Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 2 8 9 10 11 12 13 SistaSista
Resultat 661 till 720 av 773

Ämne: AKAI MPC Live, One, X, Keyboard

  1. #661
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran

    MPC firmware v.2.10


  2. #662
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Ja, den är brutal!! Måste testa! 😃

  3. #663
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Haha, blev sugen på att köpa en igen. Älskar min Force men vore ju skönt att vara lite portabel.
    Trist att onlinebutiker gjort att det inte går att få tag på instrument i Sveriges största stad längre.
    Eller Deluxe kan sälja, men den finns inte i lager…

  4. #664
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Har inte sett nån video där disk streaming används ännu... Har v.2.10 fått det eller inte är den viktigaste frågan, om man nu kan spela in 8 kanaler samtidigt

  5. #665
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har av en ren slump fått en en MPC Live (long story) som jag inte riktigt vet vad jag ska använda till. Den saknar strömadapter så det är steg ett. Någon som har tips på var jag skaffar ny adapter?

    Och vidare tänker jag att till en början testa den som controller till Ableton. Någon som har erfarenhet av det? Fungerar det bra?
    Bumpar denna fråga. Trodde jag hade en adapter på kroken här på 99 men det verkar ha runnit ut i sanden. Tips på var jag köper ny ström?

  6. #666
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte sett nån video där disk streaming används ännu... Har v.2.10 fått det eller inte är den viktigaste frågan, om man nu kan spela in 8 kanaler samtidigt
    Det verkar inte som det.

  7. #667
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bumpar denna fråga. Trodde jag hade en adapter på kroken här på 99 men det verkar ha runnit ut i sanden. Tips på var jag köper ny ström?
    Hallå Max, jag hittade denna när jag Googlade:
    https://www.fruugo.se/19v-myvolts-er...37?language=sv

  8. #668
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hallå Max, jag hittade denna när jag Googlade:
    https://www.fruugo.se/19v-myvolts-er...37?language=sv
    jamen se tackar!! Kände inte igen varken sidan eller märket men lite googling på det säger att det bär vara schysste. Beställer den

  9. #669
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En mäktig uppgradering från Akai!:
    https://www.akaipro.com/mpcliveii
    Gött med Mellotron!

  10. #670
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Lite sur att Roland MX-1 inte är Class Compliant. Hade varit kul att testa…

    …men Expert Sleepers ES-9 är det!

  11. #671
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Men vänta nu, jag sålde ju min MPC...

    Ja, det var utan tvekan mycket fina grejer gratis. Gäller det enbart Live II och One, de visar inte Live I eller X i vart fall?
    Class compliant mode var en väldigt smart idé. Massor med nya möjligheter.
    Men är det fortfarande struligt att använda den som live looper?

  12. #672
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    OK, jag har lyckats installera även de nya pluggarna till slut. Firmware var lätt gjort, men kunde inte hitta hur jag skulle kopiera mappen med pluggarna från SD-kort till min interna SSD-disk i hårdvarans menyer Så jag kopplade upp MPC;n mot datorn via USB, och kopierade in pluggarna på rätt ställe till slut. Tyvärr funkar varken Digitakt, Roland MX-1 eller min Allen&Heath QU-24 som externa ljudkort. Två stödjer inte 44,1kHz, och den tredje är inte class compliant som USB-interface. Alla dyker dock upp som USB MIDI-portar utan problem under MIDI-inställningar . Jag tycker också att de nya plugin-syntarna är klart användbara, för mej som spelar klaviatur.

  13. #673
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men vänta nu, jag sålde ju min MPC...

    Ja, det var utan tvekan mycket fina grejer gratis. Gäller det enbart Live II och One, de visar inte Live I eller X i vart fall?
    Class compliant mode var en väldigt smart idé. Massor med nya möjligheter.
    Men är det fortfarande struligt att använda den som live looper?
    Ämnet "MPC Live firmware update" har hamnat i ordinarie Akai MPC Live-tråden. Min MPC Live v.1+X funkar också. Har testat och skrivit mer där
    Senast redigerat av jocks1 den 2021-07-21 klockan 23:28. Anledning: rättelse

  14. #674
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Helt ointresserad av instrumenten, men class compliant som ger den upp till 32 in/ut med ett extern interface är ju faktiskt hur hårt som helst!!

  15. #675
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OK, jag har lyckats installera även de nya pluggarna till slut. Firmware var lätt gjort, men kunde inte hitta hur jag skulle kopiera mappen med pluggarna från SD-kort till min interna SSD-disk i hårdvarans menyer Så jag kopplade upp MPC;n mot datorn via USB, och kopierade in pluggarna på rätt ställe till slut. Tyvärr funkar varken Digitakt, Roland MX-1 eller min Allen&Heath QU-24 som externa ljudkort. Två stödjer inte 44,1kHz, och den tredje är inte class compliant som USB-interface. Alla dyker dock upp som USB MIDI-portar utan problem under MIDI-inställningar . Jag tycker också att de nya plugin-syntarna är klart användbara, för mej som spelar klaviatur.
    Illa om "class compliant" inte är class compliant. Jag vet inte vem som hittat på begreppet eller specifikationen men om 44.1 kHz ingår i kravet så är ju inte de ljudkorten class compliant. Alternativt så är det Akai som ljuger i reklamen om att deras maskin klarar class compliant.

    Mycket illa när standarder inte funkar. Som att koppla ihop två midisyntar och upptäcka att de inte kan kommunicera för de har två tolkningar av midi.

  16. #676
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    helt sjukt fint med en x-32 tex, och så slangar man in midin också från den så kan man automatisera rubbet enkelt också.

  17. #677
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Lazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    helt sjukt fint med en x-32 tex, och så slangar man in midin också från den så kan man automatisera rubbet enkelt också.
    Bra tankar där!!

  18. #678
    Chrutil
    Chrutil är inte uppkopplad
    Chrutils avatar
    Senior
    Vänta nu vet jag inte om jag fattar vad som skrivs -
    förstår jag rätt att jag kan använda min MPC-X som audio interface till min mac?

    Edit efter att ha googlat lite:
    Eller nä det är tvärtom - man kan lägga till ett class compliant audio interface till MPC'n...
    Nu är jag kanske lite bakom, men varför skulle jag vilja göra det?
    Senast redigerat av Chrutil den 2021-07-23 klockan 07:39.

  19. #679
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Chrutil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vänta nu vet jag inte om jag fattar vad som skrivs -
    förstår jag rätt att jag kan använda min MPC-X som audio interface till min mac?

    Edit efter att ha googlat lite:
    Eller nä det är tvärtom - man kan lägga till ett class compliant audio interface till MPC'n...
    Nu är jag kanske lite bakom, men varför skulle jag vilja göra det?
    Nu har jag visserligen sålt min...
    ...men du får ju möjligheten att lägga ut spåren till en extern mixer, eller spela in många spår parallellt. De nya MPC:erna är ju i princip DAW:er i specialicerad hårdvara.

    Själv tyckte jag just mjukvaran som hör till var rätt onödig och ganska kass och ur den synvinkeln verkar det hela rätt onödigt men det kanske finns arbetsmetoder jag inte begripit med MPC. Det är ju lite som en egen kultur att göra musik i MPC.

  20. #680
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte sett nån video där disk streaming används ännu... Har v.2.10 fått det eller inte är den viktigaste frågan, om man nu kan spela in 8 kanaler samtidigt
    Har den fått Disk Streaming? ... det är det enda jag saknar på denna apparaten.

  21. #681
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har den fått Disk Streaming? ... det är det enda jag saknar på denna apparaten.
    Nope.

  22. #682
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Synd. Det känns som en enkel sak att implementera men de kanske har gjort det hårdvarumässigt svårt utan att belasta CPU:n för mycket. Och egentligen, MPC handlar inte om att spela in audiospår, det vore bara en fin grädde på moset.

  23. #683
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Man kan alltså strömma Max 32 kanaler audio till daw? Funkar bra, nån som testat?

    Edit: verkar ej gå fortf
    Senast redigerat av HEK den 2021-07-26 klockan 21:28.

  24. #684

    Veteran
    Ingen dum uppdatering.

  25. #685
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite sur att Roland MX-1 inte är Class Compliant. Hade varit kul att testa…

    …men Expert Sleepers ES-9 är det!
    Jag ställde sampleclock till 44,1 och mpc såg mx-1 men sedan kom errorkod upp. Vore guld om firmware-updates kunde fixa detta!

  26. #686
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ställde sampleclock till 44,1 och mpc såg mx-1 men sedan kom errorkod upp. Vore guld om firmware-updates kunde fixa detta!
    Precis! Fick samma på min. Ditekt efter uppstart kom errorkoden upp och den rullade tillbaka till internal. Tror det är kört då MX-1 inte är Class Compliant.

  27. #687
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Liten update om en möjlig bugg:Jag påbörjade ett projekt där mina gamla låtar från Atari överförts till MPC-format för länge sedan. När jag skulle ladda in instrument från interna disken till projektet dog maskinen, och gjorde en återställning vid tre tillfällen för mej!
    Därefter funkade den den felfritt resten av dagen...Jag har minne av att detta hände några användare första året MPC Live kom ut. Hoppas inte att flash-drivern på min håller på att rasa nu

  28. #688
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Har också fått en dödsåterställning, dock efter några timmars snickrande :/
    Vet inte exakt, men tror att det var när jag laddade in någon av de nya effektpluggarna.

  29. #689
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har också fått en dödsåterställning, dock efter några timmars snickrande :/
    Vet inte exakt, men tror att det var när jag laddade in någon av de nya effektpluggarna.
    Jag rekommenderar MPC Forums! Redan sex sidor om buggar/problem samt olika lösningar

  30. #690
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Chrutil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vänta nu vet jag inte om jag fattar vad som skrivs -
    förstår jag rätt att jag kan använda min MPC-X som audio interface till min mac?

    Edit efter att ha googlat lite:
    Eller nä det är tvärtom - man kan lägga till ett class compliant audio interface till MPC'n...
    Nu är jag kanske lite bakom, men varför skulle jag vilja göra det?
    Att använda den som ljudkort har funkat redan från början när man kör den inkopplat till dator, men med nya uppdateringen kan du använda ett ljudkort som expander, dvs istället för två in och sex ut eller vad man nu har i sin mpc så får man upp till 32/32 i standalone. Använder man inte separata ut eller in så är det såklart inte någon intressant uppdatering.

  31. #691
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Illa om "class compliant" inte är class compliant. Jag vet inte vem som hittat på begreppet eller specifikationen men om 44.1 kHz ingår i kravet så är ju inte de ljudkorten class compliant. Alternativt så är det Akai som ljuger i reklamen om att deras maskin klarar class compliant.

    Mycket illa när standarder inte funkar. Som att koppla ihop två midisyntar och upptäcka att de inte kan kommunicera för de har två tolkningar av midi.
    Efter lite rotande så tolkar jag ut följande: Elektron Digitakt, A&H QU-24 och Akaipro MPC Live är class compliant, men dom har låst sej till olika samplingsfrekvens. Som Oortone skriver så gör egna tolkningar om vad som anses vara class compliant. Roland MX-1 kan i vart fall växla samplingsfrekvens. Om det skulle komma en ny modell av MX-1 i framtiden, skulle den nog vara class compliant.

  32. #692
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Ett litet varnande finger ang. Akaipro midi network drivers.
    Den filuren:
    1. lade sej högst upp listan av midi-portar på min PC
    2. blockerade Nord Stage3 midi drivers i både Ableton live 10 och Acidpro 10
    3. fick windows brandvägg att blockera och varna för att Akaipro midi network
    försökte ansluta till alla öppna oskyddade trådlösa nätverk.
    4. hindrade Roland Cloud från att starta.
    5. fick AcidPro 10 att varna för lågt minne.
    6. hindrade Magix uppdateringstjänst att söka efter uppdatering vid start.
    Och programmet gjorde detta fastän varken MPC Live hårdvara, eller MPC software version var igång på datorn...
    När jag avinstallerat programmet, funkade alla nämnda program som vanligt igen.

  33. #693
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Någon som vet om det finns det någe sätt att få upp Audio tracks i Track mutes?

  34. #694
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Någon som vet om man kan blanda samplingar och plugin trummor i samma program eller måste pluggarna alltid ha ett eget?

  35. #695
    baraoscar
    baraoscar är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som vet om man kan blanda samplingar och plugin trummor i samma program eller måste pluggarna alltid ha ett eget?
    Pluggarna måste ha egna program.

  36. #696
    baraoscar
    baraoscar är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av baraoscar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pluggarna måste ha egna program.
    Men du kan ju alltid resampla!

  37. #697
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett litet varnande finger ang. Akaipro midi network drivers.
    Den filuren:
    1. lade sej högst upp listan av midi-portar på min PC
    2. blockerade Nord Stage3 midi drivers i både Ableton live 10 och Acidpro 10
    3. fick windows brandvägg att blockera och varna för att Akaipro midi network
    försökte ansluta till alla öppna oskyddade trådlösa nätverk.
    4. hindrade Roland Cloud från att starta.
    5. fick AcidPro 10 att varna för lågt minne.
    6. hindrade Magix uppdateringstjänst att söka efter uppdatering vid start.
    Och programmet gjorde detta fastän varken MPC Live hårdvara, eller MPC software version var igång på datorn...
    När jag avinstallerat programmet, funkade alla nämnda program som vanligt igen.
    Jisses. Rent bortsett från det specifika med Akai så illustrerar detta perfekt varför det finns sjukt tunga argument för att inte musisera med en dator inblandad.

  38. #698
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av baraoscar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men du kan ju alltid resampla!
    Det har jag inte tänkt på, bara kasta ut dem på pads. Precis börjat greja med audiotracks.
    Tackar!

  39. #699

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jisses. Rent bortsett från det specifika med Akai så illustrerar detta perfekt varför det finns sjukt tunga argument för att inte musisera med en dator inblandad.
    Eller ett tungt argument för att inte köra hårdvara…

  40. #700
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Gnnnhh.
    Nu ger jag upp mitt letande.
    Är det någon som vet var/om man kan få de vanliga effekterna att ligga på sendsen?

  41. #701
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gnnnhh.
    Nu ger jag upp mitt letande.
    Är det någon som vet var/om man kan få de vanliga effekterna att ligga på sendsen?

    https://youtu.be/ROXWDMHztxI

  42. #702
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Tack som fasen för videon, vet ju i vilken härad jag ska leta, men har ingen Master-knapp på MPCn.
    Hoppas på en hel vs odlarn-serie på Youtube nu

  43. #703
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Ok, till slut.

    Om någon annan undrar.. tryck på Mix, välj Returns uppe till vänster, välj return 1-4 och inserta en effekt där.

    Forcen ser ju väldigt nice ut när man kikar på den
    Tack än en gång för videon, gav mig en bra ledtråd till var jag skulle leta.

  44. #704
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Hur funkar loopern på den här? Med Octatracken har jag ju åtta loopar som jag kan leka med - är det möjligt med MPC Live också?

  45. #705
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    Akai MPC Keyboard? WTF?





  46. #706
    holy
    holy är uppkopplad nu

    Senior
    Bra tråd!

  47. #707
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra tråd!
    Haha, ja! Det verkar inte finns någon som helst info om det. Förutom denna bilden då.

  48. #708
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Bilden syns inte. Eller i alla fall inte i Chrome på Windows. Men i iPhonen syns den. Lite förvirrande...

  49. #709
    thetonequest
    thetonequest är inte uppkopplad
    thetonequests avatar
    Senior
    De är säkert företagsspioner som byggt en klon! 🤔

  50. #710
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Ser ut som denna gamla "läckan"?

    https://www.synthanatomy.com/2021/07...rkstation.html

  51. #711
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Scott Storch råkade kanske avslöja för mycket:
    https://www.instagram.com/tv/CbbcQnf...dium=copy_link

  52. #712
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser väldigt likt ut om inte exakt.

  53. #713
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Scott Storch råkade kanske avslöja för mycket:
    https://www.instagram.com/tv/CbbcQnf...dium=copy_link
    Klockan han har på sig i den videon kostar mer än huset han sitter och spelar i.

  54. #714
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Första april redan?

  55. #715
    LesslieHammond
    LesslieHammond är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klockan han har på sig i den videon kostar mer än huset han sitter och spelar i.
    ganska viktigt för honom att visa sig så rik och cool som bara går förmodligen viktigare än allt annat

  56. #716

  57. #717
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Nya funktioner, grafiskt gränsnitt, effekter kommer i slutet av juni enligt Andy Mac från AkaiPro:

    https://youtu.be/9Tj4gOIqe90

  58. #718
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nya funktioner, grafiskt gränsnitt, effekter kommer i slutet av juni enligt Andy Mac från AkaiPro:

    https://youtu.be/9Tj4gOIqe90
    Kul! Har inte haft MPC så länge, men är imponerad över hur mycket man får för pengarna med MPC ONE och att den hela tiden uppdateras.

  59. #719
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Man kan bara hoppas på att disk streaming blir esset som dras ur skjortärmen, vid officiella releasedatumet

  60. #720
    holy
    holy är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan bara hoppas på att disk streaming blir esset som dras ur skjortärmen, vid officiella releasedatumet
    Det här känns verkligen som det högst upp på önskelistan!

Liknande ämnen

  1. Akai MPC1000 ihop med Ableton Live
    Av Sean i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-06-08, 19:43
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •