3. #243
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj, är det en äldre version av Reason? Jag trodde att Reason numera hanterar VST...?
    Reason klarar bara vst2 för tillfället.

  4. #244
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    jag jämförde på jx3p-presets emellan system 8 och VST-varianten. Dom lät som väntat identiska. Dock har jag inte fattat hur man kan spela upp zencore-varianterna i datorn.

  5. #245
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reason klarar bara vst2 för tillfället.
    Oops, det känns ju rätt förlegat...T.o.m. Ableton Live har ju fixat det för flera år sedan
    EDIT: OK, insåg nyss att man behöver VSTi v.3.6 till Zenology. Fick det att funka i Bitwig istället, men den verkade dra en del CPU...25% för en liten loop med jx-8p. Testade dock bara som hastigast, så jag kan ha missat nån inställning.
    Senast redigerat av jocks1 den 2020-09-19 klockan 20:18.

  6. #246
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj, är det en äldre version av Reason? Jag trodde att Reason numera hanterar VST...?
    Jag har Reason 11 suite, och som avart nämnde så kan det bara hantera upp till vst2 ej vst3 som Roland pluggarna är.

  7. #247
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet inte varför, men helt plötsligt när jag loggade in på cloud idag (efter att ha fått mailet) har jag ett Ultimate-konto av någon anledning. Har köpt några plug-outs för längesen när jag just köpt System1 och System1m. Kanske är fel eller eller tidsbegränsat men jag kunde iallafall ladda ner alla grejjer på Roland cloud idag. ¯\_(ツ)_/¯
    30 dagars honey pot.

  8. #248
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag testade lite mer i Ableton Live v.9.7 med de äldre VST2-pluggarna. När första Juno 106 lades in, åkte CPU procent till 15. Nästa plugin JX-3P åkte det upp till 17, och med SH-2 var jag uppe 19, och med System 100 kom jag upp i 25%. Klart användbart m.a.o.
    Min dator har Win-10 med AMD Ryzen 5 2600, och 32Gb DDR4 RAM.

  9. #249
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nyhet Roland Juno 60, året är 1981... förlåt, 2021! Härligt att se, 30 dagars free trial lär man ju hoppa på bara för att känna om det känns som ... något som fungerar DSP-mässigt? Även Plug Out till System 8, kul för er som har den!

  10. #250
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Kul.
    Jag har hoppat på ett Ultimate abonnemang. Få se om det är värt pengen i långa loppet.

  11. #251
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Blir plugout för mig. Då ryker JX3p eller kan en ta bort de preinlagda syntarna. Exempelvis skippa Juno 106?

    Lite gratispatchar till Juno-60 - https://www.rolandcloud.com/home/new...or-the-juno-60

  12. #252
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nyhet Roland Juno 60, året är 1981... förlåt, 2021! Härligt att se, 30 dagars free trial lär man ju hoppa på bara för att känna om det känns som ... något som fungerar DSP-mässigt? Även Plug Out till System 8, kul för er som har den!
    plugouts som softsyntarkräver MYCKET juice i maskinen, MYCKET. Så mest grattis till System-8-ägare

  13. #253
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Tycker fortfarande att U-He Diva är de största CPU-banditerna.
    Men sure, Rolands mjukisar drar ju en del också.

  14. #254
    pme
    pme är inte uppkopplad
    pmes avatar
    Senior
    Jag anatar att de menar rolands lifetime som begränsning på hur längen pluggen fungerar. Och det är nog tveksamt om de av ser kundens lifetime som livslängden. I alla fall till personer i yngre generationer. Naturligtvis samma problem med Steinbergs dongle eller en ilok men de slutar inte fungerar så länge hårdvaran är vid liv även om det inte skulle gå att flytta licenserna till fräschare hårdvara. Jag ser hur det går till på apples ipad. Man byter ipad och hälften av installerad programvara går inte att flytta med.

  15. #255
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Blir inte riktigt klok när jag googlar. Går "Roland Cloud" att köra i Big Sur?

  16. #256
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir inte riktigt klok när jag googlar. Går "Roland Cloud" att köra i Big Sur?
    Ja, native på M1 t o m!

  17. #257
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, native på M1 t o m!
    Lysande, tusen tack för snabbt svar!

  18. #258
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Skaffade prenumeration i och med Play4Life. Testat en handfull pluggar och visst är de tuffa, men jävlaranamma vilka cpu-grisar! Jag fick lov att dra upp buffern till 256 och snart till 512! Och detta på min M1 Max!

    Tills jag insåg att jag kör Live genom Rosetta. WTF?! Hur länge har jag gjort det? Nu är jag tillbaka på 64 samples.

Liknande ämnen

  1. Yamaha Cloud VST
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-12-01, 23:18
  2. Sector One - Cloud Computing
    Av SyZ-X i forum Skivor & artister
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 06:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •