Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 202

Ämne: Synthstrom Audible Deluge

  1. #61
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Har precis beställt en, sjukt peppad!

  2. #62
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 655321 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har precis beställt en, sjukt peppad!
    Kul! Hoppas du får en med 3.0-utseendet redan på plats. Välkommen in i klubben.

  3. #63
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul! Hoppas du får en med 3.0-utseendet redan på plats. Välkommen in i klubben.
    Tack! Den kom med det nya trycket Jag är mest peppad på arranger-läget, verkar passa mig perfekt för att få ihop olika clips och loopar till en komplett låt.

    Shout out! Vilka fler har denna, och vad är era bästa nybörjartips?

  4. #64
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 655321 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack! Den kom med det nya trycket Jag är mest peppad på arranger-läget, verkar passa mig perfekt för att få ihop olika clips och loopar till en komplett låt.

    Shout out! Vilka fler har denna, och vad är era bästa nybörjartips?
    Det nya arranger-läget är guld, för att komma igång med att göra snabba inspelningar och jamma fram en låt. Hoppas det i kommande version ges möjlighet att spela in mer än en tagning, för när den släpptes gick det ju bara att spela in en gång och varje ny spelade över den gamla.
    Det har ju ryktats om wavetable-syntes i 3.0 och det är ju en jäkligt stor publikfriare så det blir spännande att se om det blir av och hur de får till det. Inget ogenomtänkt görs och det mesta brukar ju stötas intensivt mot användarbasen både på idéstadiet och test.

  5. #65
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Arrangern alltså, älskar att kunna spela fram strukturen. Men jag kom nog in med lite feltänk, istället för att duplicera tracks/clips och bygga vidare på med fler lager, så borde jag istället skapat ett nytt kit med bara det lagret så att säga. Eftersom jag ofta spelar med att muta tracks, och det ej går att spela in trackmutes i arrangern. Anyway, fet maskin! Gjorde denna efter några timmar:

    https://soundcloud.com/takten/fresh-out-of/s-2ZmDM



    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det nya arranger-läget är guld, för att komma igång med att göra snabba inspelningar och jamma fram en låt. Hoppas det i kommande version ges möjlighet att spela in mer än en tagning, för när den släpptes gick det ju bara att spela in en gång och varje ny spelade över den gamla.
    Det har ju ryktats om wavetable-syntes i 3.0 och det är ju en jäkligt stor publikfriare så det blir spännande att se om det blir av och hur de får till det. Inget ogenomtänkt görs och det mesta brukar ju stötas intensivt mot användarbasen både på idéstadiet och test.

  6. #66
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Trevlig liten beat du gjort
    Kul att höra att man kan variera ljuden och FX under uppspelning.

  7. #67
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trevlig liten beat du gjort
    Kul att höra att man kan variera ljuden och FX under uppspelning.
    Tack! Ja det är ganska likt elektron, både plocks och liveskruvande går.

  8. #68
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Deluge 3.0 innehåller bland annat en live looper!


    https://youtu.be/5TrqzHvjMxA

    (Jag fick hem min Deluge igår. Betalat fullpris för den och har ingen agenda med att posta här)

  9. #69
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    3.0 släpptes idag.


    What Does 3.0 Include?

    NEW in 3.0
    Audio clips (an all-new type of clip, in addition to synth, kit, CV and MIDI)
    Live looping of audio and instrument / MIDI clips, including easy overdubbing / layering, and automatic tempo setting
    Audio clip live looping includes option to record additional audio "margins" either side of loop (from before you even pressed record), to allow a brief crossfade to eliminate click at loop point
    Auto-extending of clip length during note recording
    Recording count-in
    Recording audio or MIDI directly into arrangement tracks
    Audio thru
    Alphanumeric keyboard, allowing text-based names of presets and files
    Deleting of audio and preset files
    New preset-loading interface, with "clone" function for adding multiple preset instances
    USB host mode for MIDI devices
    Ability to switch off automatic sample previewing
    Expanded MIDI control of functions for pedal control of live looping
    Further CPU optimizations to allow an even greater number of sounds to be played at once

  10. #70
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Denna är ju så rätt på så många nivåer! Knappt rört Digitakten sen jag fick denna, försöker nu få de att komma överens med Deluge som master.

  11. #71
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Varför så kritisk mot Elektron?

    Edit: Ursäkta, kanske inte ska väcka den tråd som sover

  12. #72
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Måste bara få gnälla av mig lite.. men även hylla Synthstrom!

    Beställde overlay inför 3.0-släppet, det tog sån tid på sig så jag kontaktade de och i samband med det bytte jag till panelen. Den dök upp för ett par veckor sedan, några dagar efter släppet tror jag. Började pilla med själva bytet i helgen, men hakade upp mig på att det verkade krångligt att återanvända de 32 skruvarna som skulle hålla ihop panelen och PCBn.

    Postade lite på diverse sociala nätverk och deluge-forum för jag var osäker på hur jag skulle få loss skruvarna, och fick hyfsat dryga svar först av folk som inte fattade något. Sedan fick jag kontakt med en person från Synthstrom som var väldigt trevlig och förklarade att jag skulle fått en påse skruv med min nya panel, hade jag inte det?

    Nej, det hade jag ju inte - och då blev det plötsligt väldigt mycket klarare för mig. Både min förvirring och de spydiga svaren kunde avskrivas direkt.

    Mannen från S ursäktade misstaget från deras sida och erbjöd sig att skicka mig den påse med skruv jag skulle fått från början; jag tackade ja eftersom de som rekommenderades var lite speciella och jag lyckades ändå inte hitta några lämpliga ersättare att beställa här på hemmaplan. Han skulle skicka de med någon form av snabbare alternativ också, vilket lät bra eftersom annars tar det lite tid att få något levererat från så långt borta.

    Jag har nog klimatkompenserat nog hittills i mitt liv, så det här brevet från Nya Zeeland borde jag komma undan med.

    Summa summarum - en eloge till Synthstrom för deras sjukt trevliga och hjälpsamma personal! De är verkligen grymma och andra tillverkare borde följa deras exempel. <3

    Nu står min Deluge isärplockad men redo: 3.0-panelen ligger och väntar och den är riktigt bra, väldigt detaljerad och av fin kvalité, t.o.m. bättre än den gamla tycker jag. Som tur är hinner jag inte göra jättemycket musik om dagarna nu, annars hade det varit riktigt tråkigt att ha min sequencer helt ur funktion tills leverans.

  13. #73
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Summa summarum - en eloge till Synthstrom för deras sjukt trevliga och hjälpsamma personal! De är verkligen grymma och andra tillverkare borde följa deras exempel. <3

    De är fantastiska, är två personer som sköter allt och lyckas göra det bättre än företag med dussintals anställda.

  14. #74
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 655321 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De är fantastiska, är två personer som sköter allt och lyckas göra det bättre än företag med dussintals anställda.
    Ja, dock tror jag de tagit in fler nu - den här snubben jag hade kontakt med hette Anthony. Bra att de insett sina begränsningar, man kommer ändå bara så långt på två personer och det är hiskeligt mycket som ska skötas framförallt nu när det börjar rulla på också.
    Rohan är ett underbarn, hur han orkar hålla det tempo han gör kan man undra! Hoppas han inte tappar det på något sätt.

  15. #75
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Genvägar:




  16. #76
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Grymt! Finns även en tysk som trycker upp alternativa overlays med alla shift-kommandon färgkodade.

  17. #77
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Grymt Outshape, tack!

    Äntligen fått mitt paket med skruv till 3.0-panelen, 3-4 veckors väntetid men till slut så. Och sedan en lång stunds svärande och pysslande innan jag fick ihop maskinen så alla knappar satt rätt och inte fastnade osv.

    Upptäckte också att en 3-benig komponent på kretskortet såg ut att vara knäckt på mitten. Nummer Q66. Som tur är fungerar den fortfarande, men jag ska höra med Rohan & Co och skicka foto till de, och se vad det är för komponent och vad de tycker. En sådan kostar ingenting och jag beställer regelbundet från Mouser så jag kan enkelt byta den själv.

    Kolla; Q66 ska se ut som Q68 och de andra närmast.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Q66.jpg 
Visningar:	15 
Storlek:	287,4 KB 
Id:	89684

  18. #78
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Genvägar:



    En sådan guide är ett måste, när så många knappar har flera funktioner. Tyvärr är det uppenbart inget för mig, med en hand och en armstump Det är tillräckligt jobbigt redan med två knappar på panelen, och samtidigt slå på power på baksidan, vid firmware updates på mina nuvarande syntar. Jaja, en utgift jag slipper i alla fall

  19. #79
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Finns det någon latch-funktion för shift-knappen om man snabbt vill skeuva flera parametrar på raken?

  20. #80
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Här är en större version av det "cheat sheet" som outshape la in ovan: https://www.reddit.com/r/DelugeUsers...3_cheat_sheet/

  21. #81
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här är en större version av det "cheat sheet" som outshape la in ovan: https://www.reddit.com/r/DelugeUsers...3_cheat_sheet/
    Ah, perfekt! Jag hittade det via Deluge-gruppen på Facebook och där var de i samma upplösning som det jag postade nu.
    Tack!

  22. #82
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    OP-1 till Deluge-konverter:
    https://gumroad.com/l/yxbRE

    (Jag har köpt min Deluge till fullpris och har inga ekonomiska intressen i att posta här)

  23. #83
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage



  24. #84
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Opluge är ju ett briljant namn! Sålde min op1 när delugen kom men har en backup av innehållet nånstans..

  25. #85
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Alltså, jevlar vilken grej!

    Har bara hunnit några minuter, men bara läsa manualen får mig att le!
    Ljusår ifrån Roland, Korg och Yamaha! Denna förklarar på pedagogiskt på flera nivåer och håller inte inne med någon information, mina frågor blir besvarade. Och så fort jag tänker "undrar om man inte kan göra..", jodå! Det går.
    Och en miljard smarta knappkombinationer, total motpol till t.ex. JDXi (som är en asbra svänglåda ljudmässigt och så länge man inte vill göra något avancerat), men där rattarna bara kan göra en sak, inte ens shift+ratt ger något, urdumt.
    Och vad denna lilla tillverkare lyckars klämma in features, VA, FM, sampling, auto detect pitch, splice o.s.v.
    Minns när jag i sedvanlig ordning gnällde på Rolle och deras val att skippa kromatisk sampling i FA, och flera här menade på att jag var puckad som inte fattade att mjukvarutveckling kostar och det inte är "bara att fixa", visst, men med Deluge har de fan fixat allt jag bett om från de andra jättarna.
    Och egna data sparas som XML, inte något skumt proprietärt format.

  26. #86
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså, jevlar vilken grej!

    Har bara hunnit några minuter, men bara läsa manualen får mig att le!
    Ljusår ifrån Roland, Korg och Yamaha! Denna förklarar på pedagogiskt på flera nivåer och håller inte inne med någon information, mina frågor blir besvarade. Och så fort jag tänker "undrar om man inte kan göra..", jodå! Det går.
    Och en miljard smarta knappkombinationer, total motpol till t.ex. JDXi (som är en asbra svänglåda ljudmässigt och så länge man inte vill göra något avancerat), men där rattarna bara kan göra en sak, inte ens shift+ratt ger något, urdumt.
    Och vad denna lilla tillverkare lyckars klämma in features, VA, FM, sampling, auto detect pitch, splice o.s.v.
    Minns när jag i sedvanlig ordning gnällde på Rolle och deras val att skippa kromatisk sampling i FA, och flera här menade på att jag var puckad som inte fattade att mjukvarutveckling kostar och det inte är "bara att fixa", visst, men med Deluge har de fan fixat allt jag bett om från de andra jättarna.
    Och egna data sparas som XML, inte något skumt proprietärt format.
    Jo, det är nog lite tack vare att Rohan som ensam ligger bakom utvecklingen är ett underbarn men även är ödmjuk och smart nog att fatta att bygga något som har muskler nog för att växa och att lyssna på sin användarbas och involvera de i utveckling och test.
    Det finns alltid saker att klaga på men färre med den här maskinen.

  27. #87
    Mikko
    Mikko är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Fyfabian vad jag vill ha en deluge. Är det lätt att sequenca andra prylar i den?

  28. #88
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fyfabian vad jag vill ha en deluge. Är det lätt att sequenca andra prylar i den?
    Busenkelt. Styr alla mina grejer med den, bästa sequencern jag haft.

  29. #89
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Verkar vara riktigt bra den här. Men blir det inte svårtjobbad med alla kombinationstryckningar? Känns som att man måste vara en klippa på memory.

  30. #90
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av bjorx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar vara riktigt bra den här. Men blir det inte svårtjobbad med alla kombinationstryckningar? Känns som att man måste vara en klippa på memory.
    Det är väl som med Octatrack. Med en apparat som kan så väldigt mycket blir det förstås omöjligt med en knapp per funktion.
    Jag har kört Deluge sedan i somras, men inte lärt mig den. Har egentligen mest haft igång den i soffan då och då. Spelat live med den en gång, fast då var den bara ett instrument av många.
    Jag tycker synten låter helt ospännande, åtminstone VA-delen. Men iom att den även är en sampler så finner jag den väldigt fiffig ändå.

  31. #91
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker synten låter helt ospännande, åtminstone VA-delen. Men iom att den även är en sampler så finner jag den väldigt fiffig ändå.
    Hmm, det är det som tar emot mest för min del. Tycker maskinen verkar riktigt intressant, men jag vill gärna ha en bra syntmotor att härja med. FM-delen i den är fundamentalt feldesignad dessutom.

    Kanske värd som samplebaserad groovebox ändå. Hur fixar den single cycles?

  32. #92
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Det är en wavetable-synth på g. Tycker många preset-ljud faktiskt låter riktigt bra. Det är nog inte en maskin som lämpar sig för spontan-rattande av nya patchar.

  33. #93
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Syntmotorn är helt okej, problemet är väl att det är ganska grova steg (generellt 50 steg istället för 127). Ett trick är också att sänka volymen på oscillatorn till typ hälften, vilket i mina öron låter så mkt bättre. Lägger du sen in egna samplingar som oscillator så blir det genast roligare. Med det sagt så använder jag knappt syntmotorn heh...



    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur fixar den single cycles?
    Väldigt smidigt =)

  34. #94
    Mikko
    Mikko är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Om man jämför synthljuden deluge vs electribe2. Vem vinner?

  35. #95
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man jämför synthljuden deluge vs electribe2. Vem vinner?
    Har inte kommit så långt med Deluge ännu, men tycker att E2 förlorar, mer begränsad ljudmotor, men låter mycket bra.

  36. #96
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, det är det som tar emot mest för min del. Tycker maskinen verkar riktigt intressant, men jag vill gärna ha en bra syntmotor att härja med. FM-delen i den är fundamentalt feldesignad dessutom.

    Kanske värd som samplebaserad groovebox ändå. Hur fixar den single cycles?
    Vad är fel med FM? Har bara skrapat ytterst lite på ytan och den verkar fixe det jag brukar göra med FM.

  37. #97
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Skillnaden är väl direktheten. Electribe är extremt snabbrattad med hundratals macron som låter bra direkt. Deluge är tidskrävande om omständigt med färre sweetspots. Den är nog mer flexibel i slutändan om man orkar.

  38. #98
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Samtidigt kommer man rätt långt snabbt med de två rattar som finns på Deluge, E2 har såvitt jag minns inte möjlighet att gräva mycket djupare och då med ännu värre menysystem istället för nästan en knapp per funktion (om man nu inte vill gräva i menyer i Deluge).

  39. #99
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Ja, djupare editering är ju bökigt på E2 men oftast klarar man sig med det som finns på panelen. Upplever dock att deluge synthmotor inte omedelbart låter lika bra utan att den behöver "tämjas". Fördelen med Deluge är att den ständigt utvecklas och att den kommer att bli bättre med tiden. Det är fortfarande den bästa grov-lådan utan någon direkt konkurrens.

  40. #100
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är fel med FM? Har bara skrapat ytterst lite på ytan och den verkar fixe det jag brukar göra med FM.
    Den fixar det mesta man behöver med två operatorer tycker jag med; brukar ta till min när jag inte orkar gå till någon av mina andra maskiner för ett ljud.

    Men det jag tycker deluge briljerar i är just som sequencer. Den är så snabbjobbad, så direkt, så användarvänlig. Att kunna använda den som synt och sampler är bara bonus som grädden på kakan.

    Använder sällan syntdelarna eller samplern i min, har så mycket andra grejer som passar bättre för det jag gör, men bara sequencern är lätt värd 9k anser jag.

  41. #101
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Jamen precis, köpte den mest för gridden, hade väl i och för sig inte köpt om det inte funnits någon ljudmotor alls, men VA och FM är rena bonusar, och att den grejar polyfoniskt som så många andra bommar.

  42. #102
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är fel med FM? Har bara skrapat ytterst lite på ytan och den verkar fixe det jag brukar göra med FM.
    Den använder semitoner istället för ratio för modulatorfrekvensen.

  43. #103
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den använder semitoner istället för ratio för modulatorfrekvensen.
    Asså? Det var ju ett koncist svar iaf, det tackar man för. Använder mycket FM men vet inte riktigt vad jag gör pinsamt nog, så jag vet inte vad ovanstående gör ljudmässigt. Care to förklara?

  44. #104
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Asså? Det var ju ett koncist svar iaf, det tackar man för. Använder mycket FM men vet inte riktigt vad jag gör pinsamt nog, så jag vet inte vad ovanstående gör ljudmässigt. Care to förklara?
    Med semitoner blir det inte "jämn" modulation, så du får klanger som svajjar och har sig. Alltså precis som om du lägger till detune i en vanlig FM-synt som multiplicerar inkommande frekvens (vanligtvis en not, t.e.x mitten A, 440Hz)

    Oktaver funkar ju fint dock, men allt annat blir svajjigt. Till exempel kan man göra en viss klang med FM med modulatorns ratio på 1.5, men om man använder semitoner blir det inte en "fast" klang för att en kvint (som är närmst) har en frekvensratio på 1.4983

  45. #105
    Mikko
    Mikko är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ni som har köpt den ny från nya säl-land. Vad kostade delugen inkl frakt?

  46. #106
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som har köpt den ny från nya säl-land. Vad kostade delugen inkl frakt?
    932 USD inklusive frakt, och sedan tillkommer importmoms och hanteringsavgifter på cirka 25% och 75 SEK för hanteringen.

    Råder dig att kolla runt lite på diverse annonsmarknader för att få ner priset.

    Maskinen är dock värt det i mitt tycke, det kommer många fina uppdateringar och de håller den levande! Bytte själv nyligen ut topp-panelen till en 3.0-version med nya genvägar till funktioner, och fick också städat maskinen inuti osv. De skickade också lite gratisdelar för att hjälpa mig ytterligare.

  47. #107
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som har köpt den ny från nya säl-land. Vad kostade delugen inkl frakt?
    Jag skulle gissa att det landar på 11k med alla avgifter. Dollarn är väldigt hög.

  48. #108
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/oFW5PBddq7o

    50 nya presets av typ Boards of Canada.

  49. #109
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag har försökt tycka om denna men den låter ju inte särskilt bra tycker jag. Medioker DSP synt med asballt gränssnitt.

  50. #110
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har försökt tycka om denna men den låter ju inte särskilt bra tycker jag. Medioker DSP synt med asballt gränssnitt.
    Ja, jag har ju en sedan i somras och funderar ibland på att sälja. Men så ångrar jag mig. Den är ju en sampler också, så jag använder den mest som det. Den har ju disc streaming t o m! Och en ny låt laddas på en bråkdel av en sekund.

  51. #111
    fugl
    fugl är inte uppkopplad
    fugls avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag planerar att skaffa mig en Deluge framöver. Behöver bara spara ihop lite först haha Tycker att sequencern verkar helt perfekt för min del, kommer ha den som huvud-seq i studion var planen. Som outshape nämnde så har den ju även sampler, vilket är lyx (plus fm å va å wt framöver). Är ju främst seqen jag vill åt men allt det övriga är en grym bonus

    Har en fråga som kanske är lite dum till er som använt den nu ett tag. Går det att ändra sample/bit-rate vid inspelning el får man göra det post m bitcrunch å hur låter det isf? Är ju väldigt förtjust i äldre samplers å gillar ljudartefakter å smuts, går det att få den att låta gritty? Alla ljudexempel jag hittat är väldigt hifi (inget fel m det men jag är en sucker för schmutz hehe).
    Senast redigerat av fugl den 2020-01-12 klockan 14:26.

  52. #112
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    En snubbe har byggt ett program som konverterar Deluge-låtar till Reaper-projekt.
    https://colab.research.google.com/gi.../del2rpp.ipynb
    https://github.com/dcower/del2rpp

  53. #113
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En snubbe har byggt ett program som konverterar Deluge-låtar till Reaper-projekt.
    https://colab.research.google.com/gi.../del2rpp.ipynb
    https://github.com/dcower/del2rpp

    https://youtu.be/DbRijDqiq6Y

  54. #114

  55. #115
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Fick lite feeling med Delugen, när den var solo i annat rum, så var tvungen att flytta om i musikrummet för att få samma känsla där, har gått två veckor nu, inte ens slagit på Delugen ännu

    Underbar maskin, äntligen något helt mindblowing. Och så sjukt kompetent, kunna arra direkt, linjärt, som en daw. Och andra genomtänkta funktioner och genvägar, lite manualpluggande bara

  56. #116
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/PzAzHJnyATE

    Nytt OS ute snart!

  57. #117
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Najs!

  58. #118
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Najs!
    Ute NU!
    http://forums.synthstrom.com/discuss...3-0-5-released

  59. #119
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Fast det där är 3.0.5, och teasern var väl 3.1?

  60. #120
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det där är 3.0.5, och teasern var väl 3.1?
    Japp, 3.0.5 är bara några buggfixar som jag antar de kände att de behövde akut fixa.

Liknande ämnen

  1. Flexi002 - Futility - Forward / Deluge
    Av cynthia i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 10:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •