Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 521

Ämne: ELEKTRON Analog HEAT

  1. #121
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://www.99musik.se/showthread.php...ghlight=toraiz för Pioneers burk. Åter till värmen!
    Sorry, jag sökte men måste ha använt för många kriterier så det kom inte upp något.

  2. #122
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Kul, men hoppas på en digital multieffekt med, saknas vettigt i desktopformat, typ desktop DP/4 tack!

  3. #123
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av otechn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Målgrupp: rika wannabe-punkare.
    Syntpunk eller laptoppunk i så fall, den har ju inga fotkontroller för gitarrister.

  4. #124
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    den har ju inga fotkontroller
    Den har CV-ingångar, med pedalfunktion i OS.
    (Alltså de fungerar som fot pedal input med)

  5. #125
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Den verkar intressant rent funktionsmässgt, men jag saknar lite mer återhållsamma ljuddemos där inte allt är krossdistat till en "BWWWWBWWWBWWW" korv. Finns det några demos med mer färgning är stenkross?

  6. #126
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den verkar intressant rent funktionsmässgt, men jag saknar lite mer återhållsamma ljuddemos där inte allt är krossdistat till en "BWWWWBWWWBWWW" korv. Finns det några demos med mer färgning är stenkross?
    Testa själv på hemsidan!

  7. #127
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    H9? Måste iofs ha flera för effektkedjor men ändå...
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul, men hoppas på en digital multieffekt med, saknas vettigt i desktopformat, typ desktop DP/4 tack!

  8. #128
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    H9? Måste iofs ha flera för effektkedjor men ändå...
    Ja, har varit på köpknappen men avsaknaden av rattar och i viss mån begränsningen till en algoritm i taget har gjort att jag avvaktat

  9. #129
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul, men hoppas på en digital multieffekt med, saknas vettigt i desktopformat, typ desktop DP/4 tack!
    Off Topic -> Jag vill ha en Strymon El DecoSky.

  10. #130
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Man har ju appen . Tanken är ju att man köper en med alla licenser och sedan två core som man langar över sina licenser i.
    Det var TM-404 som lurade på mig att köpa min. Som en bjussig kompis i en pool, "klart du ska unna dig en".
    <3

    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, har varit på köpknappen men avsaknaden av rattar och i viss mån begränsningen till en algoritm i taget har gjort att jag avvaktat

  11. #131
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har CV-ingångar, med pedalfunktion i OS.
    (Alltså de fungerar som fot pedal input med)
    Låter avancerat för replokalspunkare, även om de är välbärgade.

  12. #132
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    H9? Måste iofs ha flera för effektkedjor men ändå...
    rolands effekter är väl multifx,, torrcido aira effekterna...

  13. #133
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man har ju appen . Tanken är ju att man köper en med alla licenser och sedan två core som man langar över sina licenser i.
    Det var TM-404 som lurade på mig att köpa min. Som en bjussig kompis i en pool, "klart du ska unna dig en".
    <3
    jag vet, som sagt, gillar effekterna. hade den haft rattar hade jag nog haft ett par här ... iom att jag har Space, med samma ratt-layout, så vet jag hur fett det kunde ha blivit ...

  14. #134
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man har ju appen . Tanken är ju att man köper en med alla licenser och sedan två core som man langar över sina licenser i.
    Det var TM-404 som lurade på mig att köpa min. Som en bjussig kompis i en pool, "klart du ska unna dig en".
    <3
    Saknar våra pooldagar på Island. Vad hände? You've changed, man.

  15. #135
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Drömmen om den japanska badturnén lever även om det är mest babysim just nu...
    Kommer dra vagn i din studio i ett år fr.o.m nästnästa vecka. You just wait...

    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Saknar våra pooldagar på Island. Vad hände? You've changed, man.

  16. #136
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Hur är den som ljudkort? Inser ju att Pro Tools är ett sjunkande skepp, och förr eller senare blir jag tvungen att skaffa nåt annat ljudkort och DAW. Klarar mig bra på min MBox3 mini med två in/två ut i dag, och det är ju vad den här erbjuder också.

    Så hur står sig AD/DA-omvandlare i jämförelse?

  17. #137
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är den som ljudkort? Inser ju att Pro Tools är ett sjunkande skepp, och förr eller senare blir jag tvungen att skaffa nåt annat ljudkort och DAW. Klarar mig bra på min MBox3 mini med två in/två ut i dag, och det är ju vad den här erbjuder också.

    Så hur står sig AD/DA-omvandlare i jämförelse?
    Fast ProTools kräver väl inte ProToolshårdvara längre? Så just DAW behöver du inte byta.

  18. #138
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är den som ljudkort? Inser ju att Pro Tools är ett sjunkande skepp, och förr eller senare blir jag tvungen att skaffa nåt annat ljudkort och DAW. Klarar mig bra på min MBox3 mini med två in/två ut i dag, och det är ju vad den här erbjuder också.

    Så hur står sig AD/DA-omvandlare i jämförelse?
    Tror inte att det är några som helst konstigheter. Funkar ju finfint med A4. Helt clean.

  19. #139
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Det här var dyrt tycker jag.

  20. #140
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här var dyrt tycker jag.
    Vad jämför du med då?

  21. #141
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Med Elektrons övriga produkter.

  22. #142
    deleted user
    Alltså det är ju åtta distar/distar-ish i den, så att den kostar är inte så konstigt. En annan fråga är ju om man tycker att man behöver dem. Det är lite roligt att folk som aldrig distat en pryl nu ser det här som ett måste, men det är väl så med fanboys. Jag klagar inte, fok distar för lite. Jag med.

    "Diskant är otäcka grejer, så länge det inte är dist", som den klokaste jag vet sa.

    Hur som. Jag är fortfarande osäker på om den är helt onödig för mig eller om det är det solklaraste måsteköpet sedan Hedenhös.

  23. #143
    deleted user
    Förresten stör jag mig lite på namnet. Inte så coolt. Och versaler..... Nooooo.... Men annars är den fin.

    - - - Uppdaterad - - -

    Eller vänta nu, den heter "Analog Heat" utan versaler och inte "HEAT" med versaler? Då så, då är det ok. Men ändra i rubriken, det ser inte klokt ut.

  24. #144
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Men precis. Många av oss insåg att kvalitetseffekter är grejen efter många år med stenhård synthprioritering. Det är helt enkelt inte lika kul att köpa effekter. Så med det (marknads)perspektivet tycker jag detta är dyrt. Men är väl Pokémon-effekten man hoppas på även här.

  25. #145
    deleted user
    Största frågetecknet tycker jag är för hur många som egentligen behöver åtta former av dist/od/fuzz/saturation och vill betala för det. Å andra sidan kan folk ha 15 syntar och ändå vilja ha en meningslös Behringer-synt, så varför inte. Man ska inte underskatta samlandet.

  26. #146
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag klagar inte, fok distar för lite. Jag med.
    Åtta lyxiga varianter av ketchup

  27. #147
    deleted user
    Absolut inte.

  28. #148
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    en meningslös Behringer-synth.
    Nåväl. För de som inte har flera 10-tals tusen till en DSI-grej med 8 röster är inte en 12-rösters Behringer för 12 papp meningslös.

  29. #149
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Borde hetat Octadist.

  30. #150
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nåväl. För de som inte har flera 10-tals tusen till en DSI-grej med 8 röster är inte en 12-rösters Behringer för 12 papp meningslös.
    Nu skrev jag ju iofs om folk som har 15 syntar redan eller fler. Då tillför den synten inte ett smack mer än att det blir ännu fler. Lite det jag menar med AH, den är jäkligt mycket mer än vad kanske de flesta egentligen behöver. Det är dess största problem om den vill bli storsäljare, tänker jag. Så frågan är ju hur många som köper den för att det är en Elektronprodukt som inte hade köpt den om den varit från någon annan. Jag är inte helt oäven till att gissa att Elektron faktiskt har den statusen för en tillräckligt stor grupp.

  31. #151
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Ah. Missförstod. Sorry.

  32. #152
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag tror ni har rätt. Det är inte det första instrumentet eller första utrustningen man köper.
    Tycker dock det blir skevt att säga att det är dyrt när det i princip inte finns något liknande på marknaden. Det går liksom inte att jämföra då så då kan det lika gärna kallas billigt.

    7 500 kronor kan man handla mycket för, om det är den jämförelsen ni gör. Man får en begagnad Analog Four (tror jag) eller en MC-202 eller en moped, sjukt mycket mat, SL-kort för typ nio månader. 7 500 är en månadshyra osv.

    Lyxprodukt snarare än livsnödvändighet. Men det är väl de flesta hårdvaruprylarna om man skall vara ärlig.
    Senast redigerat av outshape den 2016-09-23 klockan 12:26.

  33. #153
    deleted user
    Jag håller med om det. Rimligt pris för vad den är.

    Nästan allra mest nyfiken på hur saturationsdelen är. Verkar ju väldigt lovande.

  34. #154
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nej jag tycker att det är en konstig prisklass för vad den gör....eller snarare inte gör.. som flera poängterar ovan.. man förväntar sig lite mer seq, parameterlås morphing..osv..osv... klart Elektron fansen tackar, men sen då?

  35. #155
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Ja, det är svårt att uttala sig om priset på den här. Mitt största behov just nu är nog den vänstra halvan, minus filter, LFO, etc. Dvs bra saturation/värme som går att dra emot tydlig dist snarare än bara en hint etc i hårdvaruformat. Hade en sådan produkt funnits för mindre pengar hade jag sannolikt valt den. Men vem vet, kanske de ytterligare funktionerna är de jag skulle använda mest. Finns dock högre prioriterade inköp. Finns risk att jag väntar och kniper en beggat i framtiden. Sry

  36. #156
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Ett analogt stereofilter med overdrive etc med midikontroll och inbyggt ljudkort för 7500:- det känns väl inte direkt ohemult, eller? Det hade dock varit koolt om de haft en extern effektloop och möjlighet att ändra ordning i den interna effektkedjan, typ som en Ibanez UE405/UE400. Step sequencer hade varit sjysst också men det kanske kommer i en eventuell mjukvaruuppdatering? Gillar även formfaktorn.

  37. #157
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det hade dock varit koolt om de haft en extern effektloop och möjlighet att ändra ordning i den interna effektkedjan, typ som en Ibanez UE405/UE400.
    Jag fattade det som att det skulle gå om man kör ljud via OB, DAW --> OB --> AH --> extern effekt --> AH --> OB --> DAW.

    Att kunna ändra ordningen i interna effektkedjan vore perfekt.

  38. #158
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej jag tycker att det är en konstig prisklass för vad den gör....eller snarare inte gör.. som flera poängterar ovan.. man förväntar sig lite mer seq, parameterlås morphing..osv..osv... klart Elektron fansen tackar, men sen då?
    Tänker nog tvärtom. Det är inte elektronfansen den här ska vara till.

    Priset är inte konstigt. En får skilja på vad som är kostsamt och vad som är överpris. Jag har inte råd med en sådan här grej tex. Behöver ju dom cashen till andra prios. Plus att jag har A4 som har ljudkort, filter dist osv.

    Jämför med två moogerfoogers så är vi där. Och då tycker jag nog den här verkar smidigare. Med ljudkort dessutom. Jag hade inte köpt moogerfoogers heller.

    Och till sist..

    Varför ska Elektron bara få göra syntar/trummisar med seq och plocks? Förstår förväntningarna men ser inte riktigt varför folk blir besvikna heller. Dessutom så är det sagt att det kommer mera.
    Senast redigerat av Keiowas den 2016-09-23 klockan 12:56.

  39. #159
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Hur många andra analoga stereodistar finns det på marknaden?
    Alltså med samma kontroller för båda kanalerna eller stegade rattar.
    Och som inte är kompressorer med dist-läge.

    Här är dom jag känner till:
    - Thermionic Culture - The Culture Vulture mastering edition/plus (finns flera varianter)
    - Elysia - Karacter 500 (API 500-format)

    Finns det fler?

    CV'n är definitivt dyrare än Analog Heat, Karacter 500 kostar lika mycket fast utan 500-rack.

    Och med Heat är det ju så mycket mer/annorlunda än de ovan, med kontrollmöjligheterna, overbridge, etc.. Så jag tycker snarare att Heaten känns väldigt prisvärd.

  40. #160
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Största frågetecknet tycker jag är för hur många som egentligen behöver åtta former av dist/od/fuzz/saturation och vill betala för det.
    Jag har nog gott och väl 8 distpedaler. Och några som kostar runt 2k:- styck. Så är inte ett dugg orimligt för min del egentligen.

    Grejen här är väl att den måste exceptionellt mycket bättre än itb-alternativ för att vara intressant, eftersom det för min del är en studiopryl. (hade jag livespelat med synthar och stereokällor hade det varit en helt annan grej)

  41. #161
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej jag tycker att det är en konstig prisklass för vad den gör....eller snarare inte gör.. som flera poängterar ovan.. man förväntar sig lite mer seq, parameterlås morphing..osv..osv... klart Elektron fansen tackar, men sen då?
    Då är du inte rätt målgrupp helt enkelt, vilket förstås är helt fine.
    Jag som köpt dist för 20 000 och dessutom för en tio år sedan när jag hade mindre pengar än idag, jag värderar AH och saturation högre än du gör.
    Det där med pris kontra vad man får är ju alltid diskutabelt. Personligen skulle jag aldrig lägga 100 000 för en CS-80. Antagligen inte ens 30 000 för den. Men en TR-909 för 25 000 däremot. Eller en sequencer för ungefär den pengen.

    Personligen lägger jag hellre 7 500 kronor på denna istället för typ en eurorack-oscillator eller ännu en analog-mono.
    Men hade jag inte haft en handfull syntar redan och närt en dröm om att vara Howard Jones, då hade jag hellre köpt en synt till för de pengarna.

  42. #162
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har nog gott och väl 8 distpedaler. Och några som kostar runt 2k:- styck. Så är inte ett dugg orimligt för min del egentligen.

    Grejen här är väl att den måste exceptionellt mycket bättre än itb-alternativ för att vara intressant, eftersom det för min del är en studiopryl. (hade jag livespelat med synthar och stereokällor hade det varit en helt annan grej)
    Jag tycker iofs att det finns bra mjukvara och digitala effekter av det här slaget, men samtidigt är det kanske den typ av effekt som glänser allra mest som analog hårdvara.

    Samtidigt är min allra största favorit någonsin som värme-effekt(!) en gammal Tandberg-bandare som man hittar för en hundring eller två (eller tre eller fyra vad vet jag...) på Myrorna, typ....

    Den är å andra sidan jobbig att dra med sig live.

  43. #163
    saaristo
    saaristo är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har nog gott och väl 8 distpedaler. Och några som kostar runt 2k:- styck. Så är inte ett dugg orimligt för min del egentligen.

    Grejen här är väl att den måste exceptionellt mycket bättre än itb-alternativ för att vara intressant, eftersom det för min del är en studiopryl. (hade jag livespelat med synthar och stereokällor hade det varit en helt annan grej)
    fast 8 pedaler kan användas parallellt. det här är EN flexibel dist.
    jag älskar dist men jag är inte helt imponerad av den till det priset. köper hellre 4 andra högkvalitédistar med än bredare variation - om jag nu skulle spendera 8k på distar. men det är ju jag det.

  44. #164
    Hemulen
    Hemulen är inte uppkopplad
    Hemulens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag älskar dist men jag är inte helt imponerad av den till det priset. köper hellre 4 andra högkvalitédistar med än bredare variation - om jag nu skulle spendera 8k på distar. men det är ju jag det.
    +1

  45. #165
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Oto Biscuit borde väl tas upp i jämförelse också? Iofs delvis en annan sorts best eftersom den främst är bitcrusher, men den distar fint med drive-ratten också. Och har en massa annat digitalt jox. Och har gött filter. Och är i stereo.

  46. #166
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    första reaktionen var "what 8 lök för en distpedal?" men sen såg jag att det var betydligt mer än så.. DOCK hade jag förväntat mig mer och helt ärligt när det kommer till Elektron this days så handlar det väl om Octatrack?

    Octatrack 2 coming soon? (där de givetvis slagit in analog heats funktioner)

  47. #167
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (där de givetvis slagit in analog heats funktioner)
    mm, för Elektron är ju kända för att kanibalisera på sina egna produkter.......not.

  48. #168
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Gissar att en kommande octatrack2 kommer vara lika heldigital som sin föregångare. Ser inte det som något problem alls.

  49. #169
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då är du inte rätt målgrupp helt enkelt, vilket förstås är helt fine.
    Jag som köpt dist för 20 000 och dessutom för en tio år sedan när jag hade mindre pengar än idag, jag värderar AH och saturation högre än du gör.
    Inte fan la du väl 20k för en ren dist.. utan något aningen mer..? Nej den riktar sig nog inte till mig..men jag har liksom svårt att se vart den riktar sig om den ska sälja.. vilket jag anar att de vill. Sist och satsration kan man ju få betydligt billigare och "naturligare" för att uttrycka det onaturligt

    Det där med pris kontra vad man får är ju alltid diskutabelt. Personligen skulle jag aldrig lägga 100 000 för en CS-80. Antagligen inte ens 30 000 för den. Men en TR-909 för 25 000 däremot. Eller en sequencer för ungefär den pengen.
    Där har vi klart samma preferensordning... men samtidigt så har ju vi gubbar fastnat lite i hissen med våra burkar.. finns ju så jävla mkt nytt som kostar ingenting...och när det gäller effekter så kan man ju plocka upp de gamla hjältarnas burkar för kaffepeng.

    Personligen lägger jag hellre 7 500 kronor på denna istället för typ en eurorack-oscillator eller ännu en analog-mono.
    Men hade jag inte haft en handfull syntar redan och närt en dröm om att vara Howard Jones, då hade jag hellre köpt en synt till för de pengarna.
    Allt är ju relativt pengar mm... men samtidigt.. klimatet har blivit lite skevt i dag tycker jag där vanliga hemstudios ska sitta med superdyra kompressorer, mixers och tydligen posch-distar (vilket väl är lite en motsägelse i sig)... varför.. allt finns för skitsummor och man kan fixa det med så mkt....

  50. #170
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    första reaktionen var "what 8 lök för en distpedal?" men sen såg jag att det var betydligt mer än så.. DOCK hade jag förväntat mig mer och helt ärligt när det kommer till Elektron this days så handlar det väl om Octatrack?

    Octatrack 2 coming soon? (där de givetvis slagit in analog heats funktioner)
    Alltså.. Nja. Tror att analog rytm är den som säljer mest. Men octa2 hade varit fint.

  51. #171
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    mm, för Elektron är ju kända för att kanibalisera på sina egna produkter.......not.
    skoja bara, jag menade ju såklart effekt från a4 etc

  52. #172
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Emu.. Du kör ju bara på rutin nu.. Bättre kan du?

  53. #173
    ollepetersson
    ollepetersson är inte uppkopplad
    ollepeterssons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fattade det som att det skulle gå om man kör ljud via OB, DAW --> OB --> AH --> extern effekt --> AH --> OB --> DAW.
    Detta funkar.

    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att kunna ändra ordningen i interna effektkedjan vore perfekt.
    Detta funkar inte.

    /Olle

  54. #174
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Emu.. Du kör ju bara på rutin nu.. Bättre kan du?
    Nejdå, då hade jag hittat något av Elektrons inneboende motsägelsefullheter... men det finns inget här.. det känns mer lite platt... en Posch-dist/fuzz är väl lite av en motsägelse i och för sig... Äh den är väl helt ok.. men är rädd för att den missar målgruppen med lite för hög prislapp.

  55. #175
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nejdå, då hade jag hittat något av Elektrons inneboende motsägelsefullheter... men det finns inget här.. det känns mer lite platt... en Posch-dist/fuzz är väl lite av en motsägelse i och för sig... Äh den är väl helt ok.. men är rädd för att den missar målgruppen med lite för hög prislapp.
    Eller så har de hittat et segment där det fortfarande är brist på fina dyra grejer för de som vill ha fina dyra grejer.
    DA-omvandlare, mikrofoner, syntmoduler, kompressorer... mycket är redan inmutat.
    Riskkapitalisterna verkar ju tro på det så någon slags kalkyl finns nog.
    Å andra sidan kan ju även riskkapitalister ha fel...
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tonium.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	78,0 KB 
Id:	70392

  56. #176
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    I dagens samhälle verkar det mer safe att göra billiga produkter som folk spontanköper, har kul med ett tag och sedan säljer.
    Korg Volca, Korg Reface (hette de det?), Roland Boutique, TE's fickmaskiner etc.

  57. #177
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Ja, alla som köper denna är kapitalister. Punkt.

  58. #178
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I dagens samhälle verkar det mer safe att göra billiga produkter som folk spontanköper, har kul med ett tag och sedan säljer.
    Korg Volca, Korg Reface (hette de det?), Roland Boutique, TE's fickmaskiner etc.
    Ungefär vad jag tänkte skriva.

    Det är fortfarande inte jättedyrt. Mycket pengar är det men vad finns det för alternativ om det är det här en vill ha? Nä.. Inte jättemycket. Har själv testat "lågbudgetvarianter" på en sådan här låda men det räcker inte till. Då kan en likväl köra utan. Och jag vill nog ha något sådant här ändå till slut. Och jag tycker inte det är samma sak med varken 4 bossdistar eller med softisar. Sen kan vi snacka i timmar om det låter bättre eller sämre. Det spelar ingen roll. KÄNSLAN.

  59. #179
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I dagens samhälle verkar det mer safe att göra billiga produkter som folk spontanköper, har kul med ett tag och sedan säljer.
    Korg Volca, Korg Reface (hette de det?), Roland Boutique, TE's fickmaskiner etc.
    Tycker ni verkligen Roland Boutique är billiga? Små digitalburkar i leksaksformat som kostar flera tusen! TE:s grejer är knappast heller något spontanköp för den som vill leka en stund om denne inte är välbärgad.

    Volcaserien däremot är rätt billig.
    Reface är Yamahas boutique och rätt dyra de också.

  60. #180
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, alla som köper denna är kapitalister. Punkt.
    Rätt lustigt, jag har alltid uppfattat Elektrons produkter som lite Volvo-aktiga. Rätt tråkig design men bra grejer för folkhemsmusiker. Gör det som skall göras, säkert och tryggt utan åthävor och bling-bling. Har inte tänkt på dem som kapitalistgrejer. TE-grejerna däremot andas reklambyrå, Stureplan och aktiehandel.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •