Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Fostex VC8 SPDIF

  1. #1
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran

    Fostex VC8 SPDIF

    Jag kör idag med VC8 ADAT-kopplad mot mitt Focusrite 18i20, funkar bra men tänkte byta 18i20 mot ett med fler analoga ingångar. Begränsningen då är att det kortet inte har ADAT utan bara SPDIF.

    Min fråga är då, någon som har provat/vet om VC8 gör intern mix av sina 8 analoga in och skickar ut dem mixat på SPDIF eller är det så att den bara tar analog in 1&2 och skickar ut på SPDIF?

    Annars får det bli helgens test, studion är halvt nedpackad pga flytt snart så därför frågar jag här först.

  2. #2
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Det låter inledningsvis som om det inte kommer funka. Man kan visserligen fysiskt köra 384khz i en RCA, och det gör man också när man kör 5.1DTS eller 192khz stereo, men jag har aldrig sett en Adat port som inte är en optisk toslink.

  3. #3
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter inledningsvis som om det inte kommer funka. Man kan visserligen fysiskt köra 384khz i en RCA, och det gör man också när man kör 5.1DTS eller 192khz stereo, men jag har aldrig sett en Adat port som inte är en optisk toslink.

    Alltså ADAT ut på VC8 är toslink, man kan ju ställa om VC8 till formatet SPDIF på den utgången.
    Frågan är då om VC8 bara kommer att skicka ut analog 1/2 eller om den mixas ihop alla analoga in och skickar ut på SPDIF.

  4. #4
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Ingen som vet?

    Om VC8's optiska utgång är ställd i ADAT-mode skickar den ut alla 8 analoga ingångarna.
    Frågan är om den står inställd på SPDIF, skickar den ut alla 8 analoga ingångar mixade till 2-kanaler eller skickad den bara ut analoga ingång 1-2?

Liknande ämnen

  1. Fostex VC8 - 20bitar inspelade som 24...
    Av fuzzy i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2021-06-27, 21:17
  2. Spdif?
    Av tublenco i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2018-02-26, 10:29
  3. SPDIF från RME Multiface 1 till SPDIF RME Babyface...hmm??
    Av OIL i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-16, 16:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •