Sidan 5 av 8 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 462

Ämne: Make Noise

  1. #241
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok jag e newbie fortfarande, men efter att ha haft Dpo så tycker jag den mer känns som 1 röst istället för 2. Känns som oscillatorerna i 9 fall av 10 känns sammanvävda.
    Jo men det är väl tanken tänker jag!

  2. #242
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Jo precis, men kanske lite för sammanlänkade Jag byter till 2 separata iaf, haft STO som jag tyckte lät sjuuuuuukt (fyllig, musikalisk, lagom svajig/organisk) bra. Lite nyfiken på dixie också, men ej testat.
    Senast redigerat av HEK den 2016-10-14 klockan 21:21.

  3. #243
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2529.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	96,0 KB 
Id:	70844

    0-coast låter fantastiskt fint, jag har hunnit sitta med den i några timmar ikväll och provat olika ljud. Jag upplever den som fylligare än t.ex DPO, mycket mer välljudande i basen. Å andra sidan är DPO extremt mångsidig och jag överväger att inte sälja den jag har ute på annons. Imorgon hoppas jag hinna koppla Octan till den och testa MIDI'n lite.

  4. #244
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Jonlin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2529.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	96,0 KB 
Id:	70844

    0-coast låter fantastiskt fint, jag har hunnit sitta med den i några timmar ikväll och provat olika ljud. Jag upplever den som fylligare än t.ex DPO, mycket mer välljudande i basen. Å andra sidan är DPO extremt mångsidig och jag överväger att inte sälja den jag har ute på annons. Imorgon hoppas jag hinna koppla Octan till den och testa MIDI'n lite.
    Vilken perfekt liten ambient setup. Bara maxa reverbet sen knasa på med 0-COAST.

  5. #245
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Är jäkligt sugen på 0-COAST. Samtalade lite med EFN Ulf på krogen om den här om veckan. Vilket inte hjälpte. Haha.

  6. #246
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gjorde förresten ett stycke musik igår och i morse där jag först drog ut och knöcklade till bandet i ett C-90, sen stoppade in det igen och spelade in lite Yamaha CP25, sen banduppspelningen manglad genom MN-systemet och.... herrejesus... <3
    Vill höra! <3

  7. #247
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Najs!

    Jag tycker iofs att DPO är fyllig när man vill det och tycker den är mucho grande fin på bas också, men det finns ju tusen sätt att jobba med DPO och tusen olika sorters bas, så vi har säkert rätt båda två. (Nu är ju också 0-C ett komplett system med andra delar än oscillatorn).

    Men låter som ett fint omdöme och att den är schysst på bas känns mycket bra om jag ska slopa STO och köra en 0-Coast till systemet. Ser fram mot lite exempel!
    Jaa, missförstå mig inte, jag älskar DPO, det är den oscillator jag haft längst och gjort mest med. Överväger att inte sälja den längre utan stoppa in den i ett beautycase med en Optomix eller två och göra en västkuströst att ställa vid sidan om ambientmonstret jag har kvar.
    0-coast är ju mer direkt att ratta in ljud på och nyhetens behag gör ju sitt till med så klart. Men fantastiskt fint låter den. Formatet och enkelheten passar min nuvarande levnadssituation perfekt.

  8. #248
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken perfekt liten ambient setup. Bara maxa reverbet sen knasa på med 0-COAST.
    Jag gjorde en ganska dämpad krellpatch igår och körde genom Spacetimealgoritmen. Den rullade i en timme i lurarna utan att jag tröttnade, otroligt rika ljud.

  9. #249
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Prokrastinerade igenom hela Sonic States Youtube-review av 0-Coast. G.A.S! Overtone/Multiply-enheten låter satans fint!

  10. #250
    orebronerd
    orebronerd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ett ljudlandskap gjort med Make Noise-moduler (+ ett ackord från u-he Zebra processat med Make Noise.) Finns med på min senaste fusionplatta med Mallet Speak på Spotify etc. Övriga plattan är inte så brutal.
    https://soundcloud.com/fadern/soundscape-the-soul-mill

  11. #251
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    MakeNoise postade nyss en länk till denna samlade guiden för Maths http://alijamieson.co.uk/2016/11/mak...ths-beginners/

  12. #252
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Kör på ADDAC vars 2x 104hp i själva verket är 2x105hp, därav blankplåtarna i 1hp )
    Vi kanske skulle köpa ett black and gold, du tar caset, jag tar hälften av modulerna och gör en skiff och så säljer vi erbeverb mfl.

  13. #253
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Nu är den klar
    Lite utrymme för framtida moduler och vissa saknas tex rosie och teleplexer. Men dom känns inte så kul.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2616.jpg 
Visningar:	154 
Storlek:	108,1 KB 
Id:	71404

  14. #254
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    ...och där drunknade Skilling av dräggel

  15. #255
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag med. ����

  16. #256
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ja me....d !blubb...blubb.......!!bbbll!!!!

  17. #257
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Det där Systemet skojar man inte bort Thulo!

  18. #258
    deleted user
    Har någon nämnt hur makalöst otroligt fantastisk telharmonic är? Extremt djup och många möjligheter i en och samma modul.

    I <3 min telly

  19. #259
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Ja visst är det vackert hehe. Jag har precis börjat skrapa på utan av min "telly" och det verkar lovande.

  20. #260
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Men saknas det inte en ModDeMod för att det ska bli komplett?

  21. #261
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Moddemod, format jumbler, mult, pressureponts expander, rosie och teleplexer typ. Kanske nå mer. Men det känns inte som det måste vara exakt så.

  22. #262
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är den klar
    Lite utrymme för framtida moduler och vissa saknas tex rosie och teleplexer. Men dom känns inte så kul.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2616.jpg 
Visningar:	154 
Storlek:	108,1 KB 
Id:	71404
    Shiiiiieeeet! Snyyyyyygg! Typ allt man kan önska sig.

  23. #263
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja visst är det vackert hehe. Jag har precis börjat skrapa på utan av min "telly" och det verkar lovande.
    Testat 3-voice shift register än? Med lite modulering kan den stå och dröna i evigheter. Lovely.

  24. #264
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Inte testat nå shift register grejs än men drog ihop en liten patch idag som jag lyckades spela in.
    Telharmonic är det första ljudet. Den är nersmetad med erbe verb och styrs av burst från wogglebug mk2


    https://youtu.be/Ycp6caaAA7Y

  25. #265
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Najs!

  26. #266
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Svinbra!

  27. #267
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Mycket svängigt, gillar!

  28. #268
    deleted user
    Ja snyggt

  29. #269
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Va kul att ni gillart. Jag va lite rädd för att allt skulle bli stelt när man körde med tempi men det blir nåt sorts sväng ändå.

  30. #270
    deleted user
    Mkt fint Skilling

  31. #271
    deleted user
    https://soundcloud.com/raludoom/a-fly-struggling-the-arachnid
    Endast modularen, nästan självspelande patch, ingen sequenser, inga externa FX. Ingen mulitracking heller

    Nästan bara Make Noise, använde även en Intellijel dual ADSR, ska vara mkt envelopes Postades ursprungligen i Arachnobeat.

  32. #272
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har låst upp modulardelen av forumet igen också. Det är sådana fina kvarter.

    Sen sist har ju Thulos fantastiska video gjort en mindre succé (MN har postat den TVÅ ggr till och med). Så jäkla bra! Roligt också att se dig i arbete med systemet. När jag såg bilder på det fattade jag inte riktigt hur du tänker i upplägg, men det klarnar helt när man ser dig jobba med det. Schysst och tack för den fina stunden.

    Jag har också gjort ett par spontanjam som jag spelat in. Kan kanske glädja någon, eller inte.


    https://youtu.be/d8r6oFAwuIg

    https://youtu.be/1lkpfQjfg4U

    Inte demos på nåt vis och det är effekter och sånt inblandat också.
    Oj vad fint! Och det låter väldigt du.

  33. #273
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Tack för peppen skilling. Jag diggar verkligen dina jams!
    Jag hade ju tänkt slänga ihop flera videos men tiden har gått åt till att göra annan typ av musik.
    Man måste ju tyvärr mixa o göra klart musiken man påbörjar. Tanken är väl att det nån gång ska bli nån sorts skiva med Sönderfall men det ligger längre fram i planeringen.

  34. #274
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Upptäckte idag hur grym moddemix är när man ställer vredet runt kvart i. Då släpper den ju bara igenom "fräset". Riktigt fint på vågor med mycket övertoner, speciellt brusmodulerad fm och rersonansberikade bongos.

  35. #275
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Phonogenefråga: tycker det här är en fantastiskt kul maskin men har inte lyckats fatta broken echo mode riktigt. Är det nån som kan tipsa om hur man gör för att kontrollera hur lång inspelningen som sen spelas upp blir? Kan ju få den att gå snabbare och långsammare och klippa ner den i kortare bitar osv men som sagt inte lyckats med att styra själva inspelningslängden...

  36. #276
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av svenallan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Phonogenefråga: tycker det här är en fantastiskt kul maskin men har inte lyckats fatta broken echo mode riktigt. Är det nån som kan tipsa om hur man gör för att kontrollera hur lång inspelningen som sen spelas upp blir? Kan ju få den att gå snabbare och långsammare och klippa ner den i kortare bitar osv men som sagt inte lyckats med att styra själva inspelningslängden...
    Inspelningslängden styrs vad jag förstår av "speed". Tror inte du ska överskatta phonogene - för den är en svårmanövrerad trollerilåda för "happy accidents".

  37. #277
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inspelningslängden styrs vad jag förstår av "speed". Tror inte du ska överskatta phonogene - för den är en svårmanövrerad trollerilåda för "happy accidents".
    Haha, japp tack för svar. Trollerilådor är bra Ska kolla lite mer på det men tyckte inte jag fick till det med speed. Fick för mig att det hade något att göra med hur den är ställd innan man går in i broken echo mode men kan vara jag som bara krånglar in mig...

  38. #278
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Så kan det vara iofs. Kanske är det så att inspelningstiden styrs av sppedinställningen då du går in i broken echo. Måste prova!

  39. #279
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Har suttit och klurat lite och nog kommit till slutsatsen att det nog bara är jag som är snurrig i kombination med att det är en trollerilåda. OM jag förstår make noise demovideo så spelar den ju in hela tiden och sedan styrs uppspelningshastigheten med "speed" som du sa. Och då tyckte jag inte heller att det verkar spela nån roll hur den är ställd innan man drar igång.

    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så kan det vara iofs. Kanske är det så att inspelningstiden styrs av sppedinställningen då du går in i broken echo. Måste prova!

  40. #280
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    phonogene i kombo med rainmaker är verkligen tillfredställande. Själavård av rang.

  41. #281
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det kan jag tro Har själv inget delay i mitt rack men står på listan inför nästa gång skattkistan är full. Funderat på rainmaker eller echophon. Har du erfarenhet av båda?

  42. #282
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Ja,

    Haft echophon två ggr.

    Rainmaker är väsentligt bättre och brutalt flexibel.

    Och relativt är rainmaker betydligt mer prisvärd.

    Dessutom har den randomizer som går att använda för att slumpa fram de allra mest galna mysstunder du kan tänka.

  43. #283
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Sorry att vi smutsar ner MN-tråden med annat. Men jag är inte säker på att make noise alltid är bäst på att göra bäst oväsen

  44. #284
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Haha, tack! Ska kolla närmare på den i en annan tråd då

  45. #285
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Sitter och snigelsurfar på en flygplats och har äntligen fått en liten kik på nya phonogene aka Morphagene.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2731.JPG 
Visningar:	58 
Storlek:	192,5 KB 
Id:	72459

  46. #286
    mountkili
    mountkili är inte uppkopplad
    mountkilis avatar
    Senior
    Kollat NAMM demo av Morphagene men inte fattat riktigt vad morph-funktionen gör. De säger något i stil med "with morph function you can layer your sound" men lite oklart vad det innebär i praktiken..

  47. #287
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag fattade det som att du kan köra flera splices samtidigt och morpha mellan dom så att dom överlappar. Låter som att det är det han gör också tyckte jag.

    Citat Ursprungligen postat av mountkili Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kollat NAMM demo av Morphagene men inte fattat riktigt vad morph-funktionen gör. De säger något i stil med "with morph function you can layer your sound" men lite oklart vad det innebär i praktiken..

  48. #288
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Tyckte phonogene var stentrist...vet inte varför den här skulle vara roligare... snyggare visst...
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2017-01-23 klockan 13:27.

  49. #289
    mountkili
    mountkili är inte uppkopplad
    mountkilis avatar
    Senior
    Men det är ju ändå stor skillnad mellan iom SD-kort, om man vill använda samplingar eller återanvända element..

  50. #290
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Visst, mer praktiskt... men inte fan blir den roligare för det

  51. #291
    McFunk
    McFunk är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Fick min första MN modul igår (Maths såklart), och min femte modul sedan jag började i September! Är tyvär hos föräldrarna hela helgen så får inte pröva den med min mother 32 före Söndag eftermiddag...

    Om två månader blir det nog en 0-coast med, mycket taggad på den med! (Blir en dixie II+ däremellan att köra som andra oscillator till mothern, ingen makenoise men verkar trevlig ändå...)

  52. #292
    lette
    lette är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Bara av intresse Ƶl8R, vad är det med phonogene du ogillar?

  53. #293
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Nu finns det manual till Morphagene och dom verkar skickas ut nu till affärerna.

    http://makenoisemusic.com/modules/morphagene

  54. #294
    lette
    lette är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hur använder ni phonogene framför allt? För melodi, rytmik, oljud?

  55. #295
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av erkahulle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur använder ni phonogene framför allt? För melodi, rytmik, oljud?
    Allt det Hade en phonogene men bytte precis till morphagene för att få längre samplingstid och möjlighet att spara på sd-kort. Är inte så förtjust i när det blir för mycket oljud och galenskap så är rätt försiktig med moduleringen av den oftast. Gillar mycket att använda broken echo på sparsmakade melodier, akustiska rytmer och tal. Spela in olika trumloopar och processa och synca med annat är också grymt. Eller spela in lite olika samplingar från akustiska instrument och sedan manipulera organize, pitch och play typ

    Tycker många demos är skit för att folk kör allt på en gång så att det bara blir grötik kaos. Men det är definitivt en av mina roligaste moduler!

  56. #296
    lette
    lette är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tycker den har haft en tendens att ligga och mala i mina patchar men det handlar nog främst om att jag inte använt play-triggen så mycket. I stunder har den dock varit härlig och ett annorlunda element i patchen. Att använda den sparsmakat är nog en god idé. Har funderat på att avyttra den men borde kanske behålla ett tag till och testa lite mer.

  57. #297
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Yes, ett annat bra sätt att integrera den är ju att synca annat från eos-utgången

  58. #298
    lette
    lette är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Mm det har jag gjort rätt mycket däremot men då loopar ju samplingen och ligger och maler

  59. #299
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Saknar MN-systemet som fan! Så sjukt bra. Det var ändå helt rätt och klokt att göra som jag gjorde, men jag behöver någon slags plan här.
    Make Noise-overlays till alla syntar med pilar, blixtar och smal taggig font!

  60. #300
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Du får komma och skruva nån dag. Jag har ju iaf caset och Maths.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •