Resultat 1 till 27 av 27

Ämne: Saknar reason

  1. #1
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior

    Saknar reason

    Varför? Därför helt enkelt

  2. #2
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior
    Leta hemma o fylla en dator. 😃

  3. #3
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior
    Eller hmm ladda en eller flera datorer
    Fredans med er

  4. #4
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Hur går det ? Vad blev det...

  5. #5
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior
    En demoversion av 2.5 . Sålänge. Klassiskt program för en

  6. #6
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior
    Når flera versioner senare. Kul

  7. #7
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior
    Rekommenderar att köpa reason.

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Absolut. Crazy good.

  9. #9
    ntg
    ntg är inte uppkopplad
    ntgs avatar
    Senior
    Läste: Saknar reson

  10. #10
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Det enda programmet som jag är kreativ i... ladda hem demon av Reason 9 istället :-)

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Två 99musik-medlemmar har åstadkommit världsberömda refills för övrigt.

    Exode är den ena...


  12. #12
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Älskar Reason. Har dock inte uppdaterat till 9 ännu.

  13. #13
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Inte jag heller faktiskt. R7 going strong. Hepårre!

  14. #14
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Älskar min 5:a också!

  15. #15
    Ego Trip
    Ego Trip är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Har reason.. men saknar det också.. eller saknar dagarna då propellerheads var lite innovativa och kom med nyheter som var intressanta. Var ett par år sedan. Blivit omsprungna senaste åren tyvärr..

  16. #16
    MK Ultra
    MK Ultra är uppkopplad nu
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Om du saknar reason go to logic....pun intended

  17. #17
    fson
    fson är inte uppkopplad
    fsons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Älskar verkligen reason som jag nu återvänt till från många år av logic och ableton. Lagom många pluggar, bra med begränsningar! Alla devices i reason har sin egen personlighet. Det är liksom lite gulligt att det försöker vara som en riktig studio, lite lekpark med fina färger, som man blir glad av att titta på. Bra att det är så lätt att sampla in saker i kong, nn19, nnxt (via samplingsknappen direkt på själva interfacet på pluggen) och spela direkt. Tycker det är konstigt att man inte kan göra detta i logic och abletons samplers utan att man måste spela in dem först och sedan dra in dem. Mixern! så jävla najs. Gillar också hur dom implementerat audio, inte massa onödiga funktioner som logic utan typ bara minimum som man faktiskt använder. Känns väldigt komplett nu när dom lagt till audio pitch/flex (hur bra låter den inte?). Hur ljudfiler hanteras internt i programmet med inbyggd komprimering → mindre plats på hårdisken. Att det är processorsnålt, kan alltid göra klart hela projektet utan att behöva bounca nåt. Sedan en annan sak som man inte kan tacka propellerheads för: om man köper en ableton push (ettan funkar bra, och är ganska billig nu), så är det nån underbar människa som skrivit ett program (PusheR, 250 spänn typ) som översätter mellan pushen och reason, alla instrument och effekter och players är implementerade perfekt, så man slipper hålla på och mappa själv (hoppas nån gör likadant med Logic pro x). Lika bra controller-daw kombination som Maschine-Maschinecontroller eller Push-ableton typ. Sen players, inget nytt i och för sig men bra att det finns i reason nu också, dual arpeggio är i och för sig lite coolare än motsvarande i logic och ableton.

  18. #18
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Reason e Bäst :-D

  19. #19
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Tar upp tråden igen, den är ständigt aktuell, iallafall för mig. Efter en tids utsvävningar med ableton och elektron prylar inser jag att jag inte får några låtar gjorda på dessa saker, hur bra de än låter, jag fastnar i patterns som aldrig blir nåt mer än så.
    Jag saknade Reason så mycket att jag nu tagit beslutet om att återvända till det. Nu när det går att göra wavetables på egna samplingar i 9.2 så finns det inget att tveka på för min del, har lagt ner en hel pengar redan på uppdateringar och pluggar i Reason, och allt jag behöver finns i detta program, så nu kommer en del hårdvara att säljas.
    Over and out.

  20. #20
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tar upp tråden igen, den är ständigt aktuell, iallafall för mig. Efter en tids utsvävningar med ableton och elektron prylar inser jag att jag inte får några låtar gjorda på dessa saker, hur bra de än låter, jag fastnar i patterns som aldrig blir nåt mer än så.
    Jag saknade Reason så mycket att jag nu tagit beslutet om att återvända till det. Nu när det går att göra wavetables på egna samplingar i 9.2 så finns det inget att tveka på för min del, har lagt ner en hel pengar redan på uppdateringar och pluggar i Reason, och allt jag behöver finns i detta program, så nu kommer en del hårdvara att säljas.
    Over and out.
    Kul, härligt med dedikation!

  21. #21
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Vettigt beslut. Är så lätt att bara fastna i prylarna och sen aldrig komma förbi de inbyggda spärrarna i prylarna. Det är sååå skönt och behagligt att vata inlåst i en lekstuga. Älskar Reason

  22. #22
    Aireyez
    Aireyez är inte uppkopplad
    Aireyezs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det var huvudskälet till att jag valde att gå tillbaka också! Det är så grymt bra uttänkt och integrerat. Kanske måste man ibland gå ifrån så att man förstår det! Och så skönt att inte behöva välja mellan världens alla VST ! Ok, vi kan plocka in dem nu men inte för att de behövs så värst. Begränsning är en tillgång för att få saker gjorda. Testade Live ett tag men saknade framför allt de enkla och klassiska pluggarna i Reason för mycket, som Matrix och Redrum...

  23. #23
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Främst MIDI var det viktigaste steget och det var väl Reason 7 det. Uppdaterade till 10 nu men det känns ändå inte lika stort och tror inte just MIDI går att slå någonsin. Dom nya instrumenten är inte dåliga kan jag tipsa om men nä MIDI var stort.

    Jag skulle också vilja ha någon tidig Reason. Har något vagt minne att Reason 4 var mycket ok.

    Just VST och Reason är jag inte lika förtjust i och har lyckats undvika det helt.

  24. #24
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior
    ladda hem senaste versionen till sist, ville ej installeras på denna laptopen. pysslar me ett senare före

  25. #25
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Skulle uppskatta om ni skrev lite mer läsliga inlägg...

  26. #26
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle uppskatta om ni skrev lite mer läsliga inlägg...
    på ett sätt hade det kanske varit lättast att kommunicera med ljud och foto/film också på 99? för att förstå

    sen vet jag att jag ofta skriver hmmmm ? för mycket lingvistikkurser semiotik med flera etc och några år på "jungeltrummsfester"

    (inte helt på humör att samtala i ämnet nu klart. lite paus och spela musik med mera. fridens. musik på
    Senast redigerat av must den 2018-02-01 klockan 21:01.

  27. #27
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle uppskatta om ni skrev lite mer läskiga inlägg...

    Fixat

Liknande ämnen

  1. Vem saknar du på 99?
    Av machinepop i forum Övrig mjukvara
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2014-11-19, 14:06
  2. Jag saknar...
    Av Soulmachine i forum Allmänt om musik
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-11-23, 11:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •