Sidan 5 av 13 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SistaSista
Resultat 241 till 300 av 773

Ämne: AKAI MPC Live, One, X, Keyboard

  1. #241
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Tack!

    Tänkte installera mpc software på datorn. Har följt instruktionerna: Registretat mig och min mpc på Akai's hemsida, laddat ner mpc software och ilok, men vart hittar jag aktiveringskoden?

    edit: Hitta!

  2. #242
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av pitir Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack!

    Tänkte installera mpc software på datorn. Har följt instruktionerna: Registretat mig och min mpc på Akai's hemsida, laddat ner mpc software och ilok, men vart hittar jag aktiveringskoden?


    På ditt konto på Akais hemsida!
    Edit: Kodd borta.
    Senast redigerat av outshape den 2017-06-14 klockan 09:09.

  3. #243
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    hehe tack! Jag hittade

    Det är alltså desktopversionen av MPC 2.0 som uppdaterats. Trode det även va hela MPC 2.0, standalone & desktop... Laddade ner mjukvaran till datorn i tron att jag sedan kunde uppdatera Live genom desktop mpc 2.0.

  4. #244
    Ibunshi
    Ibunshi är inte uppkopplad
    Ibunshis avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur funkar polyrytmer på denna? Kan man ha olika längder på spår och låta dom köra fritt utan att resettas när längsta patternet resettas?

    (Inte alls sugen på denna egentligen, men lite nyfiken bara)
    Kan inte svara med säkerhet, men känns väldigt konstigt om det inte gick.. Har fungerat på de andra mpc's som jag haft.. 2kxl och 4k, så är ju något som verkar hängt med ett tag.

    Den funktionen har kallats 2nd sequence i mina tidigare mpc's och är helt enkelt en till uppsättning med tracks som kan spelas samtidigt, där timing är vad som du har satt upp, lika så längd på bars'en.. Så till exempel så kan du köra alla main sekvenser som 5/4 och 2nd sequence som 3/4..

    Sen eftersom du kan ha olika timing på olika sekvenser, så kan man blanda ganska extremt medans 2nd sequence rullar på under det hela.. Den loopar ju enligt den timing du har satt, och main sekvensen kör på sitt.. Du kan då även blanda timing på 2nd sequence, genom att slå ihop olika main sekvenser med olika timing och dedikera den som en 2nd sequence.. Så då kan du alltså ha två olika sekvenser som spelar samtidigt, där båda byter timing beroende på hur många bars du har satt för varje.

    Det här var dock på 2kxl och 4k, men hoppas på att både MPC X och Live har samma funktioner, eller ännu bättre något mer avancerat.. Typ automation där man kan ändra timing i realtid med Q-links, eller något annat skoj

  5. #245
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Är det någon som har jämfört 2.0 mot 1.9.6? Har MPC Studio så jag kan inte testa betan än.

  6. #246
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Outshape, ska du verkligen ladda upp en bild där den större delen av din kod visas...? :-S

  7. #247
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Outshape, ska du verkligen ladda upp en bild där den större delen av din kodd visas...? :-S
    Så läste jag detta. Nyvaken.
    Det var för att skydda kod(d)en som jag höll för fingret för delar av siffrorna. Men sant, det kanske är för enkelt ändå. Tar bort! Tack!

  8. #248
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av timothy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som har jämfört 2.0 mot 1.9.6? Har MPC Studio så jag kan inte testa betan än.
    Jag har Ren så har inte heller testat men från vad jag kan se så är det inte mycket nytt. Audio tracks är väl i stort det enda samt nytt färgschema. Kanske har det gjorts mycket under ytan för effektivitet och stabilitet dock men de skrev väl om ljudmotorn till 1.9. Inga nya filter, effekter och programmen har inga nya parametrar vad jag kan se. Tracks och allt det där fungerar som förut och samma med routing. Fortfarande ingen möjlighet till sidechain. Chords och skalor har inga nyheter. Nu var ju mycket av det där redan väldigt bra så jag menar inte att låta som om jag klagar
    Visserligen finns det mycket nytt om man har touchskärm eftersom utseended med ikoner och allt det där blir annorlunda men för Ren, Studio och om man använder programmet på datorn har inte mycket nytt.

    Det vore dock kul om nån här kunde jämföra!

  9. #249
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    MPC Firmware är på 2.0.0, eller hur?

  10. #250
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Ja jag tror det. Mina mage sager att firmwareuppdatering kommer tillsammans med lanseringen av X.

  11. #251
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran

  12. #252
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mpclive.jpg 
Visningar:	55 
Storlek:	104,0 KB 
Id:	75489

    Ska tvinga mig till några veckors smekmånad innan jag bygger om caset, det funkar så jävla bra nu så det måste verkligen vara värt det. Men jag gillar den skarpt, måste fundera ut hur man bäst gör sina standard mutes och fills sen är den redo tycker jag. En crash när jag laddade och tryckte play samtidigt oroar.

  13. #253

    Veteran
    Ser riktigt najs ut med clips. Man blir lite småsugen.

  14. #254
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Sitter med Live vid poolen hos min tjejs föräldrars hus på Cypern. Ljudbok no more

  15. #255
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pitir Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sitter med Live vid poolen hos min tjejs föräldrars hus på Cypern. Ljudbok no more
    Najs! Huvudanledningen jag skulle skaffa en Live, dvs jamma/komponera utan dator.

  16. #256
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pitir Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sitter med Live vid poolen hos min tjejs föräldrars hus på Cypern. Ljudbok no more
    Fy vad soft det låter ^_^ Jag är hos mina föräldrar och satt ute på altanen kablad med en RYTM igår och Gadget idag i gräset på surfplattan. Jag skulle definitivt föredra en Live

  17. #257
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Spelade in hur clip mode låter i verkliga livet

    https://youtu.be/vHruzAAVgBc
    tog nått clip som följde med också, så det inte skulle vara fel format eller så.

  18. #258
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Har MPC Live Auto Step Increment som på MPC 1000? Dvs att sequensern automatiskt stegar fram när man matar in noter.

  19. #259
    Cyberwelt
    Cyberwelt är inte uppkopplad
    Cyberwelts avatar
    Obekräftat konto
    vill ha

  20. #260
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Men va...? Hackar den och gör såna otroligt tydliga artif*kter med clipsen...?? Bra för jungle i och för sig...

  21. #261
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Jupp, de flesta verkar inte bry sig dock. Konstigt. För mig känns det oanvändbart, man får pre-stretcha och strunta i manuella bpmjusteringar. Förstår inte att man inte är mer upprörd på tex gearslutz, men gud förbjude om nån synthklon har en annan karaktär, då ska det gnällas!

  22. #262
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Jag är arg! Men vad ska man göra om man inte vill skicka tillbaka den... Det finns inga andra alternativ om jag inte vill gå tillbaka till mpc1000. Något jag kanske får göra om de inte uppdaterat den snart. Den är otroligt buggig.
    Jag kommer aldrig mer köpa Akai! Efter de släppt en ordentlig uppdatering kan de brinna i helvetet.

  23. #263
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Now we're talking!
    Känner samma, jag vill använda den, älskar det som funkar.
    Lite som att sälja en flygande bil som inte flyger, men det är ju en jävligt bra bil iaf. Men den flyger inte. Nämnde jag att.den.inte.flyger? :P

  24. #264
    rallsmoke
    rallsmoke är inte uppkopplad

    Senior
    Så trist. Hade hoppats på den här. Kanske får bli en Push 2 istället, även om den är bökigare o ta
    med till stranden

  25. #265
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Vore intressant med en trumloop och en där nån sjunger. Pianot låter lite granulerat redan från början tycker jag.

  26. #266
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    OS 1.03 uppe nu. Bara bugfixar, men ett nytt OS med nya funktioner är tydligen klart närsom.
    http://b8e57dc469f9d8f4cea5-1e3c2cee...5a5028afab.zip

  27. #267
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Äntligen!

  28. #268
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Uppdaterat, gick smidigt. Börjar gilla arbetsättet riktigt mycket. timestretchen får man helt enkelt göra offline. Hoppas de fixar till midin också så den blir multitimbral eller får nån form av global midikontroll.

  29. #269
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Ännu en sjukt störig grej. Jag får in ung 700meg samplingar, sen gnäller den om minnesbrist. inga 2gig där inte. står på kartongen, 2GB för sampling. iofs brevid wifi och bluetooth, så är inte helt förvånad.

    Helvete.

  30. #270
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Alltså vad är det här för jävla fiasko?

  31. #271
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Jag har lyckats ladda in ca 700-750mb i ett tomt projekt utan effekter etc. sen blir det totalstopp och varningsrutor som poppar upp.

    75% av det som ska gå till samplingar går till att köra firmware. Varför inte bara vara ärlig med vad de säljer och inte lura sina kunder? Då får kunden välja om 700gb räcker eller inte.

    Pinsamt klantigt att sätta det på kartongen. Trode Akai att folk aldrig skulle överstiga 700mb? lol
    Wifi & bluetooth är något de kan uppdatera i mjukvaran då hårdvaran finns där. Men mer ram är nog svårt att fixa i mjukvaran

  32. #272
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Ja om de hade sagt 700meg så kunde man ju funderat då, det är en hel del så kanske hade köpt den ändå och jobbat annorlunda. Problemet är ju att ljudspåren går på samplingsminnet, så kör man åtta fulla stereospår är minnet slut efter en åtta minuter eller så. Vilket jag märkte när jag tänkte slänga in lite stammar ifrån en färdig låt och köra lite livepatterns över. Sucken.

    Kanske fixar de till det, 16 spår är väl typ 12mbps och det ska väl ett vettigt sdkort/ssd/inbyggda flashen klara kan man tycka. Octatracken är väl från 2010 eller nått och kan strömma ganska fint.
    Senast redigerat av Lazt den 2017-07-14 klockan 09:16.

  33. #273
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Jag tror planen va att man ska kunna strömma från kort enligt en tidig betatestare. Jag gissar att det kan va därför de tänkte att lögnen om samplingsutrymmet skulle gå obemärkt förbi. Men har de inte fixat det än så kommer det förmodligen inte hända. De är bra på att snacka.

  34. #274
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Lazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske fixar de till det, 16 spår är väl typ 12mbps och det ska väl ett vettigt sdkort/ssd/inbyggda flashen klara kan man tycka. Octatracken är väl från 2010 eller nått och kan strömma ganska fint.
    Till och med den billigare SP404sx som släpptes strax innan slopade väl internt minne och körde endast genom sdkort?

  35. #275

    Veteran
    Strömma från disk har man ju fixat sedan S1100, 1990...

  36. #276
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Strömma från disk har man ju fixat sedan S1100, 1990...
    Hur långa filer gick det att strömma?

    Och för övrigt.. 700mb? Låter ju helt galet lite för en maskin som jag mer eller mindre trodde skulla kunna användas som daw.

  37. #277
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Har ett ärende hos Akai om minnet, men de verkar helt ovetande/oförstående, snackar runt om 16gig och att OS körs ifrån den disken etc (vilket det såklart gör, men det laddas rimligen in i ett arbetsminne ;P). spelade in detta och skickade som sista försök, men har inga förhoppningar. https://youtu.be/mHj8Pc7iBEY

  38. #278

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur långa filer gick det att strömma?
    Längesedan... jag har för mig att diskar kunde vara 500mbisch stora och att partitionerna var typ 60mb.

  39. #279
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ett ärende hos Akai om minnet, men de verkar helt ovetande/oförstående, snackar runt om 16gig och att OS körs ifrån den disken etc (vilket det såklart gör, men det laddas rimligen in i ett arbetsminne ;P). spelade in detta och skickade som sista försök, men har inga förhoppningar. https://youtu.be/mHj8Pc7iBEY
    Spännande att höra vad de svarar

  40. #280
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Längesedan... jag har för mig att diskar kunde vara 500mbisch stora och att partitionerna var typ 60mb.
    Ja men sedär..
    En stilla undran är varför kör inte alla med det? Är det inte pålitligt? Finns ju portor som kör sd osv. Hmm..

  41. #281
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Nu har jag mailat 4sound om att få reklamera Mpc Live. Jag tycker om den, men det är fan inte ok att pröjsa 10k för något och sen inte få det. Just nu är den inte bättre än mpc1000. Lite snabbare arbetsflöde och en pekskärm. Dock mycket buggigare.

  42. #282
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Trist men helt förståeligt.


    Kör en spelning på min ikväll, har inte haft stabilitetsproblem än så hoppas det håller i sig
    Annars blir det 303-a cappella hela natten, det går ju också.

  43. #283
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av pitir Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag mailat 4sound om att få reklamera Mpc Live. Jag tycker om den, men det är fan inte ok att pröjsa 10k för något och sen inte få det. Just nu är den inte bättre än mpc1000. Lite snabbare arbetsflöde och en pekskärm. Dock mycket buggigare.
    Sorgligt att höra, jag hade verkligen hoppats på att de inte skulle sjabbla bort detta helt och hållet. Men Akai verkar inte vilja avvika från den stig av uselhet de slagit in på. Att realtidsgrejorna låter apa eller saknas i vissa lägen gör varken till eller från för mig, även om det hade varit skoj att testa på ett sånt tillvägagångssätt, men en sån till synes snålgrej att det saknas möjlighet till att editera automationsdata i standaloneläge är ju för en lekman vansinnigt slött uppstyrt. På avstånd doftar det preset-performance, Ritalin, snabba puckar och Hubba Bubba om denna låda, är man intresserad av pillriga produktioner med sina egna samplingar så verkar det glest bland samtidens maskiner.

  44. #284
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av pitir Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag mailat 4sound om att få reklamera Mpc Live. Jag tycker om den, men det är fan inte ok att pröjsa 10k för något och sen inte få det. Just nu är den inte bättre än mpc1000. Lite snabbare arbetsflöde och en pekskärm. Dock mycket buggigare.
    Trist, jag hade hoppats på denna, de verkar ha siktat för högt denna gång.

  45. #285
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ryssen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sorgligt att höra, jag hade verkligen hoppats på att de inte skulle sjabbla bort detta helt och hållet. Men Akai verkar inte vilja avvika från den stig av uselhet de slagit in på. Att realtidsgrejorna låter apa eller saknas i vissa lägen gör varken till eller från för mig, även om det hade varit skoj att testa på ett sånt tillvägagångssätt, men en sån till synes snålgrej att det saknas möjlighet till att editera automationsdata i standaloneläge är ju för en lekman vansinnigt slött uppstyrt. På avstånd doftar det preset-performance, Ritalin, snabba puckar och Hubba Bubba om denna låda, är man intresserad av pillriga produktioner med sina egna samplingar så verkar det glest bland samtidens maskiner.
    hahaha xD vilken underbar beskrivning.. poetiskt! <3 Har du provat beatmaker 3? Den kraschade för mig i kväll utan att jag sparat men bortsett från det så verkar den riktigt riktigt bra.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trist, jag hade hoppats på denna, de verkar ha siktat för högt denna gång.
    Hade Dan varit med och demat den hade den blivit mycket bättre är jag helt övertygad om.

  46. #286
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Måste iaf. säga att jag fick min för några dagar sedan, känner mig riktigt nöjd. Padsen och touchen känns najs

    Dock helt ny i MPC-världen, och hoppas på najsa grejer i kommande uppdateringar.

  47. #287
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.



    Hade Dan varit med och demat den hade den blivit mycket bättre är jag helt övertygad om.
    +1, det roliga är att Dan är med och utvecklar den samt får skäll på GearSlutz

  48. #288
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Hängde en del på Musikalen i Halmstad i veckan, de hade en hackad hemsida, men bland annat JX-03 i lager (någon sa den var slutsåld?!). De hade också några MPC Live i lager, dock var intresset väldigt svalt för den.

    Hade den varit stabil hade jag nog huggit en, men nu blir det att vänta.

  49. #289
    jazza
    jazza är uppkopplad nu
    jazzas avatar
    Senior
    Har haft min i några veckor och jag är nöjd. För mig passar den perfekt och har aldrig kraschat eller dyl. Så klart är det surt att den inte håller vad den lovar ang t ex samplinsminne, men för mig överväger fördelarna fortfarande nackdelarna.

  50. #290
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Funkade riktigt bra i fredags, blir bra det här, man får jobba runt förväntningarna

  51. #291
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkade riktigt bra i fredags, blir bra det här, man får jobba runt förväntningarna
    Kommer att sätta fart med inspelningarna i veckan! Lät fett bra tyckte jag

  52. #292
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Ni som haft den ett tag nu. Hur är den? Är effekterna bra? Är den tight?

    Jag saknar stepinmatning med auto increment och eventlistan från MPC1000.

  53. #293
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Jag ångrade mig till slut och behöll min. Den har legat oanvänd den senaste månaden och nu tror jag det är för sent att återlämna den efter fyra och en halv månad. Eller tror ni jag kan kräva att lämna tillbaka den pga falsk marknadsföring och uteblivna funktioner? Jag har trots allt väntat på en uppdatering som ska ge mig de funktioner jag betalade för. Mjukvaran i mpc är ju fortfarande i beta liksom.

    Om det inte går, vad kan man få för en Mpc Live i pedantskött tillstånd, använd 2-3 månader? Är 9.000 kr rimligt? Den ligger på 11.350 kr hos 4sound.

  54. #294
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pitir Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ångrade mig till slut och behöll min. Den har legat oanvänd den senaste månaden och nu tror jag det är för sent att återlämna den efter fyra och en halv månad. Eller tror ni jag kan kräva att lämna tillbaka den pga falsk marknadsföring och uteblivna funktioner? Jag har trots allt väntat på en uppdatering som ska ge mig de funktioner jag betalade för. Mjukvaran i mpc är ju fortfarande i beta liksom.

    Om det inte går, vad kan man få för en Mpc Live i pedantskött tillstånd, använd 2-3 månader? Är 9.000 kr rimligt? Den ligger på 11.350 kr hos 4sound.
    Vad är det du tycker saknas?

  55. #295
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    pitir: Det vore ändå ett intressant ärende hos KO. Man har ju tre års reklamationsrätt vid fabrikationsfel, och att en pryl inte gör vad den ska skulle ju i någon mening kunna anses vara ett sådant.

  56. #296
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    raoul flutter: Menar du rent allmänt eller vad som saknas av det som utlovades? Det har tagits upp en del i tråden.
    Som det är nu så känns det som jag kan klara mig på min mpc1000.

  57. #297
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Jag har lämnat tillbaka ett kort till datorn som ej höll vad det lovade enligt texten på lådan till den.
    Fråga stället du köpte den ifrån att du fått en produkt som ej håller vad den lovade.

  58. #298
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pitir Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    raoul flutter: Menar du rent allmänt eller vad som saknas av det som utlovades? Det har tagits upp en del i tråden.
    Som det är nu så känns det som jag kan klara mig på min mpc1000.
    Av det som utlovades. Men jag kan kolla lite i tråden!

  59. #299
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    De viktigaste är 2gb samplingsutrymme som visade sig vara närmare 700 mb, att mpc live skulle ha fulla versionen av mpc software 2.0, time stretch i realtid, en time stretch som skulle låta svinbra men i verkligenheten inte ens går att stretcha någon enstaka bpm utan att den förstör ljudet helt, mjukvaran är fortfarande i beta (officiellt i beta alltså!!!) osv osv osv.

  60. #300
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pitir Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De viktigaste är 2gb samplingsutrymme som visade sig vara närmare 700 mb, att mpc live skulle ha fulla versionen av mpc software 2.0, time stretch i realtid, en time stretch som skulle låta svinbra men i verkligenheten inte ens går att stretcha någon enstaka bpm utan att den förstör ljudet helt, mjukvaran är fortfarande i beta (officiellt i beta alltså!!!) osv osv osv.
    Ok, synd. Det låter som man ska vänta lite.

Liknande ämnen

  1. Akai MPC1000 ihop med Ableton Live
    Av Sean i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-06-08, 19:43
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •