Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 569

Ämne: Bax-shop erfarenheter?

  1. #121
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har erfarenhet från Bax på sistone?
    Som att hanlda med Thomann eller Musikstore eller någon av de andra stora. Det är en stor maskin som oftast fungerar bra. Inget strul när jag returnerat prylar eller varit tvungen att repararera något jag köpt av dem. Lite luriga med bstock som de inte alltid kontrollerat och som ofta har en extra rabatt om man letar, dvs de kör då och då extra rabatter på bstock.

  2. #122
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Köpte från Bax i våras. Jag tyckte de packade oerhört slarvigt. Lägre kvalitet på kartongen (kanske miljövänligt?). Det ledde till en smärre skada. Thomann packar bättre.

  3. #123
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Har gjort flera fynd på BAX, men sedan årsskiftet ungefär upplever jag att "de har bättre koll på sina priser", eller något, iaf i Sverige. Förr kunde de ha superlåga priser på vissa B-stock, om man letade lite, och sen 15 % ovanpå det.

    Jag har dock inte varit lika aktiv på att köpa på senare tid, så jag har kanske inte full koll.

  4. #124
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har gjort flera fynd på BAX, men sedan årsskiftet ungefär upplever jag att "de har bättre koll på sina priser", eller något, iaf i Sverige. Förr kunde de ha superlåga priser på vissa B-stock, om man letade lite, och sen 15 % ovanpå det.

    Jag har dock inte varit lika aktiv på att köpa på senare tid, så jag har kanske inte full koll.
    Min erfarenhet också, svårare att göra klipp numera. Ibland kostar bstock endast några få Euros mindre än nytt eller så saknas delar.

  5. #125
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Jag har enbart goda erfarenheter av BAX.
    Senast köpte jag VC340 som då var några hundralappar billigare än de andra.
    Bax priser på nya grejer kan hoppa upp och ner rätt mycket.
    Men håller med om B-stock, ofta bara minimal rabatt. Samma med deras "paketpriser" ibland bara nån krona billigare.

  6. #126
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Verkar helt ok med andra ord!

  7. #127
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior
    Jag köpte en ada 8200 för ett tag sedan och det gick bra.

  8. #128
    iawap
    iawap är inte uppkopplad
    iawaps avatar
    Senior

    Någon som handlat från Bax Music?

    Lite osäker om den här tråden hör hemma i det här forumet, men moderator får gärna flytta om det blev fel.

    Jag går lite i tankarna att beställa från Bax Music, men är lite avvaktande då omdömena på Prisjakt inte ser tipp-topp ut. Samtidigt är det svårt att hitta konkreta exempel på vad folk varit med om då många av kommentarerna verkar gälla fel som Postnord har gjort och inte Bax Music i sig.

    Så jag ville bara vända mig till er och höra om någon har handlat från Bax Music och om ni stötte på några problem?

  9. #129
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Det finns en sån här tråd någonstans, men jag kan säga igen att jag inte haft några som helst problem med Bax Music.

  10. #130
    iawap
    iawap är inte uppkopplad
    iawaps avatar
    Senior
    Ah, försökte söka efter en tråd, men hittade inte. Men tack för info!

  11. #131
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Det finns ju de som har blivit "baxade" så en varningens finger höjs härmed. Kika lite i denna tråd så finns mer intryck av bax-shop: https://www.99musik.se/showthread.ph...ighlight=baxad

  12. #132
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns ju de som har blivit "baxade" så en varningens finger höjs härmed.
    Fast det var ju en väldigt speciell situation där folk försökte utnyttja ett felaktigt satt pris av BAX.
    Tycker inte man kan använda det som ett betyg på hur Bax fungerar vid normala inköp och leverans.

  13. #133
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag har handlat några gånger, främst B-stock. Vid något tillfälle var B-tock en skadad vara men det var inga problem med att skicka tillbaka, och efter några rundor fick jag en ny vara istället. Summa summarum Det har funkat helt ok skulle jag säga.

  14. #134
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det var ju en väldigt speciell situation där folk försökte utnyttja ett felaktigt satt pris av BAX.
    +1 jag har också köpt smågrejer av Bax och aldrig haft problem. Inget dyrare än sladdar, rengöringssprayer och lite sånt dock.

  15. #135
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det var ju en väldigt speciell situation där folk försökte utnyttja ett felaktigt satt pris av BAX.
    Tycker inte man kan använda det som ett betyg på hur Bax fungerar vid normala inköp och leverans.
    OK, så kanske det var. Men packning av prylar verkar ju ha varit lite si och så när man kikar i tråden. Kanske funkar toppen nu.

  16. #136
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag har köpt både billigt o för mera stålar. Inga probls

  17. #137
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior
    Funkar fint har köpt akg hörlurar och en ada8200 av dom

  18. #138
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    [admod]

    Flyttade in inläggen i en gammal tråd.

  19. #139
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Halva min studio kommer från Bax. Funkar lika bra som de tyska alternativen. Dock lite luriga med priset ibland, de går upp och ned lite som de vill, ofta en höjning strax innan de kör en rea. Jag har dock gjort en del bra b-stock fynd där jag fått i princip helt nya prylar med rabatt som inte funnits någon annan stans.

  20. #140
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Har för över en månad sen beställt en RD-8 (förlåt) för att de listade den som 4dagar tills i lager, övriga listade ju många veckor. Den har fortfarande inte kommit och lagerräknaren går konsekvent up till 10dagar när den kommer ner till 3dagar. Magkänslan är att de gör detta med avsikt, för att sälja mer...
    Så för min del blir det inget mer handlat där. Med facit i hand hade jag lätt gått till lokala Uppsala Musikverkstad som har både bra service och konkurrenskraftiga priser. Det är lätt värt en hundring, för att få service och inte bli lurad...

  21. #141
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    "I need the mixer shipped or the money back right now. Since my bank advised me to report you to the police I'll do that tomorrow morning if nothing happens before that, but if you decide to ship it today I will be happy."

    det här skickade jag till bax shop nu efter ett par veckors tjat på email, chat och telefon, och de börjar otroligt nog vakna till aning!?! säger att de ska göra sitt bästa etc. recensionen på fejjansidan och överallt annars det går att recensera kommer att bli lång och detaljerad och lägsta möjliga betyg hur som helst.

    update: det räckte inte med att hota med att polisanmäla men när polisanmälan fanns på riktigt gick allt väldigt snabbt (men fel igen). först fick jag en faktura att betala (igen) och när jag klagade på det så ändrades status på ordern ögonblickligen till betald och ett dhl-tracking number dök upp (som inte får nån träff visserligen men så är det väl ofta precis i början). utlovad rabatt och freebies som plåster på såren syns inte röken av såklart men det kan jag klaga på senare.
    Senast redigerat av hasparigus pink den 2020-03-21 klockan 07:56.

  22. #142
    domiag
    domiag är inte uppkopplad

    Senior
    Har beställt från bax-shop. Det positiva i mitt fall var snabb leverans och bra pris. Det negativa är extremt långsam kommunikation och ett värdelöst returförfarande. Det har i regel tagit en månad att få mailsvar. Telefonsupporten är på engelska. Försökte få skicka tillbaka en produkt, och fick då en retursedel med UPS. Jag har väl typ 65 min till UPS då jag bor i Umeå. Fick då, över telefon, veta att de skulle fixa retursedel med postnord. Den kom aldrig. Mailade och efterlyste den, och fick då åter igen en retursedel med UPS. Då gav jag upp och bestämde att jag skiter i bax-shop hädanefter.

  23. #143
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Vad tror ni som blivit baxade, vågar man slå till på Prophet 10 för 36 750 på deras Black Friday-rea. Brukar ju ligga runt 45 000:- Skulle ni våga chansa?

  24. #144
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tror ni som blivit baxade, vågar man slå till på Prophet 10 för 36 750 på deras Black Friday-rea. Brukar ju ligga runt 45 000:- Skulle ni våga chansa?
    Absolut!

    Deras strul har väl aldrig legat i frakt och retur vad jag förstått utan mer i det faktum att de har folk från förstaterminens matematik A på webbavdelningen.

  25. #145
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    https://www.bax-shop.se/digitalt-mix...-digital-mixer

    Allen & Heath QU-SB digitalmixer, nedsatt från 9590kr till ... 920kr :o. Dock 16v väntetid

  26. #146
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tror ni som blivit baxade, vågar man slå till på Prophet 10 för 36 750 på deras Black Friday-rea. Brukar ju ligga runt 45 000:- Skulle ni våga chansa?
    Ja, inga problem. Baxade blir man bara när dom prissätter helt galet vilket dom gör lite då och då.

  27. #147
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Jag har köpt fyra-fem gånger från dem och aldrig haft problem med dem förutom deras uppskattade leveranstider för nya produkter som är helt ultraoptimistiska, alltså helt galna. En gång har jag utnyttjat fri retur, vilket gick smärtfritt, pengarna återfördes till mitt PayPal-konto på runt två veckor. Kanske i det längsta laget, men det fungerade i alla fall. Kundservicen (på engelska) är också mycket proffsiga och trevliga. Jag kan ju bara ha haft tur, men min erfarenhet är bara positiv.
    Senast redigerat av mimoid den 2020-11-28 klockan 23:26.

  28. #148
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tror ni som blivit baxade, vågar man slå till på Prophet 10 för 36 750 på deras Black Friday-rea. Brukar ju ligga runt 45 000:- Skulle ni våga chansa?
    Nja enligt dom två posterna innan dig och annat så vill inte jag beställa något dyrare från det stället.

    Vi får se hur det går med den sequenser jag beställt för 150 SEK

  29. #149
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://www.bax-shop.se/digitalt-mix...-digital-mixer

    Allen & Heath QU-SB digitalmixer, nedsatt från 9590kr till ... 920kr :o. Dock 16v väntetid
    Japp, ännu en prao-elev i farten.

  30. #150
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Nu fick jag ett livstecken, min Boss GT-1000 Core förväntas levereras vecka 53 och MPC One är fortfarande oklart. Boss vecka 53 är ok, det var vad de förutspådde. MPC One vette katten, sälja den för 6000:- lär döda all form av marginal (försökte pruta på musikaffärerna i stan men de hade svinlåg marginal på den).

    Märkligast är ändå Bossen för 5500:-, det är under kost för en svensk butik vad jag förstår...

    Hur går det med era Black Friday fynd?

  31. #151
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu fick jag ett livstecken, min Boss GT-1000 Core förväntas levereras vecka 53 och MPC One är fortfarande oklart. Boss vecka 53 är ok, det var vad de förutspådde. MPC One vette katten, sälja den för 6000:- lär döda all form av marginal (försökte pruta på musikaffärerna i stan men de hade svinlåg marginal på den).

    Märkligast är ändå Bossen för 5500:-, det är under kost för en svensk butik vad jag förstår...

    Hur går det med era Black Friday fynd?
    De går nog genom alla beställningar nu, för jag fick också uppdatering precis.

    Allt restnoterat:

    Mikrofoner - vecka 50
    Sequencer - 12 arbetsdagar (eller då Bax verkar köra holländska inhouse: Ontvang binnen circa 12 werkdagen)
    Skamlös BBD-kopia - vecka 53

    Allt får gärna komma efter jul för min del så slipper jag strul pga julhets etc.

  32. #152
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Fick också mail idag. Förväntad leverans v 50, men det stod det också på produkterna när jag beställde.
    Inget om låga priset på sequencern.

  33. #153
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Har gjort mitt första köp som gått igenom. (Tidigare har jag gjort köp på galna gunnar-priser men de har inte gått igenom).
    Spontant verkar frakten gå något långsammare än Thomann om jag kollar trackingen. Har ett par dagar kvar till norrland.

    EDIT: Jag hade fel.
    De var minst lika snabba som Thomann.
    Senast redigerat av Firechild den 2020-12-02 klockan 16:42.

  34. #154
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick också mail idag. Förväntad leverans v 50, men det stod det också på produkterna när jag beställde.
    Inget om låga priset på sequencern.
    Jag slängde in den också, lite som ett test. (Men bara en den här gången.) Men jag har gärna en lös stepsequencer om nu Bax smygläser här och tror nå't annat.

  35. #155
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    Har bara beställt från dem en gång, men då blev det rejält fel. Jag beställde en TE OD11 i valnöt, men fick en svart fjärrkontroll som enligt etiketten var en högtalare. Jag fick vänta veckovis efter retur på mina cash, och det vill man inte som konsument.

  36. #156
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag slängde in den också, lite som ett test. (Men bara en den här gången.) Men jag har gärna en lös stepsequencer om nu Bax smygläser här och tror nå't annat.
    Om Bax smygläser här kan jag meddela att jag avbokar hela ordern om dom larvar sig med sequencern.

  37. #157
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Vilken seq var det som låg på 150? Eller vill ni inte jinxa (banxa?)

  38. #158
    minka
    minka är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Hasslo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken seq var det som låg på 150? Eller vill ni inte jinxa (banxa?)
    Behringer System 100 182 Analog Sequencer

  39. #159
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Hasslo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken seq var det som låg på 150? Eller vill ni inte jinxa (banxa?)
    Den finns att beställa nu för 109:-

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	behringer 100 seq.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	71,2 KB 
Id:	98355

  40. #160
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Hasslo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken seq var det som låg på 150? Eller vill ni inte jinxa (banxa?)
    Hehe, jag hajjade inte att det är SEK ni pratar. Trodde det var euro.
    Jag hade fel om frakten i inlägget lite tidigare, de var snabba som Thomann. Har inte kollat om jag fick rätt grejjer i lådan dock
    jodå alla rätt!

  41. #161
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe, jag hajjade inte att det är SEK ni pratar. Trodde det var euro.
    Gör en Mpop, beställ 100 och öppna affär!

  42. #162
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Ja det var verkligen billigt!

  43. #163
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör en Mpop, beställ 100 och öppna affär!
    App-app-app... det var faktiskt bara tio mono control station jag skulle få för mina 16 tusen.

  44. #164
    Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den finns att beställa nu för 109:-

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	behringer 100 seq.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	71,2 KB 
Id:	98355
    Jag beställde 2 med BF-rabatt, då hamnar den på 101.-

    De glömde en nolla antar jag. Eller € blev SEK.

  45. #165
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Jugendtanz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag beställde 2 med BF-rabatt, då hamnar den på 101.-

    De glömde en nolla antar jag. Eller € blev SEK.
    Låter som en valutagrej, hoppas du inte blir baxad! Hade jag kört euro hade jag beställt några!
    Senast redigerat av tonefloat den 2020-12-03 klockan 09:56.

  46. #166
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Beställde 4 stycken sekvensiatorer. Nu måste jag ju ha en till låda

  47. #167
    JFM
    JFM är uppkopplad nu
    JFMs avatar
    Senior
    Hämtade precis en MC-707 jag beställde förra veckan. Har fått en begagnad enhet. Kartong och inneremballage trasiga, fettmärken på hela fronten... Har skrivit till Bax och bett om en ny enhet eller ett rejält prisavdrag...

  48. #168
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Fick min Boss RC-500 looper jag beställde på BF. 2500kr vs ord nypris 3050 kr för en produktnyhet!
    Snabb leverans men lite torftigt packat. Förvisso en extra låda utöver Produktlådan men inget ytterligare emballage.

  49. #169
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av JFM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hämtade precis en MC-707 jag beställde förra veckan. Har fått en begagnad enhet. Kartong och inneremballage trasiga, fettmärken på hela fronten... Har skrivit till Bax och bett om en ny enhet eller ett rejält prisavdrag...
    Trist! Du blev halvt Baxad.

  50. #170
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av popstasy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick min Boss RC-500 looper jag beställde på BF. 2500kr vs ord nypris 3050 kr för en produktnyhet!
    Snabb leverans men lite torftigt packat. Förvisso en extra låda utöver Produktlådan men inget ytterligare emballage.

    +1 Jag fattar inte hur de tänker, min Boss GT-1000 Core pedal kom till Europa i november i små volymer, konstigt att sänka den och sedan ge BF rabatt.

  51. #171
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    MPC One gick från 25 veckors leveranstid till vecka 49, hoppas jag inte blir Baxad!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bax MPC.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	15,7 KB 
Id:	98391

  52. #172
    JFM
    JFM är uppkopplad nu
    JFMs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trist! Du blev halvt Baxad.
    Upptäckte att den stank av nikotin också. Skickas tillbaka. Första och sista gången jag handlade från Bax.

  53. #173
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Uvvv Låter som en enkel av-på pedal... Egentligen bara en enkel brytarkontakt som pedal från banggood. Det var ett fotavtryck på pedalen(Alltså "Fingeravtrycket av foten eller hur man säger")...Dock så billig så ville inte krångla med att skicka tillbaka så den åkte in i en påse sen har den legat i förråd och vill knappt ta i den ingen.

  54. #174
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag har försökt mejla dem på svenska, eftersom de skickar leveransbesked på svenska och säger att om jag vill ha delleverans så är det bara att svara på mejlet. Efter över en vecka så tröttnade jag på att mejla. Jag ringde och de svarade direkt på engelska, via mitt mobilnr hade de redan ordern uppe och jag sa "part delivery" och de fixade bums, sedan fick jag uppfattningen att de vill ha alla mejl på engelska för de fattar inte vad delleverans betyder.

    Borde såklart ha ring direkt, nu har grejerna legat och skräpat en vecka på Bax. Lustigt nog finns MPC One i lager trots att hemsidan säger 25 veckor.

  55. #175
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av pistolpete Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stackars alla synthshoppar i Sverige (och resten av världen)
    Ärligt talat så finns det möjlighet i Sverige att skapa ett Nordiskt Thomann. Eller liksom varför inte?

  56. #176
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Spacedude Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ärligt talat så finns det möjlighet i Sverige att skapa ett Nordiskt Thomann. Eller liksom varför inte?
    Nordiskt innebär isf tre EU-länder och två som står utanför. Fem valutor och långa avstånd. Det finns nog väldigt lite att vinna faktiskt. Men en Nordenbaserad nätbutik som konkurrerar med Thomann kanske? Visst, men svårt utan att man får roffat åt sig en stor del av kakan för att det ska bära sig.

    För min del är det närmare från både Thomann och Bax Hollandslager än till Sveriges mittpunkt. Logistikfördelarna i södra Tyskland kan nog inte underskattas.

  57. #177
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nordiskt innebär isf tre EU-länder och två som står utanför. Fem valutor och långa avstånd. Det finns nog väldigt lite att vinna faktiskt. Men en Nordenbaserad nätbutik som konkurrerar med Thomann kanske? Visst, men svårt utan att man får roffat åt sig en stor del av kakan för att det ska bära sig.

    För min del är det närmare från både Thomann och Bax Hollandslager än till Sveriges mittpunkt. Logistikfördelarna i södra Tyskland kan nog inte underskattas.
    Hade inte Höör (eller var det Hörby) en rätt stor postordermusikfirma ett tag? Närheten till viktig järnväg känns ju rätt central i sammanhanget i vart fall. Kanske mer än absolut plats på kartan. Thomann ligger väl inte heller i en storstad?

  58. #178
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Baxad eller inte Baxad, det är frågan, något är påväg via DHL.

    Har någon fått sina Behringer Sequencers för 109:- SEK?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2020-12-12 kl. 14.40.49.png 
Visningar:	48 
Storlek:	77,6 KB 
Id:	98524

  59. #179
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Baxad eller inte Baxad, det är frågan, något är påväg via DHL.

    Har någon fått sina Behringer Sequencers för 109:- SEK?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2020-12-12 kl. 14.40.49.png 
Visningar:	48 
Storlek:	77,6 KB 
Id:	98524
    Jag fick besked idag, ett par moduler v 53, men de flesta inkl sequencer "ej specificerat".
    Jag annulerade hela ordern.

  60. #180
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade inte Höör (eller var det Hörby) en rätt stor postordermusikfirma ett tag? Närheten till viktig järnväg känns ju rätt central i sammanhanget i vart fall. Kanske mer än absolut plats på kartan. Thomann ligger väl inte heller i en storstad?
    Jo, det låter bekant. Och Thomann ligger i en liten ort, men mitt i kontinentaleuropa, där det mesta fraktas på lastbil så vitt jag vet.

    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Baxad eller inte Baxad, det är frågan, något är påväg via DHL.

    Har någon fått sina Behringer Sequencers för 109:- SEK?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2020-12-12 kl. 14.40.49.png 
Visningar:	48 
Storlek:	77,6 KB 
Id:	98524
    Inget fått, men inte kollat mejlen idag. Kanske ska det då. Dock var det annat som var lite försenat av det jag beställde.

    edit: Order mottagen och betald. Ej skickad. Men som sagt, det visst jag med tanke på att nå't skulle dyka upp vecka 53 hos dem.

Liknande ämnen

  1. Tandberg Radio Shop
    Av ricard i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-02-09, 20:15
  2. Pet Shop Boys - I'm With Stupid
    Av Rizzo i forum Skivor & artister
    Svar: 109
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 13:38
  3. Pet Shop Boys
    Av lappalainen i forum Evenemang
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 13:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •