Resultat 1 till 33 av 33

Ämne: Årets bästa resp sämsta platta?

  1. #1
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran

    Årets bästa resp sämsta platta?

    Har ni några tips,, finns det någon platta som släppt 2016 som är bäst, eller sämst? Eller bara oförklarligt överskattad, kanske underskattad?

  2. #2
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    (hämtar popcorn) Vad som är getpung för någon kan ju vara guld o gröna skogar för ngn annan

  3. #3
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (hämtar popcorn) Vad som är getpung för någon kan ju vara guld o gröna skogar för ngn annan
    Jahaaaa... det kunde jag inte komma på,, tack för upplysningen! Men mer seriöst.. du har säkert åsikter som kan vara värda ett par rader? Nu när du hämtat dina popcorn å allt!

    På något sätt så har vi nog en liten aning om och förutfattad mening kring våra vänners känsla för musik?! Jag tror t.ex. att du hr solo inte gillar Lasse Stefanz,, eller om det är Lazze Stefans? Kanske Lazze Ztefanz?

  4. #4
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Hehe. Då har du fel förutfattad mening om min musiksmak

    Jag gillar t ex viss "dansbandsmusik". Upptäckte förförra sommaren Svenne-Rubins storhet Låtar som Folköl o dunkadunka, fly mig en wobbler Holger, en gammal amazon m fl är en RIKTIG svensk guldskatt IMHO

    Lasse Stefanz kan jag inte så mycket om men respekterar dem till fullo. Det gör jag nog med alla som har musiken som sin profession för det är inte något man åstadkommer på en handvändning

  5. #5
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    men sant. Jag är nog lite PK-skadad vad gäller musik & musiker. Har själv spelat allt från syntpopo, funk, schlager till bulgarisk punkrock. O tyvärr finns det alltid ngn som ser ner på ngn annan musik/musikutövning inom alla "grupperingar".

    *) reserverar min rätt att gnälla på Hellström & New Order

  6. #6
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Guld: Garmarna - 6
    Bajs: Alla favoritband som släpper samlingar och boxar med typ två nya (eller tidigare osläppta) spår.

  7. #7
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Guld: Garmarna - 6
    Bajs: Alla favoritband som släpper samlingar och boxar med typ två nya (eller tidigare osläppta) spår.
    fint uttryckt Mpop. Respect!! Instämmer med bajset faktiskt.

  8. #8
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men sant. Jag är nog lite PK-skadad vad gäller musik & musiker. Har själv spelat allt från syntpopo, funk, schlager till bulgarisk punkrock. O tyvärr finns det alltid ngn som ser ner på ngn annan musik/musikutövning inom alla "grupperingar".

    *) reserverar min rätt att gnälla på Hellström & New Order
    Ja bara du inte gnäller på Joy Division

  9. #9
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, Garmarna,, har inte lyssnat men läste faktiskt i dag i någon hifitidning att de förtjänade högsta betyg och extra plus...

  10. #10
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Visst skall man respektera alla som seriöst utövar musik, oavsett stil eller genre,, men man behöver inte gilla deras resultat!

    Jag ogillar skarpt redan nämnda dansband,, resultatet är inte i närheten av något som jag upplever som musik. Detta ogillande är så pass starkt att jag har svårt att respektera dem som artister. Sorry guys...

  11. #11
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst skall man respektera alla som seriöst utövar musik, oavsett stil eller genre,, men man behöver inte gilla deras resultat!
    Instämmer


    Jag ogillar skarpt redan nämnda dansband,, resultatet är inte i närheten av något som jag upplever som musik. Detta ogillande är så pass starkt att jag har svårt att respektera dem som artister. Sorry guys...
    Har sett denna attityd/inställning hos olika grupperingar. T ex "Musikhögskolefolk" som dissar/ickerespekterar populärmusiker. Musikerpolare som dissar typ Danny, Darin o likande IMHO superbegåvade musiker. Eller rockmusiker som dissar all elektronisk musik o dess utövare..

    Tråkigt. Men jag ska inte störa tråden mer. Förlåt.

  12. #12
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Lugnt! Åsikter hör konsten till!

  13. #13
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Som exempel,, de musiker som deltar i dansbandet,, är uppenbart erfarna och kunniga på sina instrument och de kan leverera det som deras fans längtar efter. Gott så långt, och dit sträcker sig min respekt.

    Jag lyssnar på musik, försöker att inte ha någon förväntan utan gillar faktiskt att bli översköljd av intryck, och därefter bildar jag mig en uppfattning. T.ex. Jarre's Electronica,, jag tycker att de är klart godkända, men inte om jag jämför med eller förväntar mig att det skall låta "Oxygene".

    Tyvärr har jag bara köpt gamla skivor i år, som är värda att omnämnas som "guld"

  14. #14
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Darin och Danny är också intressanta exempel.. Personligen gillar jag Darin mer,, mest för att jag personligen känner att Danny inte får det material som han förtjänar.

  15. #15
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Årets bästa - i termer - personligt mervärde. Mångdimensionell lyssning och emotionell koppling skulle jag säga Jenny Gabrielsson Mare med sin Comb the Wicked.


    Årets sämsta i form av besvikelse (lyssnar inte på saker jag vet är skit (schlager,dansband, improvisations-jazz vet jag folk gillar - men vet jag inte gillar och här pratar vi väl rent objektivt?) - Pride and fall - red for dead. Gillar dessa norrmän vanligtvis men årets platta är jag nöjd jag inte beställde från tüskland. Finns så klart bra låtar på den - men för mig, besvikelse

  16. #16
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Besvikelse: Hurulas hyllade album är inte alls i nivå med hans förra, även om det finns bra låtar förstås.
    Bästa: Blev förvånad över låten "Silver" på Kents nya samlingsalbum, den är sjukt bra och bättre än det mesta de har gjort de senaste åren tycker jag.

  17. #17
    deleted user
    Lämnar Jennys album åt sidan pga jäv.

    Bästa tre: Bowie, Kaitlyn Aurelia Smith och Nick Cave.

    Alessandro Cortini ligger och bubblar men det var ju i strikt mening en EP.

    Sämsta har jag inte lyssnat på och har jag det lägger jag inte energi på det.

    För övrigt ett fantastiskt musikår.

  18. #18
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Bäst: Kardinal Synd - [emo]

  19. #19
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Textmässigt tyckte jag att Frida Hyvönen:s skiva KVINNOR OCH BARN var årets bästa, de kändes både ärliga och välskrivna.

    Annars har jag lyssnat en del på J-pop och K-pop på inrådan av min granne som skriver låtar inom den genren, där är ungefär allting årets sämsta .)

  20. #20
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lugnt! Åsikter hör konsten till!

  21. #21
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Textmässigt tyckte jag att Frida Hyvönen:s skiva KVINNOR OCH BARN var årets bästa, de kändes både ärliga och välskrivna.
    Vad lustigt! Jag hade precis tänkt skriva att min största besvikelse var denna platta baserat på singeln som släpptes tidigare i år. Undvek faktiskt att lyssna på den alls till igår. Och den är ju jättebra!

    Så från årets sämsta till, kanske inte bästa, men mest positiva överraskning!

  22. #22
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Jag skulle vilja veta mer om årets skiva just för att jag är så kass på att vara uppdaterad.

  23. #23
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Bäst i år: NEJ https://soundcloud.com/novoton/nej-aldrig-mer

    Vill även propsa för Youth Code: https://www.youtube.com/watch?v=nSwZ...XMu77M&index=9

    Sämst: Köpte inga dåliga skivor i år!

  24. #24
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Lalehs platta är otroligt bra. Kanske den bästa som har kommit i år. Väldigt bra pop. Och spelningen i Globen var jäkligt bra.

  25. #25
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag har inte vågat köpa Bowie,,, vill varken bli påmind om att han är borta eller hur jäkla bra han VAR! :-/

  26. #26
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Riktigt grym platta... ett par av låtarna kan vara hans bästa ever! Kan tycka plattan är något ojämn (nu får jag styk av Skilling nästa gång vi ses hehe) - men klart värd att köpa. Rekommenderar som vanligt vinylen!!! 180gram prima fetskiva!

  27. #27
    deleted user
    Det är mycket sällsynt att jag slår någon för dennes åsikt om en platta. Extremt sällsynt.
    Senast redigerat av Skilling den 2016-12-23 klockan 01:23.

  28. #28
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Bowie var magiskt bra.Jag är så glad att jag intensivlyssnade den hela helgen innan beskedet kom, så jag är säker på att den står på egna ben, inget sentiment filter, ett av hans toppalbum. Ang. ojämn så är det nog bara Sue jag har problem med, för mycket vit funk och jobbig jazz...

    Veteranernas år, Iggy gjorde sin bästa insats sen '93. PJ Harvey också väldigt stark.

    Årets sämsta har jag ingen aning om, har inte heller lagt tid på att hitta den. Lite besviken på bob hund faktiskt, dels hade man redan hört nästan alla låtarna, dels var den lite menlös tyckte jag. Känns som dom börjar stå och stampa lite igen. Fortfarande bra såklart, men motsvarade inte mina förväntningar. (Men live levererar dom givetvis.)

  29. #29
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är mycket sällsynt att jag slår någon för dennes åsikt om en platta. Extremt sällsynt.
    Sällsynt,, men det låter som att det nu kan vara det där tillfället....? ��

  30. #30
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sällsynt,, men det låter som att det nu kan vara det där tillfället....? ��
    Det kan finnas skäl för Frengus att se sig över axeln och hålla fria flyktvägar, mer säger jag inte.

  31. #31
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag skall nog köpa Bowie... vinyl är verkligen trevligt dessutom!

  32. #32
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Mycket bra tillfälle att störa julfriden hos grannarna också Misstänker mina knorrar just nu

    Jag lärde mig springa från arga punkare redan 1983 - hoppas lite av de takerna sitter i hehe

  33. #33
    eangman
    eangman är uppkopplad nu
    eangmans avatar
    Veteran
    Här är våra årsbästa listor:

    http://synth.nu/artikel_bast2016.html

Liknande ämnen

  1. Världens sämsta och bästa bandnamn
    Av PowerAxl i forum Allmänt om musik
    Svar: 308
    Senaste inlägg: 2018-01-02, 14:02
  2. Synthar med sämsta resp. bästa fabrikspresets...
    Av bjorx i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 10:53
  3. Ranka bästa och sämsta tillverkare
    Av Volt i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 16:30
  4. Årets platta 2007
    Av Stefan i forum Skivor & artister
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 15:51
  5. Recoil - Subhuman "Världens sämsta platta"
    Av tommyc i forum Skivor & artister
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 01:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •