Resultat 1 till 26 av 26

Ämne: The Smiths

  1. #1
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran

    The Smiths

    Kan det vara så,, de ÄR på g att återförenas!

    Jag gillade dem verkligen då, och även senare,,, återförening kan ju bli bra!

  2. #2
    deleted user
    Tvivlar jag starkt på. Hoppas nog inte på det heller (och de var ett av de viktigaste banden i mitt liv).

  3. #3
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Cirkulerar en intervju med Marr på Facebook idag, där han berättar att han och Morrissey pratade om det 2008. Men att det rann ut i sanden. (utdrag från hans bok som släpps i dagarna om jag fattade det rätt)

    Gissar att det är det som är grunden till ev. rykten.

  4. #4
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    +1 på Skilling.

    Jag har jättesvårt att tro på en återförening som inkluderar Mike Joyce och utan honom är det inte the Smiths IMO. Och även om de skulle lyckas återförenas, så tror jag risken är stor att resultatet bara pajar minnet av ett band som en gång var fantastiskt. Då lägger jag hellre på A Hatful of Hollow, öppnar en vinare, sjunger falskt och låtsas att det fortfarande är 1984.

  5. #5
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Moz har ju sagt att det aldrig kommer hända.
    Jag tror inte heller det. Hoppas att det inte händer.

  6. #6
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Jag är skeptisk då det dyker upp sådana här rykten om vartannat. Min bild av The Smiths vill jag bevara och kan inte se hur det skulle kunna bli bra med en återförening. Återföreningar blir sällan bra.

  7. #7
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Moz har ju sagt att det aldrig kommer hända.
    Men ekologiska morötter har ju gått upp i pris enormt på Whole Foods. Så man ska aldrig säga aldrig.Dessutom så har ju Brexit kostat Mozza multum.

  8. #8
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men ekologiska morötter har ju gått upp i pris enormt på Whole Foods. Så man ska aldrig säga aldrig.Dessutom så har ju Brexit kostat Mozza multum.
    Är du kritisk mot att Morrissey inte äter djur? Anar en viss sarkasm.

  9. #9
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är du kritisk mot att Morrissey inte äter djur? Anar en viss sarkasm.
    Folk får äta vad dom vill men hans hat mot kött och köttätare har gått över gränsen till att vara sjukligt, djuren är helt klart hans bästa vänner. Samtidigt behandlar han människor som skit.

  10. #10
    Peeter
    Peeter är inte uppkopplad
    Peeters avatar
    Senior
    En färsk intervju med Johnny Marr apropå hans nyutkomna bok: http://www.theguardian.com/music/201...on-hattenstone

  11. #11
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Sant egentligen vill man komma ihåg sina gamla minnen för vad de innebar och kändes då, romantisera dem yttreligare och acceptera hur mycket Smiths betytt.

    Finns det någon comeback som funkat?

  12. #12
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sant egentligen vill man komma ihåg sina gamla minnen för vad de innebar och kändes då, romantisera dem yttreligare och acceptera hur mycket Smiths betytt.

    Finns det någon comeback som funkat?
    Breadwoman

  13. #13
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Fredagsmys.

    https://youtu.be/mY8eKQFyRJk

    Edit: till Admod. kanske denna tråden borde ligga under skivor & artister?
    Senast redigerat av Kloon den 2021-11-05 klockan 18:26.

  14. #14
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    [admod]

    Flyttad till skivor och artister.

  15. #15
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av superdigital Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag såg det precis nu. Så tråkigt. Jag är ambivalent till The Smiths idag pga Morrissey men jävlar vad jag har spelat mina Smithplattor genom åren. Vila i frid...
    Musikerna i the smiths är ju anledningen till att de är bra. Marrs låtar, men gitarr och trummor och prod är ju grymma. Morissey är anledningen att Morrisseys soloprojekt inte är bra. Han är en fantasilös gnällspik och kan inte skriva låtar.

    Men, synd, bra basist.

  16. #16
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Musikerna i the smiths är ju anledningen till att de är bra. Marrs låtar, men gitarr och trummor och prod är ju grymma. Morissey är anledningen att Morrisseys soloprojekt inte är bra. Han är en fantasilös gnällspik och kan inte skriva låtar.

    Men, synd, bra basist.
    +1 på det... Exakt så.

  17. #17
    rice74
    rice74 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    En fin låt med The Smiths som lyfter fram Andy Rourkes hanterande av sitt instrument.

    https://open.spotify.com/track/2Yf0H...8d133596ae46a8

  18. #18
    rice74
    rice74 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Musikerna i the smiths är ju anledningen till att de är bra. Marrs låtar, men gitarr och trummor och prod är ju grymma. Morissey är anledningen att Morrisseys soloprojekt inte är bra. Han är en fantasilös gnällspik och kan inte skriva låtar.

    Men, synd, bra basist.
    Håller med dig i utvalda delar. Vill nog påstå att The Smiths aldrig blivit vad de var utan Morrissey, men självklart är Marr ett geni, men han realiserade mycket av det som Morrissey fick ur sig. Sedan tycker jag Morrissey soloalbum Vauxhall and I är ett 10 av 10 album. Älskar också Kill Uncle, Bona drag och Viva hate. Har dock som många andra tröttnat på gubben Morrissey och hans tråkiga attityd och bitterhet.

  19. #19
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rice74 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med dig i utvalda delar. Vill nog påstå att The Smiths aldrig blivit vad de var utan Morrissey, men självklart är Marr ett geni, men han realiserade mycket av det som Morrissey fick ur sig. Sedan tycker jag Morrissey soloalbum Vauxhall and I är ett 10 av 10 album. Älskar också Kill Uncle, Bona drag och Viva hate. Har dock som många andra tröttnat på gubben Morrissey och hans tråkiga attityd och bitterhet.
    Absolut, the Smiths utan Morrissey hade ju inte funkar heller.

  20. #20
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rice74 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med dig i utvalda delar. Vill nog påstå att The Smiths aldrig blivit vad de var utan Morrissey, men självklart är Marr ett geni, men han realiserade mycket av det som Morrissey fick ur sig. Sedan tycker jag Morrissey soloalbum Vauxhall and I är ett 10 av 10 album. Älskar också Kill Uncle, Bona drag och Viva hate. Har dock som många andra tröttnat på gubben Morrissey och hans tråkiga attityd och bitterhet.
    Sedan får man ju inte glömma att Andy Rourke spelar på flera av de tidiga Moz-singlarna.

  21. #21
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han är en fantasilös gnällspik och kan inte skriva låtar.
    Fast någon kunde uppenbarligen skriva låtar? ”Bona Drag” är full av bra låtar, säger bara ”Suedehead”! Jag tappade sugen helt och hållet i samband med ”Irish Blood, English Heart”, men bortsett från budskapet är det ju en bra låt?

  22. #22
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast någon kunde uppenbarligen skriva låtar? ”Bona Drag” är full av bra låtar, säger bara ”Suedehead”! Jag tappade sugen helt och hållet i samband med ”Irish Blood, English Heart”, men bortsett från budskapet är det ju en bra låt?
    Stephen Street var ju Morrisseys Johnny Marr på den skivan. Jäääävlar vilken bra skiva. Och Durutti Column-mannen gjorde en strålande insats också. Morrissey är svinbra och ett svin. Jävla vilken textförfattare han är. Även om hans roman (som står i hyllan) var riktigt usel.

  23. #23
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    [admod]

    Flyttade in lite inlägg från RIP-tråden.

  24. #24
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    För några år sedan tröttnade jag fullständigt på Morrissey (utelämnar skäl pga politik) och slutade lyssna både på hans sologrejer och Smiths. Inte för att jag tycker att man måste köra cancel, men för att jag helt enkelt bara blev på uselt humör när jag hörde den jäveln.

    Sen någon vecka har jag dock fått Smiths-cravings igen och plattorna har åter fått komma ut från förrådet och in i värmen. Sologrejerna får ligga kvar i kylan och ruttna dock.

    Känns fint ändå att jag kan lyssna igen utan att bli irriterad, Smiths har betytt så otroligt mycket för mig och jävlar vad det är bra. Just nu snurrar "Meat is Murder" här och jag går omkring och skrålar och smådansar.

  25. #25
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Marrs sologrejer tycker jag är riktigt bra.

  26. #26
    KosmosKid
    KosmosKid är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Tröttnar aldrig på Smittarna

Liknande ämnen

  1. The Smiths vs Boney M
    Av false messiah i forum Skivor & artister
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 14:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •