Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 128

Ämne: Vad gör Alan Wilder idag?

  1. #1
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran

    Vad gör Alan Wilder idag?

    Det har på senaste varit mkt tumult gällande kommande skivan och turnen för depeche, men jag undrar fortfarnade och som jag även gjort länge, vad gör Alan Wilder idag? Hans projekt Recoils hemsida Shunt har ju inte haft några färska nyheter på flera år nu. Heller inte lyckats hitta info någon annan stans heller. Jag har hört att han inte ens skall vara i musikbranschen öht längre? Och någon ny recoil-skiva verkar han ju enligt egen utsago inte ha råd med, även fast det ett tag verka som han ev skulle göra ett försök med en nedbantad mjukvarustudio av mindre format.

    Ja, någon som vet vad han pysslar med numera?

  2. #2
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    https://www.rollingstone.de/alan-wil...sheit-1113747/

    https://twitter.com/recoilofficial

    https://twitter.com/recoilboss

    SomeOneOnInternet:
    I’ve read rumours on Facebook that he probably quit music because the project did not become mainstream or something like that; the same person also said that he probably symbolically did the quitting thing with that DM auction he held; that is supposed to mark the end of his music activities symbolically and literally. All in all, no one is sure what’s going on, but I would sure like to hear something from him.
    Senast redigerat av hasse_fx den 2016-10-11 klockan 21:22.

  3. #3
    belsedub
    belsedub är inte uppkopplad
    belsedubs avatar
    Senior
    Jag är personligen också intresserad av vad AW gör dessa dagar. Tråkigt att tråden delvis tramsas bort.

  4. #4
    tommyc
    tommyc är uppkopplad nu
    tommycs avatar
    Veteran
    Jag fattade det som att han tröttnade helt enkelt, han skrev någon gång att han inte kände sig redo att stänga in sig i studion i ett helt år för att producera ett album till. Tror han var besviken på responsen på de sista Recoil-plattorna. Jag tycker Unsound Methods och Liquid är riktigt bra medans Subhuman är rätt trist. Verkade som att ideerna sinade tillslut. Man tycker att han borde ha haft en lysande möjlighet till karriär som producent men kanske var han för mycket av ett control freak för att jobba som producent på heltid. Han gjorde det ju dock för Nitzer Ebb iaf.

  5. #5
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Trams rensat.

  6. #6
    sallad
    sallad är inte uppkopplad
    sallads avatar
    Senior
    1982 - 1994 = 12 år, 1994 - 2016 = 22 år. Alltså karln har varit borta från DM nästan dubbelt av tiden han var med. Allt gammalt groll borde ha spolats bort av vattnet under broarna vid det här laget. Varför kan han inte krypa till korset och säga att han ångrar att han brände sina skepp när han drog i katapult spaken? När han intog scenen med Gore för att spela Somebody härom året så borde alla inse att magin finnes kvar

    Dom där videosnuttarna när han demar sina prylar inför försäljningen är ju bara bedrövande, att han ska sitta på golvet och knappa igenom gamla ljud på det sättet.

  7. #7
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fattade det som att han tröttnade helt enkelt, han skrev någon gång att han inte kände sig redo att stänga in sig i studion i ett helt år för att producera ett album till. Tror han var besviken på responsen på de sista Recoil-plattorna. Jag tycker Unsound Methods och Liquid är riktigt bra medans Subhuman är rätt trist. Verkade som att ideerna sinade tillslut. Man tycker att han borde ha haft en lysande möjlighet till karriär som producent men kanske var han för mycket av ett control freak för att jobba som producent på heltid. Han gjorde det ju dock för Nitzer Ebb iaf.
    jo dels var det besvikelse som du säger och dels var det ekonomin. han har väl 3 äktenskap bakom sig eller något sådant och en hög med knoddar med olika kvinnor. han får ju royalty för dm-skivorna men det räcker tydligen inte. sedan vet jag han får även betala tillbaka för gamla recoil-skivor pga mute satsade för hårt på marknasföring som inte gick ihop ekonomiskt. så han tycker helt sonika att sitta i ett år eller så och spela in en ny recoil-platta det lönar sig inte. och sedan det i kombination med som sagt var bitterheten över att recoil inte gick så bra det sista.

    men sista skivan hade en del bra spår men överlag var det enligt min smak för mkt träskblues. jag köpte en version dock av den skivan där det följde med en ambient version av skivan vilken överlag är bättre. men 2-3 låtar på skivan är helt godkända och ytterligare några är bra om än en hel del träskblues som sagt

    gällande produktionsbiten så tyckte han det belv för slitigt, och med som du säger i åtanke att han är ett tvätt-äkta kontrollfreak och perfektonist ut i fingerspetsarna så gjorde han det säkert sju resor värre också, så det blev för mkt vilket gjorde att han tappa sugen.

    men vi får väl se om det kan dyka upp ngn info här i tråden. någon borde ju veta något tycker man. han har väl inte försvunnit från jordens yta typ.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trams rensat.
    det tackar jag för

  8. #8
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sallad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1982 - 1994 = 12 år, 1994 - 2016 = 22 år. Alltså karln har varit borta från DM nästan dubbelt av tiden han var med. Allt gammalt groll borde ha spolats bort av vattnet under broarna vid det här laget. Varför kan han inte krypa till korset och säga att han ångrar att han brände sina skepp när han drog i katapult spaken? När han intog scenen med Gore för att spela Somebody härom året så borde alla inse att magin finnes kvar

    Dom där videosnuttarna när han demar sina prylar inför försäljningen är ju bara bedrövande, att han ska sitta på golvet och knappa igenom gamla ljud på det sättet.
    ja de kommer ju som det verkar betydligt bättre överens på senare år men jag tror aldrig de kommer komma till punkten där de kan samarbeta igen tyvärr. kombinationen martins låtar, wilders arrande och instrumentering m.m, dave sång samt fletch handklappande å allmänna input, inget slår det receptet

    gällande försäljningen så som jag skrev förut här i tråden så verkar inte hans ekonomi vara helt underbart...han skulle ju leva ett "simpler life" nu var ju bland det sista jag hörde honom säga. men visst är det trist.

  9. #9
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Hela Wilder vs Depeche grejen är tragisk på väldigt många plan
    1. Depeche skulle högst troligt ha presterat betydligt bättre album med Wilder kvar i bandet.
    2. Wilder brände ut sig när han åstadkom flera av DM's finaste stunder något han varken fick finansiell belöning eller ens speciellt mycket tack från bandmedlemmarna för.
    3. Wilder lämnade DM för större kreativ frihet men kanske fick han för mycket frihet vilket ledde till mindre output men mycket av det Wilder gjort med Recoil har varit bättre än mycket från DM men tyvärr har inte så många brytt sig.
    4. Wilder tackade NEJ till att bli medlem i CURE efter att han lämnade DM!!!
    5. Vore intressant om Wilder och DM Skulle göra en terapifilm i stil med Metallicas.

  10. #10
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vore intressant om Wilder och DM Skulle göra en terapifilm i stil med Metallicas.
    Onekligen! Fast jag har en känsla av att både DM och Wilder har lite starkare integritet än Hetfield & co... 😉

  11. #11
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Lyssnar hellre på Recoil än Depeche efter SoFaD alla dagar i veckan.

  12. #12
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Att inte Wilder teamar med Gore är som att Zlatan skulle spela golf, eller nåt.

    Musikaliskt är de gjorda för varandra.

    Men sagan är slut sedan länge.

  13. #13
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Daionsavage Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Onekligen! Fast jag har en känsla av att både DM och Wilder har lite starkare integritet än Hetfield & co... ��
    Vete fasen om DM har så stark integritet men det har troligtvis Wilder, fast han kanske verkligen behöver pengarna.

  14. #14
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Men sagan är slut sedan länge.
    Sagor ska ju sluta lyckligt!

  15. #15
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hela Wilder vs Depeche grejen är tragisk på väldigt många plan
    1. Depeche skulle högst troligt ha presterat betydligt bättre album med Wilder kvar i bandet.
    2. Wilder brände ut sig när han åstadkom flera av DM's finaste stunder något han varken fick finansiell belöning eller ens speciellt mycket tack från bandmedlemmarna för.
    3. Wilder lämnade DM för större kreativ frihet men kanske fick han för mycket frihet vilket ledde till mindre output men mycket av det Wilder gjort med Recoil har varit bättre än mycket från DM men tyvärr har inte så många brytt sig.
    4. Wilder tackade NEJ till att bli medlem i CURE efter att han lämnade DM!!!
    5. Vore intressant om Wilder och DM Skulle göra en terapifilm i stil med Metallicas.
    1. ja utan tvekan
    2. ja han jobba extremt hårt periodvis, men de tre andra partajade å odlade sina respektive missbruk. och hans ekonomiska deal men dem verkar inte vara alltför fördelaktig. Isf skulle han nog inte ha de finansiella problem han har idag.
    3. nej tyvärr har inte tillräckligt många brytt sig om recoils skivor. vilket är synd för de är jädrigt bra. lyssnar på dem ibland och det är verkligen fascinerande ljudbilder. en klar inspiration för mig
    4. ja alla kan ju inte vilja vara med i the cure. personligen har de väl gjort en ok låt här å där men inte min typ av goth, lite för popig.
    5. nej inte i min smak. metallicas motsvarighet har sina stunder ja. men ofta är det en balansgaång mellan tragik och än värre: extrem pinsamhet. snacka om extremt bortskämda vuxna bäbisar, beklämmande. speciellt lars ulrich verkar ju vara mer än lovligt överspänd. så nä det tycker jag de gör rätt i att de inte tvättar sin byk på det sättet iaf. de har väl kommenterat tillräckligt gällande det ändå. men sure jag hajjar vad du menar iofs.....

  16. #16
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Alltså jag tänker (angående auktionen) att kanske han helt enkelt bara ville bli av med två ton dammigt promostuff - han hade säkert så det blev över kvar ändå. Sådant där är ju roligare för fans än producenten i vilket fall.

    Det verkar inte logiskt att helt enkelt bara hoppa av musicerandet om detta nu är inkomstkällan, kompetensen och han dessutom saknar likvida medel. Det är något gravt ologiskt i det. Snarare borde han jobba dubbelt så hårt, turnera med sitt band och köra DM-covers - han skulle ju dra stor hus om han gjorde det snyggt.

    Men visst han kanske arbetar som rörläggare eller något istället. Vad vet jag.

    Amon

  17. #17
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Angående Recoil så fastnade det aldrig - de första kändes som lite "billiga" med alla DM-ljus osv. De efterföljande var tråkiga helt enkelt (i MIN smak).

  18. #18
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså jag tänker (angående auktionen) att kanske han helt enkelt bara ville bli av med två ton dammigt promostuff - han hade säkert så det blev över kvar ändå. Sådant där är ju roligare för fans än producenten i vilket fall.

    Det verkar inte logiskt att helt enkelt bara hoppa av musicerandet om detta nu är inkomstkällan, kompetensen och han dessutom saknar likvida medel. Det är något gravt ologiskt i det. Snarare borde han jobba dubbelt så hårt, turnera med sitt band och köra DM-covers - han skulle ju dra stor hus om han gjorde det snyggt.

    Men visst han kanske arbetar som rörläggare eller något istället. Vad vet jag.

    Amon
    tror han blev fruktansvärt trött på musikbranshcen. först krascha det med depeche och därefter till slut så funka inte recoil heller. jag tror det var enormt stora slag för honom så han trötta. men musikskapande är ju som bekant som ett kraftfullt gift så en dag kanske han återkommer när man minst anar det. finns många artister och akter som varit vilande i evigheter å sedan likt fågeln fenix rest sig ur askan. man kan bara hoppas å även hoppas det inte dröjer alltför länge. vore väl synd isf.

  19. #19
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    4. ja alla kan ju inte vilja vara med i the cure. personligen har de väl gjort en ok låt här å där men inte min typ av goth, lite för popig.
    Tror det hade kunnat blivit mycket bra och intressant och knappast överpoppigt med Wilder i Cure, synd att han inte gjorde ett försök.

  20. #20
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror det hade kunnat blivit mycket bra och intressant och knappast överpoppigt med Wilder i Cure, synd att han inte gjorde ett försök.
    ja tron gör oss alla saliga näeeeee, men seriöst, det kanske hade blivit bra med tanke på hans mörka ljudbilder i recoil så. kunde cure behöva om man säger så.

  21. #21
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror det hade kunnat blivit mycket bra och intressant och knappast överpoppigt med Wilder i Cure, synd att han inte gjorde ett försök.
    Hade blivit underbart!

  22. #22
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Tänk om den sociala nätverksekonomin hade fungerat och man kunde kryssa i
    (x) Betalar endast om Wilder är med
    När man köper biljett till konserten 5 Maj...

  23. #23
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Mitt perspektiv: Oavsett hur duktig musiker och arrangör Wilder är så skulle han inte kunna få tex. Exciter eller Universe att bli bra skivor. Hans avhopp sammanföll med att Gore slutade skriva starka låtar. Jag tvivlar starkt på att det fanns ett samband.

    Jag tror mao inte det skulle göra någon större skillnad om han kom med igen. Visst, lite roligare ljudbild kanske, ev. lite mer stämning och atmosfär. Men en seg låt är en seg låt. Och när det varit bra låtar så har jag inte haft några problem med produktionen på senare år heller.

  24. #24
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hans avhopp sammanföll med att Gore slutade skriva starka låtar.
    Eventuellt bidrar också det faktum att låtarna som DM släppte när Wilder fortfarande var med i bandet kom när vi var i tonåren.

    Att vara kring 40 och förvänta sig att det ska kännas lika värdefullt som när man var 16 är nog att ha för höga krav.

    (Menar inte dig specifikt, PeterH. Menar åtminstone mig specifikt. Idag blir jag sällan gripen av popmusik som i tonåren, tyvärr).

  25. #25
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eventuellt bidrar också det faktum att låtarna som DM släppte när Wilder fortfarande var med i bandet kom när vi var i tonåren.

    Att vara kring 40 och förvänta sig att det ska kännas lika värdefullt som när man var 16 är nog att ha för höga krav.

    (Menar inte dig specifikt, PeterH. Menar åtminstone mig specifikt. Idag blir jag sällan gripen av popmusik som i tonåren, tyvärr).
    Ja nej självklart skulle det aldrig bli samma som förut. Men vi skulle i alla fall slippa de där två clownerna de envisas med att släpa upp på scenen nu för tiden. Och visst finns det stor risk för att man skulle sitta här och tänka - "men va fan, inte Wilders riff igen ...". Precis som vi är "lite trötta" på Gores vibrato. Samtidigt finns det ju en gedigen möjlighet att främst skivorna efter Faith and devotion skulle varit betydligt bättre. Och att musiken på det stora hela inte skulle varit så sömnig. Frågan är dock hur Wilders inflytande skulle samspelat med Gahans låtskrivande?

  26. #26
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk om den sociala nätverksekonomin hade fungerat och man kunde kryssa i
    (x) Betalar endast om Wilder är med
    När man köper biljett till konserten 5 Maj...
    Now we're talking! (Det är nog vad som behövs för att jag skulle gå och se dem igen...)

  27. #27
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Köpte precis biljetter och hittade inte den rutan att kryssa i. Trist.

  28. #28
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eventuellt bidrar också det faktum att låtarna som DM släppte när Wilder fortfarande var med i bandet kom när vi var i tonåren.

    Att vara kring 40 och förvänta sig att det ska kännas lika värdefullt som när man var 16 är nog att ha för höga krav.

    (Menar inte dig specifikt, PeterH. Menar åtminstone mig specifikt. Idag blir jag sällan gripen av popmusik som i tonåren, tyvärr).
    Det är såklart en faktor i hur drabbad av musik man blir, den känslomässiga upplevelsen. Men jag tycker inte jag har några problem att se vad som är bra och dåligt. Det allra mesta jag lyssnade på i tonåren står jag inte ut med alls idag. Grejer jag tyckte var helt genialiska då framstår som lite halvtaffliga idag. Och jag kan fortfarande bli helt knockad av nya grejer av artister jag haft en relation till hela livet. Sista Bowie tex, håller den lika högt som många av hans klassiker...

    Smak förändras såklart, och det är väl helt omöjligt att isolera alla faktorer. Men rent objektivt kan man åtminstone säga att Gore bilivit väldigt mycket enformigare som låtskrivare.

  29. #29
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Köpte biljetter? Släppet är väl inte förrän på måndag för sthlm?

  30. #30
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Har man AMEXkort så finns det "försläpp"

  31. #31
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Kan någon snabbsummera varför Alan Wilder slutade i DM. Hade känts mer logiskt om Fletcher klev av. Gör han någonting?

  32. #32
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har man AMEXkort så finns det "försläpp"
    Hm jag brukar få ut de där mailen - men inte sett något >:/

    De där amexsläppen gör konserterna helt meningslösa för alla främre parkettplatser försvinner.

  33. #33
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan någon snabbsummera varför Alan Wilder slutade i DM. Hade känts mer logiskt om Fletcher klev av. Gör han någonting?
    Wilder slutade för att han kände oöverstigliga samarbetssvårigheter. Han trivdes inte i bandet helt enkelt.

    Jag tror det är så långt man får ner det om man låter det sjuda ett tag.

    Fletcher - har inte stigit av därför att han har blivit mångmiljonär på att klappa händer i otakt vart tredje år. Jag hade inte heller stigit av en sådan post.

  34. #34
    Mr Fox
    Mr Fox är uppkopplad nu
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan någon snabbsummera varför Alan Wilder slutade i DM. Hade känts mer logiskt om Fletcher klev av. Gör han någonting?
    Han skrev ett offentligt brev som förklarade varför han slutade...1995.

    Saxat från wiki

    "Due to increasing dissatisfaction with the internal relations and working practices of the group, it is with some sadness that I have decided to part company from Depeche Mode. My decision to leave the group was not an easy one particularly as our last few albums were an indication of the full potential that Depeche Mode was realizing.
    Since joining in 1982, I have continually striven to give total energy, enthusiasm and commitment to the furthering of the group's success and in spite of a consistent imbalance in the distribution of the workload, willingly offered this. Unfortunately, within the group, this level of input never received the respect and acknowledgement that it warrants.
    Whilst I believe that the calibre of our musical output has improved, the quality of our association has deteriorated to the point where I no longer feel that the end justifies the means. I have no wish to cast aspersions on any individual; suffice to say that relations have become seriously strained, increasingly frustrating and, ultimately, in certain situations, intolerable.
    Given these circumstances, I have no option but to leave the group. It seems preferable therefore, to leave on a relative high, and as I still retain a great enthusiasm and passion for music, I am excited by the prospect of pursuing new projects. The remaining band members have my support and best wishes for anything they may pursue in the future, be it collectively or individually"

  35. #35
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte biljetter? Släppet är väl inte förrän på måndag för sthlm?
    http://www.ticketmaster.se/feature/6...EXPREWEB4.html

  36. #36
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan någon snabbsummera varför Alan Wilder slutade i DM. Hade känts mer logiskt om Fletcher klev av. Gör han någonting?
    Fletcher är väl mer admin/manager. Det finns nog en hel del att syssla med vid sidan av musiken.

  37. #37
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fletcher är väl mer admin/manager. Det finns nog en hel del att syssla med vid sidan av musiken.
    och även - "the voice of the normal people". A&F hade också en sådan person med (kommer inte ihåg namnet just nu) o så länge han var med lät det bra. När han slutade så blev det sämre IMHO. Men det fanns såklart även andra faktorer.

  38. #38
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag förstår att han lämnade DM givet all turbulens. Men han har varit med och byggt upp den viktigaste musiken gruppen gjort så jag hoppas verkligen han får någon del av kakan då och då.

  39. #39
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Nu var det ett tag sedan jag läste en intervju men i de senaste jag läst så kunde jag läsa in lite desillusionerad trötthet på musikbranschen/musikklimatet mellan raderna.

  40. #40
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vem drabbas inte av det? Tror inte det finns någon på jorden.

  41. #41
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Sant.

    Minns dock att jag tänkte på det eftersom det dök upp mer än en gång. Kanske kan förklara varför han verkar ha tagit en paus.

  42. #42
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Ingen aning vad Alan gör, men hans dotter gör film.
    https://vimeo.com/184647015

  43. #43
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sant.

    Minns dock att jag tänkte på det eftersom det dök upp mer än en gång. Kanske kan förklara varför han verkar ha tagit en paus.
    Absolut. Men det enda det där väcker hos mig är förakt egentligen. Sitt inte och bitcha grabben för helvete. Du har surfat på den fetaste räkmackan och faktiskt fått jobba med Depeche Mode. Du har själv valt att vända dem ryggen. Lite så... jag menar, musik är jobbigt för alla, det är ju en del av charmen och svårigheten med att få musik att fungera.

  44. #44
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vem drabbas inte av det? Tror inte det finns någon på jorden.
    Spotify-ägarna tycker nog musikklimaten är alldeles utmärkt. Och bredbandsleverantörerna kanske.

  45. #45
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eventuellt bidrar också det faktum att låtarna som DM släppte när Wilder fortfarande var med i bandet kom när vi var i tonåren.

    Att vara kring 40 och förvänta sig att det ska kännas lika värdefullt som när man var 16 är nog att ha för höga krav.

    (Menar inte dig specifikt, PeterH. Menar åtminstone mig specifikt. Idag blir jag sällan gripen av popmusik som i tonåren, tyvärr).
    Jag förstår vad du menar, men jag är glad att jag faktiskt blir lika, eller snarare faktiskt, mer gripen av popmusik idag än när jag var i tonåren, är mer emotionell nu, än jag var då.
    Man är väl skev som vanligt antar jag.

  46. #46
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Outshape: Eller hur. Visst är det hårresande!

  47. #47
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen aning vad Alan gör, men hans dotter gör film.
    https://vimeo.com/184647015
    Kan det vara Alan som gjort filmmusiken?

  48. #48
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Fyfan, det var en kanonbra film!

  49. #49
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag förstår vad du menar, men jag är glad att jag faktiskt blir lika, eller snarare faktiskt, mer gripen av popmusik idag än när jag var i tonåren, är mer emotionell nu, än jag var då.
    Man är väl skev som vanligt antar jag.
    Det är rätt att vara skev!
    Jag tror att senaste nya popbandet som tog mig med storm var Glasvegas och deras debutalbum.

    Måste tillägga att jag fortfarande idag kan bli helt drabbad av musik förstås. Men inte så ofta musik i popfacket, tyvärr.
    Kanske kommer det först när Alan är tillbaka i DM igen

  50. #50
    tommyc
    tommyc är uppkopplad nu
    tommycs avatar
    Veteran
    Rent ekonomiskt jobbade nog ett "band" som Recoil lite i motvind med tanke på vad som hände med hela pirat-köret den perioden. Vet inte hur mycket han turnerade med Recoil och det var väl inte så lätt att dra in några större pengar på endast skivförsäljningen. Han borde ha satsat på filmmusik kanske? :-)

  51. #51
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det kanske det är därför det är så tyst? Att han har återförenats med DM? Så blir det bang på stora trumman sen när det ska releasas.

  52. #52
    sallad
    sallad är inte uppkopplad
    sallads avatar
    Senior
    Jag hade hoppats på det, en reunion, en sista veva med gänget sedan lägga ned bandet. Men så läste jag dagens metro.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dm metro.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	81,9 KB 
Id:	70811

    Bara en trio. Hmm undrar vilken slägga Dave hänger på, är det en vink till CTA?

    Jag förstår att han var less på allt efter SoFaD och två år på turné. Han skulle ha sagt: "Grabbar jag är körd i botten och vill inte se eller höra nått av er på två år, vill ni köra vidare så gör det utan mig, annars så kan vi snacka år 1996".

  53. #53
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske det är därför det är så tyst? Att han har återförenats med DM? Så blir det bang på stora trumman sen när det ska releasas.
    Det skulle vara för bra för att vara sant.

    Fletch "lead handclaps" skulle aldrig gå med på det heller.

  54. #54
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sallad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Bara en trio. Hmm undrar vilken slägga Dave hänger på, är det en vink till CTA?
    .
    Du menar duo? Fletch är väl bara en fiktiv karaktär?


    Alternativt en kvartett, om de riktiga musikerna inkluderas.

  55. #55
    Mr Fox
    Mr Fox är uppkopplad nu
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    Skulle vilja se Alan gå med i DM igen...OCH Vince samtidigt. Martin skulle få sparken....Vince skriver låtar.....Dave kan väl få vara kvar å sjunga lite..det vore nåt det....

  56. #56
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag tycker både Alan, Martin, Dave & Vince är grymma på sina egna sätt Sen fyller nog Fletch en bra bandfunktion.

  57. #57
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det skulle vara för bra för att vara sant.

    Fletch "lead handclaps" skulle aldrig gå med på det heller.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fletchbag.jpg 
Visningar:	16 
Storlek:	68,6 KB 
Id:	70813

  58. #58
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sallad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1982 - 1994 = 12 år, 1994 - 2016 = 22 år. Alltså karln har varit borta från DM nästan dubbelt av tiden han var med. Allt gammalt groll borde ha spolats bort av vattnet under broarna vid det här laget. Varför kan han inte krypa till korset och säga att han ångrar att han brände sina skepp när han drog i katapult spaken? När han intog scenen med Gore för att spela Somebody härom året så borde alla inse att magin finnes kvar

    Dom där videosnuttarna när han demar sina prylar inför försäljningen är ju bara bedrövande, att han ska sitta på golvet och knappa igenom gamla ljud på det sättet.
    +1

    Jag är nog inte den enda som skulle bli överlycklig om han blev med i bandet igen.

  59. #59
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av onathanj Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1

    Jag är nog inte den enda som skulle bli överlycklig om han blev med i bandet igen.
    Jag är förmodligen den enda som skulle bojkotta DM om han blev med igen.

  60. #60
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är förmodligen den enda som skulle bojkotta DM om han blev med igen.
    Varför? De skulle ju knappast bli sämre.

Liknande ämnen

  1. Oberheim OB-8 Alan Wilder patchar
    Av flamboyant i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-29, 22:17
  2. Alan Wilder auktion
    Av Volt i forum Allmänt om musik
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 22:33
  3. Studioporr hos Alan Wilder
    Av Volt i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 15:00
  4. Alan Wilder tillbaka!
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 20:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •