Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5
Resultat 241 till 273 av 273

Ämne: Arturia Drumbrute

jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Tusen Munnar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På ett mer positivt plan så är den väldigt rolig att processa genom whatever, fruktansvärt bra sequencer, jag körde sent 90-tals drum 'n' bass med distad drumbrute genom Korg Monotron Delay och det lät rätt galet, har inte haft tid att laborera allt för mycket med att mixa dom individuella utsignalera med effekter men anar verkligen potentialen när jag kör "main out" genom den billigaste effekten någonsin och det ändå låter rätt gött.
    Jäkligt bra, och kul med ovanligare musikstil!

aorta
    aorta är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Tusen Munnar Visa inlägg
    På ett mer positivt plan så är den väldigt rolig att processa genom whatever, fruktansvärt bra sequencer, jag körde sent 90-tals drum 'n' bass med distad drumbrute genom Korg Monotron Delay och det lät rätt galet, har inte haft tid att laborera allt för mycket med att mixa dom individuella utsignalera med effekter men anar verkligen potentialen när jag kör "main out" genom den billigaste effekten någonsin och det ändå låter rätt gött.
    Vilket drag alltså. Låter riktigt najs!!!

jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    har stött på ett problem, som jag bollade till Arturia support idag: utnivå från maracas och tamburin är på tok för låg. minns inte att det var så när jag köpte den.EDIT: brusgeneratorn har antagligen pajat enligt Arturia, så den byts in mot en ny på garanti hos Jam imorgon fredag. Smidigt skött garanti av Arturia!
    Och nu dök samma fel upp på det nya exemplaret... Jag skickade ett meddelande till Arturia idag.

UPDATE: Efter några turer fick jag till slut en ny som fungerade. Grabbarna på Jam fick tyvärr ta min frustration, när jag först fick två trasiga som skulle ha varit servade enligt generalagenten...
    Senast redigerat av jocks1 den 2017-11-07 klockan 10:30. Anledning: NY INFO!

sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Vikken video Otroligt skön låt!

Tusen Munnar
    Tusen Munnar är inte uppkopplad
    Tusen Munnars avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    Lyckas inte synka tight vare sig via usb eller midi. Några tips?
    Kanske uppenbart men har själv blivit förbryllad många gånger av faktumet att den alltid startar med internal sync oavsett om man ändrade till midi/klocka förra sessionen... Kan vara jätteförvirrande om man missar det MEN har bruten satt på samma bpm o kör igång den i takt för att sen lite försiktigt höra den knasa ur.

Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Senior
    https://www.attackmagazine.com/revie...g-term-impact/

Inte superspännande recension kanske. Men jag gillade greppet att recensera ett år efter lansering. När hypen och backlashen lagt sig lite.

Katzenjammer
    Katzenjammer är uppkopplad nu
    Katzenjammers avatar
    Redaktör
    Nu finns en ny version av DrumBrute som heter Creation. Ingen förändring i hårdvara vad jag kan se. Bara en "guds hand" illustration på. Även MicroBrute finns i den här nya designen.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DrumBruteCreation-Top-2000.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	363,8 KB 
Id:	81925

https://www.arturia.com/creation-edition

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator

Amonhoteph
    Amonhoteph är uppkopplad nu
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Det är ju det jag säger - Arturia har som Roland inget grepp om bra design. Kanske kommer den sälja i södra Europa ... om Gud vill!

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Enda gången sånt är kul är om de går bananas fullt ut. Brutefactor kan bli fire & brimstone, s&h kan bli tongues, sequencer kan bli divine intervention etc. gärna förpackad riktigt blingigt, men nu är det bara halvvägs och fult (på fel sätt).

Jag tyckte de var nåt på spåren designmässigt med de halvgenomskinliga röda. Varför inte göra helklara a la Pentaphonic Clear?

Edit: MatrixBrute tycker jag är ganska sjysst designmässigt, uddarattarna undantagna.

Kakan
    Kakan är uppkopplad nu

Senior
    Jösses min skapare...

johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag tycker det är coolt! Skulle kanske inte slänga mina gamla om jag redan hade dem, men vid nyköp skulle jag kunna välja dessa.

Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    Nu finns en ny version av DrumBrute som heter Creation. Ingen förändring i hårdvara vad jag kan se. Bara en "guds hand" illustration på. Även MicroBrute finns i den här nya designen.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DrumBruteCreation-Top-2000.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	363,8 KB 
Id:	81925

https://www.arturia.com/creation-edition
    Det är alltså bara ett nytt färgjobb?

Katzenjammer
    Katzenjammer är uppkopplad nu
    Katzenjammers avatar
    Redaktör
    Japp

ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

Citat Ursprungligen postat av Östermalmstorg Visa inlägg
    Det är alltså bara ett nytt färgjobb?
    Handjobb, av motivet att döma.

El Toro
    El Toro är uppkopplad nu

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    Det är ju det jag säger - Arturia har som Roland inget grepp om bra design.
    Jo det har dom båda ofta men vilka tycker du har bra design på ALLT de gör?

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    Jo det har dom båda ofta men vilka tycker du har bra design på ALLT de gör?
    Korg gör väl få riktiga bottennapp... iaf i min bok.

El Toro
    El Toro är uppkopplad nu

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    Korg gör väl få riktiga bottennapp... iaf i min bok.
    Jag gillar också Korg men mycket de gör är inte av någon vidare bra design som t.e.x. Kross, Volca Mix, Nya Electribe's, Volca Sample OK/GOKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	3289a567f61db974ba04fb42ac6bcd65_pc.png 
Visningar:	12 
Storlek:	637,3 KB 
Id:	81936

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag tycker nog volcorna får se ut som det de är - budgetsegmentets experimentmaskiner. Men ja, OK Go-edition är nå't i hästväg skitful, det medges. Volca mix och Kross tycker jag funkar. Mix skulle jag t o m kunna kalla sobert snygg med tanke på vilka den paras med. Undviker man electribe sampler så är man också hemma tycker jag nog.

Men som sagt, Korg är inte perfekta, men de har inte 12-åriga gamers på designavdelningen heller. Det har nog Roland. *duckar*

El Toro
    El Toro är uppkopplad nu

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    Jag tycker nog volcorna får se ut som det de är - budgetsegmentets experimentmaskiner. Men ja, OK Go-edition är nå't i hästväg skitful, det medges. Volca mix och Kross tycker jag funkar. Mix skulle jag t o m kunna kalla sobert snygg med tanke på vilka den paras med. Undviker man electribe sampler så är man också hemma tycker jag nog.

Men som sagt, Korg är inte perfekta, men de har inte 12-åriga gamers på designavdelningen heller. Det har nog Roland. *duckar*
    Jo Korg har definitivt gamers.på designavdelningen kolla bara kaoss padsen, gadget och deras andea Nintendo samarbete.
    Sen kan jag tycka att Roland går överstyr ibland men de försöker åtninstone skapa något nytt och färggrannt istället för att fega.

jocks1

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    Och nu dök samma fel upp på det nya exemplaret... Jag skickade ett meddelande till Arturia idag.

UPDATE: Efter några turer fick jag till slut en ny som fungerade. Grabbarna på Jam fick tyvärr ta min frustration, när jag först fick två trasiga som skulle ha varit servade enligt generalagenten...
    Fan! Har inte rört min drumbrute på länge. Nu har även brusgeneratorn lagt ner på det tredje exet jag fick på garanti. Virveln låter burkig, och maracas är ohörbar igen! Den får bli en trumsequencer till Vermona istället, nu när garantin är körd...
    EDIT: Jag skickade ett e-mail till Johan på Jam.se, och menade på att det är ett fabrikationsfel, vilket förlänger garantiperioden enligt EU-regler gentemot tillverkaren. Återkommer när jag fått en respons från tillverkaren via Jam.se
    Senast redigerat av jocks1 den 2018-10-28 klockan 21:14.

Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

Reklamera enligt KKL ? (3 år från köp). Använder du den som näringsidkare blir det ju avsevärt svårare, särskilt om det gått lång tid sedan avhjälpande och garantin löpte ut.

biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    också gnäller folk på Behringer och tycker de suger värst....

jocks1

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    Reklamera enligt KKL ? (3 år från köp). Använder du den som näringsidkare blir det ju avsevärt svårare, särskilt om det gått lång tid sedan avhjälpande och garantin löpte ut.
    Om inte Arturia kommer att ta ansvar för fabrikationsfelet på många Drumbrute, blir dom strukna på min julklappslista. (No more Arturia gear)

jocks1

Veteran
    Sådär, Jam ska skicka min trasiga Drumbrute till generalagenten, efter att Johan varit i kontakt med dem. Jag älskar trumsequencern i Drumbrute. Tycker det är det bästa rena trumsequencer jag testat. Ska dock inte jämföras med Octatrack, Digitakt m.fl, som ju är mer sampler/sequencer/workstation

jocks1

Veteran
    Igår hämtade jag min reparerade Drumbrute på Jam. Enligt besked från generalagenten till Jam, så är det den slutliga lösning på brusgeneratorn som dör. En krets eller ett kretskort ska vara bytt på min maskin. Testade den nyss, och nu funkar alla ljuden igen

donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Verkar vara genomgående. En polare hade samma problem på sin.

jocks1

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av donfuego Visa inlägg
    Verkar vara genomgående. En polare hade samma problem på sin.
    Trist med tillverkningsfel helt klart. En sak som jag upptäckte efter tre returnerade Drumbrute, och flera tester. Alla låter inte lika! Vissa hade mer snärt i virveln, andra en snyggare cymbal o.s.v. När garantitiden är ute, kanske några kommer att modda sina, precis som med Roland TR-909, TR-808 och TR-606?

popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Senior
    Har Arturia löst problemet med noisegeneratorn nu? Dvs om man köper man en ny eller nyservad maskin nu, kan man lita på att den funkar?

jocks1

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av popstasy Visa inlägg
    Har Arturia löst problemet med noisegeneratorn nu? Dvs om man köper man en ny eller nyservad maskin nu, kan man lita på att den funkar?
    Hejsan popstasy, jag testade den nyss eftersom jag inte har använt den på länge. Än så länge funkar min Drumbrute :-) Du skulle kunna köpa en beggad billigt som fortfarande funkar efter flera år, eller köpa en ny med garanti kanske? Arturia verkar vilja lösa problem tillsammans med enskilda kunder, inte gå ut med generella deklarationer på deras hemsida. Det är en rätt vanlig metod hos flera tillverkare, har jag märkt. Arturia, Squarp (Pyramid), MFB Berlin och Malekko har tillämpat den principen med mej. Squarp var dock duktiga på att släppa uppdaterad firmware, och bekräfta buggar på sitt forum.
    Senast redigerat av jocks1 den 2019-06-17 klockan 22:29.

popstasy
    popstasys avatar
    Senior
    Tack jocks!

bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Det var väldigt snabbt och smidigt att få fixat drumbruten hos arturia. Skriv in serienumret på deras supportsida så får du besked direkt om att du har rätt till en fabriksfix. Inget kvitto eller så som behövdes utan bara skriva ut returfraktsedel o skicka iväg och vänta en vecka eller två tills du får den tillbaka

popstasy
    popstasys avatar
    Senior
    Låter bra, har din maskin fungerat sedan dess?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •