Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Iannix - fler som använder?

  1. #1
    MK Ultra
    MK Ultra är uppkopplad nu
    MK Ultras avatar
    Veteran

    Iannix - fler som använder?

    Fantastiskt open source som jag bekantat mig med. Gillar det som tusan för att komma in i nya idéer från den tradiotionella linjära. Hookar till Ableton och får riktigt fina resultat, även om jag försöker få det att "leka" Lite mer och där krävs lite mer än att bara trigga ljuden.

    Tänkte om det fanns någon mer som använder programmet eller motsvarande och hur ni arbetar.

  2. #2
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Är det typ något i stil med Max/MSP eller Matlab med grafisk motor som visualiserar ljuden eller?
    Videon på deras hemsida var bara på franska men jag hör att de talar om Xenakis så jag anar att det är ett matematiskt inriktat kompositionsverktyg.

  3. #3
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    De talar om Xenakis för att det är inspirerat av hans program UPIC, men det här går mycket längre i olika riktningar. Det kan programmeras i javascript, men annars ser det ut att gå ut på att rita grafiska kurvor. Jag har inte provat det, men det ser ju ut som en kraftfull och okonventionell sequencer.

  4. #4
    MK Ultra
    MK Ultra är uppkopplad nu
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De talar om Xenakis för att det är inspirerat av hans program UPIC, men det här går mycket längre i olika riktningar. Det kan programmeras i javascript, men annars ser det ut att gå ut på att rita grafiska kurvor. Jag har inte provat det, men det ser ju ut som en kraftfull och okonventionell sequencer.
    Typ så japp. Jag tycker att det är väldig intressant att hooka olika triggers till olika midikanaler i live. Javan har jag inte djupdykt i dock. Framförallt så blir det musikaliskt även om jag inte sitter och tänker så mycket på script.

  5. #5
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Aha, det finns färdiga grejer att använda utan att programmera alltså?

    Konstigt att välja Javascript som programmeringsspråk, det är f.ö. inte samma sak som Java. Jag tänker mig att det är svårt att göra DSP i Javascipt men jag kan ha fel, jag har aldrig riktigt begripit mig på det språket.

  6. #6
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Det ser lovande ut, jag ska se om jag hinner testa det något i helgen eller så. Återkommer med tankar

  7. #7
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Riktigt spännande koncept!! Önskar jag förstod appen lite bättre bra... Kanske finns en simpel tutorial någonstans där ute?! ;D

  8. #8
    MK Ultra
    MK Ultra är uppkopplad nu
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Använder den till en installation som jag pysslar med, fyrkanaligt till att börja med och ev. expansion. Tycker det fungerar utmärkt för det sättet men mycket annat också,

Liknande ämnen

  1. Fler 888-interface...
    Av childman i forum Pro Tools
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-09-05, 14:38
  2. fler gratisprogram på väg
    Av PF i forum Allmänt om musik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 00:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •