Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 181 till 231 av 231

Ämne: Hej då, synthar.se - välkommen syntar.info

  1. #181
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av 3molo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej! Det är, eller var, min sida. Jag lägger tyvärr ned då jag inte har tid. Jag ger gärna någon databas och kod så att den kan leva vidare.
    Hurra!

  2. #182
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av 3molo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej! Det är, eller var, min sida. Jag lägger tyvärr ned då jag inte har tid. Jag ger gärna någon databas och kod så att den kan leva vidare.
    Hej!

    Har du koden på github?

  3. #183
    3molo
    3molo är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej!

    Har du koden på github?
    Nej, bitbucket men inte publikt. Det är snabbt skrivet och jag vill inte riktigt associeras med det :-). Om du är intresserad kan du skriva till mig så kan vi diskutera och du kan vid intresse få access till bitbucket där det ligger.

  4. #184
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Det vore ju fantastiskt om den här sidan fick fortsatt liv i någon form!

  5. #185
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 3molo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej! Det är, eller var, min sida. Jag lägger tyvärr ned då jag inte har tid. Jag ger gärna någon databas och kod så att den kan leva vidare.
    ❤️

  6. #186
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av 3molo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, bitbucket men inte publikt. Det är snabbt skrivet och jag vill inte riktigt associeras med det :-). Om du är intresserad kan du skriva till mig så kan vi diskutera och du kan vid intresse få access till bitbucket där det ligger.
    Pm.

  7. #187
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    FYI. Jag är i kontakt med 3molo och kommer ev att driva den vidare.

  8. #188
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    FYI. Jag är i kontakt med 3molo och kommer ev att driva den vidare.
    Grymt kör hårt, Vi räknar med dig!

  9. #189
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 3molo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej! Det är, eller var, min sida. Jag lägger tyvärr ned då jag inte har tid. Jag ger gärna någon databas och kod så att den kan leva vidare.
    All heder till dig 3molo

  10. #190
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Här kan de som är intresserade bidra till att sidan lever vidare: https://www.99musik.se/showthread.ph...av-syntar-info

  11. #191
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    All heder till dig 3molo
    Fint av dig 3molo och toppen även att 45-knuten ev. tar över.

  12. #192
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Om deg till hosting kommer in så tänker jag mig att den ska vara uppe igen kring mitten av januari. Om fler är intresserade av drift så PM.

  13. #193
    3molo
    3molo är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tack NON, det värmer. Jag tror att många här hade gjort samma sak.
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    All heder till dig 3molo

  14. #194
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Vi var tydligen flera som kontaktade 3molo med intresse att driva sajten vidare nu när syntar.info försvann. För egen del var jag på väg att sätta upp en ny sajt på http://syntar.nu redan när synthar.se la ner 2016. Medan jag skissade på en ny sajt var 3molo snabb som en vessla på att få upp syntar.info, och då la jag ner jobbet med min sajt.

    Nu när 3molo var schysst att dela med sig av sitt arbete gjorde jag slag i saken och la upp kod och databas på http://syntar.nu där jag utgick från det arbete 3molo lagt ner... stort tack för det!

    Jag har sett att 45’an är på gång också, men jag är ingen webbutvecklare till yrket så http://syntar.nu är mest, som my03 skrev i en annan tråd, en kul grej för att hålla de grå i trim... och konkurrens är väl bra...? ;-)

    Sajten kommer kanske inte att vara uppe 100% nu i början under tiden jag upptäcker barnsjukdomar och gör uppdateringar och justeringar. Hör gärna av er om ni upptäcker något som inte fungerar. Just nu är databasen uppe som den såg ut när syntar.info la ner. Först ska jag få igång kopplingen till Vend, sen blir det Blocket. Ska kika på Tradera också så småningom... fler önskemål?

  15. #195
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi var tydligen flera som kontaktade 3molo med intresse att driva sajten vidare nu när syntar.info försvann. För egen del var jag på väg att sätta upp en ny sajt på http://syntar.nu redan när synthar.se la ner 2016. Medan jag skissade på en ny sajt var 3molo snabb som en vessla på att få upp syntar.info, och då la jag ner jobbet med min sajt.

    Nu när 3molo var schysst att dela med sig av sitt arbete gjorde jag slag i saken och la upp kod och databas på http://syntar.nu där jag utgick från det arbete 3molo lagt ner... stort tack för det!

    Jag har sett att 45’an är på gång också, men jag är ingen webbutvecklare till yrket så http://syntar.nu är mest, som my03 skrev i en annan tråd, en kul grej för att hålla de grå i trim... och konkurrens är väl bra...? ;-)

    Sajten kommer kanske inte att vara uppe 100% nu i början under tiden jag upptäcker barnsjukdomar och gör uppdateringar och justeringar. Hör gärna av er om ni upptäcker något som inte fungerar. Just nu är databasen uppe som den såg ut när syntar.info la ner. Först ska jag få igång kopplingen till Vend, sen blir det Blocket. Ska kika på Tradera också så småningom... fler önskemål?
    tack så hemskt mkt och jag tror att sajten kommer bli skitbra en gång den är färdig. för det är ovärderligt att ha en sida som man iaf kan få ett hum om vad beggade synthar kostar. det snackas så mkt skit omkring det så det är bra att ha iaf en hyfsad riktlinje och guide, så verkligen tack så mkt för ditt arbete och engagemang

  16. #196
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Hur många är ni nu som bygger olika siter för det här?
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2021-01-08 klockan 10:03.

  17. #197
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi var tydligen flera som kontaktade 3molo med intresse att driva sajten vidare nu när syntar.info försvann. För egen del var jag på väg att sätta upp en ny sajt på http://syntar.nu redan när synthar.se la ner 2016. Medan jag skissade på en ny sajt var 3molo snabb som en vessla på att få upp syntar.info, och då la jag ner jobbet med min sajt.

    Nu när 3molo var schysst att dela med sig av sitt arbete gjorde jag slag i saken och la upp kod och databas på http://syntar.nu där jag utgick från det arbete 3molo lagt ner... stort tack för det!

    Jag har sett att 45’an är på gång också, men jag är ingen webbutvecklare till yrket så http://syntar.nu är mest, som my03 skrev i en annan tråd, en kul grej för att hålla de grå i trim... och konkurrens är väl bra...? ;-)

    Sajten kommer kanske inte att vara uppe 100% nu i början under tiden jag upptäcker barnsjukdomar och gör uppdateringar och justeringar. Hör gärna av er om ni upptäcker något som inte fungerar. Just nu är databasen uppe som den såg ut när syntar.info la ner. Först ska jag få igång kopplingen till Vend, sen blir det Blocket. Ska kika på Tradera också så småningom... fler önskemål?
    Hej!

    Kul att du angererar dig. Jag har precis fått in pengar till hosting. Planen är som sagt att lansera sidan typ i mitten av Januari. Den är skriven i Python.2.7 vilket påverkar det ekonomiska lite. Hör av dig!

  18. #198
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur många är ni nu som bygger olika sitter för det här?
    Många.

  19. #199
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Hur påverkar python 2.7 kostnaden? Blir det billigare om den kör i 3.x? Jag kan kika på att porta den dit i så fall.

  20. #200
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Jag skulle nog satsa på att köra Docker + valfritt moln i stället för att förlita mig på färdigpackade webbhotellslösningar för att få ner omkostnaden. I synnerhet som denna sajten kommer ha få besökare och låg bandbredd. Det kräver kanske lite mer förarbete men den stora fördelen är att man kan välja teknikstack helt själv.

  21. #201
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Kör man med egenvald custom teknikstack kan det dock innebära att det blir svårare att ev lämna över ansvaret till ngn annan i framtiden. Livet förändras. Ena dagen har man all tid i världen, nästa dag hinner man inte med ngt


    Keep it simple rekommenderar jag

  22. #202
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Docker rör jag inte ens med handskar. Detta vidriga påhitt.

  23. #203
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Containrar är ju det bästa som hänt sen hålkorten.

  24. #204
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nej 😀
    Senast redigerat av fortyfiveknots den 2021-01-10 klockan 02:50.

  25. #205
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tack så hemskt mkt och jag tror att sajten kommer bli skitbra en gång den är färdig. för det är ovärderligt att ha en sida som man iaf kan få ett hum om vad beggade synthar kostar. det snackas så mkt skit omkring det så det är bra att ha iaf en hyfsad riktlinje och guide, så verkligen tack så mkt för ditt arbete och engagemang
    Tack cyberpunx!

    För de som har missat det vill jag bara upplysa om att mitt hobbyprojekt syntar.nu är uppe och snurrar. Sajten innehåller all historik från syntar.info och även lite ny funktionalitet - plus att den samlar in annonser från Vend sedan några dagar tillbaka...
    Senast redigerat av synthjohan den 2021-01-12 klockan 22:10. Anledning: fixat länken

  26. #206
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    404

  27. #207
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Dra ett pm till mig så löser vi bra hosting!

  28. #208
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    404
    -1

  29. #209
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Ingen 404 här inte

  30. #210
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    -1
    Ja, samma för mig. 403 - Forbidden. Access is denied

  31. #211
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Jag har bytt portnummer för pythoninstansen så har ni varit inne på sajten tidigare ligger nog gamla porten kvar i cachen på webläsaren.

    Testa den här länken... syntar.nu så ska det funka.

  32. #212
    tut
    tut är inte uppkopplad
    tuts avatar
    Senior
    Wohoooooo!! Snyggt!!

  33. #213
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen 404 här inte
    Här är jag!

  34. #214
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack cyberpunx!

    För de som har missat det vill jag bara upplysa om att mitt hobbyprojekt syntar.nu är uppe och snurrar. Sajten innehåller all historik från syntar.info och även lite ny funktionalitet - plus att den samlar in annonser från Vend sedan några dagar tillbaka...
    Snyggt!!

  35. #215
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har bytt portnummer för pythoninstansen så har ni varit inne på sajten tidigare ligger nog gamla porten kvar i cachen på webläsaren.

    Testa den här länken... syntar.nu så ska det funka.
    Kan inte alla ni handlingskraftiga slå ihop era påsar? Det tror jag de flesta skulle gilla.

    Sedan vill jag mest säga att Moogen är snygg i luren och skitfult beskuren i datorn. Inget viktigt, men vill du fila på det så varsågod för gnället.

  36. #216
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har bytt portnummer för pythoninstansen så har ni varit inne på sajten tidigare ligger nog gamla porten kvar i cachen på webläsaren.

    Testa den här länken... syntar.nu så ska det funka.
    Tjusigt!!

  37. #217
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Tack alla!

    Nu är Blocket inne också... med rätt annonsdatum och -tid. De har lite rolig datumhantering som my03 redan erfarit...

  38. #218
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack alla!

    Nu är Blocket inne också... med rätt annonsdatum och -tid. De har lite rolig datumhantering som my03 redan erfarit...
    Riktigt snyggt! Bra jobbat.

    En första önskan: Noterar väldigt mycket pianon vilket jag inte tror varit med tidigare. Pianon är fina men kanske inte så syntiga. Vore nice om man kunde filtrera kategori eller något sånt, för oss som helst jobbar med hoppande elektroner i någon form

  39. #219
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av donfuego Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Riktigt snyggt! Bra jobbat.

    En första önskan: Noterar väldigt mycket pianon vilket jag inte tror varit med tidigare. Pianon är fina men kanske inte så syntiga. Vore nice om man kunde filtrera kategori eller något sånt, för oss som helst jobbar med hoppande elektroner i någon form
    Tack!

    Blocket blandar pianon och elektroniska maskiner i samma kategori. Jag var inne på att filtrera bort allt som har med pianon och flyglar att göra m.h.a. fritextsökning. Det man då tappar är digitalpianon och t.ex. Nord Stage piano... men det kanske inte gör så mycket, det är syntarna man vill åt!

    När jag kollar i databasen verkar det som du har rätt. Det gjordes nog en filtrering när syntar.info hämtade annonser från Blocket tidigare.

  40. #220
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Nu är pianon och flyglar borta från "senaste" men går fortfarande att söka på (än så länge).

    Har även lagt till så att tidpunkten för när annonsen publicerades finns med under skapad.

  41. #221
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är pianon och flyglar borta från "senaste" men går fortfarande att söka på (än så länge).

    Har även lagt till så att tidpunkten för när annonsen publicerades finns med under skapad.
    Kan man filtrera bort Behringer också?

    (It's a joke folks!!!)

  42. #222
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man få bara Behringer?
    Ja, genom att skriva in "Behringer" http://syntar.nu:8008/search?q=Behringer

  43. #223
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, genom att skriva in "Behringer" http://syntar.nu:8008/search?q=Behringer
    Haha, tur att jag inte har nån statistik på sökfunktionen... 15 sökningar på Behringer senaste timmarna!

  44. #224
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Johan: funkar syntar.nu i realtid eller körs det en batch med jämna mellanrum? Ser t ex att det finns nya syntar uppe på vend men de dyker ej upp på din sida (än?)

  45. #225
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Den är batchdriven. Ska se till att starta inhämtningen tidigare på morgonen. Den är avstängd på natten när det ändå inte läggs in så många annonser.

  46. #226
    deleted user
    Hörni kodsmeder - går det att göra en bevakningsfunktion?

  47. #227
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Jag har funderat på det, men risken då är nog att bli blockad eftersom jag måste kolla sajterna rätt ofta. Var 5:e sekund kanske?

  48. #228
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har funderat på det, men risken då är nog att bli blockad eftersom jag måste kolla sajterna rätt ofta. Var 5:e sekund kanske?
    Hur ofta kör google alerts? Upplever de som rätt sega

  49. #229
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Det beror helt på hur ofta Google indexerar sajten. Oftare på större sajter och mer sällan på mindre.

  50. #230
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Gick av misstag in på den gamla adressen (syntar.info) och hamnade på en rolig sida istället. Strage som 15-årig miljonär! :

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2021-03-03 kl. 13.05.19.png 
Visningar:	30 
Storlek:	696,0 KB 
Id:	100117

  51. #231
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Strage, den evige 15-åringen

Liknande ämnen

  1. Varför kan inte alla "synthar" spela flera ljud samtidigt via midi?
    Av drifter7508 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 14:26
  2. Vilka här bor i/omkring Malmö? - "Snacka-synthar-träff"
    Av T11 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 13:30
  3. "Exportera" reason-synthar till Logic
    Av Karax i forum Reason Studios
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 03:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •