Sidan 5 av 8 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 439

Ämne: Melodifestivalen 2017

  1. #241
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Wiktorias syntschlagerarketyp och Loreens integritet gissade jag skulle gå hem - låt ett är bra men trodde inte den skulle gå hem i hemmen...

  2. #242
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Helt hopplöst. Jag antar att det är för mycket schlager människor som röstar. Jag vet inte. Robin vann trots att han kom från andra chansen så det är inte över än för Loreen.

  3. #243
    ErosWinther
    ErosWinther är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske påminner Loreens låt och uppträdande för mycket det bidraget hon van med?
    Ja, det kändes ganska likt faktiskt, men låten var sämre..eller i alla fall inte lika "direkt" som Euforia. Låten den här gången hade nog krävt fler än en lyssning för att man skulle ta till sig den ordentligt tror jag.

  4. #244
    Tomas N
    Tomas N är inte uppkopplad

    Senior
    Snyggt syntbasljud i Loreens låt. Påminner en hel del om DX7-basar man grejsade med på 80-talet. FM lever.

  5. #245
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Ujuj, vad fan höll man på med på scenen på Loreens låt? Snacka om att förstöra en grymt bra låt. Låtskrivarna måste ju gråta.

  6. #246
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ujuj, vad fan höll man på med på scenen på Loreens låt? Snacka om att förstöra en grymt bra låt. Låtskrivarna måste ju gråta.
    Jag tyckte det var snyggt... lite klyschiga Golgatareferenser kanske, men snyggt. Helknas att den inte gick direkt, den var väl för snajdig i produktionen och inte så lalla-med-i som andra.

    Efteråt zappade vi och hamnade i danska finalen. 64% av rösterna (på tre bidrag) till samma brud. Bra röst, okej låt, men ingen final i Köpenhamn 2018. Möjligen topp tio...

  7. #247
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Sådär! Då har man genomlidit den fjärde - och lyckligtvis sista - deltävlingen i år. Vilket totalt mörker!
    Precis som de tidigare tre deltävlingarna, startade vi en film efter att ha sett snabbreprisen, slängt en blick mot varandra och brustit ut i världens gapskratt. Det är en fantastisk prestation att lyckas plocka fram 28 så urdåliga låtar, att det har varit fullständigt ointressant vilka som vinner eller förlorar. Värsta bottenskrapet på år och dar, så vi bestämde oss för att skita i att se deltävlingarna nästa år och bara se finalen - för så mycket elände vill vi inte plåga våra öron med igen!

    Sparka Björkman, så finns det kanske en chans att det kan bli något vettigt igen, men han har förstört nöjet med det hela, med sin inställning att det ska vara variation, istället för att rikta in sig på att hitta så bra låtar som möjligt.

  8. #248
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Tomas N Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snyggt syntbasljud i Loreens låt. Påminner en hel del om DX7-basar man grejsade med på 80-talet. FM lever.
    Var det verkligen ett synt-ljud? Tyckte att det lät som en vanlig loopad elbas med lite chorus?

  9. #249
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var det verkligen ett synt-ljud? Tyckte att det lät som en vanlig loopad elbas med lite chorus?
    Det vad ja tyckte mé. Hade varit bra goare med en fet analogbas

  10. #250
    Tomas N
    Tomas N är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var det verkligen ett synt-ljud? Tyckte att det lät som en vanlig loopad elbas med lite chorus?
    Kanske det. Fast DX7-basar kan låta lite som muterad elbas. Men ho vet. Ska man skriva till Björkman och fråga månne?

  11. #251
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Claes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sådär! Då har man genomlidit den fjärde - och lyckligtvis sista - deltävlingen i år. Vilket totalt mörker!
    Precis som de tidigare tre deltävlingarna, startade vi en film efter att ha sett snabbreprisen, slängt en blick mot varandra och brustit ut i världens gapskratt. Det är en fantastisk prestation att lyckas plocka fram 28 så urdåliga låtar, att det har varit fullständigt ointressant vilka som vinner eller förlorar. Värsta bottenskrapet på år och dar, så vi bestämde oss för att skita i att se deltävlingarna nästa år och bara se finalen - för så mycket elände vill vi inte plåga våra öron med igen!

    Sparka Björkman, så finns det kanske en chans att det kan bli något vettigt igen, men han har förstört nöjet med det hela, med sin inställning att det ska vara variation, istället för att rikta in sig på att hitta så bra låtar som möjligt.
    Wow, du tar verkligen mello på toooook för allvarligt. Det är ett lättsamt underhållningsprogram riktat till barn i första hand.

  12. #252
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Wow, du tar verkligen mello på toooook för allvarligt. Det är ett lättsamt underhållningsprogram riktat till barn i första hand.
    Ja, man hade hoppats på det men Loreens nummer kändes inte riktigt som den beskrivningen

  13. #253
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ujuj, vad fan höll man på med på scenen på Loreens låt? Snacka om att förstöra en grymt bra låt. Låtskrivarna måste ju gråta.
    Mina barn sitter och ser om den på svt-play. Jag håller me till 100%. Grymt bra låt, men va faan håller dom på med på scen.

  14. #254
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mina barn sitter och ser om den på svt-play. Jag håller me till 100%. Grymt bra låt, men va faan håller dom på med på scen.
    Ser ut som att hon körde ngngsorts Sia ripoff på den.

  15. #255
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Både låt och framförande går rakt igenom min TV ruta! Urstarkt!

    Men att skicka detta till Ukraina.... det känns som uppvigling... det kan bli diplomatiska komplikationer...

  16. #256
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Både låt och framförande går rakt igenom min TV ruta! Urstarkt!

    Men att skicka detta till Ukraina.... det känns som uppvigling... det kan bli diplomatiska komplikationer...
    Ukraina? Diplomatiska komplikationer? Oj, du måste ha tolkat in något i texten som inte jag ser.

  17. #257
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ukraina? Diplomatiska komplikationer? Oj, du måste ha tolkat in något i texten som inte jag ser.
    Som med all text kan man hitta olika ingångar men jag tolkar "read between the lines...Words cut but I don't care how much it hurts...we can't hear your empty words, we don't need no statements" att man skall se upp för storsvulna uttalanden och ord i en värld av alternativa fakta, halvsanningar, propaganda och organiserade nättroll - man skall vara försiktig med orden.... texten är kanske lite mer på personliga planet men med scenshowen blir det lite mer politiskt med banér, marscherande och handväskor. Det finns ju vissa länder i öst som kan känna sig träffade.... Europa, Ukraina och Ryssland har ju en bräcklig relation...

  18. #258
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    OK, ja scenshowen kändes ju lite politisk även om jag inte ser åt vilket håll.
    Men jag blev nyfiken på vad textförfattaren hade för mening med texten, och hittade en intervju med Loreen, och hon säger att den handlar om en sak som jag själv tänkt på mycket när det gäller sociala medier, att folk lägger ut massa statement att man står upp för, och stöder olika saker, men sen inte gör någonting åt det i verkligheten.
    Det har blivit viktigt att visa utåt att man är en "god" person, men i själva verket är dom flesta som hela tiden lägger upp sånt på Facebook och andra ställen, egentligen bara dom största hycklarna.
    Sista meningen är min tolkning.
    Senast redigerat av Albedo den 2017-02-27 klockan 16:54.

  19. #259
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OK, själv ser jag inget politiskt till andra länder alls i den texten.
    Men jag blev nyfiken på vad textförfattaren hade för mening med texten, och hittade en intervju med Loreen, och hon säger att den handlar om en sak som jag själv tänkt på mycket när det gäller sociala medier, att folk lägger ut massa statement att man står upp för, och stöder olika saker, men sen inte gör någonting åt det i verkligheten.
    Det har blivit viktigt att visa utåt att man är en "god" person, men i själva verket är dom flesta som hela tiden lägger upp sånt på Facebook och andra ställen, egentligen bara dom största hycklarna.
    Sista meningen är min tolkning.
    Ah, intressant... i tider när PK fått ett bakslag i form av Trump. Som sagt är den politiska dimensionen mer i scenshowen. Det är ju meningen med konst att den skall väcka känslor och tankar...och det gör den onekligen hos mig.

  20. #260
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, intressant... i tider när PK fått ett bakslag i form av Trump. Som sagt är den politiska dimensionen mer i scenshowen. Det är ju meningen med konst att den skall väcka känslor och tankar...
    Håller med om scenshowen, ändrade precis mitt inlägg samtidigt som du skrev ditt.

  21. #261
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Loreen - Statements (Official Lyric Video)

    Textvideon släpptes idag.


    https://youtu.be/DLRavNgpoVQ

  22. #262
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Har inte kollat festivalen alls, utom första tävlingen. Det var för dåligt och tråkigt, helt enkelt. Men blev nyfiken på Loreens låt och kollade den på Youtube. Allvarligt - Grymt Bra Låt. Och Artist.

  23. #263
    lasselus avatar
    Redaktör
    Vilken skräll!

  24. #264
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Japp. Jag gissade fel på varenda låt som skulle gå vidare.

  25. #265
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Samma här. Gissade, hoppades och trodde fel på 4 av 4

  26. #266
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jao, sicken skräll! (Apropå Loreen)
    Synd att Dismissed killen inte körde som solo artist, det var en ruggigt bra låt och bra sång. De andra clownerna förstörde helhetsintrycket.
    Loreen...den aggressiva scen showen gick inte hem den här gången heller. Men mycket märkligt då Anton Hagmans låt och uppträdande kändes extremt svag i jämförelse...
    Boybandet hade ju varit riktigt bra på riktigt 1995 men det vette tusan om världen är redo för old school Boyband revival redan nu...

  27. #267
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Loreen...den aggressiva scen showen gick inte hem den här gången heller. Men mycket märkligt då Anton Hagmans låt och uppträdande kändes extremt svag i jämförelse...
    Anton och Ajax är riktar sig mot Instagram-kidsen (väldigt tydligt på scenshowen) och dom är klart röststarka.

    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Boybandet hade ju varit riktigt bra på riktigt 1995 men det vette tusan om världen är redo för old school Boyband revival redan nu...
    Dom som röstade på boysen var inte med då... andra chansen om man så säger ;-)


    Loreen fick håren på mina armar att resa sig - så himla starkt framförande!

  28. #268
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    Where's the Revolution!?

  29. #269
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Linda Pira vann.

  30. #270
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Jag får lite rysningar av Loreens låt. Så bra tycker jag att den är. Den där basslingan är ju hela låten. Den gör säkert Lördagsmys folk förvirrade, de ser inte skönheten. De vill ha vers, brygga, refräng.

    Sen kan jag tycka att Loreens röst är lite märkligt mixad, lite otydligt kan vara artikulation, distortion (avsiktligt), compression. Vad sjunger hon om? Lyssnar aldrig på texter haha

  31. #271
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men jag blev nyfiken på vad textförfattaren hade för mening med texten, och hittade en intervju med Loreen, och hon säger att den handlar om en sak som jag själv tänkt på mycket när det gäller sociala medier, att folk lägger ut massa statement att man står upp för, och stöder olika saker, men sen inte gör någonting åt det i verkligheten.
    Det har blivit viktigt att visa utåt att man är en "god" person, men i själva verket är dom flesta som hela tiden lägger upp sånt på Facebook och andra ställen, egentligen bara dom största hycklarna.
    Sista meningen är min tolkning.
    @Spacedude

  32. #272
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @Spacedude
    okok tack!

  33. #273
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Enda jag sett var förra veckan. Loreen som artist var i en helt egen klass. Men låten rätt vag och det vara bara riff/bas-grejen som fäste, fanns ingen sånghook alls. Sånt flyger uppenbarligen inte i mello. (+ att jag tror det är en del märkvärdigskitsomjournalistergillar-protester också).

    Det jag tog med mig från deltävlingen var att Hasse Andersson var ca 10 år yngre än vad jag är nu när han slog igenom med Änglahund. Helt sjukt. Men det är klart, på den tiden signalerade skägg ålder på ett annat sätt än nu

  34. #274
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jo.

  35. #275
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jaha... dags igen.

  36. #276
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    En av Ace Wilders bästa låtar.
    Men så är det G:son också.

  37. #277
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Pyjamasparty på scen... onepiece i soffan. Vart är världen på väg?

  38. #278
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Gäsp! Ace Wilder var rätt tam.

  39. #279
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Ace Wilder - Helt ok (4e plats kanske?)

  40. #280
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Gäsp på Boris.

  41. #281
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Gillar basfiguren hos Boris... resten kan kvitta.

  42. #282
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Boris. Gillar den. Tyvärr tror jag inte jury / folket gillar den lika mycket. Stämsmorna i refr e skitsnygga

  43. #283
    lasselus avatar
    Redaktör
    Näe, jag gillar Boris...men han kommer ju inte att vinna...

  44. #284
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Boris? Tillpoppat storband och lite inspirerat av "I'm so excited" bitvis i refrängen tycker jag allt. Ingen bu-ris det här, helt ok.

  45. #285
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Förmodligen har Fuck blivit utbytt mot Damn.

    Edit: nehej?

    På genrepet igår var det Damn.

  46. #286
    lasselus avatar
    Redaktör
    Lisa Ajax: Näe, jag tror inte det...som gammal grinig gubbe så tycker jag att detta evinnerliga "fuck" är rent ut sagt töntigt...

  47. #287
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ajaxlåten har ingenting... utom upprepning.

  48. #288
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ajax kommer inte göra rent hus här. En låt som aldrig lyfter, men så är jag inte så förtjust i den här sortens saggiga refränger.

  49. #289
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Mäklar-Fredrik-kopian ser ut som en Dressmann-reklamen. Det gör att jag missar låten..,

  50. #290
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Personligen om Ajax... Nope. Diggar inte alls. Men jag har 3 döttrar som diggar henne. Säger mer om mig än Ajax låt.

  51. #291
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Ajax gör ett bra framträdande! Ace ren facepalm... Freaking beautiful

  52. #292
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Robin - min absoluta favvo. Sån jkla groove

  53. #293
    lasselus avatar
    Redaktör
    Gillar basen...

  54. #294
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Robin klarar sig bra utan lille John, hade varit kul att höra den här låten arrangerad som 70-talsdisco! Inte illa.

  55. #295
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Folkmusikmuppen i mig gillar ju faktiskt jojkpopen...

  56. #296
    ErosWinther
    ErosWinther är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Första tre låtarna går förbi mig med en gäspning. Robin Bengtssons låt okej och lyssningsbar, men känns inte som en slutlig vinnare. Joikmannens låt tycker jag mig ha hört ett par gånger förr i melodifestivalens historia..

  57. #297
    lasselus avatar
    Redaktör
    Jag vet, vi tar en kille som jojkar och en tjej som skriker...klar vinnare...inte...

  58. #298
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av lasselu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jojk: Nix...
    Instämmer

  59. #299
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Man måste se till vad vi ska skicka till eurovision.

    Norge har redan mjölkat ur den här schangern.

  60. #300
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jon-Henrik och Aninia - Etnogrejen är inte min grej, blir lite för mycket dansbandsindianer av det hela. Men, pampigt värre och det har ju gått hem bättre än vad jag kunde föreställa mig. Tar emot lite, men det är helt ok.

Liknande ämnen

  1. Melodifestivalen
    Av Petros i forum Allmänt om musik
    Svar: 272
    Senaste inlägg: 2015-05-24, 09:56
  2. Melodifestivalen
    Av PF i forum Allmänt om musik
    Svar: 342
    Senaste inlägg: 2013-03-23, 07:53
  3. Melodifestivalen
    Av limpan2 i forum Allmänt om musik
    Svar: 127
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 20:10
  4. Melodifestivalen
    Av Rillo i forum Evenemang
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 18:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •