Sidan 4 av 9 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 521

Ämne: ELEKTRON Analog HEAT

  1. #181
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Vad som är prisvärt eller dyrt är ju alltid upp till konsumenten. Lycka till er som har bra musikbutiker i närheten som kan testa innan ni slår till

  2. #182
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ungefär vad jag tänkte skriva.

    Det är fortfarande inte jättedyrt. Mycket pengar är det men vad finns det för alternativ om det är det här en vill ha? Nä.. Inte jättemycket. Har själv testat "lågbudgetvarianter" på en sådan här låda men det räcker inte till. Då kan en likväl köra utan. Och jag vill nog ha något sådant här ändå till slut. Och jag tycker inte det är samma sak med varken 4 bossdistar eller med softisar. Sen kan vi snacka i timmar om det låter bättre eller sämre. Det spelar ingen roll. KÄNSLAN.
    Haha, älskar hur du sjunger en helt annan sång nu bara för att det är Elektron. (syftar på diskussioner om DSI vs Minilogue osv ).

    Vad finns det för lågbudgetvarianter av sådana här burkar, förresten?

  3. #183
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Vad finns det för lågbudgetvarianter av sådana här burkar, förresten?
    Behringer?

  4. #184
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av sickanovic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer?
    Antagligen...

  5. #185
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I dagens samhälle verkar det mer safe att göra billiga produkter som folk spontanköper, har kul med ett tag och sedan säljer.
    Korg Volca, Korg Reface (hette de det?), Roland Boutique, TE's fickmaskiner etc.
    Nu är det ju inget tvivel på att Elektron vill utmana dessa jättar med (redan) galet fina meriter i nacken.

    Frågan är ju nu om Elektron kör sitt race eller går in på spåret du pratar om..

  6. #186
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I dagens samhälle verkar det mer safe att göra billiga produkter som folk spontanköper, har kul med ett tag och sedan säljer.
    Korg Volca, Korg Reface (hette de det?), Roland Boutique, TE's fickmaskiner etc.
    Och förr hette de TB-303, TR-606, SH-101 som ju folk faktiskt har roligt med fortfarande

  7. #187
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Nä, jag har en Reface CS och går igång varje gång jag kopplar in den till de stora högtalarna. Hade CP men den distade för mycket på de inbyggda hötalarna, lät dock orgasmiskt då man kopplade in den till bättre högtalare. Har hört en del bra om DX också. Dessutom är de kvalitétsbyggen, förutom den inbyggda högtalaren, med en jättebra klav. Dra inte Reface över samma kam

  8. #188
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, älskar hur du sjunger en helt annan sång nu bara för att det är Elektron. (syftar på diskussioner om DSI vs Minilogue osv ).

    Vad finns det för lågbudgetvarianter av sådana här burkar, förresten?
    Oh nej.. Du missuppfattar. Det är fortfarande mycket pengar. Men jag tror jag formulerade mig fel sist har jag kommit på. Skillnad på dyrt och mycket pengar. Det här är inte heller någon produkt för "vanligt folk".
    Jag hade ju egentligen velat ha en octa 2 eller liknande. Men det här är la gött så. Elektron måste också få göra andra saker.
    Senast redigerat av Keiowas den 2016-09-24 klockan 06:54.

  9. #189
    deleted user
    Jag gillar't. Hoppas på fler effekter. Det kan bli intressant.

    Jag tycker förresten också att det är intressant att Elektron verkligen har många hardcore fans. Det betyder som jag ser det att de har lyckats väldigt bra och att de har en stark personlighet i det de gör. Jag har nog aldrig sett så många "släpp det nya nu och ta mina pengar" innan någon visste vad det var. Det är ett galet bra betyg, faktiskt.

  10. #190
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Elektron har definitivt en identitet.

  11. #191
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar't. Hoppas på fler effekter. Det kan bli intressant.

    Jag tycker förresten också att det är intressant att Elektron verkligen har många hardcore fans. Det betyder som jag ser det att de har lyckats väldigt bra och att de har en stark personlighet i det de gör. Jag har nog aldrig sett så många "släpp det nya nu och ta mina pengar" innan någon visste vad det var. Det är ett galet bra betyg, faktiskt.
    Lätt det syntsystem (får man lova att kalla det vid det här laget) som gett mig mest i ren spelglädje och resultat. De som gjort designen (från yta och ergonomi till detaljer i mjukvaran) är så SMARTA, på så många vis.

    Har ägt MD, MNM, A4 och Octa, och det är verkligen fantastiska maskiner.

  12. #192
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hettade till lite idag!

  13. #193
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De som gjort designen (från yta och ergonomi till detaljer i mjukvaran) är så SMARTA, på så många vis.
    Säkert smurfsmarta konstruktörer på Elektron. Fast just ytan och ergonomin på Elektrons produkter är ju inte deras starkaste sidor direkt enligt min och många andras mening. Finns mycket att förbättra där tyvärr verkar inte Heat vara så mycket bättre när det gäller ergonomin och handhavandet men den är säkert bra ändå.

  14. #194
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag och många med mig anser att du har fel.

  15. #195
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag och många med mig anser att du har fel.
    Jag och många med mig anser att du har rätt när du säger att du och många med dig anser att han har fel.

  16. #196
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag och många med mig anser att du har rätt när du säger att du och många med dig anser att han har fel.
    Dont feed El Trollo..

    Är inte du och spelar i Khamn? Redan klar?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hettade till lite idag!
    Nåååååå?

  17. #197
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag och många med mig anser att du har rätt när du säger att du och många med dig anser att han har fel.
    Jag och många av mina bekanta håller med dig när du håller med att jgb har rätt som anser att han har fel.

  18. #198
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nu vet jag väl inte hur man ska ha bättre yta och "ergonomi" på en liten burk.. jag tycker dom är rätt superba att jobba med ur den aspekten så jag håller med jgb att rätt många inklusive mig själv anser att du har fel.. sen gör dom ju en del andra små missar.. som t.ex. röd text på svart bakrund miss i utgångar flagnande eller lättskavd färg... beta OS..osv.. MM och MD var ju klockrena.... octatracken super grym unik men skulle mått bra att genomarbetats nåt år till innan release. A4 hade ju lite barnsjukdomar men helgrym... AR klockren.... Heat .. måste få testa men hajjar inte riktigt grejjen.. tycker det fattas den där elektronfinessen... men vi får se
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2016-09-30 klockan 23:35.

  19. #199
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag och många med mig anser att du har fel.
    Du och några till är ändå betydligt färre än de som anser att jag har rätt. Egentligen bedrövligt dåligt att Elektron inte har någon anställd med koll på ergonomi.

  20. #200
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu vet jag väl inte hur man ska ha bättre yta och "ergonomi" på en liten burk..
    Jo det tror jag både du och de flesta utom de smurfsmarta konstruktörerne på Elekt-rån vet.

  21. #201
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du och några till är ändå betydligt färre än de som anser att jag har rätt. Egentligen bedrövligt dåligt att Elektron inte har någon anställd med koll på ergonomi.
    Du har fel. Jag och många med mig är fler än de som anser att dina påståenden är korrekta.

  22. #202
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har fel. Jag och många med mig är fler än de som anser att dina påståenden är korrekta.
    Sorry! Men 2 är alltid färre än 8.

  23. #203
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Där har du helt rätt för en gångs skull. Du bör nog hålla dig till matematik i framtiden.

  24. #204
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Där har du helt rätt för en gångs skull. Du bör nog hålla dig till matematik i framtiden.
    Möjligtvis om Elekt-rån anställer en enda "smart" -designer med åtminstone ett uns av känsla för hur en apparat ska vara någotsånär ergonomisk och när de ändå anställer kan de ju även anställa en ekonomikunnig person som förklarar för dom hur man inte kan konstruera och sälja en produkt som AH i mängd om man överprissätter den som dom nu har gjort. Men Elekt-Rån kanske bara vill sälja 500 st?

  25. #205
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Möjligtvis om Elekt-rån anställer en enda "smart" -designer med åtminstone ett uns av känsla för hur en apparat ska vara någotsånär ergonomisk och när de ändå anställer kan de ju även anställa en ekonomikunnig person som förklarar för dom hur man inte kan konstruera och sälja en produkt som AH i mängd om man överprissätter den som dom nu har gjort. Men Elekt-Rån kanske bara vill sälja 500 st?
    Tipsa mig om hur jag hittar det Analog Heat gör fast med en mindre prislapp!

  26. #206
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tipsa mig om hur jag hittar det Analog Heat gör fast med en mindre prislapp!
    Mjukvara är det smärtsamt uppenbara svaret visserligen inte analogt men nära nog i de flesta fal. Vill man ha hårdvara så finns det ju mängder av effektenheter och effektboxar som man kan kombinera för att klara det AH gör plus mer ändå en del av dessa låter dessutom bättre än AH gör men som sagt den är inte helt oäven även om designen är wack.
    Senast redigerat av El Toro den 2016-09-30 klockan 23:34.

  27. #207
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mjukvara är det smärtsamt uppenbara svaret visserligen inte analogt men nära nog i de flesta fal.. Vill man ha hårdvara så finns det ju mängder av effektenheter och effektboxar som man kan kombinera för att klara det AH gör plus mer ändå en del av dessa låter dessutom bättre än AH gör men som sagt den är inte helt oäven även om designen är wack.
    Ok! Tips, tack!

  28. #208
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpeg 
Visningar:	44 
Storlek:	81,4 KB 
Id:	70530

  29. #209
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Jobbar du på Elektron månne?

  30. #210
    deleted user
    Alltså det här är så sjukt. Internet wtf?

  31. #211
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    He-he.. nej det går inte att dissa Elektron på 99 musik

  32. #212
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    He-he.. nej det går inte att dissa Elektron på 99 musik
    Spot on! Hälften här på 99M väl rummen fulla av Elekt-Rån-SWAG..

  33. #213
    deleted user
    Du menar utan ett enda rimligt argument?

    Jo det får man väl, men på ett forum med många som använder deras produkter varje dag och är väldigt nöjda är det väl naturligt att man får mothugg?

    Men Keiowas sätter ju fingret på hela grejen. Do not feed.

  34. #214
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok! Tips, tack!
    Jomox Moonwind plus en Behringer 3D effektenhet känns ju som ett vettigare ergonomiskare och något billigare alternativ men det finns ju flera.

  35. #215
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Det är väl mer det att flera av de som jobbar på Elektron hänger här på forumet och är schyssta människor som brinner för synthar och verkligen tror på sin produkt. Oavsett hur liten poolen är så är det väl dumt att pissa i den... Speciellt när de som står i den är ens vänner.

  36. #216
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du menar utan ett enda rimligt argument?
    Suck! SÅ Du menar att argument baserat på bristande ergonomi/handhavande/design och för högt pris inte är rimliga argument. Jobbar du också på E?

  37. #217
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Suck! Så du menar att flertalet användare som vittnar om bra ergonomi och handhavande bara är antingen fans eller anställda?
    Du kanske bara skulle ta och chilla en aning istället?

  38. #218
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl mer det att flera av de som jobbar på Elektron hänger här på forumet och är schyssta människor som brinner för synthar och verkligen tror på sin produkt. Oavsett hur liten poolen är så är det väl dumt att pissa i den... Speciellt när de som står i den är ens vänner.
    Precis vänskapskorruption. Sånt är bara fult när andra håller på med det.

  39. #219
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Suck! SÅ Du menar att argument baserat på bristande ergonomi/handhavande/design och för högt pris inte är rimliga argument. Jobbar du också på E?
    Du är inte bara ett internettroll, du är ett riktigt charmtroll också. Puss!

  40. #220
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Blackroom Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Suck! Så du menar att flertalet användare som vittnar om bra ergonomi och handhavande bara är antingen fans eller anställda?
    Nej inte bara men känns som om väldigt många här är överdrivet positiva och generellt okritiska till allt Elektron släpper. Enligt mina erfarenheter så har deras produkter ofta flertalet brister men jag anser inte att de är helt värdelösa som några här verkar tro på det sätt de reagerat här när deras gullmärke kritiseras.
    Senast redigerat av El Toro den 2016-10-01 klockan 00:36.

  41. #221
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Puss!
    Kram

    ar säkert dina elektron prylar innan du går och lägger dig.

  42. #222
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jobbar du på Elektron månne?
    I wish.
    Men på riktigt - Berätta vilka prylar (vilken pryl?) du skulle köpa som kostar mindre och gör samma sak, är du snäll.

  43. #223
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I wish.
    Men på riktigt - Berätta vilka prylar (vilken pryl?) du skulle köpa som kostar mindre och gör samma sak, är du snäll.
    Det gjorde han ju. Det var en Jomox och nån Behringerpryl. Jag googlade och fick inte alls ihop det med, men men...

  44. #224
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl mer det att flera av de som jobbar på Elektron hänger här på forumet och är schyssta människor som brinner för synthar och verkligen tror på sin produkt. Oavsett hur liten poolen är så är det väl dumt att pissa i den... Speciellt när de som står i den är ens vänner.
    Men det är väl inget argument mot kritik. Även om jag inte tycker att El Toro har några goda argument och förmodligen bara jiddrar så håller jag ju verkligen med om att tassandes inför Elektron ibland tar sig form av fånigheter. Sen visst schyssta killar som gör bra produkter.. men man måste ju skilja på person och produkt. Kritik skall inte vara "att pissa i poolen" för då är det något i relationen som är knas.

  45. #225
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I wish.
    Men på riktigt - Berätta vilka prylar (vilken pryl?) du skulle köpa som kostar mindre och gör samma sak, är du snäll.
    Nu var det inte dig jag ställde den frågan till utan till den andre/tredje/fjärde Elektron-fanboyen Kelowas.

    jag har redan svarat på din andra fråga högre upp i tråden, de jag förslagsvis nämnde är givetvis inte exakt samma men kan dock till viss del göra betydligt mer än det AH kan men hoppas du inte diskar dom för det.
    Senast redigerat av El Toro den 2016-10-01 klockan 00:46.

  46. #226
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kritik skall inte vara "att pissa i poolen" för då är det något i relationen som är knas.
    Problemet är att det är lätt att "kritiken" på internet glider över till gnäll och rena klagomål, och är på inget sätt konstruktivt — Utan bara "JAG TYCKER!". Och då står man och pissar. Om jag hade sådana vänner AFK skulle jag sluta höra av mig till dem...

  47. #227
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problemet är att det är lätt att "kritiken" på internet glider över till gnäll och rena klagomål, och är på inget sätt konstruktivt — Utan bara "JAG TYCKER!".
    Konstigt resonemang du för att tyckande gnäll och rena klagomål inte skulle kunna vara konstruktivt.

  48. #228
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Konstigt resonemang du för att tyckande gnäll och rena klagomål inte skulle kunna vara konstruktivt.
    Så resonerar 3-åringen här hemma också när inte pastan duger men det kan inte framföras önskemålet om något annat alternativ heller.

  49. #229
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så resonerar 3-åringen här hemma också när inte pastan duger men det kan inte framföras önskemålet om något annat alternativ heller.
    Konstig analogi minst sagt.De flesta seriösa tillverkare tar ju till sig tyckande gnäl och klagomål från de som testat deras produkter en del av detta fixar de då till nästa model eller uppdatering släpps.

  50. #230
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Tycker det man brukar läsa är väldigt o-gnälligt och konstruktivt; Oftast är det väl en användare som kan spec:a en funktion och motivera den. Inte beskriva något som "dåligt som går att förbättra", t.ex.

  51. #231
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jomox Moonwind plus en Behringer 3D effektenhet känns ju som ett vettigare ergonomiskare och något billigare alternativ men det finns ju flera.
    Fast moonwind saknar parameterlås på något annat än filter. Och har ingen dist vad jag minns.

  52. #232
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast moonwind saknar parameterlås på något annat än filter. Och har ingen dist vad jag minns.
    Klart Moonwind kan dista det är ju bara att överstyra ingången etc.Men min tanke var att multieffekten skulle stå för disten m.m. Moonwind har inte alt AH har men har å andra sidan inbyggd sequencer och effektenhet m.m.

  53. #233
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problemet är att det är lätt att "kritiken" på internet glider över till gnäll och rena klagomål, och är på inget sätt konstruktivt — Utan bara "JAG TYCKER!". Och då står man och pissar. Om jag hade sådana vänner AFK skulle jag sluta höra av mig till dem...
    Man får väl alltid se till sakligheten i argumenten givetvis.

  54. #234
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av lesterbanjo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Själv gillar jag soundet men pallar inte med handhavande....
    Ändå måste jag säga att det är just handhavandet som gör soundet.. hur man interagerar med maskinen. Just att vrida och parameterlåsa i realtid är det som ger unika resultat. Att jämföra t.ex. A4 med en "vanlig" analog synth är ju helt fel för att det inte är samma sak och specarna för sjävla synthmotorn är ju något man inte ska stirra sig blind på. Det är ju just möjligheterna till kontroll av alla parametrar inklusive effekterna som blir lika mycket en del av instrumentet som sequencer och positionerna för låsningarna.

    Det är ju just det jag tycker mig sakna lite i HEAT .. men det är möjligt att jag har fel där.....

  55. #235
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Jag äger flera Elektronprylar. Det är gedigna grejer med många bra funktioner, helt ok sound och som ofta fungerar som bra redskap för att få utlopp för min kreativitet. Ibland blir det ganska sjysst musik till och med.

    Har dock inga planer om att offra vänner för att de skulle tycka annorlunda.
    Trollstämpeln är alltid nära när någon yttrar sig ofördelaktigt om Elektron. Här kunde med fördel forumet skärpa sig lite.

  56. #236
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    He-he.. nej det går inte att dissa Elektron på 99 musik
    Du får dissa hur mycket du vill. I alla fall för min del. Men sen är det ju som du säger. Det är bra grejer så det vill ju till att du har något att komma med. Just i Heats fall så är det ju väldigt blandade kommentarer. Tycker inte det råder någon hallelujastämning direkt.

    Jag ser Heat som något annat än den vanliga Elektronprodukten. Därmed inte sagt att den är famtastisk för det.
    Jomox moonwind är ju en svincool produkt för övrigt.
    Senast redigerat av Keiowas den 2016-10-01 klockan 09:07.

  57. #237
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trollstämpeln är alltid nära när någon yttrar sig ofördelaktigt om Elektron. Här kunde med fördel forumet skärpa sig lite.
    Håller inte alls med. Tycker att det i detta handlar mer om hur kritik uttrycks i ton än sak och att de flesta här visar mer hänsyn och tålamod än jag skulle kunna uppbåda. "Att de ens orkar argumentera emot!" är nästan alltid min känsla.

    /en som läser och ibland suckar över tokigheter men inte orkar diskutera/argumentera på nätet med människor som ändå inte är intresserade av att lyssna och ta in andra perspektiv, erfarenheter och kunskaper

    -Edit
    ...men som ändå nyss gjorde det. Doh!

  58. #238
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller inte alls med. Tycker att det i detta handlar mer om hur kritik uttrycks i ton än sak och att de flesta här visar mer hänsyn och tålamod än jag skulle kunna uppbåda. "Att de ens orkar argumentera emot!" är nästan alltid min känsla.

    /en som läser och ibland suckar över tokigheter men inte orkar diskutera/argumentera på nätet med människor som ändå inte är intresserade av att lyssna och ta in andra perspektiv, erfarenheter och kunskaper

    -Edit
    ...men som ändå nyss gjorde det. Doh!
    Fortsätt skriva bok om härskartekniker i stället du.

  59. #239
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Inte meningen att trycka till dig. Menade internetdiskussion i stort och hur vissa användare här på forumet ibland kan stånga på åt ett håll med öronen stängda medan flertalet försöker argumentera sakligt. Ledsen om du kände dig träffad, absolut inte min mening.

  60. #240
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Tack skall du ha M, det var fint preciserat. Nu blev jag riktigt glad. Vi är nog ganska eniga egentligen, tycker också saklighet är det allra bästa.

    Ha en riktigt fin helg.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •