Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 73

Ämne: CD-tryckeri för små upplagor

  1. #1
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran

    CD-tryckeri för små upplagor

    Någon som kan rekommendera företag som erbjuder CD-tryck inkl tillverkning av glasmaster för mindre upplaga, 200ex i detta fall?

  2. #2
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran

  3. #3
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Mobineko.

    edit: Bra att man läser svaren först innan man svarar

  4. #4
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    har läst lite om mobineko och folk som inte riktigt varit nöjda med slutresultaten.. ngn som kan dementera?

  5. #5
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    pbit pressade 100 ex där och var väldigt nöjd. Jag har en av de skivorna och den ser finfin ut och låter bra. Han pressade i bulk och fixade omslag på annat håll. Vad var det som var felet enligt det du läst? Nyfiken då jag pressat vinyl via dem och fått superservice. Vill jag en gång göra CD (?!) så har de hittills stått överst på listan...

  6. #6
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    ja, att fixa omslag på annat håll är klart ett alternativ, var tryckte pbit de?

  7. #7
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Det finns ju flera andra. Men de kör CDR för mindre upplagor. Som http://skivtryck.se osv.

  8. #8
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja, att fixa omslag på annat håll är klart ett alternativ, var tryckte pbit de?
    Jag tror han helt enkelt vevade på med färgutskrift på lite finare papper... han gjorde 100 ex och skrev ut i takt med att de gick åt.
    https://www.discogs.com/Mononot-Elec...elease/3405561

  9. #9
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns ju flera andra. Men de kör CDR för mindre upplagor. Som http://skivtryck.se osv.
    yess, kollade upp de med, men vill helst inte köra CDr

  10. #10
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Inga andra rekommendationer?

  11. #11
    Mullvaden
    Mullvaden är inte uppkopplad
    Mullvadens avatar
    Senior
    dpd media använde jag förut

  12. #12
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har läst lite om mobineko och folk som inte riktigt varit nöjda med slutresultaten.. ngn som kan dementera?
    Jag har pressat två plattor där. 200 resp 100 ex.
    Första gången 200 CD på spindel, andra gången 100 CD med omslag.
    Väldigt nöjd båda gångerna.
    Du får glaspressad CD inte CDr.
    Vilket jag tycker är viktigt.

  13. #13
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Jodå, CD-produktionen av Moments Lost blev utmärkt, men omslaget blev lite mörkt. Då (2014) hade de ingen färgprofil eller kalibrerad tryckkedja. Men själva CD:n blev utmärkt! Vi gjorde 500 ex.

  14. #14
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Någon som har tips på lite billigare ställe? Verkar som de flesta höjt sina priser. Mobineko blev ganska dyrt med digipack.

  15. #15
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    http://www.skivtryck.se/tillval/till...ter-500ex.html

    Man betalar ett litet tillägg om man vill ha glasmaster på upplagor under 500st.

  16. #16
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Har börjat kolla ställen i Polen. De verkar generellt ligga lägre i pris.

  17. #17
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran

    CD?

    Hej alla HiFi-entusiaster
    CD låter ju överlägset vinyl - det är sen gammalt - men vad finns det för roliga tryckerier idag?
    Vill ev ge ut ett kommande mini-album med tillhörande remixer på fysiskt format, sidanom digitalt.

    LP är bulkigt, tungt, dyrt med lång väntetid. Så varför inte CD då, formatet som nya generationens retro-diggare älskar.
    Men var trycker man? Och vilka tryckerier kan erbjuda lite utta formgivning mm.
    Alla tips på CD-utgivning i tråden hoppas jag på!

  18. #18
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Första jag kommer att tänka på är Mobineko: https://www.mobineko.com/choose-your-cd/
    Hittade nyligen: http://monotypepressing.pl/cd-audio-4-pages-digipack/

    Sen vill jag minnas (pre-Covid) att någon svensk skulle starta en firma för det, vet dock inte vad som hände med det projektet.

  19. #19
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ytterst få har kvar CDspelare. Värt att tänka på.

  20. #20
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ytterst få har kvar CDspelare. Värt att tänka på.
    Jo jag vet - men ytterst få hade kassettdäck kvar för några år sedan. Och nu är det ju värsta fyndläge för monster-spelare på Ebay. Och det handlar eg mest om att få en fysisk produkt. 95% av lyssningen är ju ändå stream/digital-fil.

  21. #21
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ytterst få har kvar CDspelare. Värt att tänka på.
    Tror dock många har en blu-ray, bilcd, stationär dator med drev, eller bärbar tingest. En riktig dedikerad CD-spelare tror jag också är sällsynta.

  22. #22
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Jag kan inte svara på din fråga men jag vill gärna komma med pepp och glada tillrop! Fysiska produkter är roligt och CD är mitt favoritformat!

  23. #23
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan inte svara på din fråga men jag vill gärna komma med pepp och glada tillrop! Fysiska produkter är roligt och CD är mitt favoritformat!

  24. #24
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Jag fick en CD utgiven av ett skivbolag för något år sedan, fick ett antal skivor i "betalning" och det har varit helt omöjligt att bli av med dem. Kanske pga kass skiva eller så är det bara fel musik för formatet kanske

  25. #25
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo jag vet - men ytterst få hade kassettdäck kvar för några år sedan. Och nu är det ju värsta fyndläge för monster-spelare på Ebay. Och det handlar eg mest om att få en fysisk produkt. 95% av lyssningen är ju ändå stream/digital-fil.
    https://www.blocket.se/annons/stockh...kick/102845976

  26. #26
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick en CD utgiven av ett skivbolag för något år sedan, fick ett antal skivor i "betalning" och det har varit helt omöjligt att bli av med dem. Kanske pga kass skiva eller så är det bara fel musik för formatet kanske
    Jag köper en! PM!!!

  27. #27
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köper en! PM!!!
    Yes, min snyfthistoria funkade
    PM kommer!

  28. #28
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ytterst få har kvar CDspelare. Värt att tänka på.
    Finns en miljard Xboxar i hemmen

    Finns fortfarande en del som köper CDs, men att sälja 1000 cds idag är nog i paritet med att kränga 100.000 på 90-talet! Dvs Mauro Scocco-nivå, på den tiden alltså

  29. #29
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag köper musik på cd (som jag sedan rippar och streamar från egen server). Gå över oceanen efter vatten tycker säkert nån. Big Fish tog bort en låt från en gammal skiva på streaming nyligen för att den kan misstolkas som icke PK. Det händer inte på cd.

  30. #30
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns en miljard Xboxar i hemmen

    Finns fortfarande en del som köper CDs, men att sälja 1000 cds idag är nog i paritet med att kränga 100.000 på 90-talet! Dvs Mauro Scocco-nivå, på den tiden alltså
    Absolut - jag tror det blir en fysisk upplaga av 150-200. Och då kommer 40% skänkas bort, 40% vara kvar i ett evigt lager... och kanske, kanske kan ca 30-40 ex få bli sålda.

  31. #31
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Glöm inte att kungen ska ha sitt pliktexemplar.

  32. #32
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köper musik på cd (som jag sedan rippar och streamar från egen server). Gå över oceanen efter vatten tycker säkert nån. Big Fish tog bort en låt från en gammal skiva på streaming nyligen för att den kan misstolkas som icke PK. Det händer inte på cd.
    Kan bara hålla med. Finns många exempel på hur artister skriver om, eller ommixar sin historia i streamingen. Jag hatar det.

  33. #33
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ytterst få har kvar CDspelare. Värt att tänka på.
    Jag har en i bilen. Och den är ändå från 2018.

  34. #34
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Jag köper och lyssnar på CD, hemma och i bilen.
    Har köpt grunkor denna månaden som gör min hemmastereo "streamingbar". Ingen bil har blåtand eller streaming. Det är CD och kassett som gäller i bilarna.

  35. #35
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Finns egentligen inget annat format som är lika taktilt, hanterbart, tåligt, permanent, klonbart, lossless och låter exakt som mastringen hade tänkt (i en värdig anläggning). Digitalgenierna kunde sin skit redan 1979.

  36. #36
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Att flera av OSS har möjlighet att spela CD tvivlar jag inte alls på Jag köper fortfarande CD, har spelare i studion bilarna, köket, finstereon osv.

    Men bland folk generellt, de har slängt/skänkt allt CD. Alla med "nya" bilar jag känner har inte CD i bilen, bara "smarta" telefonsynkapplösningar. När vi köpte dator för ett par år sen fick jag specifikt, utanför givna tillval, ringa upp en person och välja till spelare/brännare. Det omtalades inte längre i annonser, men det gick självklart att fixa dessutom utan extra kostnad. Heja Inrego

    Men visst, spelkonsoller kan fortfarande spela musikCD alltså? Då har kanske fler än jag tänkte möjlighet, även om de kanske inte har TV:n som sin primära musikdiggarstation.

  37. #37
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns egentligen inget annat format som är lika taktilt, hanterbart, tåligt, permanent, klonbart, lossless och låter exakt som mastringen hade tänkt (i en värdig anläggning). Digitalgenierna kunde sin skit redan 1979.
    Så är det faktiskt. Ändå så blev CD det största "slit-ochsläng"-formatet. Kanske en marknadsscam, men man chockas lite över hur en gammal CD kan se ut. Lite (eller mycket???) är förpackningarna boven också. Ett jewelcase är så förbannat skört. Väldigt lätt pajar en hörna, går inte att stänga, mittfästet för skivan spruckit redan när man köper den och som resultat ramlar skiva ut hela tiden. Eftersom formatet medger att man kan ha en CD i väskan/fickan/bilfacket finns så många sätt för den att bli förstörd. Och kartongfodralslösningar gör ofta att skivan måste dras ut och stickas in, skrapande mot damm och skit som hamnat i fodralet, så det är inte mycket bättre.

    Vinyl är för stort för att tas med på samma sätt så den klarar sig bättre. Kassettband stannar ofta i fodralet, och lite slitage förstör inte hela skivan. Men jag saknar egentligen CD-normen. Väl omhändertagna CDskivor är lika fint som vinyl eller vad som helst.

  38. #38
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej alla HiFi-entusiaster
    CD låter ju överlägset vinyl - det är sen gammalt - men vad finns det för roliga tryckerier idag?
    Vill ev ge ut ett kommande mini-album med tillhörande remixer på fysiskt format, sidanom digitalt.

    LP är bulkigt, tungt, dyrt med lång väntetid. Så varför inte CD då, formatet som nya generationens retro-diggare älskar.
    Men var trycker man? Och vilka tryckerier kan erbjuda lite utta formgivning mm.
    Alla tips på CD-utgivning i tråden hoppas jag på!
    Nu var det 2015 jag gjorde min senaste platta så mycket kan ha hänt sen dess. Men då anlitade jag brothersonmedia på rekommendation och tyckte de gjorde ett exemplariskt jobb. https://www.brothersonmedia.com

    Billigast? Säkerligen inte men inte dyrast heller när jag jämförde då. Dessutom skötte de all kommunikation väldigt bra och allt var tydligt och glasklart. Det gick till och med utmärkt att ringa. Mycket kan hänt sen dess såklart men ska jag göra en ny platta så kommer jag höra av mig till dem igen och kolla läget innan jag går vidare.

  39. #39
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu var det 2015 jag gjorde min senaste platta så mycket kan ha hänt sen dess. Men då anlitade jag brothersonmedia på rekommendation och tyckte de gjorde ett exemplariskt jobb. https://www.brothersonmedia.com

    Billigast? Säkerligen inte men inte dyrast heller när jag jämförde då. Dessutom skötte de all kommunikation väldigt bra och allt var tydligt och glasklart. Det gick till och med utmärkt att ringa. Mycket kan hänt sen dess såklart men ska jag göra en ny platta så kommer jag höra av mig till dem igen och kolla läget innan jag går vidare.
    Är inte ute efter det billigaste eg - utan vill hitta firmor som kan erbjuda olika formgivning, och kanske roliga CD-case-lösningar mm För den vanliga jewel-case är ju ganska oromantisk..

  40. #40
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Finns det ställen som customtillverkar kartonger? Isf skulle man ju kunna få ett CD-konvolut stort som ett vinylfodral som man viker upp och där i sitter skivan i mitten på nån pappvikflikgrej. Sorry för OT!

  41. #41
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det ställen som customtillverkar kartonger? Isf skulle man ju kunna få ett CD-konvolut stort som ett vinylfodral som man viker upp och där i sitter skivan i mitten på nån pappvikflikgrej. Sorry för OT!
    Nä, det är absolut on-topic! Men då är man lite tillbaka i problemet att man har en lite för bulkig produkt.. Men jag tror jag har sett CD-utgåvor som typ ser ut som vinyl-gatefold.

  42. #42
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är inte ute efter det billigaste eg - utan vill hitta firmor som kan erbjuda olika formgivning, och kanske roliga CD-case-lösningar mm För den vanliga jewel-case är ju ganska oromantisk..
    Kolla av med dem. Jag fick för mig att de kan erbjuda rätt mycket olika alternativ och även formgivning om man önskar.

  43. #43
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Om man gör ett custom fodral så man man ju göra det i storlek med CDn, som många singlar släpptes i, ett pappfodral men så tar man tjockare papp/kartong och har ett skyddande mjukt material inuti fodralet. Då blir det snyggt, portabelt och skyddar skivan.

  44. #44
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Nåt tjockt men mjukt tyg, typ denim, skulle nog vara både snyggt och funktionellt.

  45. #45
    303
    303 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    CD är helt klart mitt favoritmedium. En grymt bra mastring gjord för CD knäcker det mesta. När man kommer upp i högre upplösningar så blir det mer spretigt eftersom det finns för många standarder att mastra mot, allmän streaming genom telefon data högtalare, mqa, apple lossless o dess produktutbud, plus en massa olika "mastringsgenrer"

  46. #46
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nåt tjockt men mjukt tyg, typ denim, skulle nog vara både snyggt och funktionellt.
    Sjukt bra idé! Denimtyg som återanvänts måste ju vara prisvärt, slitstarkt och mjukt! Skyddar iofs inte mot att böja/knäcka CDn, men det gör knappast en pappkartong heller.

  47. #47
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    DIY-omslag på pressade plattor är grymt.

  48. #48
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns egentligen inget annat format som är lika taktilt, hanterbart, tåligt, permanent, klonbart, lossless och låter exakt som mastringen hade tänkt (i en värdig anläggning). Digitalgenierna kunde sin skit redan 1979.
    Väl talat. Man fick det rätt från början - mig veterligen har det inte bevisats att man i blindtest hör skillnad på CD- och mer högupplösande ljudformat. Det var Sony som insisterade på 16-bitar, medan Philips propagerade starkt för 14-bitar eftersom man redan hade en sådan AD-omvandlare.
    Dessutom utan försök till kopieringsskydd (eftersom tekniken var så avancerad och datamängden så ofantligt stor när formatet lanserades - det framstod sannolikt som fullständigt löjligt att någon skulle tillverka CD själv hemma). Vitsen med SACD var att försöka införa kopieringsskydd - utvecklaren (Sony) övergav formatet så fort hybridskivor med två lager (CD + SACD) lanserats och det blev tydligt att köparna föredrog dessa.

  49. #49
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjukt bra idé! Denimtyg som återanvänts måste ju vara prisvärt, slitstarkt och mjukt! Skyddar iofs inte mot att böja/knäcka CDn, men det gör knappast en pappkartong heller.
    Eller hur! Jag tror nog repa är en större risk än knäcka generellt så det borde funka bra.

  50. #50
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns egentligen inget annat format som är lika taktilt, hanterbart, tåligt, permanent, klonbart, lossless och låter exakt som mastringen hade tänkt (i en värdig anläggning). Digitalgenierna kunde sin skit redan 1979.
    +1 och
    Jag har inget emot vinyl heller och artworken blir finare på det formatet. Vinylen är även roligare att "hantera" men CD tycker jag vinner ljudmässigt när allt gjorts på rätt sätt. På klassisk musik har vinyl ingen chans i tysta eller starka partier. Ja, inte vet jag; kanske om man har ett helt perfekt exemplar och en spelare som justerats av japanska tekniker och en pickup av rosa specialdiamant för 500 000 kr och en vibrationssäker betongbunker på Grönland.

    Läste en artikel på Discogs nyligen om att deras CD-försäljning ökat rejält på senare tid. Tror den hade gått om vinylen eller hur det nu var (här gissas det friskt ur minnet).

    Men hur som helst. Discogs har ju knappast någon formatpreferens så länge det är fysiskt så de kan ta betalt så det är i vart fall ingen bias i uttalandet.
    Men deras publik är naturligtvis samlare och entusiaster. Men det gäller väl alla fysiska format?

  51. #51
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kolla av med dem. Jag fick för mig att de kan erbjuda rätt mycket olika alternativ och även formgivning om man önskar.
    Tack - ja jag kommer nog att kolla med dom!

  52. #52
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick en CD utgiven av ett skivbolag för något år sedan, fick ett antal skivor i "betalning" och det har varit helt omöjligt att bli av med dem. Kanske pga kass skiva eller så är det bara fel musik för formatet kanske
    PM!
    Kul med CD.

  53. #53
    Shike
    Shike är inte uppkopplad
    Shikes avatar
    Senior
    CD är den nya kassetten - snart coolt igen. Man borde raida secondhandbutikerna medan det är billigt.

  54. #54
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    3 Trends That Prove CDs are Making a Comeback

    Från Discogs idag:

    https://blog.discogs.com/en/cd-trend...ty-sales-2022/

  55. #55
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    3 Trends That Prove CDs are Making a Comeback

    Från Discogs idag:

    https://blog.discogs.com/en/cd-trend...ty-sales-2022/
    Ja, där var ju artikeln!
    "Second best selling..."
    så vinyl är nog fortfarande störst.

  56. #56
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, där var ju artikeln!
    "Second best selling..."
    så vinyl är nog fortfarande störst.
    Det är väl räknat i pengar och inte i antal? En ny vinyl kostar betydligt mer än motsvarande CD..

  57. #57
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl räknat i pengar och inte i antal? En ny vinyl kostar betydligt mer än motsvarande CD..
    Mystiken tätnar.
    Kanske jämnt skägg?

  58. #58
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Så traven man sparat med CDr-spindlar kanske är en guldgruva alltså???

  59. #59
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så traven man sparat med CDr-spindlar kanske är en guldgruva alltså???
    Beror ju på vad du bränt på dom. 48x rips utan felkorrigering, och sen brända i 16x till cdr, kan du kasta

  60. #60
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    När priserna för svensk punk på cd börjar komma i närheten av densamma på vinyl, då har jag råd att bjuda 99an runt på finöl.

Liknande ämnen

  1. Bra digitaltryckeri för små upplagor?
    Av jonasgun i forum Utgivning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-18, 16:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •