Sidan 47 av 49 FörstaFörsta ... 37 43 44 45 46 47 48 49 SistaSista
Resultat 2 761 till 2 820 av 2894

Ämne: Behringer DeepMind 12

  1. #2761
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Kostar fn €999 på Thomann https://www.thomann.de/se/behringer_deepmind12.htm

    9500kr för en ny, b-stock för 8800kr.

  2. #2762
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt PF ��, refillet vill jag gärna kolla upp! , har du nån länk ?
    Kul! Jadå, sajt finns på http://bitley.laconicsounds.net

  3. #2763
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    DM12 uppackad. Hoppas forumet håller sig lugnt i typ 72timmar så att man kan pilla på den i helgen

  4. #2764
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Spännande, jag hoppas du är snabb med att dela med dig av dina erfarenheter eftersom även jag går och funderar på en DM12:a...

  5. #2765
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spännande, jag hoppas du är snabb med att dela med dig av dina erfarenheter eftersom även jag går och funderar på en DM12:a...
    (Duckar i förväg) Sålde min OB6, tog in Deepmind istället Känns mer "jag". Billig, versatil o effektfull

  6. #2766
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul! Jadå, sajt finns på http://bitley.laconicsounds.net
    Beställt 😃 DM Refill + d50 ( eftersom den firas i morgon av Roland ) 😉

  7. #2767
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Amen tack! Gud vad kul! :-) Hoppas du berättar vad du tyckte sen. Får extremt lite respons online kring det jag gör så det värmde en konstnärssjäl. Verkligen koolt!

  8. #2768
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Vad hände med desktop-varianten? Verkar inte finnas hos Thomann?

  9. #2769
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    En bekymrad norrman har talat om barnsjukdomar med CV-anslutningar eller liknande och detta fanns också på ett ytterligare exemplar Thomann eller Musicstore hade så jag tror batchen har återvänt Behringer för handpåläggning och åter ut. Det som förvånar mig mer är dock att den vuxne norrmannen i all sin seriösa framtoning bar bakåtvänd keps. De är inte kloka, de där norrmännen.

  10. #2770
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En bekymrad norrman har talat om barnsjukdomar med CV-anslutningar eller liknande och detta fanns också på ett ytterligare exemplar Thomann eller Musicstore hade så jag tror batchen har återvänt Behringer för handpåläggning och åter ut. Det som förvånar mig mer är dock att den vuxne norrmannen i all sin seriösa framtoning bar bakåtvänd keps. De är inte kloka, de där norrmännen.
    just det ja.. ngt med "fellöddade" CV/pedal-kontakter

  11. #2771
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DM12 uppackad. Hoppas forumet håller sig lugnt i typ 72timmar så att man kan pilla på den i helgen
    När kan jag hämta den?

  12. #2772
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    hehehe.. Inte snart iaf. Den är rätt liten faktiskt. Tur man inte skaffade en 6a..

  13. #2773
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Liten men tung!

  14. #2774
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Kan varmt rekommendera PF's deep mining refill till reason 😁

    Riktigt bra ljud, många bra patchar till NNXT att skruva vidare på.
    PF kan sin sak som ljudskapare, och visar prov på hur deep mind kan låta., sköna pads, djupa basar, och fräsande bandpass svep.

  15. #2775
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan varmt rekommendera PF's deep mining refill till reason ��

    Riktigt bra ljud, många bra patchar till NNXT att skruva vidare på.
    PF kan sin sak som ljudskapare, och visar prov på hur deep mind kan låta., sköna pads, djupa basar, och fräsande bandpass svep.
    Stort tack, mkt roligt att höra, verkligen värmande å fin feedback. Håller på med en ny demo nu. DM12 har inte själv bandpassfilter men genom att sampla den med fullt öppet filter så fick NNXTs eget bp-filter jobba lite på några ljud på kul.

  16. #2776
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Fick ett ryck och kollade in DeepMind12 på Thomann. Med keyboard kostar den 855€, utan 845€. Vad är det jag missar? (Eller har de verkligen lyckats hitta ett keyboard för 100 spänn som de stoppat in!?)

    https://www.thomann.de/se/behringer_deepmind12.htm

    https://www.thomann.de/se/behringer_deepmind_12d.htm

  17. #2777
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick ett ryck och kollade in DeepMind12 på Thomann. Med keyboard kostar den 855€, utan 845€. Vad är det jag missar? (Eller har de verkligen lyckats hitta ett keyboard för 100 spänn som de stoppat in!?)

    https://www.thomann.de/se/behringer_deepmind12.htm

    https://www.thomann.de/se/behringer_deepmind_12d.htm
    Låter som att den håller på att säljas ut, överlager? Ibland kan det bli helt galet där olika färger kostar olika eller en bundling med en sladd kostar 40 procent mer. Låter som att modulen ligger nära ordinarie pris och keyboardet dumpas ut.

  18. #2778
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Thomann ska sluta sälja Behringer. Priset kan bero på detta, men även Bax och Musicstore säljer för samma pris. Dock en ovanlig situation att modulen kostar lika mycket som keyboardet. Antagligen kommer Behringer sänka priset på modulen i framtiden.

  19. #2779
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter som att den håller på att säljas ut, överlager? Ibland kan det bli helt galet där olika färger kostar olika eller en bundling med en sladd kostar 40 procent mer. Låter som att modulen ligger nära ordinarie pris och keyboardet dumpas ut.
    Behringer har ju brutit samarbetet med Thomann, så de (T) säljer vad jag förstår av vad de har, jag antar priserna beror på inköpsbulk etc kanske?

  20. #2780
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer har ju brutit samarbetet med Thomann, så de (T) säljer vad jag förstår av vad de har, jag antar priserna beror på inköpsbulk etc kanske?
    Verkar vara samma minimala skillnad mellan desktop och key hos många handlare, jag har tom sett key billigare hos några?

  21. #2781
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar vara samma minimala skillnad mellan desktop och key hos många handlare, jag har tom sett key billigare hos några?
    Japp, du ska jag vara bits och säga - det beror antagligen på att det är helt värdelöst med bara 4 oktaver och ingen vill ha dem därför

  22. #2782
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter som att den håller på att säljas ut, överlager? Ibland kan det bli helt galet där olika färger kostar olika eller en bundling med en sladd kostar 40 procent mer. Låter som att modulen ligger nära ordinarie pris och keyboardet dumpas ut.
    Kolla MusicStore.de och spara en femtiolapp till per enhet.

  23. #2783
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Thomann ska sluta sälja Behringer. Priset kan bero på detta, men även Bax och Musicstore säljer för samma pris. Dock en ovanlig situation att modulen kostar lika mycket som keyboardet. Antagligen kommer Behringer sänka priset på modulen i framtiden.
    Ok det förklarar en del, de andra får väl hänga på för att de måste. Inte så kul för dem med en 4Sound situation där bitrazer säljs för 500:- eller 1990:- i samma stad

    Jag är ingen spekulant dock, tveksamt om jag ens skulle vilja ha en gratis. Det enda exet jag testat var trasigt i butik, tror aldrig det hänt mig innan.

  24. #2784
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Kommer bli en åtråvärd synt om 20 år

  25. #2785
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Drar de ner på 8 nya så kanske det dyker upp en begagnad värd att testa. Man kanske kan spela med ögonbindel.

    [insert försvarstal och motprovokationer]

  26. #2786
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick ett ryck och kollade in DeepMind12 på Thomann. Med keyboard kostar den 855€, utan 845€. Vad är det jag missar? (Eller har de verkligen lyckats hitta ett keyboard för 100 spänn som de stoppat in!?)

    https://www.thomann.de/se/behringer_deepmind12.htm

    https://www.thomann.de/se/behringer_deepmind_12d.htm
    Blev det nån da?

  27. #2787
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blev det nån da?
    Nä jisses, nåt impulsköp för mer än tio flaskor sprit är det inte läge för nu.

  28. #2788
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä jisses, nåt impulsköp för mer än tio flaskor sprit är det inte läge för nu.
    Attans

  29. #2789
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Konstigt att alla avtal med återförsäljare bryts. Det kan knappast gynna massproducerade produkter. Åter till instrumentet: Vet vi vilka filterchip som Behringer har använt i synten? Är det en kopia av ett klassiskt filter som har klonats? Bra låter det i vart fall
    Senast redigerat av jocks1 den 2017-12-26 klockan 09:32. Anledning: Autospelling

  30. #2790
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Behringer kanske skall sätta upp egna butiker runt om i världen? Ungefär som Apples butiker.

  31. #2791
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer kanske skall sätta upp egna butiker runt om i världen? Ungefär som Apples butiker.
    Tror nog mer på att de kommer satsa på direktförsäljning över nätet. Uli hintade tidigare en del om "skräddarsydda" produkter enligt kundens önskemål vilket nog inte är så dumt och lättare att genomföra med direktförsäljning. Sen kanske de öppnar lite showrooms.

    Ett av skälen att Thomann slutar säja Behringer är säkert för att Thomann har sitt eget sortiment som till stor del är ganska Behringer aktigt så Thomann tjänar nog mer på att sälja sina egna produkter än Behringers.

  32. #2792
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick ett ryck och kollade in DeepMind12 på Thomann. Med keyboard kostar den 855€, utan 845€. Vad är det jag missar? (Eller har de verkligen lyckats hitta ett keyboard för 100 spänn som de stoppat in!?)
    De har troligen tillverkat fler keyboard-versioner än rack. Då blir racket kostsamt i butik trots avsaknad av klaviatur. Efterfrågan är tippar jag säkert fem gånger större för keys versionerna.

  33. #2793
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Nu när DM12 är nere i 855€ ny så är jag intresserad av en begagnad för halva priset

  34. #2794
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer kanske skall sätta upp egna butiker runt om i världen? Ungefär som Apples butiker.
    De kan ju ha låtsasmodeller i skyltfönstret och starta AtrappStore™️.

  35. #2795
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De kan ju ha låtsasmodeller i skyltfönstret och starta AtrappStore™️.

  36. #2796
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Betyder bristen av DM12:or på begagnatmarknaden här att de inte säljs i Sverige eller att alla fullkomligt älskar sin Deepmind?

  37. #2797
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Betyder bristen av DM12:or på begagnatmarknaden här att de inte säljs i Sverige eller att alla fullkomligt älskar sin Deepmind?
    Alla har redan gått sönder...

    Jag skojar, jag skojar...

  38. #2798
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Är kanske inte så många som köpt en här i Sverige? Totalt finns det två sparade annonser (en av dem verkar ha legat på både blocket och vend) på syntar.info https://syntar.info/search?q=deepmind

  39. #2799

    Redaktör
    På Thomann ligger Deepmind på förstaplatsen för säljranking: https://www.thomann.de/se/cat_rank.html?gk=TASYSY

    Å andra sidan är listan där rätt skum och det är rätt oklart hur den beräknas (OP-1 ligger på femteplatsen?), och tex listan för syntar i generellt har ett stativ på tredjeplatsen… https://www.thomann.de/se/cat_rank.html?gk=TASY

    EDIT: #58 på Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4338036 och #172 på Amazon.com: https://www.amazon.com/Behringer-DEE...inger+deepmind

    Deepmind 6 verkar populärare dock, vet inte om det är priset eller bara att den är nyare.
    Senast redigerat av false messiah den 2018-02-13 klockan 18:15.

  40. #2800
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Nu har jag skummat igenom hela den här tråden - Pust!

    Typiskt 99 med både galna och roliga utspel, men tyvärr det vanliga tjafset av lättkränkta egon och reflexmässiga kränkningar. Varför?

    Well... DM12 då.. jag är inte intresserad av att skaffa fler polysyntar så egentligen är mitt intresse svalt. Jag menar, 2016 och familjen flerröstiga analoga polysyntar har funnits i nästan 40 år, och vad får vi?
    2 osc med ett minimum av vågformer, brus, HPF UTAN RESONANS, 12/24 dB LPF, 3xADSR.
    Har ingenting hänt?? Jovisst, en fin display och menyer att gå vilse i. Men det förbättrar ju inte ljudpaletten. Digitala effekter - hade D50 också.

    Så vad är framförallt fördelen? Priset säger jag. Hoppas nu bara att
    1. Det inte beror på Behringer-kvalitet
    2. Behringer inte har satt för lågt pris och konkar på kuppen
    Senast redigerat av Erik G den 2018-02-14 klockan 15:52. Anledning: Form

  41. #2801
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Erik... du glömde fläkten.

  42. #2802
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Erik... du glömde fläkten.
    Du med, för det är två.

  43. #2803
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du med, för det är två.

  44. #2804
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag skummat igenom hela den här tråden - Pust!

    Typiskt 99 med både galna och roliga utspel, men tyvärr det vanliga tjafset av lättkränkta egon och reflexmässiga kränkningar. Varför?

    Well... DM12 då.. jag är inte intresserad av att skaffa fler polysyntar så egentligen är mitt intresse svalt. Jag menar, 2016 och familjen flerröstiga analoga polysyntar har funnits i nästan 40 år, och vad får vi? 2 osc med ett minimum av vågformer, brus, HPF UTAN RESONANS, 12/24 dB LPF, 3xADSR. Har ingenting hänt?? Jovisst, en fin display och menyer att gå vilse i. Men det förbättrar ju inte ljudpaletten. Digitala effekter - hade D50 också.

    Så vad är framförallt fördelen? Priset säger jag. Hoppas nu bara att
    1. Det inte beror på Behringer-kvalitet
    2. Behringer inte har satt för lågt pris och konkar på kuppen
    Well. Att jämföra effektdelen på d50 m effektdelen på dm12 är (imho) lite som att jämföra en trabant med en lexus
    Bättre/mer integrerbar/moduleringsbar effektdel finns nog ej på "vanliga" syntar.

  45. #2805
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    OT: Trabanter är tuffare än Lexus <3

  46. #2806
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Och så det här med DCO - analogt eller digitalt.

    Låt oss ta det här en gång för alla:

    En elektrisk analog signal representeras av en spänning eller ström som är likadan (=analog med) som den faktiska signalen (ljudet i vårt fall). D.v.s. om man mäter med oscilloskop var som helst i signalvägen så kommer oscilloskopet att visa ljudsignalen såsom den når ditt öra genom luften.

    En digital signal representeras av nummer, siffror (=digits, gettit?) vars värde i varje ögonblick motsvarar den faktiska signalen. Numrena kan finnas i en processor, FPGA eller på databussen. För att kunna se/mäta/höra signalen måste den först D/A-omvandlas.

    Att en signal är tidsdiskret betyder inte att den är digital, det är fortfarande spänningen som representerar signalen.
    En fyrkantsvåg är inte heller digital om det är just den signal vi vill ha. Om fyrkantsvågen däremot är en bit på databussen så är den digital.

    Följdaktligen är en (integrator-)DCO helt analog; signalen skapas av den analoga integratorn och med oscilloskopet ser man att ljudsignalen finns redan där. Att den sen resettas/frekvensstyrs av en puls från någon digital kontrollkrets spelar ingen roll alls.

    Sen finns det andra, digitala oscillatorer som kallas DCO, men det är en annan sak.

    En nackdel med DCO är som tidigare nämnts att FM inte funkar nåt bra eftersom det blir svårt att få den digitala frekvensstyrningen att hänga med. Synk borde däremot vara lättare att få till, det är "bara" att resetta styrkretsen.

    BTW, Cross mod i JX-8P (och troligen JX-3P) är inte FM! Det är AM, har kollat i schemat.

    Att en VCO:s frekvens styrs av en CPU eller annan digital styrkrets (som i polysyntar) gör den inte det minsta digital. Oftast är det bara tangentbordsstyrspänningen som kommer den vägen (pga röstallokeringen). LFO, FM osv routas som regel direkt, analogt, från källan.
    Senast redigerat av Erik G den 2018-02-14 klockan 16:18.

  47. #2807
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Well. Att jämföra effektdelen på d50 m effektdelen på dm12 är (imho) lite som att jämföra en trabant med en lexus Bättre/mer integrerbar/moduleringsbar effektdel finns nog ej på "vanliga" syntar.
    Stämmer. Raljerade lite :-)

  48. #2808
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OT: Trabanter är tuffare än Lexus <3
    sant. Har 2 trabanter o en lexus. Fast i olika storlekar

  49. #2809
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag använder min Deepmind som ett kompletterande masterkeyboard och den är grym på det.
    Dels har den en mycket bra aftertouch ( mono men ändå) . Den sänder vanliga CC meddelanden på alla sliders! Grymt att styra andra synthar med.
    Du kan sätta fasta värden på utgående Velocity. Perfekt om du inte vill ha varierande anslag. Använder jag ofta då jag ofta har att velocity påverkar filter cutoff men ibland vill man spela strikt maskinellt också
    Använder man bara en oscillator men kör i Unison2 låter den bra också! Den andra oscillatorn låter dock skit så den måste man stänga av.

  50. #2810
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stämmer. Raljerade lite :-)
    hahahaha. Gött. Det SKA man göra på 99an <3

  51. #2811

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Well... DM12 då.. jag är inte intresserad av att skaffa fler polysyntar så egentligen är mitt intresse svalt. Jag menar, 2016 och familjen flerröstiga analoga polysyntar har funnits i nästan 40 år, och vad får vi?
    2 osc med ett minimum av vågformer, brus, HPF UTAN RESONANS, 12/24 dB LPF, 3xADSR.
    Har ingenting hänt?? Jovisst, en fin display och menyer att gå vilse i. Men det förbättrar ju inte ljudpaletten. Digitala effekter - hade D50 också.
    Det ligger väl lite i konceptet med analoga subtraktiva syntar? Det ska vara den signalvägen, samma vågformer och de klassiska filtren.

    Nu är detta kanske en missriktad jämförelse i Sverige, men det är ju ungefär som pizza: det ska vara runda bröd, tomat och ost, och sedan viss variation av det ovanpå. Behringer har gjort en Capricciosa, så det är vad man får – inte typ lasagne, inlagd sill eller misosoppa (även om alla tre säkert förekommer på någon pizzeria någonstans i Sverige).

  52. #2812
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är detta kanske en missriktad jämförelse i Sverige, men det är ju ungefär som pizza: det ska vara runda bröd, tomat och ost, och sedan viss variation av det ovanpå. Behringer har gjort en Capricciosa, så det är vad man får – inte typ lasagne, inlagd sill eller misosoppa (även om alla tre säkert förekommer på någon pizzeria någonstans i Sverige).
    Wifi't var lite som pommes på pizza kan jag tycka: Rätt överflödigt.

  53. #2813
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    BTW, Cross mod i JX-8P (och troligen JX-3P) är inte FM! Det är AM, har kollat i schemat.
    Är det AM eller RM rentutav?

  54. #2814
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det AM eller RM rentutav?
    Rätt säker på AM. Dels låter det inte RM och dels var kretslösningen alldeles för enkel för att vara RM.

  55. #2815
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Betyder bristen av DM12:or på begagnatmarknaden här att de inte säljs i Sverige eller att alla fullkomligt älskar sin Deepmind?
    https://www.blocket.se/gotland/Deepm...__78246235.htm

    https://vend.se/436553-deepmind-12-analog-monstersynth

  56. #2816
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Testade DM6 hemma tidigare i veckan.
    Gillade den som bara den, men fläktarna lät mycket mer än vad jag trodde de skulle göra.
    Vet att man kan sänka hastigheten och stänga av dom helt, men ändå..

    Nån som funderat på eller redan bytt fläktar på DM6/DM12? Vilken modell isf?

  57. #2817
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Tror knappt man behöver ha fläktarna igång alls, i synnerhet inte på 6an. Testa att stänga av fläktarna helt och sätt sedan på dem för fullt efter en timme och känn med handen om luften ut är varm.

  58. #2818
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Kör med DM-12 och märker inte av fläkten. Står i ställ luftigt så det kanske påverkar.

  59. #2819
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Min DM-12 kör fläktarna kort vid uppstart, sedan knäpptyst.
    Icke-problem i mina ögon.

  60. #2820
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Ja. Precis så.

Liknande ämnen

  1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •