Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem att installera 7x7-expansionen på Roland TR-8

  1. #1
    Tubbs
    Tubbs är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Problem att installera 7x7-expansionen på Roland TR-8

    Köpt expansionen. Efter att jag uppdaterat maskinens system till 1.20 och bekräftat uppdateringen kommer jag på utilityverkyget inte förbi att välja midikanaler. Jag kan bara välja mellan mitt ljudkorts midikanaler (M-audio firewire1814) eller "none". Väljer firewire1814 på både in och ut. Klickar på lunch activator. Får felmeddelandet "update your tr-8's system program to version 1.11 or later".

    Hjääääälp!

    Har mailat kundsupporten, men de har helg. Och jag vill ju uppdatera NU (ni vet hur det är).

    Mvh
    Tobias

  2. #2
    Moogmannen
    Moogmannen är inte uppkopplad

    Senior
    Kör en USB-sladd direkt från datorn till TR-8:an, så gjorde jag och det fungerade smärtfritt.

  3. #3
    Tubbs
    Tubbs är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Det gör jag. Har också provat att stänga av ljudkortet men då får jag felmeddelande att det inte är uppkopplat rätt (den verkar vilja ha midikopplingarna i)

  4. #4
    Tubbs
    Tubbs är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Har fått ordning på det nu. Vet i ärlighetens namn inte hur det gick till. Tror usb-kopplingen inte fungerade som den skulle.
    Nu blir det trummande deluxe!

  5. #5
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Ja, jag har inte haft problem med mina uppdateringar men jag bävar när det kör ihop sig, skulle inte förvåna mig att det vid ngn uppdatering skulle ställa till med problem. Varför har Roland så skumma/omoderna metoder (om man ser från mjukvaru sidan)?

Liknande ämnen

  1. Installera Granite AU, problem
    Av ntg i forum Ableton
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 10:40
  2. installera nytt os på Roland SH32
    Av imported_kosmonaut i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •