Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3 9 10 11 12 13
Resultat 721 till 773 av 773

Ämne: AKAI MPC Live, One, X, Keyboard

  1. #721
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    https://www.synthtopia.com/content/2...bTLfVi453XszPI

    Features:

    25 Instrument Plugins
    61-key semi-weighted keybed with aftertouch
    4GB Ram / Quad Core ARM Processor – no need for a computer
    16 RGB Velocity-Sensitive MPC Drum Pads with Note Repeat
    Assignable Touch Strip Controller
    2 Mic/Line Inputs with high-end preamps
    7” Color Touch Screen with Multi Touch & Gestures
    Audio Interface with high-quality AD/DA converters
    Accepts Class Compliant Audio Interfaces and MIDI devices
    Sounds Button for Fast Browsing
    128 Track Midi Sequencer
    Onboard Wi-Fi/Bluetooth
    4 Assignable Q Link Controller knobs
    Pitch Bend/Modulation Wheels
    Dedicated Transport Section
    4 Discrete Line Outputs
    8 Audio Tracks
    8 CV/Gate Output Jacks for modular integration
    With 128 tracks of internal and external MIDI, Keygroup Instruments, Clip Launching and 8 plugin instruments and audio tracks, MPC standalone has the power to capture any musical production. The color touch display stands up to any task like editing notes on the drum grid, triggering Step Sequencer events, writing/editing automation, and more. And Akai says that the MPC sequencing workflow is “the most advanced and integrated standalone system available for today’s modern music creators.”

    MPC Key 61 is a true “sampling production synthesizer” with sampling features from the leading MPC Line, including built-in microphone preamps with high-end converters, combined with Vintage MPC60 and MPC3000 emulation.

    The 16-velocity sensitive RGB pads on MPC Key 61 are the same award-winning pads as the MPC One. In addition to the iconic MPC pads are the renowned Time Correct, Swing, and Quantize features of MPC that continue to endure as mainstays of modern music production.

    Connect up-to 32 MIDI devices via USB with MIDI Multi, expand your Audio I/O to 32 inputs and outputs using Class Compliant interfaces, or connect your vintage synths using MIDI In/Out/Thru.

    For Live Daw-less production, MPC Key 61 also includes 8 CV/Gate jacks allowing you to connect to a wide variety of synthesizers, sound modules, analog modular gear and more. Onboard WI-FI/Bluetooth allows for wireless synchronization with Ableton Link and updating to the latest MPC OS. Two USB-A ports also come in handy for storage and MIDI controllers while an additional SATA storage bay allows for volumes of expandable sounds and tracks.

    The MPC Key 61 has an onboard 24-bit Audio Interface, with high-end preamps and AD/DA converters. Individual gain knobs control the input of the combo XLR/TRS ¼” inputs with phantom power for driving condenser microphones. 2 main outputs, 2 sub outputs and an additional headphone output further allow for expansive connections. Capture vocal tracks and then process them with the onboard AIR Vocal Suite, or record guitars, bass, or even other keyboards.

    DAW Integration with MPC2 Software

    The bundled MPC2 Desktop DAW for Mac and PC supercharges the MPC experience, with expanded track counts and support for 3rd party AU/VST plugins. Run it as a DAW or as a VST/AU plugin in 3rd party DAWs like FL Studio, Logic, Ableton, Pro Tools, Studio One and more.

    Pricing and Availability

    Official details are still to be announced, but the MPC Key 61 is expected to have a street price of about $1,900.

  2. #722
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Den där ger mig spontangas. Tarmvredsvarning! Baserat på en renderad bild och en featurelista potentiellt tagen ur luften ser det ju ut att vara helt perfekt. Och priset, om det som höftas i texten stämmer, känns rimligt.

    Sen att jag har bestämt mig för att gå all in the box och inte samla på mig nya grejer hör faktiskt inte hit. Alls.

  3. #723
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Sweet, men en force key vore ju ännu fränare! mvh aldrig nöjd

  4. #724
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Ursäkta min okunskap, och oviljan att googla, men hur skiljer sig detta från en tänkt Force Key? Har Force mer DAW-grejs än vad vi tror att denna MPC kan ha?

  5. #725
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ursäkta min okunskap, och oviljan att googla, men hur skiljer sig detta från en tänkt Force Key? Har Force mer DAW-grejs än vad vi tror att denna MPC kan ha?
    Samma skillnad som mellan vanliga force och MPC, dvs en gridbaserad ableton live controller istället med clip launching etc. Nu är ju detta rent spekulativt, men för mig skulle en sån maskin vara mera intressant i min setup.

  6. #726
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Aha, just ja. Jag blandar nog ihop MPC Live med Force. Jaja. JAJA. Jag vill ändå inte ha något. Jag kör allt in the box ju. Varför kan ingen respektera det, utan alla ska prutta ur sig nya coola grejer som jag måste ägna min tid att gasa på.

  7. #727
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Tänk om Force och Live hade haft 4GB RAM som denna har!

  8. #728
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Sen undrar jag om 4 GB ens är tillräckligt. Softsyntar, absolut. Samplingsbibliotek? Mer tveksamt. Ska man dessutom spela in flerkanaliga ljudspår är det helt avgörande huruvida det kan strömmas till och från lokal lagring. Har för mig MPC Live inte kan det, eller om det var Force, eller båda...

  9. #729
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen undrar jag om 4 GB ens är tillräckligt. Softsyntar, absolut. Samplingsbibliotek? Mer tveksamt. Ska man dessutom spela in flerkanaliga ljudspår är det helt avgörande huruvida det kan strömmas till och från lokal lagring. Har för mig MPC Live inte kan det, eller om det var Force, eller båda...
    Iaf force fixar att strömma från disken, vet inte hur det är med MPC.

  10. #730
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Force kan diskströmma, inte MPC.

  11. #731
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    konstigt att den har färre fysiska ljudutgångar än mpc live II...?

  12. #732
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Oki. På denna är det en fråga om liv och död. Avgör helt om jag inte ska köpa den, eller absolut inte.

  13. #733
    deleted user
    Förklara som om jag är idiot: kan inte min daw göra allt det där?

  14. #734
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    deleted user: Allt utom att köra datorlöst.

  15. #735
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Inte enorm skillnad mot att koppla ett midi-key till sin mpc live ändå eller? Kraschar jag nån fest?

  16. #736
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Hela grejen är väl att ha endast en grej.

  17. #737
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    deleted user: Allt utom att köra datorlöst.
    Okej!

  18. #738
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Det är en dator. Den ser bara konstig ut. Är slöare, dyrare och kan inte porrsurfa. (obs, ej en diss)

  19. #739
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    och kan inte porrsurfa
    Det är nog det. Den är gjord för en sak. Inga distraktioner i form av notiser, tvingade uppdateringar eller lustans möjligheter.

  20. #740
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är nog det. Den är gjord för en sak. Inga distraktioner i form av notiser, tvingade uppdateringar eller lustans möjligheter.
    https://getcoldturkey.com/

    "varsågod"

  21. #741
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    379 spänn? Nä, då köper jag hellre ny hårdvara för 20000 som löser exakt samma problem.

    Nä men seriöst. Det vore nog värt 379 spänn för att blocka klåfingrarna från 99an några timmar ibland. Haha.

  22. #742
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    379 spänn? Nä, då köper jag hellre ny hårdvara för 20000 som löser exakt samma problem.

    Nä men seriöst. Det vore nog värt 379 spänn för att blocka klåfingrarna från 99an några timmar ibland. Haha.
    Man kan göra nästan allt på gratisversionen.

  23. #743
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Fett. Ses inte på minst fyra timmar då, givet att jag inte hittar något knep.

  24. #744
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Bra knep det där! Fick mer jobb gjort än på länge. Haha. Tror jag ska köpa hela hans verktygssvit. Till och med självdiciplin verkar kunna göras till en materialsport.

  25. #745
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior

  26. #746
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Såg väldigt slött ut att ladda in drum kits och presets?

  27. #747
    deleted user
    Det är jönssonligantonerna i introt

  28. #748
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Någon som såg kvantiseringen?!

  29. #749

  30. #750
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    https://www.thempcstore.com/mpc-plug...ollection.html

    Alla nya instrumenten men till MPC. Dyrt, tycker iaf jag.

  31. #751
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Oj, är det Akais, men säljs separat? Hittills har de ju kastat ur sig instrument och pluggar som vart gratis. Trodde det skulle fortsätta så, för att öka värdet av plattformen typ.

  32. #752
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är jönssonligantonerna i introt
    Ja min tanke med, och samtidigt introt till ”Ain’t no mountain high enough” 😁

  33. #753
    jazza
    jazza är inte uppkopplad
    jazzas avatar
    Senior
    Någon 99:a som köpt en och kan dela med sig av sina första intryck?

  34. #754
    Jrokbrok
    Jrokbrok är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hur går det för folk med denna? Ni som har - är ni nöjda?

  35. #755
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jrokbrok Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur går det för folk med denna? Ni som har - är ni nöjda?
    Det är min första MPC ever och jag har inte haft tid att lära mig den, men planerar att plocka ut den ur ”studion” och sätta mig ner med den lite mer fokuserat, för ju mer jag har använt den desto mer imponerad har jag blivit. Den är ju en hel liten studio i sig! Tycker den är sjukt mycket för pengarna jämfört med många andra prylar jag köpt och nu vill jag verkligen behärska den.

    Men ta mitt omdöme med en nypa salt eftersom MPC är nytt för mig, som sagt.

  36. #756
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Jag är extremt nöjd med min.

    Jag tycker användargränssnitt och OS är rätt rörigt, de vill att en ska kunna göra "allt" vilket gör att den är lite väl feature packed, på ett sätt som gör att mycket blir rätt krångligt och rörigt, men jag förlåter det för hur jävla nice den är ändå. Den är ju dock betydligt mer en "komponera och prodda"-maskin än den är en "liveimprovisera"-maskin; detta går dugligt, men den är inte märkvärdigt bra på den grejen jämfört med kanske elektron och liknande grejor.

  37. #757
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är extremt nöjd med min.

    Jag tycker användargränssnitt och OS är rätt rörigt, de vill att en ska kunna göra "allt" vilket gör att den är lite väl feature packed, på ett sätt som gör att mycket blir rätt krångligt och rörigt, men jag förlåter det för hur jävla nice den är ändå. Den är ju dock betydligt mer en "komponera och prodda"-maskin än den är en "liveimprovisera"-maskin; detta går dugligt, men den är inte märkvärdigt bra på den grejen jämfört med kanske elektron och liknande grejor.
    Håller med dig om att den känns lite rörig och krånglig, men jag hoppas att man kan ta sig genom det så att säga.

  38. #758
    Jrokbrok
    Jrokbrok är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är min första MPC ever och jag har inte haft tid att lära mig den, men planerar att plocka ut den ur ”studion” och sätta mig ner med den lite mer fokuserat, för ju mer jag har använt den desto mer imponerad har jag blivit. Den är ju en hel liten studio i sig! Tycker den är sjukt mycket för pengarna jämfört med många andra prylar jag köpt och nu vill jag verkligen behärska den.

    Men ta mitt omdöme med en nypa salt eftersom MPC är nytt för mig, som sagt.
    Tack för svar!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är extremt nöjd med min.

    Jag tycker användargränssnitt och OS är rätt rörigt, de vill att en ska kunna göra "allt" vilket gör att den är lite väl feature packed, på ett sätt som gör att mycket blir rätt krångligt och rörigt, men jag förlåter det för hur jävla nice den är ändå. Den är ju dock betydligt mer en "komponera och prodda"-maskin än den är en "liveimprovisera"-maskin; detta går dugligt, men den är inte märkvärdigt bra på den grejen jämfört med kanske elektron och liknande grejor.
    Tack! Har du kört någon annan Mpc tidigare?

  39. #759
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Jag har kört MPC2000 och MPC4000 innan och tycker (som många andra) att MPC One är lite rörig.
    Det finns sjukt många olika funktioner och man kan göra så mkt mer än de två andra jag tidigare haft men om man sätter sig ner och verkligen jobbar med den är det värt det.

    Det enda jag är lite skeptisk till är att de verjar ha valt för klen dsp/cpu och för lite mindre. Har svårt att tänka mig att det hade blivit så mkt dyrare om de valt kaxigare fsp/cpu och dubbla minnet. Detta gäller om du vill köra många plugins internt samtidigt.

    Men för de pengar en kostar är det lätt värt det!

  40. #760
    Jrokbrok
    Jrokbrok är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har kört MPC2000 och MPC4000 innan och tycker (som många andra) att MPC One är lite rörig.
    Det finns sjukt många olika funktioner och man kan göra så mkt mer än de två andra jag tidigare haft men om man sätter sig ner och verkligen jobbar med den är det värt det.

    Det enda jag är lite skeptisk till är att de verjar ha valt för klen dsp/cpu och för lite mindre. Har svårt att tänka mig att det hade blivit så mkt dyrare om de valt kaxigare fsp/cpu och dubbla minnet. Detta gäller om du vill köra många plugins internt samtidigt.

    Men för de pengar en kostar är det lätt värt det!
    Tack för svar! Inte möjligt att på egen hand uppgradera minnet eller?

  41. #761
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jrokbrok Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för svar! Inte möjligt att på egen hand uppgradera minnet eller?
    Nej. Jag har iofs inte öppnat upp och kollat men det sägs att det inte går.

  42. #762
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Är det nån av er som haft problem med att slava sin mpc mot midiklocka?
    Jag gjorde ett litet test igår med ett Usamo interface så det kan vara där det brister också.
    Det blir iaf att den laggar och försöker hitta tempot dom 4 första barsen och sen synkar den men det känns inte direkt vråltight…

    Edit: det verkar vara usamo som spökar
    Senast redigerat av Thulo den 2022-08-25 klockan 20:56.

  43. #763
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det nån av er som haft problem med att slava sin mpc mot midiklocka?
    Jag gjorde ett litet test igår med ett Usamo interface så det kan vara där det brister också.
    Det blir iaf att den laggar och försöker hitta tempot dom 4 första barsen och sen synkar den men det känns inte direkt vråltight…

    Edit: det verkar vara usamo som spökar
    Jag hade liknande problem när jag skulle slava en MPC Live 1 mot Digitone för något år sedan. En av dom stora anledningarna till att jag sålde MPCn.

  44. #764
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Senast redigerat av tonefloat den 2023-05-30 klockan 16:41.

  45. #765
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Jag gillar retro-looken. Blir rätt sugen faktiskt.

  46. #766
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Ingen hit på 99 eller?
    Efter att återuppväckt min MPC1000 efter många år och kommit på hur kul det är med MPC fick jag för mig att jag vill ha denna eftersom jag älskar stora fina tangenter, 5 oktaver och så lite sladdar och meck som möjligt och helst ingen dator annat än till mix.

  47. #767
    jazza
    jazza är inte uppkopplad
    jazzas avatar
    Senior
    Jag slog till på en förra sommaren. Är nöjd och den funkar bra för det jag köpte den för: att vara en allt-i-ett lösning för att snabbt kunna sätta mig ner och bara spela och skissa på idéer.

  48. #768
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jazza Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag slog till på en förra sommaren. Är nöjd och den funkar bra för det jag köpte den för: att vara en allt-i-ett lösning för att snabbt kunna sätta mig ner och bara spela och skissa på idéer.
    Där ser man.
    Har du jobbat med några andra, gamla eller nya MPC:er som du kan jämföra med?
    Jag hade Live II ett tag men kände att komplexiteten ställde sig ivägen och det blev en DAW. Men inbyggt såhär med en keyboard kan jag se det på ett annat sätt.

    Intervjun fortsätter...
    Vad är det för stil av musik du gör på den? Är det beatsorienterat eller keyboardorienterat, patternorienterat eller sångorienterat?
    Kör du bara den, eller kopplar du in en massa annat, den har ju rätt stora möjligheter även där med CV, midi och audio in.

    Och slutligen; stabiliteten. Finns det några problem med OS och stabilitet. Akai har ju inte världens bästa track record där direkt. Redan på S5000 började de med ovanan att släppa ofärdiga OS.

  49. #769
    jazza
    jazza är inte uppkopplad
    jazzas avatar
    Senior
    Har inte jobbat med äldre MPC:er men hade en MPC Live för ett gäng år sedan. Sålde den för att åter igen jobba i Logic men saknade den från dag ett. Så när den kom med ett "inbyggt" keyboard kunde jag inte stå emot.

    På MPC Keyn gör jag patternbaserade grejer, mycket loopar och samplingar som drar åt ambienthållet. Än så länge har det bara blivit att jag kör den standalone men tanken är/var att styra div moduler via CV över midi och routa in dem via audio in och sampla/loopa. Har också börjat sampla av några aukistiska instrument för att skapa Keygroup Instruments.

    Har inte haft några problem med stabilitet. Någon uppdatering strulade lite men det gick att lösa.

  50. #770
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jazza Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte jobbat med äldre MPC:er men hade en MPC Live för ett gäng år sedan. Sålde den för att åter igen jobba i Logic men saknade den från dag ett. Så när den kom med ett "inbyggt" keyboard kunde jag inte stå emot.

    På MPC Keyn gör jag patternbaserade grejer, mycket loopar och samplingar som drar åt ambienthållet. Än så länge har det bara blivit att jag kör den standalone men tanken är/var att styra div moduler via CV över midi och routa in dem via audio in och sampla/loopa. Har också börjat sampla av några aukistiska instrument för att skapa Keygroup Instruments.

    Har inte haft några problem med stabilitet. Någon uppdatering strulade lite men det gick att lösa.
    OK, tack för input. Jag är bra sugen på denna, MPC har många kreativa produktionsflöden. Jag har enbart kört MPC1000 och testade också Live men kände att det fortfarande var lite för mycket dubbla/trippla knapptryckningar - på grund av för få... knappar. Men här verkar de löst det bättre i stil med MPC3000, 4000, X; många dedikerade knappar.

  51. #771

  52. #772

    Veteran
    Gillar färgen

  53. #773
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

Liknande ämnen

  1. Akai MPC1000 ihop med Ableton Live
    Av Sean i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-06-08, 19:43
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •