Sidan 1 av 5 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 258

Ämne: Roland Cloud

  1. #1
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran

    Roland Cloud

    Nyheter för mig, Roland har startat en molnservice med plug-out syntar som VSTs, men även en D-50 version.


    https://youtu.be/KuGsk9-3qNA

  2. #2
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Jo, men tog inte jag upp detta förra veckan i annan tråd?
    In 1987 Roland Corporation made history with one of the most easily attainable yet best sounding synthesizers to ever grace recording studios, nightclubs and stadiums. Known for its exceptional strings, winds and choirs, top recordings for years after its release would resonate with the legendary sounds.
    Fast-forward almost 20 years. Most modern musicians fall into 2 categories: Those that still get a wistful look in their eyes when remembering the sounds that this synthesizer gave us in 1987, and those that yearn to revisit, explore and create with them.
    https://www.rolandcloud.com/instrume...anthology-1987

    Vet inte hur Roland får 1987 till 2017 till 20 år dock

  3. #3
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Arghh. Dom har sett på Adobe och lärt sig.

    Om vi låser in användarna i en molntjänst som (just nu) är billig, blir det ju enkelt att sedan cranka upp priserna när användarna inte har några alternativ längre…

    Hata molntjänster är min reaktionära, bakåtsrävande åsikt…

  4. #4
    Marlowes
    Marlowes är inte uppkopplad
    Marlowess avatar
    Veteran
    Det lär finnas folk som kör japanska motorcyklar också ... ha, ha ...

    Snygg kakelugn, förresten ... är det en Emmaboda eller Karlskrona?

    Behåller mina gamla D-, JV- och XV-burkar.
    Och mina Nord Lead.

    /Mikke
    kugghjulsromantiker med karriären bakom sig

    (OK ... Woody är jäkligt duktig, men jag måste bara få jävlas lite!) <3<3<3

  5. #5
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Pizzagogo ljudet 5:40 var ju väldigt mycket dovare på VST:n. Men kanske beror på Velocity spelet.

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är ingen D-50, det är en avsamplad D-50, på patchnivå och inte som man skulle vilja. Originalet vinner.

  7. #7
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Men de har nu även lagt till Jupiter 8 och Juno 106, jag antar att de portat koden från JP08 och JU06. Plus System8.

    https://www.rolandcloud.com/4-0-release

    Dessa är riktiga VA synthar och inte samplade som D50, dock ska även D50 komma i en riktig virtuell version.

    Första månaden är gratis

  8. #8
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    200 kronor i månaden, 2400 om året? Yuk! Gillar inte den utvecklingen.

  9. #9
    Marlowes
    Marlowes är inte uppkopplad
    Marlowess avatar
    Veteran
    @Depulse: ... alltid gratis ...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	VMgratis.jpg 
Visningar:	160 
Storlek:	60,5 KB 
Id:	73196

    /Mikke
    retfull

  10. #10
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    200 kronor i månaden, 2400 om året? Yuk! Gillar inte den utvecklingen.
    Många som går åt det håller, tyvärr. Jag håller med dig, jag vill handla min produkt och veta att jag har den "för alltid".
    Jag prenumererar inte på instrument och jag prenumererar inte på musik. Handlar och behåller, eller säljer vidare.

  11. #11
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Skönt att veta att fler tänker som jag. Att jag inte är den ende reaktionäre bakåtsträvaren.

    Det jag är riktigt rädd för är "gisslansituationen": När de har tillräckligt många användare som är beroende av produkten och har projekt eller jobb där de använt programmet.

    Så höjer de priset till 2000:- i månaden… Vad gör man då..?

    (Adobe, Apple, Roland - all the same)

  12. #12
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skönt att veta att fler tänker som jag. Att jag inte är den ende reaktionäre bakåtsträvaren.
    Nej då, absolut inte. Det här är enda anledningen till att jag sitter med lastgamla versioner av Adobes grejer (och i vissa fall Elements-versioner).
    Det här systemet apsuger, framför allt sett till de priser de väljer att ta! (Talar ur en privat användares perspektiv.)

  13. #13
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ingen D-50, det är en avsamplad D-50, på patchnivå och inte som man skulle vilja. Originalet vinner.
    Allvarligt...vilket skämt. Lika uselt som vissa UVI synthar då.
    VÄldigt märkligt, man har ju D-50 motorn till V-syntharna bland annat så det är ju en kod som de är vana att paketera om.

  14. #14
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    AVID (fd Digidesign) har också subscription modell MEN de har även Perpetual license som är av den gamla skolan att man köper befintlig version permanent.

  15. #15
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Aha, D-50 som "riktig" virtual version på g alltså? Det är the way to go.

  16. #16
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha, D-50 som "riktig" virtual version på g alltså? Det är the way to go.
    Var ser du detta? Som också kommer ingå i prenumerationen?

    Håller annars med bakåtsträvarna.

  17. #17
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Enligt diskussioner på GS.

    Undrar om man kan använda boutiquerna som programmeringsboxar till dessa virtuella synthar?

  18. #18
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var ser du detta?
    Det står här -> "A full simulation of the D-50 with full functionality is in our upcoming product lineup for this year at Roland Cloud."

  19. #19
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Undrar hur mycket kräm en Jupiter8 drar. Om någon har provat, dela gärna med er av era resultat.

  20. #20
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om det blir en av "Legendary Series" så borde den ju få plats i System-8 som plug-out och då kanske den blir nästa Boutique...?

    Nä.

    Eller...?

  21. #21
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Upcoming this year?

    Min har också full funktionalitet.

    Den tillverkades för roundabout 30 år sedan.

  22. #22
    Synthgalningen
    Synthgalningen är inte uppkopplad
    Synthgalningens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar hur mycket kräm en Jupiter8 drar. Om någon har provat, dela gärna med er av era resultat.
    80-90 watt, tror jag, kylflänsen blir så varm att man kan bränna sig!

  23. #23
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om det blir en av "Legendary Series" så borde den ju få plats i System-8 som plug-out och då kanske den blir nästa Boutique...?

    Nä.

    Eller...?
    Precis vad jag funderade på igår, borde ju kunna vara nästa? Undrar vad nästnästa blir isåfall de brukar väl släppa flera samtidigt? Effektburk eller sampler skulle vara lite kul kanske

  24. #24
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Synthgalningen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    80-90 watt, tror jag, kylflänsen blir så varm att man kan bränna sig!
    Damn, dags att köpa ett elverk till då alltså.

  25. #25
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Nä, jag vill hellre ha boutiqueversion av SH-101 med lite effekter, och en uppgraderad sequencer. Hardware is the way

  26. #26
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag prenumererar inte på instrument och jag prenumererar inte på musik. Handlar och behåller, eller säljer vidare.
    +++ Massor av medhåll! +++

  27. #27
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    De har lagt till Jupiter-8 och JUNO-106 nu. Även R-Mix och SoundCanvas.

  28. #28
    stenerlov
    stenerlov är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Litet och plåttrigt...

  29. #29
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Enligt deras Facebook-sida är de på väg att bygga "typ" varje synth som mjukvara. D-50 står först på tur, men även JX-10 finns med, Jupiter-6, XV-5080 osv. Antingen har de fått solstingen, tappat något i dricksvattnet i Snohomish, Seattle, eller så har de en rätt god idé på väg.

    Enligt deras Facebook-sida (igen) ska du få behålla en mjuksynth varje år, så det blir typ som att delbetala en för $240 men samtidigt ha tillgång till allt.

    Det här med att köpa och för alltid få behålla. Tjena! Hur mycket snack och skrik var det inte när Lennar Digital inte hängde med i 64-bitaruppgraderingen? Det var ett jävla rabalder minns jag. Nu är han ju ikapp igen, men nästa gång någon utvecklare säger "Fuck it. Jag skiter i den här programvaran som du har betalat 1500kr för. Hejdå" så står du där. Enligt Roland och deras molntjänstlösning ska du alltid få en uppdatering så att de alltid ska funka.

    Hur många här använder Waves-pluggar? De har en WUP du måste pynta årligen för att få senaste uppdateringarna. Det här är inget nytt killar, men det presenteras på ett sätt som jag förstår att ni upplever som läskigt
    Senast redigerat av Rizzo den 2017-04-24 klockan 09:46.

  30. #30
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Såg just att JV-1080/2080 är planerade att släppas i höst.

    Vidare, rörande priset och hur deras tjänst fungerar skriver de såhär:
    "Our math is good math as this will save you money while providing amazing value... how? we are granting you access to everything we make when you become a member and as appreciation for your membership you're getting a plugin after 12 months to keep forever. Think of it as buying 1 plugin interest free on installments, but you get to use everything else while you only pay $19.95 a month. Or you could spend thousands buying the equivalent of our software and still see your plugins go obsolete within three years. Whereas we support and patch even as major updates occur on windows and Mac."

    Och följer upp det med det här:
    "By our membership plan, the most you'd have to pay is the equivalent of ten plugins in ten years--and you'd keep all ten forever. But meanwhile in that period of time you'd have access to dozens of products - perhaps as much as 200. Just imagine what this could do for your flexibility in creating music! Have it all from the Roland Factory, keep the equivalent of your membership fees through our loyalty plan and make fantastic music without limits."

  31. #31
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Tycker det är helt galet med dom här nya pren.modellerna på mjukvara. Speciellt i dom fall där det inte finns alternativ utan att man är tvingad in i pren. för att kunna nyttja programvaran.

  32. #32
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Men det är du ju inte. Du kan fortfarande köpa mjukvara via deras hemsida. Går loss för US$145 per mjukis. Så passa på att köpa det du behöver. Jag är ganska övertygad av deras marknadsföring och förklaring av modellen de har. Sure, på ett sätt är det "hyra" men på ett annat sätt är det "räntefri avbetalning". Som de själva skriver så kan du betala US$240/år i 10 år men då samtidigt ha köpt 10 synthar (och under tiden ha tillgång till hela deras katalog).

    Det som helt klart talar emot det här är att det nog är 0 andrahandsvärde. Lite som en UAD-plugg alltså. De kostar skjortan, låter asbra, men går inte att sälja. Men det är ingen som har sagt att du gillar UAD:s upplägg heller.

  33. #33

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker det är helt galet med dom här nya pren.modellerna på mjukvara. Speciellt i dom fall där det inte finns alternativ utan att man är tvingad in i pren. för att kunna nyttja programvaran.
    Själv är jag kluven. Jag tycker till exempel att jag sett intressanta resultat från Adobe – det kommer tätare uppdateringar, de skickar med nya program "gratis", de har lagt krut på saker som inte skulle kvala in som nya funktioner men som gör skillnad, och så vidare.

    Allt detta är till stor grad på grund av att användarna betalar löpande, så man slipper övertyga kunder att köpa en ny version varje år (eller hur ofta det nu kommer nya versioner). Den pressen bidrar också till att man satsar på flashiga, marknadsförbara features mer än vad som kanske är motiverat för de nuvarande användarna – ekonomiskt är det bättre att ta betalt för nya features genom att sätta ett nytt versionsnummer, istället för att ge det gratis till de som köpt som en del av en punktrelease. (I någon mån balanseras detta genom att man vill ha kundlojalitet, men pressen finns ju där.)

    I jämförelse med att köpa en permanent licens så blir det också lägre tröskel för inköp, och också ett incitament för bolaget att hålla äldre produkter vid liv, så länge folk betalar för dem.

    Samtidigt skulle jag inte som privatperson betala för en månadslicens för den här sortens program, och jag köper precis som outshape min musik istället för strömmar. En stor nackdel med prenumerationer är också att man förlorar tillgång så snart man slutar betala (även om det finns varianter där man får uppgraderingar så länge man betalar, men kan använda det man har permanent även efteråt).

    Jag tror att de här aspekterna är en anledning till att både Propellerheads och Ableton har egna app stores idag – om man kan få användarna att köpa Rack Extensions, Live Packs eller ljudpaket löpande så ger det jämnare inkomster. Det är inte riktigt samma sak som en prenumeration, men har liknande grunder. (Och aspekten i att man förlorar tillgång om man byter plattform finns ju där också – RE:s och Live Packs går ju bara att använda i Reason och Live respektive, medan tex VST:ier går att flytta mellan ljudprogram.)

  34. #34
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Jag kan se fördelar för företag gällande sådant här, men som privatperson känns det knepigare... kan jag ens tex köpa Adobes produkter idag utan månadspren.?!

  35. #35
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    drifter: CS6 på skiva finns fortfarande långt in på Adobes web... (sist jag kollade iaf?)

  36. #36

    Redaktör
    Adobe slutade sälja CS6 som standalone i januari i år, men Lightroom är fortfarande tillgängligt.

  37. #37
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Hm, det verkar vara mycket motstånd till detta... är det bara jag som tycker att det känns som en bra idé? Kommer det några kul synthar med jämna mellanrum, så är det helt suveränt. Ser fram emot JX-03, TR-09, TB-03 och VP-03 in the box - koden finns ju redan, säkert frameworket också, det är bara att porta prylarna till VST!

    Dyrt kanske, men jag har under åren förlorat minst lika mycket pengar på idiotiska köp under påverkan av GAS.

    Anthology-syntharna är jag lite mer skeptisk till. Nu finns samplade versioner av D50, D70 samt Alpha Juno, men de känns rätt så meh liksom. Samplad Digital Native Dance och sågtandssvågor med filtersvep, nä, det här känns passé. Jag hoppas att de kommer att ersättas med riktiga ACB-emuleringar så småningom, då blir det intressant!
    Senast redigerat av mimoid den 2017-05-20 klockan 18:32.

  38. #38
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    ..
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2017-05-21 klockan 08:38.

  39. #39
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    För mig så är det här ett bra koncept. Det borde naturligtvis finnas som både att köpa loss och hyra. Det kan jag hålla med om.

    Jag ser det precis som förr i tiden när man kunde hyra ett instrument från en affär när man skulle till studion. Ingen av er gjort det? Vi gjorde det ibland när man skulle in i studion för att man kanske ville ha en lite bättre stärkare eller gitarr/bas m.m. vid inspelning. Men inte hade råd att köpa. Då kunde man hyra instrument till inspelning för någon/några hundralappar.

    Jag hyr prylarna så länge jag behöver dem. Spelar in en skiva med dem. Sen är jag färdig.

    I mitt syfte där jag ibland behöver något specifikt instrument för ett projekt men inte känner för att göra en investering så kan man gå med i månad. T ex med det här eller Composer Cloud (vilket för övrigt har en enorm mängd instrument). Dock vet jag till 99% att jag får tillbaka pengarna i slutändan på min investering.

    Roland Cloud kanske inte lockar mig lika mycket dock.

    Enda jag ser som en nackdel är kopieringsskyddet som kräver att man är online vid uppstart. Åh andra sidan kan jag koppla upp mig via mobil om jag är på resande fot och verifiera licenserna.

  40. #40
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Har införskaffat Roland Cloud nu. En konstig sak med System-8 är att cpu:n ligger på runt 25%.. sedan spikar den till 100% och ner igen tex under en pad fastän inget händer i ljudbilden.
    Verkar vara någon bugg, någon mer som märkt detta?

  41. #41
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Jag vet inte vad det är för skillnad på deras abonnemang faktiskt. Skriv och fråga. De verkar rätt snabba på att svara.

    För övrigt släpper Roland något nytt i synthväg den 20:e juni. Två produkter är det, enligt deras hemsida. Jag gissar på att vi då får se D50 som en ny "Legacy"-produkt i Roland Cloud.

  42. #42
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Rizzo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet inte vad det är för skillnad på deras abonnemang faktiskt. Skriv och fråga. De verkar rätt snabba på att svara.

    För övrigt släpper Roland något nytt i synthväg den 20:e juni. Två produkter är det, enligt deras hemsida. Jag gissar på att vi då får se D50 som en ny "Legacy"-produkt i Roland Cloud.
    Enligt Roland Scandinavia är prenumerationstjänsten fortfarande under utarbetning, dvs skillnaderna mellan de olika prenumerationsklasserna. Likaså vad gäller villkoren, t ex ifall man kan pausa prenumerationen, eller som man tidigare flaggat för, att man kan få behålla en valfri plugout för varje 12-månaders period.

    Det verkar däremot helt klart att de har för avsikt att fortsätta denna finansiella modell under en längre tid, dvs de nya plugouten kommer enbart finnas för leasing och inte för köp.

  43. #43
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Å nu finns D-50 i molnet

  44. #44
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

  45. #45
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Roland har även byggt en Cloud Manager som ska underlätta nedladdandet, installerandet och uppdaterandet av syntharna. Får hoppas att den funkar lika bra som Gobbler.

  46. #46
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Nu har jag en riktig D50, men ska testa denna =)

  47. #47
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Andrew242 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag en riktig D50, men ska testa denna =)
    Gör gärna en sida-vid-sida om du orkar. Vore kul att höra hur nära de kommit.

  48. #48
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Rizzo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör gärna en sida-vid-sida om du orkar. Vore kul att höra hur nära de kommit.
    Hade gärna gjort det men jag får också samma fel när jag försöker ladda hem det, och även när jag försöker betala för cloud:en att endast USD kan användas :/

  49. #49
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Nej, men är det inte det som står att omräkningen sker i USD? Min betalning gick igenom hur enkelt som helst för ett par veckor sedan.

  50. #50
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Tera Guitar annonseras nu också. Coming soon to a DAW near you.

  51. #51
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Coming soon ..?! Jag har installerat den men inte hunnit testa. Glömde bort den när jag kickade igång D-50. Får prova på lunchen idag.

  52. #52
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skönt att veta att fler tänker som jag. Att jag inte är den ende reaktionäre bakåtsträvaren.

    Det jag är riktigt rädd för är "gisslansituationen": När de har tillräckligt många användare som är beroende av produkten och har projekt eller jobb där de använt programmet.

    Så höjer de priset till 2000:- i månaden… Vad gör man då..?

    (Adobe, Apple, Roland - all the same)
    Det är ett sätt för företagen att säkra pengar på. Företagen skapar en medveten gisslansituation. Det är lite tidens melodi. Tyvärr så blir beständigheten = "0".

  53. #53
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Rizzo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Coming soon ..?! Jag har installerat den men inte hunnit testa. Glömde bort den när jag kickade igång D-50. Får prova på lunchen idag.
    Haha, det hann jag inte ens se! Ska testa den efter jobbet.

  54. #54
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, men är det inte det som står att omräkningen sker i USD? Min betalning gick igenom hur enkelt som helst för ett par veckor sedan.
    Mendå, skumt att det inte fungerar för mig :/
    Har mastercard som funkat på en massa utländska sidor men inte på rolands.

  55. #55
    Moogmannen
    Moogmannen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Andrew242 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mendå, skumt att det inte fungerar för mig :/
    Har mastercard som funkat på en massa utländska sidor men inte på rolands.
    Har du öppnat kortet för alla internetköp i internetbanken? Åtminstonde Nordea blockerar alla utländska köp där man inte signerar med bankid.

  56. #56
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Moogmannen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du öppnat kortet för alla internetköp i internetbanken? Åtminstonde Nordea blockerar alla utländska köp där man inte signerar med bankid.
    Jodå. Köpt från andra utländska sidor utan problem.
    Dessutom är jag redan roland cloud kund men funkar ej ändå.
    Ska kontakta kundtjänst

  57. #57
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Nu har jag hunnit snabbtesta Jupiter-8, Juno-106 och D-50. Samtliga låter KANON!!!

    På min Imac late 2013, I7@3.1, Sierra och Logic Pro X drar en instans av Jupiter-8 med alla 8 röster aktiva närmare 50 procent av EN tråd/virtuell kärna (finns 8 trådar totalt då processorn är 4-kärnig). Juno-106 drar något mindre. D-50 drar kanske max 10 procent av en "tråd". Jag sticker ut hakan och tycker att CPU-optimeringen för samtliga är helt OK med tanke på ljudkvaliteten Jupiter-8 låter tex bättre än Arturias i mina öron.

    Pluspoäng också för "Aging" parametrarna som fettar till ljudet hörbart på Jupiter-8 om man maxar. På Juno-106 leder dock maxat "åldrande" till att ljudet distar och sprakar som om utgångarna klappat ihop. Vilket säkert är realistiskt, men totalt oanvändbart

    Ser verkligen fram mot kommande pluggar som JD-800 m fl. Min egen D-50 kommer jag att behålla men den förpassas till förrådet permanent nu Jag bävar dock för precis som Andrew242 för trassel med kreditkort osv (inte betalat ännu då första månaden är gratis)

    Känns som om midsommarhelgen är räddad nu oavsett vad vädret har att erbjuda
    Senast redigerat av Vraengaren den 2017-08-14 klockan 11:07. Anledning: Ändrat omdöme angående cpu optimering

  58. #58
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Nu fungerade det för mig med kreditkortet

    Så vad det nu var så är det fixat iaf för mig.

  59. #59
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Något är skumt, för det kommer upp rutor om att reparera mina vst hela tiden + uppdatera de vst jag hade installerade innan jag fick hem cloud manager. Är det någon mer som har detta problem?.

    Annars så lät D50 riktigt bra!. Hoppas på fler digitala vst:er nu

  60. #60
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Andrew242 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Något är skumt, för det kommer upp rutor om att reparera mina vst hela tiden + uppdatera de vst jag hade installerade innan jag fick hem cloud manager. Är det någon mer som har detta problem?.

    Annars så lät D50 riktigt bra!. Hoppas på fler digitala vst:er nu
    Cloud har tydligen ett annat kopieringsskydd som skapar konflikter med Rolands "vanliga" VST. Får förmodligen deleta någon av versionerna. Kolla med kundtjänst. Hoppas det löser sig. Härligt att det funkade med kreditkort!

Liknande ämnen

  1. Yamaha Cloud VST
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-12-01, 23:18
  2. Sector One - Cloud Computing
    Av SyZ-X i forum Skivor & artister
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 06:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •