Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Spotify: album kommer och går

  1. #1
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran

    Spotify: album kommer och går

    Lyssnade på Architechture & Morality av OMD igår på Spotify - och nu är den borta! F-n vad irriterande. Och man kan väl heller inte skylla på Spotify utan skivbolaget antar jag... nu måste jag leta fram CD'n och göra mp3...

    3 av Rupert Hines klassiska plattor byttes ut mot en fesig samlingsplatta för en tid sedan! Och dom finns inte ens på iTunes att köpa? Hur tänker dom nu?

    Varför bry sig att ta bort plattor från Spotify ens?

    (detta inlägg passar kanske bättre under Skrik)

  2. #2
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Detta är anledningen till att jag fortfarande prisar mina fysiska skivor medan så många bekanta glatt gjort sig av med "plasten" med förevändningen: "Allt finns ju på nätet numera, såå smidigt."

  3. #3
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Spotify och liknande är ju tjänster där man hyr musik. Just nu finns den och den artisten och den skivan saknas. Om några år kanske inte ens Spotify finns.

    Flyktigt som ett tomtebloss.

  4. #4
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Just så - men skyll på Spotify ändå. Mer cash till artisterna och mer hade funnits hela tiden.

    Kollade för skojs skull om den som snurrar på vinylsvarven finns på Spottan... nix. Och då var det ett hyfsat välsäljande album på sin tid. (Mi-Sex - "Grafitti Crimes")

    Nej, skivsamlingen stannar och som outshape säger... ingen vet om spottan ens överlever några år till.

Liknande ämnen

  1. [ALBUM] Silencio Stampa - The Red Album
    Av deleted user i forum Skivor & artister
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 10:12
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 09:16
  3. Tips på bra album (minst 5 bra låtar/album) ?
    Av Haplo i forum Skivor & artister
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 16:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •