Sidan 24 av 27 FörstaFörsta ... 14 20 21 22 23 24 25 26 27 SistaSista
Resultat 1 381 till 1 440 av 1609

Ämne: Elektron Digitakt

  1. #1381
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Tack för tips! Upptäckte att Keystep gör likadant. Får testa vidare. Dåligt att det ibte går att konfigurera MX-1 mer då den är tänkt att vara hubben...

  2. #1382
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    ...fast nu kollade jag vad Roland sa:
    The MX1 only sends Start and Stop messages,

    So the change would need to be made on the piece of connected hardware,

    ...

    I believe the issue is with the Digitakt not the MX1,

    I would advise that you look into getting the Digitakt MIDI settings.

  3. #1383
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Tycker det låter som att MX1:an är problemet, speciellt med tanke på att Keystep beter sig likadant. Många tar lite genvägar med MIDI-standarden och följer inte vissa meddelanden fullt ut. Digitakt gör inte mer än att följa de transport meddelanden som kommer in, finns inget vidare att konfigurera än så - om mastern gör fel så blir det fel.

    Hmm, har MX1 Song Position? Prova stänga av det.

    Workaround är annars att trycka Stop-Stop på Digitakt innan du startar MX1 igen.

  4. #1384
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    MX-1 verkar inte ha mycket man kan ställa in. Dock känns den som den centrala enheten som borde kunna styra allt men Roland kanske vill kränga SBX:or också?

    Testade att styra Keystep från Digitakt fast får samma resultat (Keystep pausar trots att den är inställd på reset i MIDI control center). Vafaaaan....
    Senast redigerat av Mårre den 2019-07-03 klockan 12:26.

  5. #1385
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	0D11F7C5-FBBB-456F-B5A8-4292F5275B77.jpeg 
Visningar:	16 
Storlek:	385,7 KB 
Id:	88255
    MX-1 MIDI specs. Ser ut att vara helt i sin ordning. Start och Stop. Ingen SPP (vilket inte borde spela roll då jag inte kör via dator. Tanken är att kunna synka upp mot dator när den är på men i övrigt vara ett eget system (utan dator).

  6. #1386
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Wtf?! Uppdaterade till 1.11 isf beta6 och nu funkar det?! Både play- och stopknappen lyser vid stop men den startar rätt varje gång. Weird...

  7. #1387
    Varkyar
    Varkyar är uppkopplad nu
    Varkyars avatar
    Veteran
    Kan man sampla kontinuerligt, men när (och längd) styrs av sequencerstegen? Alltså att jag har någon ljudkälla (modulsynth/youtube/First and Last and Always) inkopplade, men Digitakten spelar bara upp ljud (med vald längd) på aktiva steg?

    Är det begripligt? Kan det stå i manualen, fast jag inte hittar det?

  8. #1388
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Nej, går inte.

  9. #1389
    Varkyar
    Varkyar är uppkopplad nu
    Varkyars avatar
    Veteran
    Ok, tack för snabbt svar!

    Finns det maskiner som kan det, typ Octatrack? Inte för att det är superviktigt, men jag kom på nu att det skulle kunna bli ganska intressant.

  10. #1390
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    MachineDrum UW?

  11. #1391
    Varkyar
    Varkyar är uppkopplad nu
    Varkyars avatar
    Veteran
    Ok, och en sådan har jag ju testat, för länge sedan...

    Eller var det en fråga, inte att MD kan det?

  12. #1392
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Den kan det, jag lovar.

  13. #1393
    Varkyar
    Varkyar är uppkopplad nu
    Varkyars avatar
    Veteran
    Hm, och jag som inte behöver fler maskiner, men jag blev lite sugen på att testa.
    Tack för info!

  14. #1394
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Single cycle waveform fixare. Alldeles gratis.

    https://www.elektronauts.com/t/hard-...et-al/98213/63
    Senast redigerat av Keiowas den 2019-07-10 klockan 17:24.

  15. #1395
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Använder min alldeles för lite. Hade varit roligt att ha med den i live setupen, men den blir liksom en maskin för mycket. Men i det här introt passade den alldeles perfekt!

    A post shared by on


  16. #1396
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    När Digitakt kom tänkte jag att den inte riktigt var jättemycket för mig, förutom att den har ett smidigt format osv.
    Eftersom jag hade både Octatrack och Analog Rytm kändes det som om jag ändå hade elektronmaskiner som skötte samplingar.
    Nu har jag börjat se Digitakt som en tonal sampler istället för en one shot trummaskin. Inte minst efter Ess mjukvara.

    Idag har jag suttit och kört flera knasiga Max4Live-sequencers i Ableton till de olika kanalerna i Digitakt. Allt via Overbridge.
    Allt funkar pissfint, men nu blev jag sugen på att spela in dessa sekvenser/mönster i själva Digitakt så jag inte behöver ta med själva modermodemet/datorn på turné.
    Visst är det en inställning jag missar? Ableton via Overbridge spelar en specifik kanal som jag väljer i Ableton. Beroende på vad jag väljer hör jag motsvarande ljud/kanal på Digitone spelas upp. När jag då trycker "rec" spelas inte dessa noter in. Återigen, det är säkert en väldigt simpel inställning jag missar. Men vicken? Tack!
    Jag tycker ruskigt mycket om Overbridge men har bara kört det till att separera olika kanaler i Analog Rytm / Digitone / Digitakt / Analog Four. Har inte använt det för att spela in från dator till hårdvara ännu.

  17. #1397
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Använder min alldeles för lite. Hade varit roligt att ha med den i live setupen, men den blir liksom en maskin för mycket. Men i det här introt passade den alldeles perfekt!

    A post shared by on

    Schysst !! ��

  18. #1398
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Single cycle waveform fixare. Alldeles gratis.

    https://www.elektronauts.com/t/hard-...et-al/98213/63
    Gött!

  19. #1399
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Använder ni MIDI Loopback till er Digitakt?
    Här är en guide till hur man på så sätt kan få ut ytterligare lite mer ur trumman!


    https://youtu.be/MLdldzRMIEc

    Disclaimer enligt önskemål: Jag har inte betalat fullpris för min Digitakt.
    Senast redigerat av outshape den 2019-07-30 klockan 20:42.

  20. #1400
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag önskar att det slutas med disclaimers.

  21. #1401
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Tycker iofs det är bra att veta när någon faktiskt fått betalt för att tycka men att man inte behöver säga något när det inte är så.

  22. #1402
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker iofs det är bra att veta när någon faktiskt fått betalt för att tycka men att man inte behöver säga något när det inte är så.
    Jag har aldrig fått betalt för att tycka. Däremot har jag fått diverse produkter billigare, men helt utan krav på tyckande.

  23. #1403
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Och av den anledningen tycker jag att disclaimers inte behövs. Tillit.

  24. #1404
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Ja, snälla kan vi inte sluta med det? Relevant om man skriver en recension och fått / fått låna hårdvaran, men inte annars. Rabatt för vänner och artister håller alla företag på med.

  25. #1405
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Använder ni MIDI Loopback till er Digitakt?
    Här är en guide till hur man på så sätt kan få ut ytterligare lite mer ur trumman!


    https://youtu.be/MLdldzRMIEc
    Lite OT men jag testade samma uppkoppling på min MD. Det funkar att skicka CC från ett MIDI-spår till ett trumspår. Jag har inte funderat ut något användningsområde än men kul att det går. Man får dock vara försiktig för det är lätt att få en feedback loop.

  26. #1406
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har aldrig fått betalt för att tycka. Däremot har jag fått diverse produkter billigare, men helt utan krav på tyckande.
    Då är du med andra ord bara ett fanboy som jag själv (fast mer privilegierad då jag alltid fått betala överpris )

  27. #1407
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Kan en hoppas på ett bandpassfilter i nästa nästa uppdatering? Saknar det ofta. Det ska väl gå rent tekniskt?

  28. #1408
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Har fått en känsla av att Digitakt är klar vad beträffar uppdateringar. Hörde något rykte om att att det började ta slut på dsp-cykler att leka i den men att det fanns lite kvar i Digitone. Nu tror jag inte bandpass skulle kosta något iofs eftersom det skulle ersätta hp/lp. Men en aspekt jag funderat på är att DT inte har några submenyer vilket DN har. Undrar också om det inte skulle vara knepigt att lyfta in ett bandpassfilter utan att lägga till en submeny (dubbeltryck) de kanske vill undvika det?

    Nu har jag "känt, "trott" och spridit "rykten".

    INTERNET ladies and gentlemen.

  29. #1409
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    En liten detalj jag önskar vore en smidigare pattern chaining. Pillrigt att hålla nere flera pattern-knappar och släppa och stega. Jag vill kunna aktivera chainingläget (med knapptryck eller knapp nedhållen) och sedan bara hamra loss på patternknapparna i lämplig ordning.
    En snabb 1-1-1-2 1-1-1-3 4-4-4-5 4-4-4-6 liksom.

  30. #1410
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Finns en work-around för det där. Gör en kopia av första patternet i kedjan - tryck ptn pluss det patternet och sedan är det bara att hamra loss. Inte optimalt men enklare än att välja det patternet mitt i kedjan iaf. En annan variant är att ha ett tomt pattern i banken som man lägger först alltid som liksom blir det patternet man håller ner innan man hamrar loss. Hoppas det va förståeligt.

    f.ö. .."patternet" -- alltså, inget bra ord. "hamra loss" däremot -- bra ord.

  31. #1411
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har fått en känsla av att Digitakt är klar vad beträffar uppdateringar. Hörde något rykte om att att det började ta slut på dsp-cykler att leka i den men att det fanns lite kvar i Digitone. Nu tror jag inte bandpass skulle kosta något iofs eftersom det skulle ersätta hp/lp. Men en aspekt jag funderat på är att DT inte har några submenyer vilket DN har. Undrar också om det inte skulle vara knepigt att lyfta in ett bandpassfilter utan att lägga till en submeny (dubbeltryck) de kanske vill undvika det?

    Nu har jag "känt, "trott" och spridit "rykten".

    INTERNET ladies and gentlemen.
    Jag har väldigt svårt att tro att det stämmer. Även om det kan vara ont om dsp-cykler så går det säkert att byta ut vissa delar mot annat. En del funktioner kanske inte innebär någon nämnbar last på dsp'n heller.

  32. #1412
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har väldigt svårt att tro att det stämmer. Även om det kan vara ont om dsp-cykler så går det säkert att byta ut vissa delar mot annat. En del funktioner kanske inte innebär någon nämnbar last på dsp'n heller.
    Det vore ju fantastiskt om det va så. Att den fortsätter att utvecklas. Hoppas det!

  33. #1413
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det vore ju fantastiskt om det va så. Att den fortsätter att utvecklas. Hoppas det!
    De lär vilja fortsätta sälja den så varför inte? Logiskt för mig iaf. Kom ju en uppdatering rätt nyligen med ny funktionalitet.

  34. #1414
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Hur använder ni kompressorn i dt? Tycker det känns lite lurigt med en comp för hela paketet.

  35. #1415
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Elektron har väl släppt grejer väldigt låg tid efteråt på vissa maskiner om jag minns rätt

  36. #1416
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Jaha?

  37. #1417
    popstasy
    popstasy är uppkopplad nu
    popstasys avatar
    Veteran
    Var förbi Elektron häromdagen för att få hjälp med knappar som fastnar (sticky keys) - fixat på 10 min!
    Fick även tillfälle att kolla där de bygger maskinerna (för dagen var det Octatrack och Rytm som byggdes). Kul!

  38. #1418
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Hur va proceduren? Skruva upp och justera placering av knappar kontra höljets hål eller bytte de några knappar?

  39. #1419
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bakelit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur använder ni kompressorn i dt? Tycker det känns lite lurigt med en comp för hela paketet.
    Kan man inte välja vilka spår man vill skicka till kompressorn?

  40. #1420
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man inte välja vilka spår man vill skicka till kompressorn?
    Nej, det går inte tyvärr.

    Jag leker ju med 1010Music Blackbox som jag fick (köpte) i veckan. Där är det kompressor på eller av man kan välja. Inga parametrar alls, inget tröskelvärde etc.

  41. #1421
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man inte välja vilka spår man vill skicka till kompressorn?
    Nej, det är en masterkompressor.

  42. #1422
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det är en masterkompressor.
    Ok! Tänkte på det här från manualen:

    15.5.1 ROUTE TO MAIN
    Use this option to customize which of the 8 tracks + 2 effects (Delay, Reverb) that sends audio through the master effect (Compressor) to the MAIN OUT outputs. Use the [TRIG 1–8] keys and the [FLTR], and [AMP] keys to activate/deactivate send from each track and effect. Green keys signal send to main. Red keys signal do not send to main. Note that each track still sends to its TRACK OUTPUTS.

    Men det är ju bara om man använder Overbridge, eftersom den ej har fysiska separata utgångar, antar jag.

  43. #1423
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok! Tänkte på det här från manualen:

    15.5.1 ROUTE TO MAIN
    Use this option to customize which of the 8 tracks + 2 effects (Delay, Reverb) that sends audio through the master effect (Compressor) to the MAIN OUT outputs. Use the [TRIG 1–8] keys and the [FLTR], and [AMP] keys to activate/deactivate send from each track and effect. Green keys signal send to main. Red keys signal do not send to main. Note that each track still sends to its TRACK OUTPUTS.

    Men det är ju bara om man använder Overbridge, eftersom den ej har fysiska separata utgångar, antar jag.
    Syftet med att nämna kompressorn här är nog att vara tydlig med att allt som går till main out går via kompressorn. Visst kan man välja vad som går till den om man kör Overbridge och plockar ut kanalerna som inte skall gå till den via USB istället, men gissningsvis är det inte vad du var ute efter.

  44. #1424
    popstasy
    popstasy är uppkopplad nu
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur va proceduren? Skruva upp och justera placering av knappar kontra höljets hål eller bytte de några knappar?
    De bytte ovanpanelen till en ny.
    Det är tydligen hålen i panelen som sitter lite tight på tidiga exemplar.

  45. #1425
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Vad är det lfo.t på trigparametersidan gör till skillnad från de olika modesen på lfosidan?

    Kan man skicka endast vissa spår till compressorn i standaloneläget?

  46. #1426
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Sitter och tar första stapplande försöken med digitakten. En sak jag inte fattar. I settings/samples ska man ju kunna få upp alternativ som unload och replace samples som används i projekte. Manualen säger att det ska finnas, men nej.

  47. #1427
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sitter och tar första stapplande försöken med digitakten. En sak jag inte fattar. I settings/samples ska man ju kunna få upp alternativ som unload och replace samples som används i projekte. Manualen säger att det ska finnas, men nej.
    I settings/samples tryck vänsterpil och välj view ram. Sedan kan du markera, med yes, de samplingar du vill ta bort, trycka högerpil och unload.

  48. #1428
    Grunkan
    Grunkan är inte uppkopplad
    Grunkans avatar
    Senior
    Börjat leka med min Digitakt igen i veckan, den har legat undangömd i ett år.
    För att få lite extra inspiration har jag en fråga till forumet.
    Vad använder ni för samples, gör ni egna samples eller har ni tips på några bra paket?

    Kör själv mest på Essential WAV From Mars just nu men hittade just Hardcore/Softcore för att leka lite med singlewave.

  49. #1429
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Har haft en del strul med overbridge i logic med min analog keys, är detta detsamma med digitakt eller har folk generellt stabila erfarenheter?

  50. #1430
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Svarar till ovanstående två inlägg i kronologisk ordning.

    Har testat att mata den med både kommersiellt tillgängliga samplingar och att bara leka med random whatever och den glänser på båda sätt. Möjligen är den mest inspirerande som väldigt snabbarbetat ljudmanglare snarare än trummaskin.

    Overbridge har ej fungerat perfekt hos mig. Nej, tyvärr.

    Slutligen fortsätter jag skicka ut förhoppningar i universum om att den någon gång får bandpassfilter alt dubbla filtersidor som digitone. Helst det första då den skulle tappa hastighet i arbetsflödet annars. Alltså den förtjänar så ett bandpassfilter. Jag lovar det.

  51. #1431
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Svarar till ovanstående två inlägg i kronologisk ordning.

    Har testat att mata den med både kommersiellt tillgängliga samplingar och att bara leka med random whatever och den glänser på båda sätt. Möjligen är den mest inspirerande som väldigt snabbarbetat ljudmanglare snarare än trummaskin.

    Overbridge har ej fungerat perfekt hos mig. Nej, tyvärr.

    Slutligen fortsätter jag skicka ut förhoppningar i universum om att den någon gång får bandpassfilter alt dubbla filtersidor som digitone. Helst det första då den skulle tappa hastighet i arbetsflödet annars. Alltså den förtjänar så ett bandpassfilter. Jag lovar det.
    Känns lite trist att de inte fått ordning ordentligt på logic-integreringen, för på bekanta och internet verkar det funka perfekt med ableton?

  52. #1432
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Overbridge va nog vad man i Amerika kallar "a heuuuuge undertaking" för Elektron. Tänker att det vid många möten yttrats något i stil med: "va? Har vi alltså lovat våra kunder att alla de här ettorna och nollorna ska flyta mellan våra burkar och multipla operativsystem och daws utan en glitch via den här usb-kabeln? Det kanske vi inte skulle lovat"!

    (Disclaimer: är fan-boy även om overbridge dras tillbaka. Men tar gärna ett bandpassfilter eller en tisha)

  53. #1433
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Overbridge va nog vad man i Amerika kallar "a heuuuuge undertaking" för Elektron. Tänker att det vid många möten yttrats något i stil med: "va? Har vi alltså lovat våra kunder att alla de här ettorna och nollorna ska flyta mellan våra burkar och multipla operativsystem och daws utan en glitch via den här usb-kabeln? Det kanske vi inte skulle lovat"!

    (Disclaimer: är fan-boy även om overbridge dras tillbaka. Men tar gärna ett bandpassfilter eller en tisha)
    Ibland är det bättre att inse sina begränsningar. Som när Clavia helt enkelt lät bli att porta editorn för Nord Modular 1 till OSX (den funkade på Apples gamla buggiga 1990-tals-OS). Jag var med på en maillista för Nord Modular-användare då, 2002/2003, och vi var rätt många som var rätt arga. Men någon måste ha gjort något slags beräkning som utmynnade i det beslutet, och Clavia överlevde som bekant.

  54. #1434
    dinmamma
    dinmamma är inte uppkopplad

    Senior
    DT är ju en väldigt inspirerande och välljudande maskin.
    Inför starten på ett nytt projekt funderar jag på att köpa en till och verkligen få ut maximalt mha midi cc, nu när det känns som att man har full koll på alla smarta funktioner i DT. Tänker att 1+1 = 3.

    Är det någon som har erfarenhet av att köra två DT ihop?

  55. #1435
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Hur är det med MIDI-sequencerdelen, kan den köra note slide och velocity?

  56. #1436
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har haft en del strul med overbridge i logic med min analog keys, är detta detsamma med digitakt eller har folk generellt stabila erfarenheter?
    Overbridge är ett lotteri, särskilt om man inte kör Ableton. Kör Ableton.

  57. #1437
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är det med MIDI-sequencerdelen, kan den köra note slide och velocity?
    Velo - ja, slide - nej. Vore sjukt kul med Arp i den. Både till midi och internt

  58. #1438
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Overbridge är ett lotteri, särskilt om man inte kör Ableton. Kör Ableton.
    Urk, det är så störande, för körde länge ableton, innan jag fastnade för Elektron... Sen har jag liksom senaste åren växlat till Logic och efter det verkligen fastnat för Elektron haha. Störigt. Klarar mig nog hellre utan OB än växlar tillbaka till Ableton.

  59. #1439
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    Bra resurs hos elektronauterna: Digitakt Unofficial Guide

  60. #1440
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra resurs hos elektronauterna: Digitakt Unofficial Guide
    Bra tips!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •