Sidan 49 av 49 FörstaFörsta ... 39 45 46 47 48 49
Resultat 2 881 till 2 894 av 2894

Ämne: Behringer DeepMind 12

  1. #2881
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DM12 är en renodlad synt och inte avsedd att vara en Programmer till andra burkar, i så fall hade man marknadsfört en sådan funktionalitet också. Så jag tror du får labba hemmavid i så fall. Skulle inte rekommendera det dock, eftersom tidstjuveri leder till noll musik.

    Oh really?


    Saxat från sidan 32 i manualen:

    "PANEL-LOCAL - This option turns LOCAL CONTROL for the DeepMind 12 panel controls (including all faders, non menu edit switches and portamentoknobs) On and Off. It is sometimes useful to turn LOCAL CONTROL off when using the DeepMind 12 to control other hardware/software synthesizers, effects and/or applications. The default setting is On. "

    Och full CC spec. för att få det här att flyga finns i midispecifikationen (sidan 132).

    EDIT: Och enligt manualen skickar den utöver CC även NRPN om man vill, i inställningssidan för rattarna (faders i manualen) finns det en parameter där man kan välja CC eller NRPN.

    https://mediadl.musictribe.com/media...9999036446.pdf



    Men ska du styra sysex behöver du något som översätter, som t.ex. CC Translator.

    Stereoping CC Translator (120,00 € inkl. moms):

    "translates ordinary CC messages into the complex SysEx-Strings your Synthesizer needs to be feeded with"

    Available for the following Synthesizers:

    Yamaha TX81Z (also working with DX11, DX100, TQ5 and similar)
    Oberheim Matrix 1000/6
    Waldorf Microwave
    Korg DW8000
    Roland JX-8P
    Roland AlphaJuno 1/2/MKS-50
    Lexicon LXP-5

    https://www.stereoping.com/miditools/?lang=en



    För att mappa utgående CC till önskad inkommande CC, funkar Blokas Midihub (164€ inkl. moms) kanon, den kan dessutom massor av annat med, och är programmerbar efter behov (jag använder den själv):

    https://blokas.io/midihub/
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2021-06-13 klockan 18:02.

  2. #2882
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Jaja, hoppas att populariteten kring retroaktivs kontrollers sprider sig till tillverkare i Europa och att behringer gör en klon.

    Tack för ni tog er tid

  3. #2883
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    DM12 funkar utmärkt som kontroller för Omnispehere och det finns dokumenterat stöd från Spectrasonics....

  4. #2884
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Omnisphere är mycket välkomnande för flertalet syntar med rattar yes, ska testa det där vid tillfälle på kul.

  5. #2885
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Hmm! Den däringa Stereopingburken verkar ju intressant.

    Jag har förgäves försökt att använda Microwave XTk till att styra Microwave.
    De är ju närbesläktade vad gäller parametrar, och XTk:n sänder CC från rattarna, men dessvärre svarar MicroWaven inte alls. CC vs SysEx.
    Lite konstigt att de inte implementerat stöd för det i XT/k när det är samma företag och en utveckling av samma maskin.

  6. #2886
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm! Den däringa Stereopingburken verkar ju intressant.

    Jag har förgäves försökt att använda Microwave XTk till att styra Microwave.
    De är ju närbesläktade vad gäller parametrar, och XTk:n sänder CC från rattarna, men dessvärre svarar MicroWaven inte alls. CC vs SysEx.
    Lite konstigt att de inte implementerat stöd för det i XT/k när det är samma företag och en utveckling av samma maskin.
    Dra ett mail till dem, personen bakom är väldigt engagerad och det kan säkert leda till något intressant om det inte är några större skillnader att ta hänsyn till.

  7. #2887
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Konstigt att Deepmind inte stödjer styrande av Roland sysex med checksum (för JX8p t ex), då det är något som tidigare Behringer controller haft stöd för (t ex BCR/BCF2000)?

  8. #2888
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Konstigt att Deepmind inte stödjer styrande av Roland sysex med checksum (för JX8p t ex), då det är något som tidigare Behringer controller haft stöd för (t ex BCR/BCF2000)?
    Sysex verkar bli mer och mer sällsynt, Novation har stöd för det i sina äldre SL MkII controllers, jag har två stycken själv, och sannolikt även i sina SL MkI med, men i Impulse och de ny SL har de inte det längre.

    Roland A300/800 Pro har stöd för sysex, men i övrigt vet jag inte om det är så många andra som finns på marknaden idag som har stöd för det.

  9. #2889
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Konstigt att Deepmind inte stödjer styrande av Roland sysex med checksum (för JX8p t ex), då det är något som tidigare Behringer controller haft stöd för (t ex BCR/BCF2000)?
    Hej Kroffe!

    Men det är ju inte en controller.

    Den har s a s inte marknadsförts som det någonstans.

    Såatte...

  10. #2890
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Ni som använder och har haft Deepmind ett tag. Vad tycker ni om den?

  11. #2891
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej Kroffe!

    Men det är ju inte en controller.

    Den har s a s inte marknadsförts som det någonstans.

    Såatte...
    Den är ovanligt bra som Controller.
    Alla sliders sänder CC och klaviaturen är riktigt bra med användbar aftertouch. Sliderreglarna har en perfekt och ”dyr” lagom tröghet.
    Däremot ljudmässigt tycker jag den är lite klinisk.

  12. #2892
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag kan helt oreserverat rekommendera DM12. Fantastiskt mångsidig för pengarna.... det enda jag saknar är en inbyggd sequencer där man kunde spara pattern tillsammans med själva presets och kanske några fler vågformer fast de som finns täcker det mesta. Jag gillar även ljudet....

  13. #2893
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    DM (jag har desktop) är en syntig synt (på ett pos sätt). I min setup med mest elektronburkar (AK, A4, Digitone) så passar den väldigt bra, mer mångsidig än vad jag trodde (tänkte den mest som stråk-maskin) Kommer behålla då jag inte har ngt som liknar riktigt. Bra pris per röst !

  14. #2894
    musicman
    musicman är uppkopplad nu
    musicmans avatar
    Senior
    Tips på patchbanker till nyinköpt DM12 mottages!

Liknande ämnen

  1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •