Sidan 4 av 8 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 SistaSista
Resultat 181 till 240 av 445

Ämne: Tråden om Soundcloud

  1. #181
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag förvånades mest av hur risigt Deezer ligger till jämfört med andra...
    Kanske därför de lär vara intresserade av att vilja köpa soundcloud.

    Citat från New York Post:

    3 juli, 2017

    Of all the suitors, Deezer is said to be the most interested.

    “Deezer is making a serious run,” said a senior music source. “There will be a lot of consolidation, if you are Deezer or Spotify. SoundCloud’s massive user base — one that is melting as it grapples with a shrinking pile of cash — lets you convert,” into a much bigger player, said a source familiar with talks.
    Spotify was in advanced talks to acquire the venture last September, the FT reported, but there’s been nothing but crickets about those talks since then.
    http://nypost.com/2017/07/03/music-s...undcloud-deal/
    Senast redigerat av BoscoSync den 2017-07-07 klockan 12:43.

  2. #182
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Underhåller/fixar buggar i nån av de 100-tals olika APIerna?
    Dom har säker också en hel del säljare och liknande - pengar kommer inte in av sig självt...även om jag inte fattat deras affärsmodell så vet jag att självsäljande produkter finns inte.

  3. #183
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Kan gå i konkurs om 50 dagar

    https://techcrunch.com/2017/07/12/soundshroud/

  4. #184
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av underminer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "There´s no strategy", jag får Myspace vibbar, när de ändrade layouten så tröttnade alla som suttit och knåpat ihop sina hemsidor.

  5. #185
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Undrar om det här också händer Spotify till slut? Man kan inte visa röda siffror i all evighet...

  6. #186
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Tråkig läsning. Ska man behöva ladda upp sina hundratals låtar igen nu, nån annanstans... Blir det youtube som tar hela kakan i slutändan? Synd tycker jag. Men visst undrar man hur SC har klarat sig så länge...

  7. #187
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag skönjer en onlinerevolution på streamingfronten. Vilka tjänster går bra egentligen? Alla musiktjänster blöder väl?

    Blir det krig om stora artister och dyrare prenumerationer? Mer legal nedladdning a la iTunes? Mer illegal nedladdning?

    Eller...

    Nå't helt annat?

  8. #188
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    tycker det är synd att detta sker - många är vi som investerat i SC som plattform, inte bara ekonomiskt i form av Pro konton, men även arbetat för att bygga upp en aktiv relation till sina lyssnare och kollegor där. Jag tycker personligen det började gå åt skogen när de bytte fokus från att vara en plattform för content creators och ist fokuserade sig på att få in pengar från lyssnare. Visst finns grundfuktionaliteten där, men man märkte tydligt hur fokus skiftade, och utvecklingen av funktioner för content creators helt stannade av.

    De hade en modell för att få in pengar, från artister/musiker, som de kunde ha skalat företaget efter, men ist känns det mer som att de fick hybris och tappade totalt fokus på vad som var deras grundprodukt och vilka deras användare verkligen var.

  9. #189
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tråkig läsning. Ska man behöva ladda upp sina hundratals låtar igen nu, nån annanstans... Blir det youtube som tar hela kakan i slutändan? Synd tycker jag. Men visst undrar man hur SC har klarat sig så länge...
    Vimeo verkar väldigt tryggt och pålitligt, seriös outlet för många musiker med on-site kompressionsalgoritmer som är snälla.

  10. #190
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av underminer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    skittråkigt...

  11. #191
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    De har ett gigantiskt designfel som är svårdefinierat men som jag tror påverkar populariteten mer än man tror. När man lägger filer där så blir et liksom bara som en mapp med filer, det man sparar/lajkar blir bara en hög med filer. De behöver ett smartare användarinterfejs. Nu är inte det hela kakan, men en liten del. Det är liksom inte kul att hänga där ... jag lyssnar typ aldrig "aktivt" på SC egentligen.

    Men ja - jag tycker också det är trist.

  12. #192
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Men är inte Vimeo likt Youtube en videokanal? Känns knäppt att ladda upp en låtsasvideo för att ha en spelbar låt. SÄrskilt med den bluffbredbandslösning som tele2 har här... Jaja snart kommer fibern och då blir allt enklare. Dyrt som fan dock...

  13. #193
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av MrLonghair Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vimeo verkar väldigt tryggt och pålitligt, seriös outlet för många musiker med on-site kompressionsalgoritmer som är snälla.
    Ja. Nu vet jag inte hur det går för Vimeo men det är ju ett seriöst och sympatiskt företag med en affärsmodell, känns det som. Har betalat i alla fall en årsavgift, men sedan har det fallit bort lite (betalade iofs för soundcloud för länge sedan också, men en mycket mindre summa). Så fort jag vill ladda upp något stort igen känns det helt naturligt att betala för det.

    har länge varit trött på soundcloud, som mest känns som en börda på något vis. Bestämde mig häromveckan för att plocka ner allt, ska bara få tummen ur...

  14. #194
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Men visst, passar inte för ljud. Men jag tycker ändå videodokumentation lämpar sig bättre för vad jag gör (delvis därför soundcloud känns passé).

  15. #195
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Bandcamp går bra har jag för mig. Men de har ju inte samma målgrupp som Soundcloud direkt.

    Vimeo är inte heller samma målgrupp som Youtube, skulle nog beskriva Vimeo som mer artsy.

  16. #196

  17. #197
    Peeter
    Peeter är inte uppkopplad
    Peeters avatar
    Senior
    Skillnaden mellan t ex Bandcamp, Spotify, Vimeo och Soundcloud och till viss mån Youtube är väl att de förstnämnda är tänkta för färdiga produktioner, medan man i Soundcloud kan lägga upp live-inspelningar, skisser, demos och även rent trams.

    I och med Soundcloud har vi ju också vant oss vid att allt går att lägga upp, precis som på Youtube, men medan Youtube ägs av Google och finansieras med reklam är det svårt att se en liknande finansieringsmodell för audio som inte skulle ägas av Google eller motsvarande, och videoreklam har ju också mycket större genomslag och är lättare att sälja in, tänker jag mig, än ljudreklam.

    Det är ju en intressant tanke, från twitter-länken ovan, att ladda upp allting på archive.org i stället, men är det verkligen rimligt att de gratis ska tillhandahålla serverutrymme för den mängd audio som finns på Soundcloud? Det kanske de skulle vilja göra, men kommer ens lyssnare dessutom att hitta dit?

    Borde inte någon kunna skriva ihop något som samlar ihop ljudfiler från Dropbox och motsvarande tjänster på ett ställe för streaming, med ett snyggt användargränssnitt och playlists och så? Då skulle alla filer fortfarande ligga på allas egna dropboxar (eller kanske rentav folks egna servrar), och de som vill betala för extra utrymme kan göra det, medan man ändå får plats med ganska mycket musik på ett gratiskonto.

    Soundbox...? Kanske ska börja luska i lite API:er...
    Senast redigerat av Peeter den 2017-07-14 klockan 07:17. Anledning: kommatering

  18. #198
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Picosong finns ju för skisser.

  19. #199
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Ja problemet är som sagt tvehövdat. Dels gör företaget uppenbarligen inga pengar, dels får användarna ingen ersättning, varför hela idén antagligen har svårt att uppfattas som professionell lösning. De behöver:
    • Besluta sig för vilken företagsidé de faktiskt vill ha.
    • Slimma organisationen.
    • Hitta en ersättningslösning som omfattar alla betalande användare.
    • Hitta en smart betalningslösning - kanske något slags pay per hear-system. (det mest problematiska som jag ser det, plus att det inte är lika intressant att prenumerera på som spotten)
    • Införa obligatoriska, men låga, avgifter för samtliga uppladdare. Säg 1 euro i månaden eller något liknande.


    kanske

  20. #200
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja problemet är som sagt tvehövdat. Dels gör företaget uppenbarligen inga pengar, dels får användarna ingen ersättning, varför hela idén antagligen har svårt att uppfattas som professionell lösning. De behöver:
    • Besluta sig för vilken företagsidé de faktiskt vill ha.
    • Slimma organisationen.
    • Hitta en ersättningslösning som omfattar alla betalande användare.
    • Hitta en smart betalningslösning - kanske något slags pay per hear-system. (det mest problematiska som jag ser det, plus att det inte är lika intressant att prenumerera på som spotten)
    • Införa obligatoriska, men låga, avgifter för samtliga uppladdare. Säg 1 euro i månaden eller något liknande.


    kanske
    Det där låter ju skittråkigt, mycket roligare att bara bränna kapital!!

    Grundarna framstår som rätt dryga i senaste artikeln...

  21. #201
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av underminer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läser om annonserna... jag har gratiskontot och strömmade igår tre timmar i sträck när jag slet i trädgården. Jag hörde inte en enda reklamsnutt och har inte gjort det nå'n gång tidigare heller. Har någon av er andra mötts av reklam mellan låtarna? *förbryllad*

    Tillägg: Twitterlänksgrejen... smidigt att kunna dra ner grejer som inte uppladdaren vill att man ska kunna tanka. Det motverkar lite syftet det också. *tvehågsen*

    Tillägg 2: Har man redan avtal med en aggregator ser jag inte varför man inte ska lägga allt på Spotify istället. Visst, man får inga kommentarer, men rent teoretiskt får man åtminstone några slantar även för "dronedemo #3865 - en regnig måndag i december".

    Tillägg 2.2: Kan man tanka upp en livespelning som en fil på spottan? Visst, det blir inte mer cash, men det blir mindre reklam. *spekulerar*
    Senast redigerat av machinepop den 2017-07-14 klockan 10:09.

  22. #202
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Inte hört nån reklam på SC.

  23. #203
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Intressant tweet från den där Yan som nämndes tidigare:
    "IMO if soundcloud goes under, preserving shares/likes/follows is more important than preserving music files. artists need discoverability.

    Som det låter på kommentarer, artikeln och oss ovan så ser jag tre scenarior;
    1. SC tvärdör och allt som inte fanns sparat på annat håll är borta för alltid.
    2. SC säljs som det är för kaffepengar till någon större lirare. Men varför skulle de vara intresserade?
    3. SC får panik och styr om till ett sätt att ta betalt av alla användare. Även det väldigt osannolikt och förmodligen skulle det bara leda till punkt 1.

  24. #204
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte hört nån reklam på SC.
    Oki, anade det. Med andra ord är det "bara" riskkapital de bränner, för det syns ju ingen reklam på sidan heller. Hur tänkte de?

  25. #205
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ni har väl adblock?

  26. #206
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Har heller aldrig fått reklam på SC. Men jag kör bara gratis och har inte tillgång till premiumutbudet då.

  27. #207
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Kanske MySpace får en revival om SoundCloud går i putten? MySpace har ju lyckats hanka sig kvar på nått sätt....

  28. #208
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Tror att dom antingen köps upp eller att dom drar in en ny runda riskkapital efter att ha gjort förändringar i sin strategi. Tror definitivt att det finns intressenter då soundcloud har en stor användarbas.

    mvh Jobbar på riskkapitalfinansierad startup som har gått igenom liknande situationer.

  29. #209
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror att dom antingen köps upp eller att dom drar in en ny runda riskkapital efter att ha gjort förändringar i sin strategi. Tror definitivt att det finns intressenter då soundcloud har en stor användarbas.
    Instämmer. Soundcloud är ett för starkt varumärke och en för lyckad tjänst för att bara stängas ner. Konkurs kan det ju blir däremot, men det betyder ju inte att tjänsten med nödvändighet försvinner, bara att man inte kom överens om pris, så det får gå i konkurs och därefter köps konkursboet upp...

  30. #210
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Tror jag med. Soundcloud köps upp av någon, som sannolikt förändrar det till det sämre, varpå en långsam Myspace-död infinner sig...

  31. #211
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ja, konkursboköp hajjar jag. Men som det ser ut idag tror jag det blir svårt att få okej med pengar...
    @oljud: adblock dödar väl bara visuell reklam? Och i luren har det inte.

  32. #212
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tycker det är synd att detta sker - många är vi som investerat i SC som plattform, inte bara ekonomiskt i form av Pro konton, men även arbetat för att bygga upp en aktiv relation till sina lyssnare och kollegor där. Jag tycker personligen det började gå åt skogen när de bytte fokus från att vara en plattform för content creators och ist fokuserade sig på att få in pengar från lyssnare. Visst finns grundfuktionaliteten där, men man märkte tydligt hur fokus skiftade, och utvecklingen av funktioner för content creators helt stannade av.

    De hade en modell för att få in pengar, från artister/musiker, som de kunde ha skalat företaget efter, men ist känns det mer som att de fick hybris och tappade totalt fokus på vad som var deras grundprodukt och vilka deras användare verkligen var.
    Bra skrivet!

  33. #213
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag tror att de som investerat i sc började vilja få in mer slantar, och på det sättet påverkat inriktningen.

  34. #214
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror att de som investerat i sc började vilja få in mer slantar, och på det sättet påverkat inriktningen.
    PiratCloud dags

  35. #215
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Sitter och semesterfunderar lite (med andra ord, kanske inte 100% klartänkt). Men hur svårt och dyrt kan det vara att skapa ett alternativ? Lagringsutrymme och bandbredd är billigt. En webbsida och en app där man kan klicka "like", skriva kommentarer och skapa spellistor. Ett gratisalternativ där man får ladda upp lite och en variant där man får pröjsa för mer utrymme. Reklamfritt på sidan/appen och alltid gratis att lyssna....

    Jag har nästan 20 års erfarenhet av utveckling och kan inte föreställa mig att det skulle behövas mer än 10 pers för att koda och underhålla funktionaliteten om man lägger ribban rätt så lågt. Skit i säljare och marknadsföring, och driv det hela lite på ideell basis. Kanske som ett Open source projekt?

    Någon som är med och startar upp detta alternativ efter semestrarna?? :-)

  36. #216
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Inser man kanske behöver support för att hantera problem och krångel. Samt sedan jurister för att hantera upphovsrättsmaffian... kanske är det som är det svåra? För själva appen och lagringsutrymmet känns som en smal sak.....

  37. #217
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Lagringsutrymme på Soundcloudskala blir en del pengar. Även om pris per gb är lågt.

    (riktigt billig lagring är rätt långsam också, behöver nog cache-servrar emellan för en vettig användarupplevelse av poppis låtar osv)

  38. #218
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lagringsutrymme på Soundcloudskala blir en del pengar. Även om pris per gb är lågt.

    (riktigt billig lagring är rätt långsam också, behöver nog cache-servrar emellan för en vettig användarupplevelse av poppis låtar osv)
    Vadå, det är ju 64kbps, tar ingen plats :-)

  39. #219
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Googlade lite och det finns ju en rad företag som erbjuder globala superstora cloudlösningar. Dock omöjligt att räkna på kostnaderna i huvudet på semestern. Behöver lugn och ro på kontoret och någon timme med ett excelark... blir säkert skitdyrt om det ska vara bra. Sannolikt därför som ingen annan omedelbart har fyllt denna nisch på marknaden.....

  40. #220
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pelle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lagringsutrymme och bandbredd är billigt.
    Kortfattat. I den hastighet och skala som SoundCloud behöver. Nej. Inte alls billigt.

  41. #221
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    ...och ja, precis, glöm inte juridiken.

  42. #222
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Ingen vill vänta mer än nån sekund eller knappt det på att en låt startar - så vi pratar global cloudlösning - ideellt driven går nog bort...

  43. #223
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Men om det kanske är så att den globala tekniska infrastrukturen och allt det juridiska är två väldigt svåra och dyra saker, och att utveckla funktionaliteten i sig är det enkla.... Varför har ingen stor spelare som Spotify eller Facebook gjort något inom denna nisch? Om man redan har trillioner servrar världen över som distribuerar sjuka mängder data så borde marginalkostnaden för att göra en nytt soundcloud vara låg. Är DJs och små musiker en sådan olönsam målgrupp? Ja kanske är det då enkelt att det finns för lite pengar i detta, eller?

  44. #224
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ja, jag tror det finns för lite slantar i det. Sedan kan det ju också ses som en konkurent på något plan jämfört med den huvudnisch man satsat så mycket på. Det troligaste är kanske köp/konkursköp och semi-implementering i befintligt format. Spotify hade ju haft en del att tjäna på att agera aggregator själva också om de bara börjar landa på plussiffror förstås.

    F ö har jag aldrig riktigt hängt med hur SC gör med upphovsrättpengar etc för covers, mashups, DJ-sets etc.

  45. #225
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    F ö har jag aldrig riktigt hängt med hur SC gör med upphovsrättpengar etc för covers, mashups, DJ-sets etc.
    Såvitt jag fattat betalar de en jävla massa till upphovsmännen ( i alla fall de som klagar).

    Tycker ett mycket bättre alternativ hade varit att faktiskt tvinga användarna att hålla sig till de avtal de godkänt, d v s att de ska ha alla rättigheter de behöver till materialet de tankar upp, och bara skickat räkningen vidare till de användare som bryter mot detta.

    Nej. Då blir det inga DJ-set. Buhu! Skapa en egen tjänst för det då, och hantera alla rättighetsproblem där.

  46. #226
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såvitt jag fattat betalar de en jävla massa till upphovsmännen ( i alla fall de som klagar).

    Tycker ett mycket bättre alternativ hade varit att faktiskt tvinga användarna att hålla sig till de avtal de godkänt, d v s att de ska ha alla rättigheter de behöver till materialet de tankar upp, och bara skickat räkningen vidare till de användare som bryter mot detta.

    Nej. Då blir det inga DJ-set. Buhu! Skapa en egen tjänst för det då, och hantera alla rättighetsproblem där.
    Jag håller med... egentligen. När jag lade upp min cover var det med tanken att ta ned den så fort nå'n klagade. I mitt fall får upphovsmännen iaf pröjs då den är clearad på den platta den är med på.

    Sedan är det ju en punklåt. Punk är väl anarki? Fall på eget grepp alltså?!

  47. #227
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej. Då blir det inga DJ-set. Buhu! Skapa en egen tjänst för det då, och hantera alla rättighetsproblem där.
    Fullt medhåll!

    Min oinsatta misstanke är att alla dj-mixar är det som orsakat de största problemen.
    Senast redigerat av Hjorten den 2017-07-15 klockan 09:38. Anledning: Bytte ut ett ä mot ett a.

  48. #228
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran

  49. #229
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    ...och 50% av det är DJ-set ochliknande som i ursprungsdelarna inte är unikt?

  50. #230
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Gick in för att se vad jag har. Ser en "notification" som säger att ___ följer mig. Men det har stått det varje gång jag loggar in sedan de började följa mig. Innan det stod det den förra personen... Det här är en sjukt dålig sida alltså.

  51. #231
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

  52. #232
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja där ser man. Bara att tro på alltså Sen kan man ju kalla även det nu levande SC för lite likstelt, i enlighet med trådtiteln, ändå... För mig är det ren dokumentation av vad jag skapar faktiskt. Inte många som lyssnar, jag nätverkar inte mycket med det, lyssnar så gott som aldrig inloggad. Men jag vill gärna att det finns kvar.

  53. #233
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag antar att vi vet mer om 3-4 månader. Det kändes inte helt övertygande.

  54. #234
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade varit tjänstefel att göra något annat. Men jag hoppas att de överlever, samt ser till att vi musikskapare är glada och nöjda också.

  55. #235
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade varit tjänstefel att göra något annat. Men jag hoppas att de överlever, samt ser till att vi musikskapare är glada och nöjda också.
    +1

    Hade de tagit in mig som konsult hade jag blivit hårdare med rättigheterna och krävt unikt material. Snacka om att slippa mycket dynga... men det är ju jag det.

  56. #236
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Ett av problemen med soundcloud är dess sökfunktion. Helt omöjligt att hitta en artist ibland utan man får upp allt annat än det man söker.
    99% är covers av den låten man söker efter utan att det framkommer på titeln.

    Jag har tröttnat på soundcloud o kör numer enbart youtube.
    Större utbud av musik och enklare att hitta.

    Dessutom när man kollar igenom favoriter genom att swipa på mobilen medans man lyssnar så får man helt plötsligt en massa andra låtar som man inte har som favoriter.
    Detta för att när man går tillbaka till listan måate trycka på "load more" för att man ska komma tillbaka.

  57. #237
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Är tuben vettigt som lyssningsverktyg alltså? Dags att vara mer närvarande där kanske... :-/

  58. #238
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Äsch, bara att någon kör lite sweat talk med t.ex Akamai samtidigt som någon annan crowd-fundar ~150 stycken av dessa :https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3795749

    så är saken biff sedan.

    Enkelt!!! :-D

    ;-)

  59. #239
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    Intressant från buzzfeed om soundcloud: https://www.buzzfeed.com/ryanmac/ins...Wq#.sbNdmenXb1

  60. #240
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Tack gs1.

    Läst och blir än mer förskräckt. Dags att exportera allt och lämna den skutan för egen del tyvärr

Liknande ämnen

  1. Svar: 50
    Senaste inlägg: 2014-11-10, 15:33
  2. soundcloud
    Av Modulation i forum Nyheter
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-09-08, 13:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •