Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Solina String Ensemble fel på ljudet

  1. #1
    TreasureSound
    TreasureSound är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Solina String Ensemble fel på ljudet

    Fick överta en defekt Solina som lyser upp men låter såhär när jag håller ner några av bastangenterna: solinatrasig.mp3

    Jag trycker på lite knappar på inspelningen som gör att det kommer lite knasterljud men det är det "upphakandes" ljudet jag menar.

    I övrigt inte mycket till liv i ljudet. Modulationseffekten funkar.

    Det lustiga är att jag startade den igår, kopplade in lurar i ena outputen, och då lät den som i exemplet. Så jag lät den stå på och gick och kollade lite på tv. Efter kanske 5 min gick jag ner igen och allt funkade! Ljuden, reglage - allt! Jag kände igen ljudet direkt. Fan va gött tänkte jag och gick och kollade lite mer på tv. När jag kom ner igen funkade den som i exemplet igen. Nu har jag försökt återskapa samma scenario men den vägrar ge ljud ifrån sig annat än det där som händer när jag håller nere bastangenterna.

    Vad kan det vara? Någon som har en idé möjligtvis?

    Maskinen ser jättefin ut inuti, ingen rost eller spill vad jag kan se. Ligger en plastficka med scheman i också.

  2. #2
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Solina mk I eller Mark II? Eminent eller ARP-brandad?

  3. #3
    TreasureSound
    TreasureSound är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Eminent String-Ensemble Series 85 SNR ca 0134000. Den låter för övrigt lite annorlunda beroende på vilka tangenter jag håller ner. Som här: Bifogad fil 72578

  4. #4
    TreasureSound
    TreasureSound är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ok tips på någon i trakterna Jönköping-Linköping-Göteborg-Halmstad som kan laga en sån då, någon som har det?

Liknande ämnen

  1. ARP Solina String Ensemble Multisamplingar
    Av muhumba i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 12:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •