Resultat 1 till 31 av 31

Ämne: Kan inte bara Apple dÖ!

  1. #1
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran

    Kan inte bara Apple dÖ!

    Helvetesjävlapissmaskin har laddat ner ny version av iTunes, nu ser allt konstigt ut och jag fattar fan inte varför ingeting som är bra kan få fortsätta vara bra! Gäller alla jävla tillverkare av allt. Slår knut på sig själva för att pissa ut skit! Bara det är nytt och annorlunda, men sämre, så är de nöjda. Helvete!

    Hur fn får man tillbaka normal visning, men fina raka jävla rader?!

    ITunes 4 var bra, så länge man köpte faktum att apple sabbade allt arbete du gjort med att sortera filer och mappar. Sedan dess har det bara blivit sämre.

  2. #2
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    +1 -> dumb down = death

  3. #3
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Gällande iTunes kan jag bara hålla med. Övergav det till sist eftersom det fungerade så illa. Dock är det svårt att ersätta.

  4. #4
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Men jag fattar inte, det såg okej ut (typ som förr), sedan sökte jag efter en låt och nu kan jag inte få "normalt" visningsläge igen, ingen filtyp, ingen bitrate...

  5. #5
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag är inte heller någon Applemänniska - men jag vill bara meddela att numera när jag försöker spara dagens första dokument från exempelvis InDesign så sparkar Windowshelvetet igång Onedrive oombett och promptar mig att konfigurera det. Sinnessjuk idioti.

  6. #6
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Jag är helt vansinnig här! Hur fan får jag fram en normal lista? Menyvalet view/visa finns inte längre!

  7. #7
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Jag kör 12.5.5.5 och här ser allt ut som vanligt med View-meny.

  8. #8
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Jag ställer med i hatkön. De funkade så bra tidigare att ladda in bilder från digitala kameror och telefoner, sedan synka valda foldrar med iPaden för att att med och visa.

    Det funkade för bra, nu har de ändrat hela upplägget. Sync med Canon EOS, android osv haltar, laddar ett antal bilder eller inga alls. Man tvingas ladda ned eller köpa extra program. Synken mot iPad har helt balalt ur, man kan inte längre välja vilka foldrar i iPhoto som ska syncas, allt eller inget.

    Så ja, Apple post Jobs har tappat greppet, ett konstant tvång att uppgardera till senare OS version på alla apaprater utan i princip någon förändring eller nya funktioner, endast försämringar i kompatibilitet med gamla program och externa apparater.

  9. #9
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Tycker ni gnäller för mycket

  10. #10
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    40+? minst..
    Senast redigerat av Keiowas den 2017-02-04 klockan 22:05.

  11. #11
    deleted user
    Jeflar, vilket raseri!


  12. #12
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur fn får man tillbaka normal visning, men fina raka jävla rader?!
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men jag fattar inte, det såg okej ut (typ som förr), sedan sökte jag efter en låt och nu kan jag inte få "normalt" visningsläge igen, ingen filtyp, ingen bitrate...
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är helt vansinnig här! Hur fan får jag fram en normal lista? Menyvalet view/visa finns inte längre!
    Har du Mac eller PC? Kan du ta en printscreen så man fattar vad du menar?

  13. #13
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jeflar, vilket raseri!

    Det skakar ännu i mina väggar. Hur ser det ut hos dig? Har ni klarat er?

  14. #14
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Okej, genom att välja "låtar" får jag normal lista. Pust! Kvällen höll på att gå åt skogen.

    Men ändå, Apple, så många frågor, så få svar. Längtar ändå efter Windows. På måndag blir det MS-heldag igen. MS är liksom diktatur på det där mysiga, slumpartade lite bortkomna sättet, medan Apple är den läskiga, medvetna, uträknande diktatorn.

  15. #15
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    40+? minst..
    Hade varit skönt som orsak, men för min del handlar det om höga krav på användarvänlighet. Apple har ju helt tappat bort sig, från att ha varit föregångare.

  16. #16
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade varit skönt som orsak, men för min del handlar det om höga krav på användarvänlighet. Apple har ju helt tappat bort sig, från att ha varit föregångare.
    Det var mest på skoj. Jag har så himla lätt för apple så det blir väldigt bakvänt för mig. Har alltid haft win förut. När jag bytte till apple så blev det som en enda lång utdragen orgasm. Aldrig några problem med någonting.

  17. #17
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så ja, Apple post Jobs har tappat greppet, ett konstant tvång att uppgardera till senare OS version på alla apaprater utan i princip någon förändring eller nya funktioner, endast försämringar i kompatibilitet med gamla program och externa apparater.
    Apple fanboy (eller ja, typ) här. Men du har ändå en poäng. Tendensen pekar inte i rätt riktning.

  18. #18
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apple fanboy (eller ja, typ) här. Men du har ändå en poäng. Tendensen pekar inte i rätt riktning.
    Håller tyvärr helt med.

  19. #19
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Naturligtvis har de som klagar på ett digitalt system, som inte fungerar, för just dem, helt rätt. Att säga att de har fel, inte förstår, är över 40, eller att de allmänt skall sluta klaga, är tramsigt, löjligt och på gränsen till fascism. (Kanske att ta i lite, men ni fattar )

    Fortsätt klaga! Fortsätt protestera! Det är endast så som systemen till slut kommer att anpassas efter vad människor faktiskt vill ha, istället för vad "branschen" anser att folk borde ha för att de skall kunna sälja in nya system.

    Naturligtvis har det tidigare varit en växelverkan. Branschen har implementerat "lösningar" som människor sedan insett värdet uti. Det har i viss mån varit bra. Men det har också skett tämligen okritiskt. De som har varit först i att använda ny konsument-teknik har fått göra detta med stöd av en "imponerad" omvärld som vill vara lika "moderna". Urk!!

    Dags att sluta vara teknik-marionetter? Dags att reagera?

    Våga vägra kassa system!!

    Min åsikt är att vi kommit så långt i den digitala utvecklingen...

    Äntligen!!

    Upp till kamp!
    Senast redigerat av Jeppe K den 2017-02-05 klockan 02:39.

  20. #20
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Jag har huset fullt med Appleprylar (iMac, 2 x Macbook, 2x Macmini, 3x iPad, 3x iPhone) som jag skaffat för jag gillar / gillade Apple, men jag tycker de senaste 2-3 åren har det gått baklänges. Funderar på första gången på mycket länge att skaffa en Win baserad PC igen, speciellt Microsoft Surface är lockande.

  21. #21
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    jag hatar att köpa nya datorer trots att jag borde älska att köpa nya datorer just pga pga ovan nämnda anledningar.
    Det skulle kunna vara fantastiska apparater men istället är det helt hemskt. Tror det är det värsta. Se potentialen i vad det skulle kunna vara och hur den typ aldrig uppfylls.

  22. #22

    Veteran
    Att anvönda en mac själv är finemang. Att jobba med andra och behöva använda Apples filhanering är en smärta. Har efter alla år med OSX fortfarande inte fått bra kläm på filhanteraren, fattar inte hur en så enkel sak är så knepig i OSX, för mig... jaja

  23. #23
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Har också huset fullt med Macar och diverse Appleprodukter. Men tycker Apple har tappat en del den sista tiden. Men det har inte gått så långt att kag skulle överväga att släppa in en Windowsdator i hushållet.

    Men man ska vara kritisk och ställa krav. Allt som görs i Cupertino är inte bra. Jag är inte heller så förtjust i iTunes.

  24. #24
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    amiga for ever

  25. #25
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jeppe K Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Naturligtvis har de som klagar på ett digitalt system, som inte fungerar, för just dem, helt rätt. Att säga att de har fel, inte förstår, är över 40, eller att de allmänt skall sluta klaga, är tramsigt, löjligt och på gränsen till fascism. (Kanske att ta i lite, men ni fattar )

    Fortsätt klaga! Fortsätt protestera! Det är endast så som systemen till slut kommer att anpassas efter vad människor faktiskt vill ha, istället för vad "branschen" anser att folk borde ha för att de skall kunna sälja in nya system.

    Naturligtvis har det tidigare varit en växelverkan. Branschen har implementerat "lösningar" som människor sedan insett värdet uti. Det har i viss mån varit bra. Men det har också skett tämligen okritiskt. De som har varit först i att använda ny konsument-teknik har fått göra detta med stöd av en "imponerad" omvärld som vill vara lika "moderna". Urk!!

    Dags att sluta vara teknik-marionetter? Dags att reagera?

    Våga vägra kassa system!!

    Min åsikt är att vi kommit så långt i den digitala utvecklingen...

    Äntligen!!

    Upp till kamp!
    Brukar inte vara den som gödslar med "word", "bra skrivet" eller "+1" i onödan.

    Men det där var fan bra skrivet! +1 och word.

  26. #26
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag har med glädje kört iTunes ända sedan det kom, till MacOS 9. Har inga klagomål. Ändringarna i gränssnittet vänjer man sig vid på några minuter. Förändringsobenägna människor bör hålla sig till gamla grejer helt enkelt.

  27. #27
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förändringsobenägna människor bör hålla sig till gamla grejer helt enkelt.
    Obs, det följande är inte på allvar...

    Så det är DÄRFÖR du satte upp gamla macar och atari till höger och vänster här i veckan?

    (tror nog de flesta av oss har en rätt hälsosam blandning av att gilla både nytt och gammalt)

  28. #28
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Precis, nej det är för att jag även är slängningsobenägen

  29. #29
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Vågar knappt skriva det nu. Men jag gillar itunes. Och hur mycket av funktionerna är snyggt gömda fram tills de behövs.

  30. #30
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Inget fel på itunes.

  31. #31
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Det.är deras affärsmodell vi bara bor i den

Liknande ämnen

  1. Jag kan bara inte EQa
    Av Soulmachine i forum Mixning & mastring
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 22:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •