Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: "Tyst" uppspelning YouTube

  1. #1
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran

    "Tyst" uppspelning YouTube

    Ibland när jag kollar på YouTube spelar vissa videos inte upp något ljud. Eller jo det gör dom. En titt i mjukvarumixern visar att ljudet kommer på kanal tre!!??? Kör RME Fireface UC på mac och ställt in att ljudkortet är min ljud i/o i systeminställningar. Varför väljs kanal tre och bara på vissa videos? Någon som vet?

  2. #2
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Här är ett exempel som inte går till main out utan till kanal 3.

    https://youtu.be/yOOl8jO8TD4

  3. #3
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Nu lyssnar jag på laptop, så här summeras det väl (för den hörs). Men hur menar du? Via DAW?

  4. #4
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Jag har valt Fireface som uppspelningsalternativ i Systeminställningar > Ljud > Ljud ut, så använder ljudkortet till allt. iTunes, DAW eller streama ljud från nätet. Det funkar klockrent i 99.9% utav fallen, men lite då och då stöter jag på en video (än så länge bara YouTube) där ljudet inte går till kanal 1 och 2 (som är kopplade till monitorerna) utan till kanal 3.

  5. #5
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Jag har funderat på om det är någon 2.1 eller surround inställning som spökar men hittar ingen sådan, varken i ljudkortets egna inställningar eller i verktygen..

  6. #6
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Kan inte på rak arm hjälpa till...

    Men tycker att det vart en del med på sista tiden på PC sidan, Men det gick att lösa med vet inte vad som löste det. Plötsligt var det tyst rakt av på¨min stationära. Plockade ur mitt PCI e ljuskort och kör just nu med moderkortet.

    På en liten laptopp halkade ljudkortets drivrutin bort förra helgen.

    PÅ W10 fungerade plötsligt inte Flasch så uppdaterade dessa på två datorer... Men på vissa sidor så la film av helt och hållet, nu fungerar många med vissa inte. men på W7 så flyter allt på jättebra.

    i windows tio så står det att man bör ladda ner nån mediapackgrej från Microsoft men tycket att det är högst märkligt och har inte rotat i det än.

    Allt verkar gått till sig men väldigt konstigt att allt sker på samma gång så jag tror att det är nån uppdatering som behövs...

  7. #7
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Varför kör man inte med HTML5 eller vad den nu heter?

    jag är oftopic kanske men jag anar att det ligger något i det, dom har nog uppdaterat den där videospelaren eller någon sånt...Igen, verkar ju ske en gång i veckan numera och då bör man kanske uppdatera hemmaklienten?

    Borde i sådan fall vara ungefär det samma på PC och MAC

    Jag har ju stängt av alla autouppdateringar så

  8. #8
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av uc.t Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här är ett exempel som inte går till main out utan till kanal 3.

    https://youtu.be/yOOl8jO8TD4
    Har exakt samma problem sedan flera månader.. den där videon låter inte alls med mitt Tascam US-20x20.. tog en annan video direkt efteråt och fick ljud. Det är sjukt störande. Likaså kan jag inte spela upp ljud från Instagram, blir alltid helt tyst. Win 10.

  9. #9
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har exakt samma problem sedan flera månader.. den där videon låter inte alls med mitt Tascam US-20x20.. tog en annan video direkt efteråt och fick ljud. Det är sjukt störande. Likaså kan jag inte spela upp ljud från Instagram, blir alltid helt tyst. Win 10.
    Intressant. Har du kollat ifall ljudet kommer i någon annan utgång?

  10. #10
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Nä, men det gör det säkert. Tittar man på mixern så rör sig staplarna som normalt, dvs som att det kommer ljud.

Liknande ämnen

  1. Hur felsöker man "tyst" rörförstärkare?
    Av Baron i forum Stränginstrument
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •