Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 202

Ämne: Synthstrom Audible Deluge

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Synthstrom Audible Deluge

    Synthstrom Audible håller på att utveckla en ny sequencer/instrument vid namnet Deluge.

    Deluge innehåller både sequencer, synth och sampler. Förbeställningar börjar den 25:e oktober men det finns ännu inget pris. Det kommer snart hållas visningar av Deluge vilket bör innebära att det även dyker upp video.

    • Piano-roll-style sequencing on 128 full RGB pads (16×8) with scrolling and zooming.
    • Internal synthesizer engine (subtractive and FM).
    • Plays samples from SD card (up to 32GB SDHC).
    • Sequencing, limited only by available RAM (many thousands of notes).
    • Polyphony limited only by CPU. Typically around 48 synth voices or 64 unaffected sample voices may play.
    • 64MB of sample ram – work with up to 12 minutes (if mono) of CD-quality samples at once.
    • Live adjustment of synth and effect parameters with two endless-turn encoders with LED level-meters. Easy buttons to select the functions these control.
    • Advanced syncing capabilities. Weird time signatures supported. Adjustable swing.
    • Dedicated volume and tempo knobs.
    • LFOs and envelopes on each synth / sample. Highly customizable patching matrix.
    • Synthesizer engine features LPF / HPF, arpeggiator, portamento, oscillator sync, ring modulation, unison detune, and more. Four basic waveforms, or select any WAV file from the SD card.
    • FX including delay, reverb, chorus, flanger, phaser, bitcrushing, sidechain effect, live stutter, and more.
    • Keyboard mode, where the pads become a live instrument on a 2D grid.
    • Internal speaker, rechargeable Li-ion battery, and microphone
    • Mic and line inputs.
    • Two ¼” line outputs, and 3.5mm headphone output.
    • 2x CV outputs. 0 – 10V, individually configurable to 1, 1.2, 0.26 or 0.32 volts per octave, or to hertz per volt.
    • 4x gate / trigger outputs individually configurable to v-trig or s-trig, with shared voltage switchable between 5V and 12V. Trigger clock output configurable, up to 192 PPQN.
    • Trigger clock input, also with adjustable PPQN.
    • MIDI input and output via hardware connectors or USB.
    • Powered via USB or 9 – 12V centre-negative (pedal-style) power supply (500mA) (not included).
    • User-upgradeable firmware
    • Dimensions: 305mm x 208mm x 46mm (12 x 8.2 x 1.8 inches).
    För mer info https://www.facebook.com/synthstromaudible


  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Bild på prototyp


  3. #3
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Tuff! Jag fattar dock inte helt hur man ska använda padsen när de inte agerar keyboard.

  4. #4
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tuff! Jag fattar dock inte helt hur man ska använda padsen när de inte agerar keyboard.
    Sequencerns steg osv och det ligger även funktioner på knapparna. Tryck på knapp och vrid på ratt för att ändra parameter för t ex synthen eller samplern.

  5. #5
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Titta på videos för Novation Circuit för att få ett exempel på ur något sådant här skulle kunna fungera. Det är en väldigt trevlig liten reseburk
    Ser fram mot att se mer av denna! Förhoppningsvis roligare samplerdel än Circuit.

  6. #6
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	98,6 KB 
Id:	70930

  7. #7
    deleted user
    Ohhhhhh.....




    ...........det här ser intressant ut.

  8. #8
    deleted user
    Intressant att det här är en synt som kommer från en enskild person (personers?) entusiasm, och inte någon av de stora tillverkarna.

    Undrar vad den kommer kosta.

  9. #9
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    6-700 euro

  10. #10
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    6-700 euro
    Ohhhh.......



    .................det här ser intressant ut.

  11. #11
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Price point somewhere between Octatrack..and Circuit. väldogt bred marginal. Men sen stod det 1000 dollars.. Men verkar hamna under 10 i alla fall.

  12. #12
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Jag älskar ju piano roll. Det här är något jag längtat efter. Men älskar inte musen och klickandet.

  13. #13
    deleted user
    Nä jag är inte alls säker på att jag till slut blir övertygad, men en modern rolig sampler som går att koppla till ett keyboard (Octatrack I'm looking at you) saknas. Hade det funkat på Octatrack hade livet varit fullkomligt. Nu är det en pina. Fy fan.

    - - - Uppdaterad - - -

    Egentligen hatar jag pianoroll så jag kanske ska ge upp intresset redan nu.

  14. #14
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    See lovande ut! Var såg ni prisuppgiften? Hittar inget på fb

  15. #15
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Ingen officiell prisuppgift. Men stod i någon av svaren.

  16. #16
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage


    Bilder från releasefesten.

  17. #17
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    I morgon släpps all info. Pris, ljudexempel, m.m.


  18. #18
    deleted user
    Nej.

    Kände jag när jag såg video med den nu. Dels min svala känsla för pianoroll öht, men det ser också ut som jag skulle få tokspel på dess hysteriska blinkande efter en kvart. Högst.

    Har helt glömt varför jag tyckte den såg intressant ut först. Inte den blekaste.

  19. #19
    vilsen
    vilsen är inte uppkopplad
    vilsens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jisses, de sparade inte på krutet när det kom till genomgångsvideos. Hade varit nice med en best of.
    Pianoroll, tycker ändå det verkar mysigt och översiktligt!

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Men vänner, varför länkar ni inte? ... www.synthstrom.com - there it is?

    De har fellänkat sin youtube... jävligt störande... GRR!

    Här... --> https://www.youtube.com/watch?v=lgi3scERHpc

  21. #21
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Ser ut som om det kan vara den där ESX-1 på steroider som man har hoppats på! Syntdelen känns ganska standard VA, men att kunna dunka in 32gb samplingar borde räcka. Polyfoni, 4xcv/gate ut och midi ut, allt verkar väldigt genomtänkt säger jag hoppfullt.

    EUROPE: €720 + local taxes + €50 Shipping
    UK: £640 + local taxes + £45 Shipping
    For Europeans, we feel the pain of VAT. On top of the purchase price you will need to pay somewhere between 19-25% in VAT and Customs charges. We want to offer a special deal though - if you photograph your Deluge with your receipt for your taxes, we will reimburse you 50% of those costs!*
    * To Paypal accounts only.
    Send us an email to talk this through if you're unfamiliar with VAT on shipped goods.

  22. #22
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Reagerade på var att det var mycket menygrävande för att utföra enkla saker. Vilket jag inte riktigt gillar. T ex 3 steg djupt i menyn för att välja oscillatorvågform/sample.

  23. #23
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Verkar jätteintressant tycker jag! Det är nånting med den som känns lite off, kan inte sätta fingret på vad, men konceptuellt är det spännande!

  24. #24
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Har det kommit ut något ljudexempel som låter OK?

  25. #25
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Tycker det låter ok i Soundcloud demon där de stegar genom lite ljud. Men det finns inte så många videos med någon som gör en låt med den eller så. Bara walkthroughs. Vilket iofs är bra.
    https://soundcloud.com/synthstrom/deluge-audio-demo

  26. #26
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Den här är verkligen intressant för mig. Verkar riktigt kompetent och har det jag vill ha. Men i första hand som sequencer. Synthdelen är väl helt ok men inte högintressant. Lite för mycket menydyk där.

  27. #27
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har det kommit ut något ljudexempel som låter OK?
    Soundcloudklippet låter ok, men inte mer. Tycker grundljudet är väldigt likt analogemuleringen i Korg ESX/EMX. Men köper definitivt inte denna för den interna syntmotorn.

  28. #28
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Soundcloudklippet låter ok, men inte mer. Tycker grundljudet är väldigt likt analogemuleringen i Korg ESX/EMX. Men köper definitivt inte denna för den interna syntmotorn.
    Av det jag hör så låter electribe-burkarna roligare. Även Novation Circuit som iaf utseendemässigt känns närmst låter betydligt bättre än det jag hört hittills.

    Jag är skeptisk..

  29. #29
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Men synthen är väl relativt ointressant? Sampler och seq tycker jag är poängen med denna. Och på det området så springer den här i cirklar kring electribe och circuit.

  30. #30
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men synthen är väl relativt ointressant? Sampler och seq tycker jag är poängen med denna. Och på det området så springer den här i cirklar kring electribe och circuit.
    Ja, ja och ja! Plus cv/gate x4 och trig in!

  31. #31
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, ja och ja! Plus cv/gate x4 och trig in!
    Exaktemundo!

  32. #32
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men synthen är väl relativt ointressant? Sampler och seq tycker jag är poängen med denna. Och på det området så springer den här i cirklar kring electribe och circuit.
    Men den kan väl inte sampla?

  33. #33
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men den kan väl inte sampla?
    Jodå.. Har dessutom en liten mikrofon direkt på apparatusen.. Lite synd är det dock att dom inte dyngat på en liten skärm ändå. Men men..

  34. #34
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Nu är manualen släppt, och jag tycker det riktigt bra ut, blir nog köp på denna. Man kan få shortcuts på alla parametrar direkt på padsen för minimalt med menydykande.

    https://docs.google.com/document/d/1...F05PAV6k/edit#

  35. #35
    rickardg84
    rickardg84 är inte uppkopplad
    rickardg84s avatar
    Senior
    Funkar den som MIDI till CV? Sen undrar jag om man kommer kunna exportera låtarna via USB till datorn och på så sätt kunna fortsätta editera de separata spåren i efterhand?
    verkar onekligen riktigt fet som MIDI kontroller och sampler hur som helst!

  36. #36
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rickardg84 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar den som MIDI till CV? Sen undrar jag om man kommer kunna exportera låtarna via USB till datorn och på så sätt kunna fortsätta editera de separata spåren i efterhand?
    verkar onekligen riktigt fet som MIDI kontroller och sampler hur som helst!
    Manualen är i posten ovan, annars ställ frågorna på deras FB.

  37. #37
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    Take the bullet

  38. #38
    rickardg84
    rickardg84 är inte uppkopplad
    rickardg84s avatar
    Senior
    Mailade mina frågor och fick svaret nej på båda, inte i nuvarande firmware. Alltså: fungerar inte som MIDI till CV converter. Och man kan inte exportera låtar via USB till datorn.

  39. #39
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Någon som köpt en?

  40. #40
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Någon som köpte en?

  41. #41
    Imbecillen
    Imbecillen är inte uppkopplad

    Senior
    Första anblick positivt, kul med underdogs som gör genomarbetade saker. Kul med pianoroll osv. Men dess workflow känns inte genomarbetat. En oled display eller så känns ju givet om man ska jobba med encoders 2017, värt en tusenlapp extra på priset dessutom. Sitta på en gammal segmentskärm och menydyka är inte alls frestande. I övrigt har den väl intressanta funktioner och roligt utseende

    Hoppas helt klart på en V.2.0 med bättre display!

  42. #42

  43. #43
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Körde min första jam med en kompis igår. Kommer att ta lite tid att vira hjärnan runt den men spontant känns det som maskinen jag väntat på sedan rs7000.

  44. #44
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Betatestar 2.0 firmwaren nu, sjukt smutt arrangerläge, bästa jag sett. Kommer sparka bort mpc liven ur setupen, känns helrätt. Kunde varit större display för låttitlar och samplingsnamn men annars är det full pott än så länge.

  45. #45
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Ni som har denna maskin, hur är den som audio-inspelare? Om man vill köra en loop och spela in extern audio, hur ser det flödet ut? Har mpc live och är lite trött på begränsningen av 8 audio spår och hoppas lite att denna är öppnare och mer direkt. Ps har youtubat men ej fått svar :/

  46. #46
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Deluge är fantastisk, men just nr det gäller samplingsbiten så har den lite kvar att ge (ganska mycket) men jag är säker på att den delen kommer rättas till i en kommande uppdatering, i och med att allt annat blivit så otroligt mycket förbättrat i och med 2.0.
    Fördelar är att du kan sampla så mycket minneskortet rymmer har jag för mig, men den är nog väldigt mycket sämre på att sampla än MPC just nu. Dock antagligen bättre på allt annat imo.
    Deluge är otroligt inspirerande och har lyft min produktionstakt något enormt, men den är inte för alla. Det är en sjukt kompetent och lättjobbad sequencer, samt en bra polyfonisk och multitimbral synt med både FM och analog syntes och en hel del annat. Men en svag sampler. Man måste vänja sig vid att inte använda displayen och det är svårt för många. Dock väldigt kompetent sample-player som tur är. Har laddat min med samples från ett hundratal maskiner och det är grymt, enkla att använda men man måste hålla koll på alla nummer eftersom displayen har svårt att visa text längre än "UPDA" (update, typ).

  47. #47
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Ah tråkigt, just med streaming direkt från kortet känns det ju annars som en självklarhet. Tänk att live sampling i separata tracks ska vara så svårt att göra utan dator =) Tack för svaret!

  48. #48
    zarar
    zarar är inte uppkopplad
    zarars avatar
    Senior
    Köpte en Deluge idag, väntar ivrigt på att få hem den, känns som att en del euro kan ryka nu!

  49. #49
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zarar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte en Deluge idag, väntar ivrigt på att få hem den, känns som att en del euro kan ryka nu!
    Vad tycker du om den nu ett tag efteråt?

  50. #50
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Om någon tänkte beställa antingen Overlay eller panel, hör av er so kan vi dela frakten ( inför kommande 3.0) alltså.

  51. #51
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Sandstorm Darude
    Synthstrom Deluge

    Vad är kopplingen? Va?

    Och med detta inlägg har tråden totalt femtio inlägg. Vad är det som gör att 99musik inte köpt Deluge men den verkar rätt omtyckt i andra sammanhang?
    Jag är själv ständigt lite intresserad, men har inte slagit till ännu. Hade den funnits i fysisk butik hade jag säkert redan köpt den.

  52. #52
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Mitt största bekymmer med den är den minimala displayen och till viss del menydykande.

  53. #53
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Nya uppdateringen verkar spännande, bra looper.

  54. #54
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Skulle vilja testköra innan köp, känna på om den är något för mig först.

  55. #55
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Jag tyckte det var för svårt att memorera alla shift-kommandon för de olika lägena. Att klippa och hantera långa samplingar utan display var extremt roddigt också. Sålde min efter att ha kämpat med interfacet några timmar.

  56. #56
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Kom det inte en ny front panel för att förenkla kommandon?

  57. #57
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Vågar inte ens tänka tanken på att sätta mig in i nåt nytt efter att äntligen ha någorlunda koll på Octan. Även om Deluge kanske gör vissa saker bättre (för mig).

  58. #58
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Det svåra var inte funktionerna som finns tryckta på overlayet utan de som var på den övre delen för att spela in, klippa, klistra, kopiera och ställa in olika settings på synthen, samplern och sequencern. De finns bara i manualen och är inte så intuitiva.

  59. #59
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vågar inte ens tänka tanken på att sätta mig in i nåt nytt efter att äntligen ha någorlunda koll på Octan. Även om Deluge kanske gör vissa saker bättre (för mig).
    Octatrack är ju min största idol, men jag önskar att den hade dubbelt så många kanaler.

    Disclaimer igen - Kloon efterfrågade ju att jag mfl ska vara öppna med rabatter osv. Jag fick min Octatrack MkII till 20% rabatt. Inga strings attached. Jag behöver inte skriva gott om produkten.

  60. #60
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Octatrack är ju min största idol, men jag önskar att den hade dubbelt så många kanaler.
    Jo, det hade verkligen varit trevligt

Liknande ämnen

  1. Flexi002 - Futility - Forward / Deluge
    Av cynthia i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 10:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •