Resultat 1 till 37 av 37

Ämne: Gemini CDJ ? Julklapp?

  1. #1
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd

    Gemini CDJ ? Julklapp?

    Tänkte tjocka CD spelare till lillgrabben och spanar lite på Geminis CDJ och MDJ. Någon som har erfarenhet av dessa och om de är ok.. för inte fan har farsan råd med ett par Pioneer....

    Funderar även på denna: Gemini CDMP-7000 - Thomas Sverige Men hajkar inte.. funkar sån där BPM sync å skit.... står ju BPM lock.. kan nån förklara för en farbror som fortfarande snurrar vax

    Vad finns det för andra bra alternativ?

  2. #2
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Tycker mig ha förstått att vad du än väljer så är det bra om den är seratokompatible. Här är listan:
    https://serato.com/dj/hardware

  3. #3
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Varför är det bra och vad gör det? ..flesta av de där är ju kontrollers... ska ju vara CD sen mp3 Wav å skit också säkerligen

    ..känner mig gammal och tappad

  4. #4
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Kom igen... finns det inga budget DJ:s på detta forum HJÄÄÄÄÄLLLPP... är alla bara Pioneer Posch

  5. #5
    Out in the blue
    Out in the blue är inte uppkopplad
    Out in the blues avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har lite denon-prylar tillsalu (denon är ju mer old-schoool!)

  6. #6
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför är det bra och vad gör det? ..flesta av de där är ju kontrollers... ska ju vara CD sen mp3 Wav å skit också säkerligen

    ..känner mig gammal och tappad
    serato verkar vara standard för att allt ska synka. På länken jag gav dig hittar man t ex Gemini (seratokompatibla) för jordnötter. Typ 1500kr. Sen får man köpa till Serato. Inte en aning om vad det går på dock

  7. #7
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ja men dom är kontrollers, inte CD-spelare....

  8. #8
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Skillnaden för den som spelar är? Spelar du redan digitalt så är det väl egalt om ljudet kommer från en CD-skiva eller ett USB-minne?

  9. #9
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Inte om man har en djävla massa CD skivor.... sen är det ju hemma i pojkrummet utan data. Många format men fristående med möjlighet att expandera är väl grejen... men tycker Gemini cdj verkar vara dom som ligger närmast Pioneer grejerna av lågbudget... är väl bra om han vill fortsätta på riktigt....

    Verkar ju funka med Traktor å Midi jox men inte serato..... he-he.... säger mig inte mkt ändå... synkar alltså med nån data och inte med annat data... fan vad jag inte har en susning

  10. #10
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    säger mig inte mkt ändå... synkar alltså med nån data och inte med annat data... fan vad jag inte har en susning
    ärligt talat inte jag heller. Är faktiskt också lost vad gäller 2016-dj-utrustning

  11. #11
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Medelåldern här är väl över 40 så det är väl inga som kan digitalfnurrorna då

    Bara beställa då och se vad det är för skit

  12. #12
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare

  13. #13
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Skulle aldrig köpa något beggat till julklapp... och synnerligen aldrig tjacka en beggad CD-spelare. Men tack för Tipset Vet om Pioneers små spelare, men är just intresserad av Geminis spelare som har funktioner som mer motsvarar de större CDJ spelarna med vinylspinn å jox. Så därför under jag om någon har erfarenhet av dess kvalitet osv... jag vill veta OM sakerna, inte vart de finns att köpa... det är inget problem.
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2016-12-07 klockan 11:16.

  14. #14
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    ok. I fat

  15. #15
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Man vill ju höra om direkt erfarenhet ... läst en del tester nu men ...känns ju ibland som de får pröjs för att slänga på lite glitter på omdömet.

  16. #16
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    jepp. Vi borde väl ha några deltidsDJs här inne...

  17. #17
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Personligen är jag lite allergisk mot gemini, har alltid tyckt att kvaliteten vart lite so so, både på responstid på start och byggkvalitet.
    Samt pitch sensitivity. Men jag är nog lite partisk i frågan, jag har alltid föredragit pioneer och denon framför, gemini och numark.

    Men! Om Kiddo tycker det är roligt och vill fortsätta Så är det ett bra instegssegment att lära sig mixa på. Och lär han sig bemästra ett par (från mitt perspektiv) halvttaskiga spelare, så kommer han bemästra i stort sätt vilka spelare som helst i framtiden, och spela på ett par pioneer kommer kännas lätthanterat och enkelt som en dröm

    Men som sagt det är bara mina 5 cent

  18. #18
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Tack.. jag är ju lite på din linje..även om jag faktiskt har haft en Numark..vafan den nu heter i 10 år och den har alltid funkat.. men det är en sån dubbelrackad pryl..hemmaspelad mer som lyssning.... hade faktiskt mer strul med gamla Denon 2000f.. men den var varken min och det var två decennium sen typ...

    Men Gemini MDJ-1000 verkar ju ha fått bra kritik... och verkar ju funktionsmässigt ha det mesta som Pioneer förebilden har... men visst får man en lite vissnare spelare för 4k än 22k ..räknar inte med annat... men funkar den några år så va fan.... och vill han sen byta upp sig så...äh tror det får bli ett par sådana... annars Pioneer cdj-350... eller en bättre, men då får han en nu och en när han fyller år ...grym farsa va...e du inte snäll så får du inte den andra så kan du inte mixa

  19. #19
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    HAha 2000F, det var det ja lärde mig spela cd på Jag var så lost i början, gentemot hur det var att spela vinyl

    Men faktum är att den spelaren ser riktigt vettig ut! Särskilt till det priset.Det är ju en ren pioneerkopia, iaf utseendemässigt, och specsen verkar också vetttiga. Och ja har ju faktiskt inte provat den, så ja skaaaa inte dömma :P

  20. #20
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ok..MDJ var ju skit.. provade Bax-shop.. första och sista gången.. köpte nya och inte B-stock men fick ett par B-stock varav den ena var väldigt fuckad... så det sket sig... klart lågbudget så det skriker om det...snea screens..mm.. i övrigt tyckts jag de kändes rätt trevlig...men dessa åker tillbaka fort som fan....

    Det hela slutade med att jag i stället tackade riktiga pioneers..... vadå.. klart grabben ska ha riktiga grejer ..Pappa blev bara jävligt mkt fattigare.. men det är det värt.. man ska vårda intressen
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2016-12-22 klockan 09:35.

  21. #21
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    <3 Kul! Hoppas han kommer gilla det!

  22. #22
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    ..jag hoppas det också....åandra sidan.. annars så kan ju jag ta dom

  23. #23
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Helt rätt )) vad blev det för några ?

  24. #24
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    850

  25. #25
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Grymt, ja dom är stabila

  26. #26
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    klart grabben ska ha riktiga grejer ..Pappa blev bara jävligt mkt fattigare.. men det är det värt.. man ska vårda intressen
    Han kommer bli överlycklig. Kanonval!

  27. #27
    otechn
    otechn är inte uppkopplad

    Senior
    Vad ska man köpa om man vill lira USB-minnen och vill komma hyfsat billigt undan? Vill inte köpa nåt skräp heller...

  28. #28
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Det där med hyfsat billigt funkade ju inte för mig..... tycker 850 var sjyssta.. har stått och mixat lite för mkt i grabbens rum nu Fan sälja nån synth och köpa ett par 900 till mig själv.... bli digital DJ...

  29. #29
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Vill du bara lira sticka, eller cd också ? ?

    Citat Ursprungligen postat av otechn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad ska man köpa om man vill lira USB-minnen och vill komma hyfsat billigt undan? Vill inte köpa nåt skräp heller...

  30. #30
    otechn
    otechn är inte uppkopplad

    Senior
    Är inte särskilt intresserad utav CD!

    Citat Ursprungligen postat av Infra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill du bara lira sticka, eller cd också ? ?

  31. #31
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    XDJ-700 el XDJ-1000 om du ska köra pioneer.... annars finns det väl en uppsjö billigare kontrollers... allt beror ju på graden av taktslitet.. vill du scratcha eller ha vinyl feeling el räcker det med faders?

  32. #32
    otechn
    otechn är inte uppkopplad

    Senior
    Vill typ ha de mest basic med vinyl feeling och USB-kompatibilitet. Fan vad dyra de här grejerna är ändå...

    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    XDJ-700 el XDJ-1000 om du ska köra pioneer.... annars finns det väl en uppsjö billigare kontrollers... allt beror ju på graden av taktslitet.. vill du scratcha eller ha vinyl feeling el räcker det med faders?

  33. #33
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    ska vi gräva upp den här tråden då?

    mina barn ska också bli stickadeejays och jag kanske kan spinna lite gamla cds, egna grejer, Specialedits på sticka?!?!

    Så är tex Gemini CDJ 650/700 bra Pioneerersättare?

    Nån som har erfarenhet?

  34. #34
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ska vi gräva upp den här tråden då?
    Jepp. Jag vill gärna se foto på Emu ståendes bakom de binära skivspelarna med en hand i luften & halvt hörlursset på <3

  35. #35
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ska vi gräva upp den här tråden då?

    mina barn ska också bli stickadeejays och jag kanske kan spinna lite gamla cds, egna grejer, Specialedits på sticka?!?!

    Så är tex Gemini CDJ 650/700 bra Pioneerersättare?

    Nån som har erfarenhet?
    Mitt svar är ju NEJ! ..köpte faktiskt ett par CDJ-350 till mig själv och tycker dom funkar helt ok....inte lika bra at scratcha med som 850, 900..osv.. men fördel mot 850 för att den kan gå ner på decimaler på BPM..så för smooth taktmix klart överlägsen...ingen reverse vilket är trist....

    Fördelen med att köra riktig Pioneer är väl att det är standard och att lära sig Rekordbox mm är väl då bra om man skall fortsätta spinna på dansgolv i framtiden.

  36. #36
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jepp. Jag vill gärna se foto på Emu ståendes bakom de binära skivspelarna med en hand i luften & halvt hörlursset på <3

  37. #37
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mitt svar är ju NEJ! ..köpte faktiskt ett par CDJ-350 till mig själv och tycker dom funkar helt ok....inte lika bra at scratcha med som 850, 900..osv.. men fördel mot 850 för att den kan gå ner på decimaler på BPM..så för smooth taktmix klart överlägsen...ingen reverse vilket är trist....

    Fördelen med att köra riktig Pioneer är väl att det är standard och att lära sig Rekordbox mm är väl då bra om man skall fortsätta spinna på dansgolv i framtiden.
    men jag tycker alla pioneer är lite vansinnigt dyra?!?

    är rekordbox det där lökiga som min kompis har som sorterar ens filer efter bpm?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •