Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 179 av 179

Ämne: Skinny Puppy

  1. #121
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var det mkt gitarr alltså?. Tur jag inte gick. Fan att de ska förstöra det gött elektroniska med en mass gnissel... Förstår inte detta.
    Inte mycket, men för mycket.

  2. #122
    marcatta
    marcatta är inte uppkopplad

    Senior
    Låtarna från The process hade den gitarren de även har på skivan. Likaså tyckte jag gitarren funkade fint på Tin omen och The killing game. Svårare hade jag att förstå vad han gjorde på låtar utan gitarr. Ofta hörde jag inte ens vad han spelade. På de låtarna hade jag hellre sett att han gjorde något mer meningsfullt, som exempelvis att trycka i ett par kanyler till i Nivek.

  3. #123
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    många av puppies låtar, som redan har sagts, har gitarrer redan på deras skivor, de har alltid använt gitarrer. men jag gillar inte när de får överhanden eller när band som inte alls använder gitarrer plötsligt skall bli rockiga och köra sådana versioner live. men i vissa låtar passar det ju iom det var där från början som ex.vi tin omen.

    och ja för vilken gång i ordningen så var ljudet inget vidare...vetta fan vad det var för flum de hade som skötte mixningen

    gitarristen hade ju inte behövt vara på scen i varje låt, hade väl räckt med de låtar som hade mer gitarr? han är ju ändå inte med i bandet.

    störde mig som fan även på att live-trummorna låg så jävla högt i ljudbilden...dunka sönder ljudet som satan...jaja...jädra ös, hyfsat bra show även om den hade minimaliserats från dess originalutförande på andra sidan pölen men som sagt var ljudet sög seriöst!!!

  4. #124
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    Det var lite underligt låtval. Vad hände med Dig it eller Testure? Eller Addiction?
    Nåja, bättre än Ministrys senaste konsert i Sverige som var betydligt sämre med massa speed metaltrams från de senaste skivorna.
    Skinny Puppy gjorde en riktig bra konsert trots allt och det är kul att de fortfarande är populära, kanske mer nu än när det "begav sig på riktigt"?
    Senast redigerat av Ralmroth74@gmail.com den 2017-06-17 klockan 08:18.

  5. #125
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av marcatta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låtarna från The process hade den gitarren de även har på skivan. Likaså tyckte jag gitarren funkade fint på Tin omen och The killing game. Svårare hade jag att förstå vad han gjorde på låtar utan gitarr. Ofta hörde jag inte ens vad han spelade. På de låtarna hade jag hellre sett att han gjorde något mer meningsfullt, som exempelvis att trycka i ett par kanyler till i Nivek.
    Många låtar hade han ganska hårt processad gitarr tyckte jag mig höra, så lite sådär extra lager av niceness.. lite samma som cevin ibland, inte alltid han spelade saker i förgrunden ibland lite småmys bara tänker jag... synd på mixen som sagt varken gitarren eller trummorna låg och störde i kph, dom måste väl ha med sig egen tekniker? Kanske blev sjuk eller nåt.

  6. #126
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Hehe... det är inte så att jag inte lyssnat på SP. Har alla plattor och nästan lyssnat sönder dem. Men gillar inte när de Ställer en gitarrist i förgrunden.

  7. #127
    deleted user
    Det måste kännas tråkigt att gå på en spelning och bara minnas det som var dåligt

  8. #128
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av JOMACO Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gitarr på syntversioner. Liveband till hiphop. Band som kör med symfoniorkester. När ska folk lära sig?

    https://youtu.be/BQegO1Ofc8w

  9. #129
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Lol - Om man är för gammal för att inte klara sig utan glasögon, så får man väl för fan skaffa linser om man nu ska va "tuff i mask"
    Hoppas fan man aldrig får se nån Black Metal med kombon corpse paint och glasögon...

    Tillägg: Om man nu har mic monterad på shock mount, så kanske man inte ska hålla i micken..

  10. #130
    klangumsetzer
    klangumsetzer är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag hörde knappt gitarren där jag stod - höger sida, framför scenen - däremot kände jag kick drum ganska tydligt.

    /Eike

  11. #131
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lol - Om man är för gammal för att inte klara sig utan glasögon, så får man väl för fan skaffa linser om man nu ska va "tuff i mask"
    Hoppas fan man aldrig får se nån Black Metal med kombon corpse paint och glasögon...

    Tillägg: Om man nu har mic monterad på shock mount, så kanske man inte ska hålla i micken..
    Det är jag gör fucking vad jag vill attityd.... Jag gör samma. Tycker det är mer coolt än dom fjuttiga maskerna... Coolt

  12. #132
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/dk5En4_BuxQ

    Ohgr har släppt nytt album precis.

  13. #133
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ohgr har släppt nytt album precis.
    Coolers... den vill man nog ha. VInyl också antar jag?

    (tydligen inte än, enligt discogs iaf...)

  14. #134
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Se där!

  15. #135
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    gällande ohgr-albumet så är det bara mjukvaran som är släppt än, hårdvaran dvs cd, vinyl etc släpps snart. har varit med i crowd-funding-projektet sedan januari. inte hunnit lyssna mer än en gång och kunde konstatera att det var aningen mer popigt än vanligt men får of course lyssna än mer för att låta det hela sjunka in

  16. #136
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/dF6HU4ClYZE

    Nivek Ogre blev misshandlad i lördags. Krossad käke och medvetslös. Ändå genomförde han spelningen på kvällen.


    http://www.post-punk.com/nivek-ogre-...ms-gig-anyway/

    http://www.releasemagazine.net/nivek...th-broken-jaw/

  17. #137
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Aj!

  18. #138
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    jävlar

  19. #139
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Ogre är hård.

  20. #140
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/dF6HU4ClYZE

    Nivek Ogre blev misshandlad i lördags. Krossad käke och medvetslös. Ändå genomförde han spelningen på kvällen.


    http://www.post-punk.com/nivek-ogre-...ms-gig-anyway/

    http://www.releasemagazine.net/nivek...th-broken-jaw/
    extremt strong av ogre att genomföra spelningen efter en sådan behandling under dagen, inte alla som hade pallat det. men vad är det för jävla pucko(n) som har gjort det? och vad skulle de bevisa gm att göra det?

  21. #141
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/Y6LftapwmC0

    Dwayne Goettel skulle fyllt 55 år idag.

  22. #142
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ett postumt grattis till Dwayne

  23. #143
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    R.I.P och grattis!

    Drog igång VIVIsect VI nu.

  24. #144
    jonnem
    jonnem är inte uppkopplad
    jonnems avatar
    Senior
    ❤️

  25. #145
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Kan ju inte låta bli att undra hur det låtit idag...

  26. #146
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JOMACO Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan ju inte låta bli att undra hur det låtit idag...
    tror det hade låtit mkt bättre än vad de gör nu. iofs senaste skivan weapon var en rejäl upphämtning och den bästa i mitt tycke sedan återföreningen men fortfarande inte en suck jmf med deras klassiska audio sculpture mayhem hade wayne fortsatt på samma linje så ja då tror jag bestämt de hade låtet bättre och fortfarande lika tunga. men kul ändå att de fortfarande håller på. förstå mig rätt de är asbra ännu, de är för bra och kompotenta för att sunka ner sig totalt men det kunde med dwayne ha varit så mkt bättre.

  27. #147
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    Last rights är ju en hyfsat kaotisk platta. Halva skivan är ett mästerverk och andra halvan låter som om man snabbspolar en CD.
    Men; Dwaynes input omformade SP till det SP jag föredrar( Var han även med på Dig it?)

  28. #148
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Jag är ju en sucker för Download, och det va väl mycket hans grej i början.

  29. #149
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/AmlPaJ3NaxI

    "In this session, Ken ‘hiwatt’ Marshall is breaking down a Skinny Puppy mix, and exposing some AWESOME production techniques!"

  30. #150
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/AmlPaJ3NaxI

    "In this session, Ken ‘hiwatt’ Marshall is breaking down a Skinny Puppy mix, and exposing some AWESOME production techniques!"
    Rösten är så jävla cringeig. Jag ryser. Men fattar att det finns de som tycker det låter coolt.

  31. #151
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rösten är så jävla cringeig. Jag ryser. Men fattar att det finns de som tycker det låter coolt.
    Jag var 13 när jag började lyssna på Skinny Puppy. Svincoola ju!

  32. #152
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    började lyssna 1986 som 16-åring och yes de är överförjäklit coola. kanske inte lika mkt sedan återföreningen men ändå

  33. #153
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Tycker en del låtar är skitsmarta, men har aldrig gillat sången, och den solade rösten i klippet får mig verkligen att vrida mig nervöst i stolen.

    Edit: tänker på det här klippet:


    https://youtu.be/9tmvtcrfp7s
    Senast redigerat av hairofthedog den 2019-11-14 klockan 10:30.

  34. #154
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    husgudar

    "snubbe med gitarr" är mer cringe för mig

  35. #155
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    husgudar

    "snubbe med gitarr" är mer cringe för mig
    Det kan jag förstå. Lägereldskillen är förstås cringeig, Metallica-rockaren ännu mer chringeig i mina ögon och öron. Men min Ogre-cringe påminner om Metallica-cringen. I klippet ovan är det framför allt att sången är solad som gör det. Till musiken är det inte lika naket cringe.

  36. #156
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kan jag förstå. Lägereldskillen är förstås cringeig, Metallica-rockaren ännu mer chringeig i mina ögon och öron. Men min Ogre-cringe påminner om Metallica-cringen. I klippet ovan är det framför allt att sången är solad som gör det. Till musiken är det inte lika naket cringe.

    och jag tycker det är ännu töntigare att använda sig av buzz-words som inte ens är svenska, eller kanske skall man kalla dem ny slang. pinsam och töntig har räckt länge och tror det fortfarande om man väl vill att de ännu kan nyttjas. och vad är det som är töntigt med att använda effekter/dist osv på sång? eller vad det nu är som stör gällande ogres vokala produktion? som du själv nämner så kan man om man nu är så nedrig å nedsättande dra ut sådant ur allting. jag menar varje genre å stil och allt i livet har väl sin egen inneboende töntighet eller hur? låt dem hålla sig. likväl som jag låter dig använda ordet cringe här fastän jag då som jag nämnt personligen tycker det är töntigt, men wtf funkar det för dig så skall jag inte hindra dig.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    husgudar

    "snubbe med gitarr" är mer cringe för mig

    snubbe med gitarr passar ju även ironiskt in på skinny puppy då de har nyttjat en hel del sådant både som samplingar, inspelingar, live osv genom åren. så skall man rota i sådant här så trasslar man väldigt snart in sig, och till vilken nytta?

  37. #157
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    och jag tycker det är ännu töntigare att använda sig av buzz-words som inte ens är svenska, eller kanske skall man kalla dem ny slang. pinsam och töntig har räckt länge och tror det fortfarande om man väl vill att de ännu kan nyttjas. och vad är det som är töntigt med att använda effekter/dist osv på sång? eller vad det nu är som stör gällande ogres vokala produktion? som du själv nämner så kan man om man nu är så nedrig å nedsättande dra ut sådant ur allting. jag menar varje genre å stil och allt i livet har väl sin egen inneboende töntighet eller hur? låt dem hålla sig. likväl som jag låter dig använda ordet cringe här fastän jag då som jag nämnt personligen tycker det är töntigt, men wtf funkar det för dig så skall jag inte hindra dig.
    Frågan är om "buzz word" är ett särskilt väl valt slagträ för den som stör sig på att "cringe" är engelska.

    Men jag håller med, och jag använder inte gärna engelska, men jag kommer inte på något bra svenskt ord i sammanhanget. Tips mottages tacksamt!

    Angående själva rösten är det absolut inte effekterna jag reagerar på. Såna använder jag drösvis av. Det är snarare tonen och texten. Det ondskefulla anslaget. Fel sorts ondska för mig.

  38. #158
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Vad gäller mest cringe när det gäller vocals är det för min del Metallicasångaren. Det låter som att han har käften full av tuggummi samtidigt som han inbillar sig att han ska "sjunga tufft", det funkar inte.

    Ogre kan låta rätt cringe ibland, beror åter igen på hur onaturligt eller ej det låter.

    Nasal svensk synthpop är också ett kräkmedel som jag blir röd i ansiktet av. Tur vi fått undantag så som Kite som istället har en fantastisk sångare.

  39. #159
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad gäller mest cringe när det gäller vocals är det för min del Metallicasångaren. Det låter som att han har käften full av tuggummi samtidigt som han inbillar sig att han ska "sjunga tufft", det funkar inte.

    Ogre kan låta rätt cringe ibland, beror åter igen på hur onaturligt eller ej det låter.

    Nasal svensk synthpop är också ett kräkmedel som jag blir röd i ansiktet av. Tur vi fått undantag så som Kite som istället har en fantastisk sångare.
    Ja, han är ju jävligt pinig, James.

    Vill för övrigt be om ursäkt till cyberpunx och övriga som jag trampade på tårna. Det var onödigt och inte särskilt trevligt att klanka ner på ett band som jag självklart inser att många här gillar. Jag lät mitt behov att uttrycka vad jag känner gå före andras känslor. Mänskligt, men inte så snällt.

  40. #160
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad gäller mest cringe när det gäller vocals är det för min del Metallicasångaren. Det låter som att han har käften full av tuggummi samtidigt som han inbillar sig att han ska "sjunga tufft", det funkar inte.
    Jag vet inte hur insatt du är i hur olika han har sjungit genom åren - men om du är genuint intresserad kan du testa att lyssna på hans tidiga sång, t ex "Metal Militia" från första plattan där han låter väldigt inspirerad av brittisk "kängpunk" typ Discharge och GBH. Min favoritplatta när det gäller Hetfields sång är "Ride The Lightning" - här låter han pissed off och rå.

    Jag instämmer i stort om du menar hans moderna sånginsatser.

  41. #161
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Frågan är om "buzz word" är ett särskilt väl valt slagträ för den som stör sig på att "cringe" är engelska.

    Men jag håller med, och jag använder inte gärna engelska, men jag kommer inte på något bra svenskt ord i sammanhanget. Tips mottages tacksamt!

    Angående själva rösten är det absolut inte effekterna jag reagerar på. Såna använder jag drösvis av. Det är snarare tonen och texten. Det ondskefulla anslaget. Fel sorts ondska för mig.


    he! he! där var du observant och jag hyckla å bet mig själv i foten (om jag hade varit så vig) en aning. tja mode-ord, då ord som är poppis av ngn outgrundlig anledning. och ja jag slog upp det för först fatta jag noll trots jag är bevandrad i det anglosaxiska språket men just det ordet hade fallit mig förbi. men ja det var en hel drös översättningar men några som jag tycker passa in var väl töntig, pinsam angavs som mest generella och gångbara översättningen och det tycker jag stämmer. skitnödigt överspänd eller töntig kanske funkar också? men ngt åt det håller iaf. och sådana där modeord de ploppar numera upp som ogräs ur marken och sprids som löpeld inte minst tack vara internet. och används överallt. det heter ju tex inte längre att man ringer upp eller hör av sig utan man återkopplar. används väldigt brett i professionella program. så nu återkopplar jag här till ditt senaste mess

    tja skinny är ju mkt mjukare numera än de en gång har varit, och jag gillade den mer än hårdare och opolerade grejen samt jag har gm åren indoktrinerat mig själv gm att lyssna på mkt sådant så jag tror itne jag reeagerar på sådant öht. men en smaksak som allt annat.

    nej texterna är inte ondskefulla i sig det kan jag lova dig däremot angriper de onska som djurplågeri och politisk och social orättvisa och utsatthet som några vanliga teman som sångaren nivek ogre ja vågar jag skriva sjunger om det är också en fråga åter igen som allt annat om preferenser, tycke å smak m.m. men det gäller ju å skilja mellan en hård yta och dess underliggande substans. ibland kan en gås vara en atomubåt serrö

  42. #162
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, han är ju jävligt pinig, James.

    Vill för övrigt be om ursäkt till cyberpunx och övriga som jag trampade på tårna. Det var onödigt och inte särskilt trevligt att klanka ner på ett band som jag självklart inser att många här gillar. Jag lät mitt behov att uttrycka vad jag känner gå före andras känslor. Mänskligt, men inte så snällt.

    det är ingen fara, inte för min del å ja du har ju inte som, ja kanske inte på 99:an är så vanligt, men väl på andra forum eller forum odyl att ngt pucko bara kommer in å vrålar att det-å-det-bandet är skit utan någon mer vidare underlag för den svidande kritiken. sådan kan mer göra mig förbannad, även om frågan är om man då blir mest förbannad för det som det puckot säger eller hur dumt han i sig beter sig. du har ju gått varligt fram så inga problem för mig. var väl mer jag ville rätta till några saker jag tyckte var fel och gjorde även så i mitt förra mess till dig. skinny är faktiskt om man gräver på djupet inte så råa eller skall man säga personerna bakom det. extremt snälla och humanistiska människor vilket återspeglas i deras texter. men ja de har ju udd i sin framtoning.

    sedan som gammal synthare så har man väl med åren blivit van vid både det ena och det andra och gällande vokal produktion så finns det mkt distat å rena vansinnesskrik a la blixa i neubauten. å allt däremellan. allt är inte för alla helt enkelt.

  43. #163
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    David Ogilvy om Skinny Puppy och TR-909.

    https://articles.roland.com/dave-ogi...-puppy-tr-909/

  44. #164
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    David Ogilvy om Skinny Puppy och TR-909.

    https://articles.roland.com/dave-ogi...-puppy-tr-909/
    tackar så mycket som gammalt puppy-fan och i synnerhet av eran fram t.o.m utgåvan av last rights albumet och tiden däromkring, därefter var cybervalperna aldrig riktigt lika bra igen enligt min mening, men de kom igen en del med senaste albumet weapon. men till sak, tack så mkt för det här, det bringar en tillbaka till en bättre tid med ädlare ljud å oljud från mina älskade cybervalpar, så verkligen tack

  45. #165
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    cEvin Key ihop med IAMX. Inte min påse, men kanske någon annan 99:as.


    https://youtu.be/cOBISsX38yA


  46. #166
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Funderar lite på cEvin och Imax,, som musik inte fel, men med deras bakgrund är min förväntan rätt olik det som serverats.

  47. #167
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    outshape, dina länkar är trasiga. Men antar det är låten från kommande skivan du postat. Så postar nya här nedan. Gillar det lite ändå.

    Här är skivan https://brap.bandcamp.com/album/resonance

    cEvin har med flera olika gästsångare på skivan. Edward KaSpel, IAMX, Otto Von Schirach, med flera.


    https://youtu.be/i970gKc2c08


    https://youtu.be/IXajqLRCHYE

  48. #168
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    outshape, dina länkar är trasiga. Men antar det är låten från kommande skivan du postat. Så postar nya här nedan. Gillar det lite ändå.
    Ja, det var en person som anklagade cEvin för kulturell appropriering eftersom han döpt albumet till X̱wáýx̱way, vilket var det gamla namnet på C's favoritpark Stanley Park i Vancouver.
    Han har beslutat sig för att kalla albumet för Resonance nu istället, så han kanske tog ner länken då.

    Bra att du fixade!

  49. #169
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det var en person som anklagade cEvin för kulturell appropriering eftersom han döpt albumet till X̱wáýx̱way, vilket var det gamla namnet på C's favoritpark Stanley Park i Vancouver.
    Han har beslutat sig för att kalla albumet för Resonance nu istället, så han kanske tog ner länken då.

    Bra att du fixade!
    Han kanske skulle döpa om det till cAncel cUlture..
    Verkar så dum hela grejen, cEvin hade ju bara hyllning i åtanke.

    Nu vågar man knappt använda apache breaket i nån låt. Man vill ju behålla skalpen.

  50. #170
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Har sagt det i en annan tråd, Anger is an Acid är svinbra!

  51. #171
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det var en person som anklagade cEvin för kulturell appropriering eftersom han döpt albumet till X̱wáýx̱way, vilket var det gamla namnet på C's favoritpark Stanley Park i Vancouver.
    Han har beslutat sig för att kalla albumet för Resonance nu istället, så han kanske tog ner länken då.

    Bra att du fixade!
    tack för infon outshape, jag fatta ingenting när jag senast kolla på den sidan, trodde det var en singel de skulle släppa från albumet eller något. och hade jag varit cevin så hade jag inte ändrat det ändå. då får de som anklagar han bevisa att cevin hade annat än en ren hylling i åtanke. som aeonflux sa här ovan att allt skall vara så förbannat politiskt korrekt numera, manisk rädsla för att ens ev trampa någon på tårna, att man kan inte göra ett skit, skrämmande utveckling!

  52. #172
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han kanske skulle döpa om det till cAncel cUlture..
    Verkar så dum hela grejen, cEvin hade ju bara hyllning i åtanke.

    Nu vågar man knappt använda apache breaket i nån låt. Man vill ju behålla skalpen.
    exakt man vågar snart inte göra någonting, för vad man än gör så finns det allt någon eller några som ev kan komma ikläm. som jag skrev till outshape hade jag varit cevin så hade jag inte ändrat namnet. det är upp till den anklagade att bevisa anklagelsen och inte bara vräka ur sig sådan smörja!

  53. #173
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

  54. #174
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Gillar det bara för att det är Cevin. Hade snabbt skippat förbi om det varit nån annan.. lite för .. "vanligt och blekt" Gillar Download-ståkarna i början dock.
    Jag har såklart förbeställt vinylen - såklart

  55. #175
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Nä. Låter rätt snyggt men tyckte precis som AonFlux ovan att detta var rätt blekt. Kändes inte som man vågade ta ut svängarna på något sätt. Låter extremt kommersiellt, som att det ska vara med i något spel eller kanske film, där gör det sig nog mer rätt..

  56. #176
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä. Låter rätt snyggt men tyckte precis som AonFlux ovan att detta var rätt blekt. Kändes inte som man vågade ta ut svängarna på något sätt. Låter extremt kommersiellt, som att det ska vara med i något spel eller kanske film, där gör det sig nog mer rätt..
    Blev du inte nyfiken på vem han samarbetat med? Om du googlar karlns namn så upptäcker du att Cevin samarbetat med en person som skrivit musik till spel och filmer och bland annat ljudlagt The Simpsons...

  57. #177
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Det finns redan OT i tråden så lite till ... Ska jag hårddra det så har (nya) SP inte gjort en enda bra låt sedan The Process-albumet, förutom refrängen i Cullorblind. Solo- och sidoprojekten är tråkiga, undantag enstaka Tear Garden-låtar som är bra. Lyssnar mycket hellre på t.ex. svenska Necro Facilitys två första album (de SKRIKER gamla Skinny Puppy) och Numbs comeback-album från 2019.

    BDSM-partyvideon, live med Puscifer i inlägg #128 verkar skum, kanske ser igenom hela.

  58. #178
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Senast redigerat av Ronsun den 2021-02-19 klockan 09:59.

  59. #179
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns redan OT i tråden så lite till ... Ska jag hårddra det så har (nya) SP inte gjort en enda bra låt sedan The Process-albumet, förutom refrängen i Cullorblind. Solo- och sidoprojekten är tråkiga, undantag enstaka Tear Garden-låtar som är bra. Lyssnar mycket hellre på t.ex. svenska Necro Facilitys två första album (de SKRIKER gamla Skinny Puppy) och Numbs comeback-album från 2019.

    BDSM-partyvideon, live med Puscifer i inlägg #128 verkar skum, kanske ser igenom hela.
    Kan bara hålla med. Det nyproducerade (efter The Process) rör mig inte ryggen. Egentligen hörde jag redan i The Process att något hade börjat rämna men den har ändå fortfarande mycket av soundet som trollband mig från början. Något har gått förlorat. Jag är verkligen inte den som klänger mig fast vid en akt för gammal nostalgis skull men jag har gett Skinny några nya chanser och lyssningar med jämna mellanrum. Skaffat en del nyare plattor och hoppats. Men nej. Det är lite intressant att t ex Ministry haft lite samma kurva under nästan samma tidsperiod: Intressanta tidiga plattor, en peak från sent 80- till tidigt 90tal och sedan mer och mer ointressant.

    Observera att ovanstående är min smak enbart, andra kan så klart tycka annorlunda.

    Videon här nedan med Ken ‘hiwatt’ Marshall är exempel på exakt vad jag menar. Totalt ointressant och omagiskt. Jag begriper verkligen inte vad han hetsar upp sig om. "Awesome production techniques". Verkligen?

    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/AmlPaJ3NaxI

    "In this session, Ken ‘hiwatt’ Marshall is breaking down a Skinny Puppy mix, and exposing some AWESOME production techniques!"

Liknande ämnen

  1. Skinny Puppy on tour
    Av Ralmroth74@gmail.com i forum Evenemang
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2014-11-14, 11:51
  2. Skinny Puppy-smakprov!
    Av skogge i forum Skivor & artister
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 21:54
  3. Skinny Puppy video!
    Av Electroboy i forum Skivor & artister
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 15:31
  4. Skinny puppy
    Av deleted user i forum Skivor & artister
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-08-02, 11:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •